Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   66 / 167
(#) tibike931 hozzászólása Feb 21, 2012 /
 
Találtam egy bekötési rajzot phneumatikus rendszerre http://www.spyalarm.hu/leirasok/kozpontizarak/lk023.pdf

Most a narancs sárga vezetéket kössem össze a fehér, sárga,narancs/fekete,fehér/feketével?

Sárga /fekete vezetéket is kössem rá az aksi ra a fő áram szál mellett?
(#) tibike931 hozzászólása Feb 21, 2012 /
 
Megpróbáltam bekötni, de szerelőhöz fordulok mert nekem ez kinai!
Azért köszi a segítséget!
(#) Inhouse válasza tibike931 hozzászólására (») Feb 21, 2012 /
 
Szívesen. Az a biztos.

Üdv
Inhouse
(#) pettyeskoma hozzászólása Feb 21, 2012 /
 
Sziasztok!
Egy Laserline 910e riasztóm van t101v3-as távirányítóval. Akksit cseréltem az autóban, azóta nem kommunikálnak egymással. Hogyan tudnám újra párosítani őket?
Előre is köszönöm a segítséget!
Felesleges sortöréseket eltávolítottam.
Frankye
(#) ferenc84 hozzászólása Feb 23, 2012 /
 
Szép napot mindenkinek segitséget szeretnék kérni ""2002 es swift sedan""kocsimban van univerzális központi zár csak az enyémhez nem volt gyárilag távirányitó, nekem 1 db 5 vezetékes vezérlő motorbol áll s 3db 2 vezetékes ugynevezett követőböl ez igy müködöt is ajtónyitáskor kulcsal""1 darabig aztán az ablak sin beleért a motorba s az széthulott de ez más téma""a lényeg hogy ennek a vezérlő dobozában összesen 6 db vezeték van 1piros"pozitiv"1fekete"test"1kék 1zöld 1fehér 1 barna az utóbi 5 vezeték megy a vezérlő motorhoz!S most kaptam 1 ILYET http://racing-bazar.hu/alkatresz/ablakemelo-ablaktorlo-zar/uj_univerzalis_kozponti_zar_2_db_bicskakulccsal__csak_5000_ft csak nekem még rá van irva hogy CARUB ezt szeretném bekötni""index villogtatással" valahogy
"megoldható a 2 vezérlőt összekötni??vagy hogy lehetne müködtetni??"" csak nincs hozzá semmi rajzom hogy milyen szinű vezetékeket hova kéne kötni!!?Anyi nyilvánvaló hogy van 1 db piros az tuti pozitiv meg 1 db fekete az tuti negativ de ezen kivül még van 11db vezeték""2db citromsárga z 1ik natur a másik fekete csikos,2 db fehér az 1ik natur s van rajta 1db 10es bitositék a másik fekete csikos,2db rózsaszin 1ik sima másik fekete csikos,2 db barna mindkettő egyforma s mindkettőn 7.5 biztositék.1db vékonyabb piros fekete csikkal,1db zöld,és 1db világos rózsaszin!E-mail cimem :nagyferenc84@citromail.hu válaszokat előre is köszönöm!S bocsi ha rossz helyre irtam!A gondom hogy igy kaptam 1 ismimtöl akinek a garázsában porosodot a doboz a dobozra rá van irva KEYLESS ENTRY SYSTEM MADE IN P.R.C NAezt szeretném valahogy rá büvölni a fentebb le irt 6vezetékes meglévő univerzális központi záramra.Előre is kösy a segitséget!""melékeltem 2 db képet a dobozrol s a távirányitómroll!!Válaszokat előre is kösznöm!
(#) S.Roland válasza ferenc84 hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
Hello,
Mért nem kötöd ki a gyárit teljesen a másikat pedig belekötöd? A 2 vezérlőt összekötni elég nehéz főleg ha nincs az új vezérlődön fogadó jel.
(#) ferenc84 hozzászólása Feb 23, 2012 /
 
