Fórum témák
» Több friss téma |
végülis nagyon közelítő értéknek lehet jó.. központi vagy hengerenkénti injektoros a kocsid? végülis akkor az is elég volna neked ha egy mutatós műszert ráraknál közvetlenül az injektorra persze ha központi befecskendezős.. végülis amire te szeretnéd lehet jó a rajz!!
Hengerenkénti injektor. Csak annyit kellene tudnia, hogy a fordulatszámot vegye figyelembe, mert ha csak a nyitási idők alapján adja az értéket, akkor magas fordulatszámon elég nagy fogyasztást kapok, még ha alig nyomok gázt akkor is..
Ezzel viszont nem értek eggyet.. elvileg ez a kapcsolás egy sima integráló tag pár dologgal kiegészitve. Szerintem nem kell figyelni a fordulatszámot. De szivesen meghalgatom te hogyan gondolkodtál lehet h én tévedtem!
hengerenkénti injektornál picit át kell alakitani azért a kapcsolást mert 4 szelep van.
1. Az a baj, hogy az elektronikai rész nem az erősségem, meg tudom építeni, de nem nagyon jöttem rá, hogy a kapcsolás mit csinál. Ha érted, és nagyjából elmagyarázod azt megköszönöm. Programozáshoz konyítok egy keveset..
2. Sokat gondolkodtam, hogy miként lehetne valami fogyasztási adatot kihozni. Végülis most megelégednék azzal, ha egy viszonylag egyszerű kapcsolással kapnék egy "visszajelzőt". 3. Gondolkodtam azon amit írtál, tényleg nem kell figyelni a fordulatszámot. Rosszul gondolkodtam.
Az a baj ezzel a dologgal, hogy ha nem jó az elv és nincs jól megépítve csak látványnak jó semmi másnak.. én most kezdek hajlani az átfolyásmérős módszerhez.. sokkal egyszerűbb a pontossága viszont még számomra rejtély. ezzel a módszerrel sokkal egyszerűbb számolgatatni a processzoral mint időt mérni meg hibát számolni.
Az átfolyásmérő már elég mélyen ki lett tárgyalva, biztos átolvastad már a korábbi hsz-eket. Nekem gázzal megy az autóm, így az az ötlet elvetendő. Valami egyszerű kijelzőt keresek, amit akár több autóba is be tudok építeni univerzálisan. Csak rádobni egy injektorra, két potival belőni a két határt és már mutat is Csak ahogy mondtad te is, nem akarok rossz kapcsolást építeni..
Hát akkor ha tényleg elég a pillanatnyi állapot akkor jó ez a kapcsolás, bár én alapból mind a 4 injektorra raktam volna de az csak a pontos méréshez kell.
Átfolyásmérőről meg annyit lehet én vagyok vak de nem láttam semmi konkrétat a fórumba működik nem működik előny hátrány. nekem az a szerencsés helyzetem van hogy a nyomásszabályozó nem az elosztócsőbe van igy ami benzin az elosztócsőbe megy az mérhető mert azt meg is eszi. azért szimpatikusabb nekem ez a módszer mert mérföldekkel egyszerűbb lenne a program hozzá és még plusz feladatokat is eltudna végezni a proci.
Megoldás nem született, csak sokat beszéltünk róla. Az a megoldás nyilván pontosabb, csak a beépítés az kicsit nehezebb. Szerencsés helyzetben vagy, ha a visszafolyó ágat nem kell nézned. Azt viszont nem tudom, találsz-e baráti áron átfolyásmérőt. Nézegettél már valamit?
igen a conrad-nál van a legolcsóbban 6ezer-t ami szerintem még elfogadható ár! Álánézek a kocsinak és megnézem a kivitelezhetőségét, gyorscsatlakozósra megoldani. kijelzőt már vettem hozzá. most sok zh-m van meg stb de amint lesz időm összehozom sztem. Közvetett vagy közvetlen fogyasztáscsökkenés várok tőle!! szerintem hosszú idő alatt megtérülne!!
A km óra jelét honnan veszed? Milyen autód van? A 6000ft valóban nem olyan vészes. Csak azért ennek a kivitelezése nehézkesebb (beépítése..). De ha belefogsz én nagyon kíváncsian várom az eredményeket. Illetve, jómagam lehet elkezdem megépíteni az egyszerűbb áramkört, bár nézegettem hqvideoban, és sok alkatrész nem kapható ott, amit itt írnak.
Ha tudtad értelmezni a kapcsolást, amit belinkeltem nem írnál róla pár mondatot? A led vezérlés részét értem, azzal már foglalkoztam, de a többi nem világos, hogy működik.
Milyen elven működik a Conrados rotaméter? Linkelni tudod?
