Fórum témák
» Több friss téma |
Nem is tudom, mindenesetre jó lenne. Nekem egy elektromos mopedem van, 24 V -os, azt nem tudom lehet-e tölteni. Savas akksik vannak benne (még).
Mindenesetre köszönöm.
Nem tudok kiigazodni az árlistán. Ahol az éves költségeket sorolja ott az akkumulátor díj 90000 ahol pedig az akku bérlésről ír ott pedig 36000/hónap :csodalk: Egyébként ha az ellenpélda hagyományos autó az én 30 éves diesel passatom lenne, nem igen volna különbség az éves kalkulációban.
Egy a hatból! A főváros egyik nagy szállodájának mélygarázsában. Valószinűnek tartom ,hogy a többi is hasonló helyeken van.
Egyetlen dolgot leszámítva... Ha nepelemről töltöd az akksikat, és hosszabb ideig bírják a valóságban, mint a számított időtartam.....
A napelemes töltő újabb nem kicsi beruházás. Az öreg passat is mehetne használt sütőolajjal akkor már megint az volna a nyerő.
attól függ... különben a szolnoki plázában van most egy utazáskiállítás, ott vannak kiállítva ilyenek is, mmint környezetbarát járgányok - részletesen bemutatva. Nagyon jó sztem!
csúcs. Szolnok? hát hétvégén arra fele járok. Meddig van? lehet beugrom/elugrom a gyerekkel
innen * most mennem kell...
* Kivettem, ez így csak egy reklám lenne, ami nálunk a fórumon tilos !
Üdv
Én is gondolkodom egy AIXAM 400 as villamosításán. Esetleg ezzel kapcsolatban van e tapasztalata valakinek? Láttam 5KW-os BLDC motort vezérlővel HPM5000B http://www.tech-mobile.hu/termekek-villanymotor.htm Erre gondolok esetleg erröl tud valaki valamit?
Sziasztok!
* Törölve ! Tedd fel az apróba, nemár a felületen üzleteljünk !
Ha összefügg a topic témájával miért ne tehetné fel ide?
Én sem szoktam nézni az aprót, de az elektromos autós alkatrészek érdekelnének! Ne tegyen fel olyan dolgokat aminek semmi köze a témához. Szerintem.
Ha az ember élvezi a témát, csaponganak a gondolatok, az ötletek, fejlődni akar, és segíteni egymásnak, pörög a téma, szerintem ennek örülni kell. Szerintem ez természetes, már amennyiben ez a célja a fórumnak.
Én egy elektromos szekeret akarok készíteni. Jármű, elektromos meghajtás, indítás és haladás. Ez bizonyára befér a topic profiljába.
Ismertetem a feltételeket, aminek meg kell feleljen a leendő elektromos szekerem. 300 méterre van a konyhakertem, oda kell tudjon elcipelni két hordó vizet, ez 440 liter+két bádoghordó. A 60 kilómmal én is rajta kell legyek, mert van néhány kanyar is és még egy árkon is át kell menjen. Az energiát két 55 amperes akku biztosítja. Remélem kibírja mélykisülés nélkül. Nem szükséges nagy sebesség. Az a lényeg, hogy eljussak oda és vissza. A kérdésem az lenne, hogy az induláshoz és a haladáshoz a feszültség adagolót meg lehetne oldani valami egyszerűbb módon? Egy példa: egy gépkocsi indító motorjának a kollektor hengerét felhasználva és a kollektorllemezek közzé ellenállásokat kötni, azon keresztül menne az áram, így lágyabb lenne az indulás. Ahogy elfordítom a kollektorhengert, a kefék előtt, úgy egyre több áramot kapna a motor és elindulna a tákolmány. Elmondva nagyon egyszerűnek tűnik, de már próbáltam 380 voltos motorral elindítani, hát olyat rántott rajta, mintha egy gépkocsinak egyből felengedném a tengelykapcsoló pedálját. Nem is mertem kísérletezni vele, mert féltettem az alkatrészeket.
Mellékelek egy képet, amin vázolom, hogyan is képzeltem el. Igazán érdekelne a véleményed(tek).
Belefér, végülis ez is egyfajta elektromos (teher) autó. (régen is használtak hasonlót a csomagos postások, szállító targoncák)
Az elképzelés csak annyiban hibás, hogy az egyenáramú motorok fordulatszám szabályzása előtét ellenállással nagyon rossz jelleggörbét eredményez. A motorok fordulatszámát a kapocsfeszültségük változtatásával lehet szabályozni, de ha ezt előtét ellenállással tesszük, akkor a terhelés miatti áramváltozás is feszültség változást eredményez, ami rontja a motor fordulatszám, nyomaték görbéjét. A villamos hajtásban használt kontrollerek, nem előtét ellenállásokat kapcsoltak, hanem a gerjesztő, és armatúra tekercseket variálgatták. Ellenállást, csak mezőgyengítésre, illetve fékezésre használták, akkoriban más lehetőség nem lévén. Manapság az ilyen szabályzásokat elektronikusan oldják meg, ha visszább olvasol, láthatod. Pl. PWM. Vagy másfajta motor használata, háromfázisú motor használata változtatható frekvenciájú inverterről. Bár meglehet akkor is célszerű valamilyen hajtóműves motor használata a fordulatszám csökkentésére.
István,
lehet hogy egy csővel egyszerűbben el tudnád juttani azt a vizet a kertedbe... Üdv, G.
Kedves köbzoli, ahogy elnézem, nálam is fog működni.
Kedves Gafly, ragaszkodok az elektromos szekér variánshoz. Már szinte minden megvan hozzá, csak a vezérlőt nem láttam tisztán, Csőből viszont csak 30 méter van meg. Másik lehetőség, a föld végébe egy kút ásás, de az sem igazán tetszik.
Ezt a dinamót akarom motorként használni. Már kezdtem is variálni, hogy megnézem a dinamónak melyik része fogyaszt kevesebbet, a sztátora, vagy a rotorja. Gondolom, a sztátora és azt egy kapcsolóval áram alá helyezem, míg a rotornak valamilyen ellenállásokon keresztül adok áramot, amíg mozgásba lendül a szekér. Utána már rákapcsolhatom a teljes feszültséget és vágta, 3 km/h sebességgel. Köbzoli kuplung elmélete lesz felhasználva, így nem kell törjem a fejem a vezérlőn.
Ahogy nézem, ez egy párszáz wattos dinamó. Motornak se lesz sokkal több. Elég gyengusznak látszik, de próbálj meg jó nagy áttételt varázsolni rá. Soros motornak kösd be, nem hiszem, hogy sok szabályozás fog kelleni, a terhelés megteszi. A kefehidat valószínűleg más pozícióba kell majd állítanod. Legelőször ezt állítsd be.
Íme a jellemzői A dinamónak. Teszek neki nagy áttételt, az nem gond, csak jusson el a kertbe és vissza. Másik reggelig töltődhet csendesen a két 55 Ah-s akku. Lényeg, hogy annyi energia legyen elég. Pörögjön-e szaporán a motor és haladjon lassabban? Vagy egy kicsit jobban le legyen terhelve a motor és haladjon szaporábban? Melyik beállítással tudná megtenni a 600 méteres távot? Semmi gond, a kefehidat könnyen el állíthatom, de vajon hány fokkal kezdjem? Próbálgatni lehet, de egy jó tanács sose volt rossz.
Köszönöm az eddigi és a további segítségeteket.
5Km/ó sebességnél több re ne tervezz,mert az csak álom ekkora teljesítmény mellett...
Ha már forog a "motor" akkor fordítsd oda,ahol legnagyobb a fordulat.
Vagy nézd az áramfelvételét üresen,és a legkisebbnél fixáld a szénkeféket.
Ha jól látom, 1400 - 6300 (?) között adta a 12 V ot. Ahogy nézem, soros motornak nem biztos hogy jó lesz, mert az állórész tekercs vékonyabb mint a forgórészé. Dinamónál ez így szokás, motornál nem előnyös.A dinamó párhuzamos (sönt) kapcsolásban jó, a motor sorosan. ki kell kísérletezni.
Ez a generátor négypólusú, ezért két pár keféje van. A semleges vonalhoz képest, (ami megegyezik a pólustörzsek fizikai középvonalához képesti 90 fokkal) kell eltolni pár fokot, vagy előre vagy hátra a forgásirányhoz képest (most így meg nem mondom mikor merre), ki kell kísérletezni. Ahol a legnagyobb a fordulatszám.
Sziasztok.
A segitségeteket szeretném kérni.Szerintetek Mit lehet ebből kihozni?
Ha jól látom egy japán hibrid akkuja. Pontosan melyiké?
Inverter, motor is van hozzá? Kemény dió lesz az autótól függetlenül munkára bírni. Az akku, még ha jó állapotban van is, rövid távokra lesz elég elektromos autóban, persze minél kisebb és lassabb az autó, annál hosszabb ez a táv.
Üdv
Szóval senki nem használt még itt HPM5000B motort sem hozzátartozó vezérlőt. Köszönöm a segítséget.
Itt nem, de van aki használt már:Bővebben: Link
Se inverter se motor Egy priusból van,ha jol tudom akkor a 3. generáció.Tehát nem a legujjabb 2011-es modell.Töltést veszi az biztos,de nem egyszerű ekkora fesznél (töltögetni).Hosszú távra nem is tervezek,de ha napi 3km-t tudna annak örülnék. De vajon frekveciaváltó vagy dc motor pwm?
Sziasztok!
Úgy döntöttem, hogy lassan én is elkezdeném tervezni a saját elektromos autóm elektronikáját. Valószínűleg először (már csak az olcsóbb kivitelezés miatt is egy robogót fogok építeni de ez most mindegy) Végigolvastam a fórumot és pár dolog kérdéses számomra. (elnézést ha amatőr kérdések lesznek) Először is a MOSFET-es PWM vezérlővel kapcsolatban néztem ezt az IRFP90n20d-t. Az adatlapja szerint normál hőmérsékleten 94 amper folyhat rajta át. Én ezt furcsállom, hogy ezen tokozás vékonyka drain és source lábai elbírnak ekkora áramot. Valaki legyen szíves magyarázza el, hogy ez miért nincs így, vagy helyesen gondolnám...? Már csak azért is míg például a tirisztorok szép nagy felületen érintkeznek. Ezzel kapcsolatban lenne a másik kérdésem. Szerintem motorvezérlőnek egy tirisztoros lenne a legegyszerűbb és a legcélszerűbb és egy ilyet szeretnék majd építeni. De Ecopityu felhívta a figyelmem, hogy ezeket a nagyáramű dögöket milyen nehéz kioltani, úgyhogy egy ideig letettem róla. Ugyanakkor később felfigyeltem arra, hogy léteznek úgynevezett GTO (Gate turn off), vagy IGT tirisztorok, amelyek maguktól képesek a rajtuk folyó áram megszakítására pont olyan egyszerűen, ahogy begyújtani is lehet őket. Tehát a kérdésem az lenne, hogy az ilyenfajta tirisztorokat honnan lehet felismerni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |