Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvüzlök mindenkit!
Ezt az oldalt olvasgatva kezdtem el reménykedni ,hogy talán valaki tudna nekem is segíteni . Diesel autó szivargyújtójáról (vagy máshonnan) levett fordulatszám értéket szertnék egy pendrive-ra vagy más adattárolóra lementeni, majd azt számítogépen megnézni 6-7 napos gyakorisággal. A segítségeteket előre is köszönöm!
Hogyan akarsz szivargyújtóról fordulat értéket levenni? Benzines autóknál a gyújtójelet kell figyelni. De dízelnél?
A fordulatszam jelet dieselnel valami piezzos cuccal vettek le, arra a csore volt racsiptetve ami befecskendezohoz ment. Viszont az USB az nehez eset. Talan SD-card. Arra talalsz FAT rendszer kezelest 18Fxxx PIC-ekhez. ott kellene inkabb kutakodni. Vagy egy tablet, vagy androidos telo, ahova valahogy becsalod a fordulatszam jelet. De ez meg nehezebb.
Szia szerintem jobban járnál egy OBD kód olvasóval az közvetlenül a számítógépre megy.üdv.
Bocs lefelejtettem, ha az autód rendelkezik OBD csatlakozóval.
Szia!
Luxusmegoldás:http://www.palmerperformance.com/products/dashcommand/iphone/index.php Ha van iPhone-od és OBD csatlakozó a kocsin. Erre vannak más megoldások is. Keress rá a google-ban a trip computer obd, vagy race computer obd szavakra. Van egy csomó kész megoldás, persze jó pénzért. Ha te akarsz barkácsolni valamit, az más, akkor más megoldást kell keresni, mert nem hiszem, hogy olyan egyszerű lenne egy, mondjuk can protokollt lekezelő cucc építése. Bár ez attól függ milyen autóról van szó. Üdv!Kaszi
Diesel autóknál a jelet a generátorról veszik le,ha van külön csatlakozó rajta.
Sziasztok!
Az autó Fiat Marea 2.4TD 1999-es és nincs benn OBD csatlakozó .csak a régi 3-pólusú.
Én a helyedben lehet hogy két lépésben oldanám meg a dolgot. Egyszer kell a ketyere, ami méri a jelet, és saját magának el is tárolja mondjuk egy flash-be, második lépésben pedig a kütyüd áttolja a számítógépre az adatokat rs232 soros porton.
Még lehet hogy ez a legegyszerűbb eddig. Kérdés hogy a programozás mennyire megy mikrovezérlőre, meg pc-re. Ha pc-re nem is, akkor is megoldható, mert pl. a putty nevű terminál program képes file-ba rögzíteni a soros porton kapott adatokat, amit át tudsz rakni pl. excel-be.
Igenis lelehet venni a fordulatszám jelet szivargyújtóról. Amikor volt még külön zöldkártya vizsga, ott láttam a saját szememmel. A műszernek azt kell csak beadni, hogy az autó hány hengeres. A töltőfeszültség hullámosságát figyeli, és ebből számolja a fordulatszámot, igen nagy pontossággal.
Akkor elég lehet egy nagyobbacska pic is!
A pic egyik a/d lábára jelformálás után a szivargyújtóból rátenni a jelet, és a pic pedig írná egy file-ba, ami egy pendrivon lenne. Van néhány usb otg-s pic, és a microchip ad hozzá forráskódot is, hogy hogyan lehet ezt megvalósítani(mármint a pendrive kezelést). Az a kérdés, a kérdező mennyire van otthol/vagy nincs a picek terén!
Azért én kíváncsi lennék hogy milyen összeföggés lehet a hengerek száma és a generátor töltőfeszültség hullámossága között
És azt meg sem kérdezem hogy mekkora az áttétel a generátor szíjtárcsa és a főtengely szíjtárcsa között.
Szia! Ha ennyire kíváncsi vagy, akkor utána nézhetsz a korabeli diesel motorral szerelt szgk.-ban előfordult gyárilag beépített fordulat mérő műszer gyárilag.
Más a hullámosság arányos a fordulattal, az átmérő viszonyok meg sublerral mérető és számolható. Vizsgán használt műszerek OHM minősítéssel kell, hogy rendelkezzenek, negyedévente hitelesítési kötelezettség van. Lehet még jelet venni a motorblokkról is, az említett műszerhez ilyen adapter is tartozik, melyet mágnesesen rögzül.Üdv!
AZ OHM az Országos Mérésügyi Hívatal rövidítése , nem ellenállás mérték egysége!!Amikor elküldöm átírja!!!!
Majd a Modik megoldják! Ez a három betű szerepel a műszeren plusz a dátum!
Igen, ez jó kérdés. Csak egy beállítási lehetőség volt, az a hengerek száma. Az autó hengerenkénti trafós volt, közvetlenül rajta a gyertyákon, gyújtókábelek nincsenek, így nincs is más lehetőség fordulatszám levételhez (OBD-n kívül). És direkt néztem az autó fordulatszámmérőjét, és a műszerét, egyformát mutattak.
Tehát ha nem volt töltése a gépnek akkor nem mért a fordulatszám mérő ? Az ékszijhajtás slippjét miképp kalkulálták ? Nekem ez sántít, volt ott valami más kanóc is csak elkerülte a figyelmed.
Sziasztok!
Én az elején kész megoldásokat ajánlottam obd-re, de ez a szivargyújtós megoldás is létezik, bár nem hinném, hogy ennek házi megoldása egyszerűbb lenne, mint az obd-é. Működési elve az, hogy a generátor állórészein keletkező majd 3 fázisú 2 utas 6 ütemű egyenirányítóval egyenirányított feszültség maradó hullámosságát analizálja. Ha ezt a feszültséget megvizsgálnánk szkóppal azt látnánk, hogy egy középfeszültégre kis púpok szuperponálódnak. Ezek a púpok az egyenirányítási csúcsok, amikor egy dióda kinyitott. (Egyébként ezen púpokat szkóppal vizsgálva meg lehet állapítani, hogy jók e a diódák a generátorban, annak szétszedése nélkül.) Ez ez egyik jelenség, amit a készülék kihasznál, de ezzel még nem menne sokra, mert, mint ahogy az előttem szólók már írták, a kis púpok száma (frekvenciája) igaz, hogy a fordulatszámmal arányos, de autóról autóra más lehet. De nem csak a generátor hajtás áttételétől függ, henem a generátor póluspárjainak számától is, ami megint gyártófüggő. Ezért kihasználja azt a második jelenséget is, hogy a motor főtengelyének, forgási sebessége nem állandó, hanem ha egy hengerben éppen terjeszkedési ütem van, akkor gyorsabb, ha sűrítési ütem, akkor lassabb. Ez az ingadozás alapjáraton a legnagyobb, növekvő fordulatnál csökken. Emiatt a kis púpok frekvenciája is ingadozik attól függően, hogy éppen milyen szögben áll a főtengely. Ezért a kis púpok frekvenciájának ingadozását is kianalizálja, és két legmagasabb (vagy legalacsonyabb) frekvencia közötti részen számolja a púpokat és ez már az adott autóra jellemző szám lesz, amiben benne van a generátor áttétel, a póluspár szám, a szíj csúszás, (amennyiben ezt állandónak vehetjük). A betanulási fázisban (alapjáraton,vagy ahhoz közeli fordulaton) megvizsgálja, hogy egy munkaütemre hány kis púp jut, aztán ebből, meg a hengerszámból (amit nekünk kell beállítani) megkapja az áttételt jellemző számot, és a továbbiakban, már csak a púpokat számolgatja és elosztja az előző számmal. Lásd pl.: Bővebben: Link Üdv! Kaszi
Köszönöm a részletes magyarázatot, akkor mégis jól láttam hogy csak a tápot figyelte a műszer, semmilyen más kábel nem volt.
Egyszer ha időm engedi megnézem szkóppal.
A kíváncsiságod kielégítésére: emisszió mérésekor a tompított fényt fel kell kapcsolni, ha nem vesz megfelelő jelet akkor
az említett mágnestalpas piezzó szondát alkalmazzuk. A generátorról régebben vagy a csillagpont, vagy a gerjesztődióda negatív kivezetését alkalmazták jeladónak.Üdv! A pk-s szijaknál 2%, vagy kisebb a szlip. ami a gyakorlatban a +,-,50ford/min- ba bőven belefér.
Egy csomó helyről le lehet venni a fordulatszámot, csak illesztés kérdése: ott a gyújtótrafó vezérlőjele (vagy akár a nagyfesz kábelre rátekerni pár menet drótot áramváltónak), a vezérlőelektronikának majd' mindegyiknek van direkt fordulatszám kimenete - csak meg kell keresni melyik az. De lehet a befecskendező vezérlőjelét is használni. Elvetemültebbek barkácsolhatnak a lendkerékre egy pici mágnest és egy hall-szenzorral figyelni. Szóval rengeteg megoldás létezik, ami nem OBD-re épül. Aztén már csak opamp->schmitt trigger->opto leválasztás és lehet is mikrokontrollerrel feldolgozni/letárolni a fordulatszámot.
Ezek közül egypár kiesik, mivel a kérdés dieselre vonatkozott.
De alapvetően igazad van, bár tény, hogy az autóba való legkisebb beavatkozással a szivargyújtós, vagy obd-s megoldás járna. Üdv! Kaszi
Helló!
Érdemben nem tudok hozzászólni a témához, de egyszer vittem a Ladát (!) zöldkártyázni, na erről aztán bárhonnan lehet fordszám jelet venni, valami hyper számítógépes műszer volt ahová betévedtem a régi megszokott Lada szervíz helyett. Szerelő rácsíptetett az akksira 1 db piros vezetéket a +ra meg egy feketét a testre, beütötte, hogy Lada és már mutatta is a fordszám értéket. Gép tudja a generátor áttételt és számolja a töltőfesz hullámból a fordulatot. |
Bejelentkezés
Hirdetés |