Fórum témák
» Több friss téma |
Szia
"amit én csinálok, az 1kw-os lesz" Ha még nem vettél semmit javaslom 500/1000W wattosat vegyél. Ha fix 1KW veszel nem tudod kihasználni és fogyasztani fogyaszt. Nekem van egy fix 2Kw még nem találtam olyan dombot amin ne ment volna fel. Viszont ha lenne egy kisseb teljesítményű motor akkor sík terepen tovább menne. Csak egy javaslat üdv.
Még egy dolog hiányzik hozzá.
A pénz. Én nem is nagyon dombokra szeretném, hanem sík útra. Azért köszi Szépen. Csak a motor 50ezer forint, mármint a simson robogó benzines, átalakítás nélküli motorra értem. ..és az az 50eFt nagyon kezdő ár.. Kéne találnom egy ismerőst, és máris le lehet belölle faragni. Az a baj, hogy magát a benzin motort nem tudnám felhasználni, ugyanúgy eladni sem. A vezérlőt ki tudnám váltani egy egyszerűbb megoldással, de hogy semmi baj ne legyen olyan 200.000Ft-ra gondoltam, abból biztos, hogy meg lehetne csinálni, úgy ahogy van.
Szia
Azt azért körbenézted hogy az átalakitásra mi vonatkozik mert ott is elcsúzhatsz. 200 ért márt egész jó motrokat lehet kapni. és tudom az építés öröme. Én 230vettem. csak mostmárt átgondolnám pl.: amit irtam a dupla motor. Mert sikterepen csak a sebesség tartáshoz elég lenne 300W. Te csak sik terepen akarod használni. Mondjuk a kapubejárón mincs emelkedő? Mert oda is fel kell menni. az enyim csak 100Kg csak egy patkára feltolni, lehet kapaszkodni. De csak elmélet. üdv.
Szia.
Elvileg nem kell semmi specialis dolog, csak egy normalis biztositas kotes, az e-motor adataival,errol a kedves kollegak tajekoztattak, amit ezuton is koszonok, de termeszetesen majd meg utanajarok. A 200-at csak saccoltam.. Biztos par tiz ezerrel alamegyek majd. Ezt a hatart csak biztonsagi hatarkent ertem, hogy a penzzel ne legyen gond. Igen, a sebesseg megtartasahoz 300w is eleg, gondolj a mostani elektromos biciglikre. Eloszor 500w-ra gondoltam, de az keves... Bar egyszerubb is, mert 24v-os lenne, ha 500w lenne.., toltonek pedig 24v-os trafot is konnyu talalni stb... Azert egy kapubejaro lejton/emelkedon biztos felmennek vele a soros motor nagy nyomatekanak koszonhetoen..
Kedves kollégák kérlek ha tud valaki segíteni , nagy köszönettel venném , az itt mutatott 36 voltos kerékpár akku töltőt szeretném megjavítani , nagyon kellene a kapcsolási rajza , és egy kis jó-tanács is , A képen látható 2 kis ellenállás szinte elégett , nem tudom a színeket leolvasni , a hűtőn levő tranyónak ki van mozogva mindhárom lába a forrasztásból, és a dióda is és egy másik ellenállás is melegedett , látszik a nyákon. Kérem ha tud valaki segíteni rajzzal , vagy jó-tanáccsal , nagyon megköszönöm. tisztelettel Feri
Üdv Feri
Javaslom a (#1120451) hozzászólást .Leiszt János ,topik elektromos robogó ...... ott van leírás . Szerintem a FET is és a 3842 IC is elszállt , fénykép alapján 2 lába el van színeződve . Üdv
kedves Fater
nagyon köszönöm a válaszodat , de sehol sem találom az emlitett cikket , az elektromos robogó topikban nincs ez a számú , kerestem máshol is , de nem találom. köszi a segitséget , ha tudsz még valamit a Leiszt János cikkéröl , hálássan venném Üdv Feri
Bocsi , megtaláltam a Leiszt János írását, sokat segit
, ez a 3842-es ic hól kapható , ?? Köszönöm Feri
Üdv Fülöp Ferenc 49.
Képcsöves TV, MONITOROKBAN tápegység résznél . Kaposváron 2 bolt és Nagykanizsán a víztoronynál . Most van e? passz ,rég vásároltam náluk 1/2 éve . Itt a fórumon más is tud ajánlani boltot . Üdv
Köszönöm a jó ötletet
Feri
Sziasztok!Szintén egy TRD033 bringával van gondom.Használt,hibás ként vettem és a motort teljessen újra vezetékeltem ill.a Hall-okat is kicseréltem TLE4945 -re.A középsőt fordított helyzetben építettem ahogy több hozzászólásban is szerepelt.Fázisok és vezérlés összforgatva.A fetekre és gázkarra menő 5V-os táp OK,akkuk feszültsége szintén.A hibajelenség a következő:motor szépen egyenletesen kipörög,szépen reagál a gázkarra,de csak kb.15-20mp ig ad feszt ki a vezérlő utánna leáll a motor és mikor teljessen megáll a kerék csak akkor lehet újabb gázadással felpörgetni szintén csak rövid ideig.Véleményetek szerint mi lehet a probléma ill.a Hall-oknak nem lehet,hogy egyformán kellene az állórészben lenniük?A gyári állapotot nem tudom mert előttem már voltak cserélve, és mikor hozzám került egy már tuti hibás volt, de egyformán voltak berakva!