hát a célom az lenne hogy távirányitóval müködne a most benne lévő központi zár""1db 5 vezetékes vezérlő s 3om db követő"ezt nem tudom hogy kéne megoldani mert a kábelek szine nem nagyon egyezik!azt sem tudom mit hova kéne kötni az az igazság!De azért kösy a választ!
(#) vovozs válasza ferenc84 hozzászólására (») Feb 23, 2012 /
 
az eredeti vezérlőt hagyd meg mert ezek nem hosszú életűek, mert ha kikötöd akkor onnantól csak táviráyítóval kezelheted.
A kocsibalévőn a motorhoz menő 5 szál
kék, zöld -- motor
fehér , barna -- vezérlés mikrokapcsoló
fekete -- a mikrokapcsoló mozgó szála
amit kaptál azon kösd be a pozitívot és a negatívot ilyenkor már kattognak benne a rellék utána keresd meg az index két szálát a vezérlőn valoszínű a két barna azt kösd a kocsi jobb és ball oldali indexjéhez.
aA fentmaradó szálak melynek 6-nak kelle lennie az a két beépített relé kivezetései azt úgy kellene bekötni kettőt testre , kettőt sehová a maradék kettő meg az eredeti vezérlőegység barna és fehér vezetékére , mert azokra ha negatívot adsz akkor golgozik le fell a központizárad. J a igen leht hogy van még kimaradó vezeték az lehet a csomagtartó vezérlés illetve esetleg gyujtás érzékelés.
(#) ferenc84 hozzászólása Feb 23, 2012 /
 
Kösy de számolom a kábelköteget itrad pozitiv negativ bekötése az oké piros s fekete 2 barna is oké mindkettő 7.5 ös biztivel elátva nekem még maradt 9 vezeték:2fehér 1 natur 1 fekete csikos,2 citromsárga 1 natur s 1 fekete csikos.2 rózsaszin 1natur 1 fekete csikos.1ugynevezett vékony piros fekete csikkal""ezt azért mondom igy mert olyan vastagságu mint a többi vezeték kivéve a 2 fő vastag vezetéket""piros, fekete""és még van 1dbzöld,1dbrózsaszin!A idexekhez ugye megy a két barna vezeték azokat lehet kötni pl a vészvillogóhoz?
(#) vovozs hozzászólása Feb 24, 2012 /
 
Ha neki mersz állni bekötni a kocsiba ezeket üzembiztosan és biztonságosan akkor amiket írtam abból egy műszerrel kikeresgélheted a vezetékeket, ha nem tudod vidd egy szakihoz, mert az egy dolog hogy úszni tanítják az emberek a hummerjüket de füsté tenni... Tehát ha + és - megvan akkor kattognak a rellék... nyitás -záráshoz 1-1 db relé van benne, annak van 6 kivezetése: 2 relé x 3kivezetés no nc com, ezt ki tudod keresni... ha van rajta csomagtartó nyitó arra már csak 2 vezeték lesz , azt összezárja a relé gombnyomáskor, és még marad egy szál vezetéked azt meg passzolom de már ilyenkor a lényegnek müködnie kéne. Az lehet egyébként gyújtás figyelés, ablak modul vezérlés , LED..stb ki kell mérni milyen és mennyi ideig tartó jelet ad ki, ha semmit akkor bemenet. Az indexet a távirányítós egység vezérli ezért külön kell kötni a jobb és bal oldalt ezt kötheted sok helyen pl kormánykapcsoló, hátramenő vezetékköteg, de az elakadásjelzőnél is, de semmi köze az elakadásjelző reléjéhez.
(#) dokibácsi123456 válasza ferenc84 hozzászólására (») Feb 24, 2012 /
 
Szia . Azt hiszem erre lenne szükséged.
Ha ez sem segít akkor ne kísérletezz fordulj olyanhoz aki megoldja neked SZAKSZERŰEN.

ccl 002.JPG
    
(#) Inhouse válasza S.Roland hozzászólására (») Feb 24, 2012 /
 
Idézet:
„Mért nem kötöd ki a gyárit teljesen a másikat pedig belekötöd? A 2 vezérlőt összekötni elég nehéz főleg ha nincs az új vezérlődön fogadó jel.”


Mert ezek a vezérlők általában nem tudják egy központi zár vezérlő funkcióját. Csak egy bistabil relés doboz. Tehát ezzel csak a távirányítóval tudnád az ajtókat üzemeltetni, az ajtózáró gombokkal és kulccsal nem.
Nem kell külön kivezetett bemenet, bőven elég testet kapcsolni az 5 vezetékes motor megfelelő 2 lábára felváltva és működni fog. Gyakorlatilag marad minden, csak a távirányítós cucc is tudja vezérelni a gyári rendszert.

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza ferenc84 hozzászólására (») Feb 24, 2012 /
 
Úgy néz ki Dokibácsi megtalálta a rajzod.
Kis színtévesztés fennáll, a rózsaszín pár, az narancs.
A rajzon levő negatív trigger lesz a nyerő nagy valószínűséggel.
Fogsz egy izzós autós próbalámpát, a csipeszt testre rakod és rászúrsz az 5 vezetékes motor barna és fehér szálára felváltva. Nyitnia és zárnia kell. Megjegyzed melyik melyik és eszerint kell a rajzon levő nyitó és záró szálat rákötni. Így az új vezérlődben levő 2 relé fog testet kapcsolni a 2 vezérlőszálra.

Üdv
Inhouse
(#) ferenc84 hozzászólása Feb 24, 2012 /
 
KÖSZÖNÖM!!IGEN !ALposen megnézve a szinévesztés igen fent áll de szerintem igy is müködni fog a dolog"" a rózsaszin pár=narancs""Sokat segitetetek már igy is de nyugotabb lettem volna ha a 6 vezeték közül szin szerint tudném mit hova de már igy is meg oldom van próbalámpám a 12volt os voltmérőm hátha jó lesz az is valamire!!2dbfehér 1db natur22ezen van nekem 1db 10es biztositék is"" 1db fekete csikos,2 citromsárga 1 natur s 1 fekete csikos.2 rózsaszin""AMI RAJZON NARANCS"" 1natur és 1 fekete csikos.Bocsi ha sokat bambáskodom!!
(#) Inhouse válasza ferenc84 hozzászólására (») Feb 24, 2012 /
 
Narancs, és narancs-fekete nem kell.
Sárga és sárga-fekete testre.
Fehér záró impulzus, megy az 5 vezetékes motor fehér vezetékére, a fehér-fekete a nyitó impulzus, megy az 5 vezetékes motor barna vezetékére.
Ha véletlenül fordítva dolgozna, akkor a fehér és barna vezetéket fel kell cserélni.

Üdv
Inhouse
(#) ferenc84 hozzászólása Feb 25, 2012 /
 
Nagyon Szépen Köszönöm!!
(#) Inhouse válasza ferenc84 hozzászólására (») Feb 26, 2012 /
 
Szívesen, majd írd meg mire jutottál.
Mint írtam, először izzós autós próbalámpával tesztelni kell a fehér és barna vezetéket!
Némely autónál az ajtó csak csukott állapotban zárható. Ha mégis nyitva akarod tesztelni, akkor egy csavarhúzóval be kell kattintani a zárat az ajtó élén, mintha be lenne csukva (duplán).

Üdv
Inhouse
(#) ferenc84 hozzászólása Feb 26, 2012 /
 
OKé""ezt már ismerem de jó hogy felhivtad rá a figyelmem!!"" még most rendelek 1 uj 5 vezetékes vezérlő motort aztán lehet még ajtót is cserélek""mert már anyi baja van hogy egyszerüb lecserélni""De mindenkép meg fogom irni hogy sikerült bekötni!!Köszönöm!!
(#) ferenc84 hozzászólása Márc 10, 2012 /
 