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=155374
erre esett a választásom sok sok gondolkodás és számolás után. az elve annyi hogy a közeg forgat egy turbinát amin valahol van egy kis mágnes és kivülről egy Hall érzékelő veszi a fordulatszámot.
vagy nem is feltételen a forgórészen van a mágnes henem lehet egy egyszerű fém rész is a forgórészen és esetleg egy mágnes kívül..
kb nagyából átfutottam a cd4066 vagy mi nemtudom mit művel. én csak simán egy laválasztást tennék ahogy itt is aztán meg 1-2integráló tagot és mehet is a kivezérlés jelzőre.
Km óra jelet is egyzserű a sebeség jeladóról leveni az is OC kimenetű nagyon egyzserű dolog. Peugeot 306!
A turbinás cuccok pontossága sajnos nagyon kérdéses, főleg a linearitás az ami nem garantálható. Térfogat-kiszorításos megoldással viszont nagyon egzakt relatív fogyasztást lehet kijelezni.
hát amint láttad irja a mérési tartományát nagyon nagy hibával nem dolgozhat mert akkor nem irnák oda... ha mégis veszek egyet remélem nem lesz nagy baj vele
Szia, 12v-os integráló tagra van esetleg kész kapcsolási rajzod? (ha jól emlékszem tanulmányaimból, akkor az a tag felelős azért, hogy a gyorsan változó jelből valami szép folyamatos értéket lássunk). Tudnál ebben segíteni?
passziv alkatrészekel:
http://www.kando-kkt.sulinet.hu/brain/aut/jegyzet/irtech/kepek/tag_...rc.png és műv ic vel http://www.kando-kkt.sulinet.hu/brain/aut/jegyzet/irtech/kepek/aszab_mi.png időállandóra most nem tudok mit mondani. majd számolgatni kéne, de lehet h mérni is kellene.
Van valaki aki tudna segíteni megtervezni az integráló részt? Vagy az eredeti értelmezése is megteszi nekem, csak használható eredményt kapjak.. a tervezéshez nem értek sajnos.
Köszi
szerintem bőven elég a sima passziv alaktrészes integráló tag..nagyából kilehet számolni, de lehet hogy utólag kell korigálni ellenálásal meg kondival..
Na ma nekiálltam megtanulni a kijelző programozását, kb már értek minden funkcióját...Szép kis függvényeket kell majd írni hozzá és működni fog. Szép kis fogyasztásmérő lesz remélem..
Hello!
Ha szabad, kicsit beleszólok. A gépjárműhöz ugyan nem túl sokat értek, de elmondanám mit tesz a kapcsolás. - Az első OPA valóban egy illesztő fokozat, de közben fázisfordítást (invertálást) is végez. - A Q1 és Q2 tranzisztorok egy egyszerű áramgenerátort alkotnak. Az áram, a Q2 kollektorában folyik ki, a C10 felé. Az áram értékét lehet beállítani az R31-es potival. Az áram közelítő értéke, I=UBE/(R31+R15) ami az R31 állásától függően: Ha R31 értéke nulla, Imax=UBE/R15=0,65V/10k=65uA. Ha R31 maximumon, Imin=UBE/(R31+R15)=0,65V/20k=32.5uA (UBE a Q1 bázis-emitter közelítő küszöbfeszültsége) - Az áramgenerátor, és a C10 kondi integráló tagot alkot. A kondiban tárolt töltésmennyiség Q=C*U függvény írja le. Ahol a Q=I*t, vagy is I*t=C*U. Ebből a feszültség növekedése dU=I*t/C. Látható, hogy ha a töltőáram állandó (és persze a C kapacitása nem változik), akkor az idő függvényében a feszültség lineárisan nő. Vagy is a amíg az injektor nyitva van, az áramgenerátor tölti a C10 kondit, melynek feszültsége a nyitási idő alatt, lineárisan nő. A nyitás végén, a műveleti erősítő a Q1-Q2 tranyókon keresztül, közel nullára süti ki a kondit. - Tehát van egy lineárisan növekvő feszültségünk, az injektor nyitása alatt. Ennek a feszültségnek a csúcsértéke, arányos az injektor nyitásának hosszával. A konverziós tényezőmaximális áramgenerátor áram mellett, dU=I*t/C=65uA*1ms/100nF=0,65V vagy is a feszültség növekedési sebessége 0,65V/ms. (Az U1a erősítő, csak követő erősítő módban működik.) - A 4066 analóg kapcsoló, és a C9 kondi, egy mintavevő-mintatartó áramkört képez. (Sample-Hold) Az injektor nyitási idejének végén, a C10 kondiban ott a nyitási idővel arányos feszültség. A Q3, a nyitási idő alatt nyitva van. Kollektor feszültsége alacsony szintű. De amikor az injektor zár, a Q3 is lezár. A kollektor feszültsége felugrik. Ekkor a C11 R17 differenciáló tag idejére (kb. 10us) bekapcsol az analóg kapcsoló, és az U1a kimeneti feszültségét, a