Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat. Valószínű hétvégén foglalkozom legközelebb a trakival, egyébként majdnem MTZ, AMOBIL traki, mtz váz és perkins motor, a generátor Ford. A testelést még nem néztem. Kefék majdnem újak. Viszont az ékszíj az még talán eredeti, azaz 9 éves, és szép fényes a tárcsa! Lehet, hogy ez lesz a bibi. Még egyszer köszi a hozzászólásokat, megírom, ha minden OK.
Segítsetek légyszi, mert kezdek kifogyni a tippekből.
Egy kettes golf generátorával küzdök. Úgy csinál az ártatlan, hogy terhelés nélkül 13,8 volt a feszültsége. Ha a lámpákat felkapcsolom leesik 13,2 körülire. (a generátoron mérve) A csúszógyűrűket leesztergáltam, jól futnak. A fesszabályzó egy másik generátorra téve jól működik. A kefék nem kopottak. A segéddiódákat és a fődiódákat egy 50Wattos lámpával ellenőriztem, utóbbiakat persze kiforrasztva. Mind jók. A forgórésztekercs ellenállása 4 ohm. Az állórész tekercsek nem szakadtak, testzárlat nincs. Vajon miért nem tölt akkor?
Most hirtelen 2 ok jutott eszembe, ami okozhat még alacsonyabb töltést (belül úgy tűnik, elég rendesen kiméregetted).
Az egyik a hármas csatlakozó, ami a generátorra megy, szeret eloxidálódni (ha csavaros, akkor ez kilőve). A másik, a VW-eken az ékszíjtárcsa is szokott megkopni olyan mértékben, hogy az ékszíj megfeneklik benne, és hiába feszes, megcsúszik. Persze csak tippek, de előfordult már mindkettő nem egyszer.
Köszike.
A csatlakzások a fordulatszámmérő kivételével csavarosak. A szabályzó csatlakozik még saruval, de persze azt megtisztították a kollégák. A hajtással szintén nincs probléma. Jobb híján egyenlőre vettem egy bontottat. Az szépen 14,2vel tölt. Az akkumulátorig volt pár tized volt esése, azt rendbe tettük. Két olyan generátorunk is van ami az említett tüneteket produkálja. Még az jutott eszembe, hogy valami kontakt probléma lehet, talán ki kellene préselni a diódákat, és meggyőződni, hogy ott nincs-e oxidáció. Ezeket a generátorokat különböző rakodó gépeken használjuk. A jelentőségüket az értékelte fel, hogy újabban 50ezerbe kerül hozzájuk egy akkumulátor. Lehet, hogy az élettartamuk meghosszabbítása céljából megérné valami intelligensebb szabályzókat is használni. Illetve azon is gondolkodom, hogy a 24voltos rendszerűeket talán praktikusabb lenne két 12voltos generátorral felszerelni, és az akkumulátorokat külön tölteni. Mivel gyakran tapasztalom, hogy a feszültség nem egyformán oszlik meg rajtuk. Szerintetek?
Lehet kapni töltéskiegyenlítőket, nem kell a két 12V-os generátorral szórakozni.
Sziasztok.
Van egy öreg 1.4 B Corsám, és az a gondom, hogy nincs meg a megfelelő töltőfeszültség, csak 12.5V, a 14V helyett. Hol keressem a hibát? A generátor Bosch Köszi előre is.
Töltésjelző izzó világít? A generátorra elvileg megy két vezeték, egy vastag és egy vékony. A vastagon mindig akkufeszültséget, a vékonyon a gyújtás ráadásakor kb. 1,5V-ot kellene mérned. Ha ez nincs meg, akkor húzd le a vékony drótot és köss be egy helyzetjelzőizzót ez a pont és az akku plusz közé. Ha ilyenkor beindítod a motort, akkor megjelenik az akkun a 14V? Ha viszont kb. akkufeszültséget mértél a vékony vezetéknél, akkor a generátorban lesz a hiba. Régebbi autóban simán elkophattak a kefék, tehát vedd ki a szabályzót és nézd meg, hogy a kefék kiérnek-e annyira a helyükről, hogy elérjék a csúszógyűrűket. Ha ez megvolt és még mindig nincs meg a hiba, akkor majd mehetünk tovább.
A töltésjelző nem világít.
A generátor már ki van szerelve a kocsiból. A kefék elérik a csúszógyűrűket. Padon szeretném ellenőrizni, ebben az esetben mit hová kössek? A generátor ház a test, az rendben. A Vastag vezeték gondolom a + kimenet. mi a vékony vezeték? A vastag van B+ jelöléssel, a vékony pedig D+ jellel.
Beköthetem a következőképp?
A B+ megy az akku pozitívra a D+ egy izzón keresztül szintén akku+ a test akku -
Padon összerakva, akkut rákötve az előzőek szerint, a töltésjelző lámpa világít, megforgatva a generátort, a lámpa elalszik, de nem megy 12.5 volt fölé a feszültség.
Ha van állítható tápegységed, akkor egy irányjelzőizzót köss a két kefe közé, tápegység + kivezetését a D+-ra, és keresd meg a szabályzón azt a pontot, ahol a generátor házához fémesen hozzákapcsolódik, oda kösd a tápegység minusz kivezetését (vélhetően ez úgy néz ki, hogy az egyik rögzítőcsavarhoz van egy fém csík vezetve és az a csavar végzi a szabályzó testelését is). Ha tekergeted a feszültséget, akkor 14V alatt az izzónak világítania kell, 14V felett meg elaludnia. Ha ez nincs meg, akkor a szabályzó halott.
A szabályzó egy Bosch EL14V4C
De nem értem... Most kapjam ki a szabályzót, és itt a két kefe közé rakjam az izzót? Ez ok. De melyik itt a D+ pont? Vagy a B+ és D+ közé rakjam az izzót a generátoron...
A hiba úgy tűnik, egyszerűbb volt. Miután sehol sem találtam hibát, mindent áttisztítottam, és összeraktam. Most rendesen van töltés. Valószínű, hogy a szabályzó testelésével volt némi gond, és azért volt alul töltés. most szépen 14V töltőfesz van.
Köszi a segítséget.
Szeva!
Ha gázadásra csökken a feszültség akkor több mint valószínű, hogy az ékszíj a ludas vagy nagyon kopott az ékszíjtárcsa.
Hello
Tudna e valaki ötletet adni, hogy dinamos töltésnél a negativot kéne szabályozni (régi német traki) , miben lehetett ilyen szabályzo, ami beszerezhetô lenne?
Hello
Tudna e valaki ötletet adni, hogy dinamos töltésnél a negativot kéne szabályozni (régi német traki) , miben lehetett ilyen szabályzo, ami beszerezhetô lenne?
Nekem nem világos a kép , tehát pozitív testelésű a masina ? A dinamóknál az állórészt gerjesztik, a töltőáramot a keféről veszik le (szeletelt kommutátor).
Szerintem ha így van , akkor megoldható a mai feszszabályzókkal is amelyik negatív gerjesztést ad. Tipust nem tudok hirtelen mondani , hátha valaki részletesebben ismeri a témát , Feri
Szeva!
Hát általában a pozitívat szabályozzák a test pedig fixen le van kötve.
A forgorész egyik pontja testre van kötve, a másik pontja ki van vezetve D+ néven.
Az állórész egyik pontja szintén D+ ra van kivezetve, a másik pontja pedig DF néven van kivezetve. Negatív testelésű a gép. Az autós boltokban csúnyán néztek rám amikor ezt elmeséltem........
Találtam a dinamódhoz irodalmat, van itt pár kép ami arra vonatkozik , régebben ez egy relés szabályzóval volt megoldva , az aksit csak akkor kapcsolta rá a töltőrelé , ha a feszkó elérte a 12-13 voltot, hogy ne folyjon visszafelé áram a test felé,vagy ha áll a motor .A szabályzás pedig alaphelyzetben az összes termelt áram a gerlyesztő tekercsre folyik vissza, ha fölszaladt a feszkó , akkor a feszszabályzó relé elveszi a testet és egy ellenálláson keresztül kap testet a tekercs vége, ha még mindig följebb akar menni a feszkó akkor pedig teljesen elveszi a testet. ezek a figyelések a relé mozgó nyelvét húzó rugó erejével vannak szabályozva.
rajzoltam neked egy lehetőséget , elvileg jó lehet, nem próbáltam , egy ruszki szabályzóval van megoldva , nagyon jó hűtőfelületre kell szorítani a szabályzót és a dióda egységet ( ez lehet egy diódás generátorból kibányászott egység , de lehet egy db hegesztőgépből kibányászott 150-200 amperos nagy dióda is . itt van még másik szabályzó is , ezek elvileg jók hozzá , nagyon pontosan kell a tipusnak stimmelni a fényképek szerint, többféle van de csak ezek a megfelelők. 5 amperral lehet őket terhelni , talán elég a dinamónak ????
Köszönöm a tippeket, reméltem hogy létezik vlmilyen típus amit csak be kell kötnöm....
Helló
Van egy Delco 5959 generátorom, nem tölt, az üzletbe ahol vettem azt mondták hogy túl lett feszítve az ékszíj és attól megforgott a hátsó pajzsba a csapágy. Létezik szerintetek ilyen? Az autószerelő nem hallót olyat hogy a túlfeszítés miatt megforogjon. Másik kérdésem hogyan lehet kicserélni és mennyire bonyolult köszi
Túlfeszítés miatt inkább a szíjtárcsa felőli csapágy megy tönkre, de az se azonnal, hanem mondjuk 100000 helyett csak 25000km-t bír. A hátsó csapágy lehet kopott, de az nem a szíjtól kopik el, és nem sok köze lehet a töltés kimaradásához. Hogy megforogjon, azt én szinte lehetetlennek tartom. Cseréhez mindenesetre szét kell venni a generátort, utána egy csapágylehúzóval le lehet húzni, majd tenni a helyére egy másikat és összerakni. Nem egy nagy dolog, ha van szerszám kéznél, akkor 10-15 perc alatt megvan a csapágycsere. Maga a generátor autóról le és autóra felszerelése tovább tarthat és változatos káromkodásokkal lehet tűzdelt attól függően, hogy francia autó vagy sem
![]()
Német autó Opel Kadett 1.7 d. Amikor becseréltem azt mondták teljesen föl van újítva. Kb másfél hónapot ment be krepált. Vissza vittem megnézték és ott mondták a túlfeszítést és hogy nem garanciális hiba. Köszi az infót
A nem az a fajta, aminek tűgörgős csapágy van a végében? Az aztán nemigen tud csak úgy megfordulni se túlfeszítéstől, se mástól.
Esetleg azt tudom elképzelni, hogy ha volt homokszórva a pajzs, nagyon kikoptatták a csapágy fészkét, és így laza lett az illesztés. Azután ha már megfordult, tovább koptatta az alumíniumot, egész addig, míg a forgórész megdarálta az állórészt.
Valószínű, hogy olyan. Nekem Astra 1.7D-m van. Delco Remy van ezen is, és a hátsó csapágy az tűgörgős, az első meg valami 600? valahányas.
mormogipapa: nézd meg hogy a műszerfalon a kontrollámpa nincs e kiégve, ha jóltudom a gerjesztés azon keresztül megy.
Erre már ráfért egy kis takarítás.
![]() Ez valami régi kis Fiaté, vagy Zastaváé? Csúszógyűrű úgy maradt, van még rajta egy kis anyag? |
Bejelentkezés
Hirdetés |