szép napot SIKERÜLT BESZERELNEM TEGNAP A 2002 ES SZUZKÁMBA""!!!"""egyszerübben nekem már be van szerelve 1 központi zár a vezérlőjével .csak van nekem 1 CARUB távirányitós központi zár vezérlő mint ez Bővebben: Link külömbség anyi hogy nekem rá van irva hogy CARUB meg nem bicskakulcsos hanem 6 lap alaku a távirányitó középen 1 db kerek kék szinü gomb amire szintén Carub van irva és két oldalán 2 gomb az egyiken 1 lakat forma s azon 1 pici led lámpa a másikon 1 csomagtartó forma van!Ép ez a gondom hogy seim nincs hozzá igy kaptam 1 ismimtöl akinek a garázsában porosodot a doboz a dobozra rá van irva KEYLESS ENTRY SYSTEM MADE IN P.R.C NAezt szeretném valahogy rá büvölni a fentebb le irt 6vezetékes meglévő univerzális központi záramra.Előre is kösy a segitséget!""melékeltem 2 db képet a dobozrol s a távirányitórol""""az eredeti vezérlőt hagyd meg mert ezek nem hosszú életűek, mert ha kikötöd akkor onnantól csak táviráyítóval kezelheted.
A kocsibalévőn a motorhoz menő 5 szál
kék, zöld -- motor
fehér , barna -- vezérlés mikrokapcsoló
fekete -- a mikrokapcsoló mozgó szála
amit kaptál azon kösd be a pozitívot és a negatívot ilyenkor már kattognak benne a rellék utána keresd meg az index két szálát a vezérlőn valoszínű a két barna azt kösd a kocsi jobb és ball oldali indexjéhez.Az indexet a távirányítós egység vezérli ezért külön kell kötni a jobb és bal oldalt ezt kötheted sok helyen pl kormánykapcsoló, hátramenő vezetékköteg, de az elakadásjelzőnél is, de semmi köze az elakadásjelző reléjéhez.aA fentmaradó szálak melynek 6-nak kelle lennie az a két beépített relé kivezetései azt úgy kellene bekötni kettőt testre , kettőt sehová a maradék kettő meg az eredeti vezérlőegység barna és fehér vezetékére"" először izzós autós próbalámpával tesztelni kell a fehér és barna vezetéket! .Így az új vezérlődben levő 2 relé fog testet kapcsolni a 2 vezérlőszálra. , mert azokra ha negatívot adsz akkor golgozik le fell a központizárad. Narancs, és narancs-fekete nem kell.
Sárga és sárga-fekete testre.
Fehér záró impulzus, megy az 5 vezetékes motor fehér vezetékére, a fehér-fekete a nyitó impulzus, megy az 5 vezetékes motor barna vezetékére.KÖSY SRÁCOK ILYEN KÖNYEN MÉG SOHA NEM SIKERÜLT ELEKTRONIKÁT SZERELNEM !!!AZ INDEX VEZETÉKEIT""2BARNA" A HÁTRAMENŐ KÁBELKÖTEGBE KÖTÖTTEM BELE 1IK BARNA-ZÖLD CITROMSÁRGA CSIKKAL""KÁBELKÖTEGBÖL KI KELL KERESNI""MÁSIK BARNA -ZÖLD PIROS CSIKKAL!!
(#) Erick hozzászólása Márc 15, 2012 /
 
Hellóztok!

Ma kiszereltem egy régi típusú suzuki swiftből egy szerintem utólagos beszerelésű riasztó egységet. Annyi van ráírva, hogy Piranha ART. 107. Semmi infót nem találok róla neten. Labortápról próbáltam működésre bírni. Annyit értem el nála, hogy adok rá tápot, van a panelon két relé, azokra kötöttem ledeket, és ha megütöm a panelt, akkor a ledek villognak össze vissza, tehát riaszt. Van a panel sarkán három jumper, ha az egyiket rövidre zárom, akkor az egyik relé folyamatosan megy, és csak a másik villog riasztáskor, ha a jumper nincsen benn, akkor mindkét relé villogtatja a ledeket. Ez gondolom akkor egy funkcióválasztó jumper. De a másik két jumper mit csinálhat? Mert azokat hiába zártam rövidre, semmit nem változott a működés. Illetve marad még egy kivezetése a panelnak, ha oda testet kapcsolok, akkor is beriaszt, gondolom ez a nyitás érzékelő. Tehát ezek szerint jól működne a panel, csak azt nem tudom, hogy milyen távirányító való ehhez, vagy esetleg építeni nem lehetne hozzá egyet?

Köszönök mindenfajta segítséget!
(#) tzsolti hozzászólása Márc 15, 2012 /
 
Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni.