C9 kondiba tölti. (Ez a mintavétel) Ezután végig zárva van a kapcsoló, a következő injektor kikapcsolási pillanatáig. A C9 kondiban tehát mindig ott található, az utolsó injektor nyitási idejével arányos feszültség. (Ez a mintatartás) - Az LM3914, kijelzi a C9 feszültségét. Ennek referencia feszültsége 2,4V..7V között állítható R22 potival. Ha például a referencia 6,5V-ra állítanánk be, akkor az áramgenerátor maximális áram mellett, az utolsó Led, 10ms injektor nyitás esetén jelezne. Alapvetően a kapcsolás érdekessége, hogy mindig az injektor nyitási idejét mutatja, a motor fordulatszámától függetlenül. Míg az egyszerű integráló tag az injektoron, a jelátlagértékével arányos feszültséget adja, vagy is a fordulatszám, és az injektor nyitási idejének arányát. Csak mellesleg.. (A kapcsolásban az első fokozat invertálása, (számomra) azt jelenti, hogy az injektor fix 12V tápfeszt kap, és az ECU a másik lábát rángatja a GND-re. Ha sima integráló tagot kötünk erre a feszültségre, akkor a jel fordított lesz, vagy is a 12V-ról fog visszafelé jönni. Vagy is ha ez az áramkör így jól működik, akkor az integráló tag előtt, is egy invertert kell kötni. Egy jel átlagértékét, nem csak a kitöltési tényező, hanem a jel feszültség nagysága is befolyásolja. Hiszen az integrálás, egy jel területének integrálását jelenti. Vagy is hogy az aksi feszültség változásait kizárjuk, az impulzus feszültségét stabilizálni kell.) Remélem érthető, amit írtam, a hasznosságát majd eldöntitek.. üdv! proli007
Nem is tudom hol kezdjem.
Az injektor vezérlés Open kollektoros tehát jól gonoltad azért kell az invertálós leválasztás. Ha a negativ bementet egy 6V os zénerrel megfogjuk akor a tápfeszültség ingadozást ki is zártuk. Az áramgenerátor nekem is feltünt de nem tudom miért nem jöttem rá a kondi töltésre.. Szerintem egy megvalósitás: injektrora egy invertálós 1x erősitésű leválasztás bemenete 6V-ra stabilizálva. onantól sima r-c tag és kivezérlésjelző rá.. vagy ez az áramgenerátoros módszer de a rajz jobfelső részén lévő cd-s ic nem értem minek azt a részt elhagyva is lehet jó!?
Hello!
- Ebben a kapcsolásban a zéner, induktív védelmi célokat szolgál. Az áramgenerátor alkalmazásánál, nincs szükség feszültség stabilizálására (persze adott tartományon belül.) - Ha áramgenerátorral szeretnél integrálni, akkor tölteni és sütni is kell a kondit. Itt a "lassú"töltés az áramgenerátoron keresztül, a kisütés gyorsan a tranyók "parazita diódáin" keresztül valósul meg. (Ezt lehetne segíteni/pontosítani egy Schottky diódával is.) - Leírtam, mire szolgál a CD-s rész, azt is mi a különbség az S/H és az integrátor között. Nem olvastad el? Ha nem érted a CD-s részt, keress rá a S/H áramkörökre. üdv! proli007
Bocs átsiklottam felette.. így már teljesen világos a működése!!
Szia, köszönöm a részletes és korrekt ismertetőt
A néhány alkatrészt ami nálunk nem kapható mivel tudnám helyettesíteni? Illetve nem tudom eldönteni, melyik módszer lenne jó számomra. Mivel relatív mindkét módszer, egyik sem pontos fogyasztást ad vissza, így arra gondoltam a szemléltetés szempontjából az eredeti áramkör talán jobb. Mi a ti véleményetek?
Teljesen átgondolva ez a kapcsolás szinte teljesen tökéletes pillanatnyi fogyasztás szemléltetésére. Melyik áramköri elemet nem lehet venni??
cd4066-ot nem találtam hq-nál, de hestore-ban megvan
Tudtok valami egyszerű jó kis nyáktervező programot? Vasalásos technikával készíteném el a nyákot (jobb híján). Akapcsoló ötlete működőképes? (tehát kapcsolóval egy fordulatszámtól függő rendszer aktiválása)
Én egy Trabantban láttam átalakított fogyasztásmérőt, relatív fogyasztásra volt megcsinálva. Az optokapus átfolyásmérő jeleit számlálta a váltó kimenőjeléről vett intervallumokban. az osztásokat beállítva kalibrálható volt l/100km-re a kétdigites kijelzőn. Egy D/A konverzióval látványos fénycsík ordít, ha túl erős a gázadás, vagy túl nagy a sebesség, és kezd a levegő belekapaszkodni a kaszniba
ha átkapcsolod akkor a fordulatszámot mutassa??
|
Bejelentkezés
Hirdetés |