Várom válaszotok,Üdv.: Difero
Üdv.
A motorban lévő hallokat cseréld ki SS41-re, mert ami most benne van lineásis hall. Az előző tipust amit ajánlok az pedig bipoláris. Hallok pozicíójára tettél utalást, ha egyformán volt berakva akkor úgy is tedd vissza.
Szia!A TLE 4945 is bipoláris A beépítést meg azért nem tudom mert ahogy írtam előttem már próbálkoztak a javítással cserélték a Hall-okat is , viszont azok egyformán álltak ,de egy tuti rossz volt és kókány a vezetékelés, egyszóval azért adták el mert nem tudták megjavítani és nem biztos,hogy a szivar figyelt a cserénél az elhelyezkedésekre.Ezért vagyok bizonytalan,hogy most a fordított beépítés okozza-e esetleg a hibát,mert olvasni egyforma elrendezésről is.Üdv.: Difero
Szia
Kérdezném hogy van e PIC a vezérlő áramkörben? Üdv nyemi
Szia!
Most nincs előttem az elektronika,de mikor belenéztem úgy láttam van benne egy smd-s proci.Üdv.: Difero
Üdv!
Egy feszültségmérő jól jönne a az akkura miközben próbálgatod.Jól raktad össze szerintem,a hall egyébként tényleg fordítva kell legyen,ahogy te csináltad.Ez a 15-20mp pont annyi idő,míg az akku feszültsége a kritikus alá esik.Tehát próbáld meg lassan kipörgetni,és esetleg nem véggázik.Rögtön nem fog letiltani,mert kevesebb áramot kér az akkuból.95% hogy az akku gyenge hozzá.
Szia!
Az akkufesz nem esik le ,a beépített műszer is full-t jelez,egyenként néztem mind a 4-et terhelővillával szinte teljesen egyforma jók.Tök lassú fordulaton is kiáll egy rövid idő alatt,ráadásul sztenderen van.
Szia
A javításaim alkalmával találkoztam már én is ilyen hibával. A gázkart húzva egy 20 másodpercig működik aztán leáll a motor, majd gázkart vissza engedve majd újra meg húzva megint beindul de csak megint arra a kis időre . Igaz?
Szia!
Így van és a motor győnyörűen simán fut amíg le nem tilt a vezérlő majd rögtön kezdheted előlről.
Az én esetemben ez volt a hiba.
A kutya a Hall-ok áramkörében volt elásva. A három Hall jelvezetéke be ment az IC- be . De az egyik még egy tranzisztort is vezérelt, ami a mikrovezérlő valamelyik lábára volt kötve (úgy emlékszem pont a uC reset-re). Na ez a tranzisztor volt tönkremenve. Ez egy SMD tokozású volt és NPN (úgy emlékszem), ezt kicserélve minden jó lett. Amúgy ez egy villám vert bicikli volt , úgy hogy töltés közben becsapott a hálózatba. Három Hall meg ez a tranzisztor látta kárát. Üdv nyemi.
Üdv Difero
Talán kis segítség ha ez a 48V-os motor(od) van. Itt a hallok egyformán vannak 2 a pólusban 1 a horonyban van . Üdv
Üdv Nyemi
Igen a vezérlőkben létezik (PIC ,AVR ,PROCI). A mellékelt képen csupa SMD alkatrész van ,most 7km -e van tőlem holnap több infó .Ebből lehet már ki vettem a 75NF75 FET-tet ,nálam nem nyerő az SMD . Üdv
Szia!Köszi a segítséget holnap megnézem a vezérlőben a Hall bemenetek körknyékén ezt a tranyót ill.megpróbálom kimérni.Üdv.: Difero
Szia!
Nem ez a motorom van inkább ami az elsőképen a háttérben van.És úgy emlékszem a hallok mind horonyban vannak,lehetséges?
Még ha emlékeim nem csalnak a tranzisztor szakadt volt, és a Hall-ok működését nem zavarta. A PIC meg nem vezérelte a FET-eket csak PWM jelet szolgáltatott MC33035-nek.
Üdv nyemi
Én szoktam javítani ha látok esélyt rá . Az SMD-nél egy tranyó csere nekem még bőven belefér. Mikrovezérlők meg "ritkán" szoktak tönkre menni , bár ennél a villám-csapottnál én is meglepődtem hogy túl élte.
Üdv nyemi.
Igen. Ez így mind igaz. De mi a kérdés?
Üdv nyemi.
Üdv Nyemi
Milyen HALL IC-t tudsz javasolni a gázkarba ? Átalakítottam az akkuhelyet nagyobb akkura 14Ah-ra 8Ah helyett . Lustaság fél egészség .Szűk hely miatt nehéz a vezérlőt visszarakni és nem vettem ki , hegesztés közben megolvadott a +36V és a gázkar (+)vezeték szigetelése és szögvas vázon záródott .Most pár napja potenciométer a gázkarom ,kicsit macerás , szerencsére bekötöttem a fék kontaktust ,így a vezérlőt kikapcsolja a fék (pár mA vagy mikró A) ha baki van . Üdv
Szia
Én még gázkart nem nagyon javítottam, de azt hiszem az SS495 van benne . Üdv nyemi |
Bejelentkezés
Hirdetés |