Ma szereltem be egy központi zárat az autómba. 2db 5 vezetékes motorból áll, mert csak 3 ajtós az autó. A vezérlő elektronikájának a csatlakozójából jön ki egy fehér és egy barna vezeték. Ha testet kap, az egyik vagy a másik, akkor nyit vagy zár.
A mellékelt rajz alapján az RF vezérlőm melyik két szálját kössem be, hogy működtetni tudjam a központi zárat?
A táp már megvan, de amikor összerektam egy próbapadon beszerelés előtt, egyik szál sem működtette.

Előre is köszönöm a segítséget!

CS04R2.jpg
    
(#) akos70 válasza Erick hozzászólására (») Márc 15, 2012 /
 
Ha jól emlékszem, ez a típus még nem távirányítós volt, hanem rejtett kapcsolós, késleltetett bekapcsolással. Még talán nekem is van egy ilyenem valahol.
Az egyik jumper talán a hangjelzést állította, hogy folyamatos legyen vagy szaggatott (ezeket még jellemzően az autó saját kürtjére kötötték.
(#) Erick válasza akos70 hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Értem, köszönöm az információt, így már nem is keresek tovább. Gyanús volt nekem, mert nem találtam olyan áramköri részt, ami esetleg egy rádiós vevő egységre hasonlítana..... Egyébként ilyen rejtett kapcsolót hova szokás elhelyezni? A beltérben mondjuk a kormányoszlop alá valahova, vagy ilyesmi? De akkor ha befelé ülnék a kocsiba, mi gátolja meg hogy beriasszon?
Az egyik jumper a 3-ból ténylegesen azt állítja, hogy mindkét relé szakaszosan üzemeljen riasztáskor, vagy az egyik szakaszosan, a másik pedig folyamatosan. De hogy a másik 2 jumper mit állít, fogalmam sincsen.
(#) Inhouse válasza tzsolti hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Az A3-A8 jelzésű 6db vezeték 2db relé 2*3 érintkezője. Úgy kötheted, ahogy neked kell. Mivel testre van szükséged, a 2 common-ra (A4,A7) testet kötsz, és az egyik kimenet az A5 (NO), a másik az A8 (NO). Hogy melyik a nyitás és melyik a zárás, azt ki kell derítened. Nem tudom, hogy milyen ez a vezérlő, de 0,75-1s hosszú impulzus kell.

Üdv
Inhouse
(#) akos70 válasza Erick hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Nem látható, de jól hozzáférhető helyre szokás tenni. Minden autóban lehet ilyet találni, vagy kialakítani, egyedül a beszerelő leleményességén múlik, hová teszi. Ez egy icipici kapcsoló szokott lenni, tehát nagy helyigénye nincs.
Bekapcsolás után 1 (vagy fél?) perc késleltetés után szokott élesedni a riasztó, addig van idő kikászálódni. A másik jumperrel talán azt lehet állítani, hogy az ajtónyitás-érzékelő + vagy - jelet várjon a kék vezetéken, de erre nem vennék mérget.
Elég rég volt már dolgom ezzel a tipussal.
(#) tzsolti válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Nagyon szépen köszönöm, tökéletesen működik.
(#) petyes hozzászólása Márc 17, 2012 /
 
Üdv. Valaki tudna nekem segíteni, szükségem lenne egy META m87ARC p- tip riasztó bekötési rajzára, a segítséget előre is köszönöm.
(#) Inhouse válasza tzsolti hozzászólására (») Márc 17, 2012 /
 
Szívesen. Örülök, hogy jó lett.

Üdv
Inhouse
(#) Hogi hozzászólása Márc 26, 2012 /
 
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy csomagtartó zárat akarok bekötni. 2 vezetékes motor (zöld,kék).
A riasztómon van olyan hogy csomagtartó nyitás 1 db vezeték.

Rámértem és 0,4V jelenik meg ha nyitom. Nem tudom hogy azt melyik szálra kell rákötnöm a motorra? nem 12V-ot kéne adnia a vezérlésnek?
(#) vovozs válasza Hogi hozzászólására (») Márc 26, 2012 /
 
Relézd le. Egy tranzisztorors negatív kimnet.
Következő: »»   66 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem