Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   91 / 229
(#) etm válasza gaben62 hozzászólására (») Ápr 30, 2012 /
 
Az akkuk 12 volt ,és 12 a/h.Négy drb van összekapcsolva.Műszer nélkül neki sem fogtam volna,és ha nem tudnék vele mérni.Mégsem jó valami
(#) fater0827 válasza hoze hozzászólására (») Ápr 30, 2012 /
 
Üdv Hoze
Válaszom: 90% ,hogy nem ,anno a boltban javítottam sokat ,nem kaptunk 48 V-os vezérlőt így próba szerencse ,nem jött be vagy valamit elnéztem,1 motort és csak 1 vezérlőt próbáltam .Ja új vezérlővel később lett azzal ment mit újkorában .A 36V-os vezérlő is túlélte.
Üdv
(#) hoze hozzászólása Máj 1, 2012 /
 
azért köszönöm a hozzászólásod én is rápróbáltam csak kontrollálni szerettem volna hogy én hibáztam vagy sem. üdv.
(#) szabi83 hozzászólása Máj 1, 2012 /
 
Alakul a járgányom

Bővebben: Képek

Apróban van egy hasonló, Babetta motorhoz átalakítva, némi pénzért eladó. BP.-ig el tudom vinni M7 vonal.
(#) havasa hozzászólása Máj 1, 2012 /
 
Üdvözlet Mindenkinek,
Tisztelettel kérdezem, műtött-e már valaki ZKW-T713 BSD típusjelű vezérlőegységet, vagy van-e valami információról tudomásotok, hogy hol lehet elérni valamit erről a szörnyetegről? - Őkelme egy LOFTY /háromkerekű változat/ vezérlőlelke volt, valószínűleg elhalt.- Előre is köszönöm a segítséget.

U.i.: sokat turkáltam a hálón; még azt sem tudtam megtalálni, hol és mennyiért lehetne újat venni, de az is lehet, még most is elég ügyetlen vagyok a számítógép kezelésében...
(#) Mary bx válasza havasa hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
Tudni kellene hány voltos,és wattos a vezérlő,és 60,vagy 120 fokos?Mi történt vele?Tuti hogy az elektronika halálozott el,és nem csak a fékkarban lévő mikrokapcsoló miatt tilt le?Elküldtem egy korrekt kereskedő címét üzenetben.
(#) havasa válasza Mary bx hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
Kedves Mary bx, 36 V-os 14 A van a vezérlőelektronika föliratán. A -sajnos- angol nyelvű füzetében 200 W van írva teljesítményként. Alsó fesz. limit 31,5 V, áramlimit 5 A van föltüntetve. A fékkar kapcsolók be sincsenek kötve, nemes egyszerűséggel még hátsó világítása sincs gyárilag... Hogy 60 vagy 120 fokos, az nekem kicsit még meredek kérdés, dacára annak, hogy 1952-ben kezdtem el rádióamatőrködni. A hiba röviden-tömören: nem megy a gép. /Akkupakk kifogástalan, áramfelvétel néhány tíz mA./ üdv.
(#) Mary bx válasza havasa hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
A vezérlő adattábláján kellene ráírva hogy hány fokos.Akkor már csak a gázkart kellene kimérni,hátha csak az a bűnös.+ 5V-körüli értéket kellene mérni a betápon,a szabályzott visszamenő szálon a gázkar állásától függően 0-4.2V-ig megy vissza,amit egy lineáris hall elem szabályoz.A gázkar vezeték színeit holnap megírom,ha addig valaki egyből tudja fejből,és megírja.
(#) Termi válasza Termi hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
Még pár kép. Üzemkészen.
(#) fortuna6902 hozzászólása Máj 1, 2012 /
 
sziasztok péter vagyok nekem olyan problémám van hogy elszállt a motorvezérlőm,szétszedtem és 2db tranzisztor tönkre ment ez a száma p140nf.kicseréltem, nagynehezen találtam ahol lehet kapni és újból kimentek de csak a kék színű vezetéknél.( kb a motor fordut egy fél kört),most azt szeretném kérdezni hogy a jeladó a motorban csinálhatja ezt?mert az egyik a 3 közűl eléggé megviselt,olyan mintha elkenték volna.(ja ez egy elektromos robogóban van.)
(#) Biro F. válasza Mary bx hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
Üdv.
Én megírom fejből.
Piros +5 volt
Fekete test
Zöld jel kimenet 0,8-4,2 voltig.
A másik variáció- mert a Kínai ügyes-következő:
Piros +5 volt
Sárga test
Zöld jel kimenet.
De az első szin összeállítás a gyakori.

Bíró F.
(#) peter52 válasza gaben62 hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
A kinai átalakító készletben 250 W-os motorhoz 36 V 7Ah akksit adnak. Érdemes később az akkukat nagyobb kapacitásura cserélni?
(#) havasa válasza Biro F. hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Üdv!
Köszönöm Neked is a hasznos infót. Továbbra is remélem azonban, hogy valahonnan bejön egy komplett kapcsolási rajz, amiből még a motor elvi működését is megismerhetem. Ha nem bukkanok ilyesmire valahol, nem fogok habozni kitépni az összes kínai elektronikát a gépből, és kellő helymeghatározás után felsrófolni rá egy szovjet harckocsi lőtorony-forgató motort. /24 V, 400 W/ Ez -kellő ékszíj áttételezéssel-meghajtással - életem végéig elkísér majd, persze ellátva egy visszafogottan elegáns, ám nagyon egyszerű PWM szabályozással. (1db 555-ös és 1db TP152N) Még a Hall-elemet is száműzöm majd belőle egy patinás Remix huzalpotméter segélyével... Addig is mégegyszer köszönet és Mary bx-nek is! Üdv.

U.i.: a kínai kütyükkel szemben kicsit elfogult vagyok: nem is annyira mint szellemi értékkel, hanem a kivitel módjával... ami számomra sokszor döbbenetes ,,élmény".
(#) fater0827 válasza havasa hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Üdv Havasa
Találtam Ebike rajzot ha így néz ki mint a PDF 5(24 of 384) használd egészséggel .A bringában lévő IC-kről ADAT is segítség lehet.
Üdv
(#) havasa válasza fater0827 hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Kedves Fater 0827, neked is köszönet a segítségért. Üdv.
(#) fortuna6902 hozzászólása Máj 5, 2012 /
 
sziasztok péter vagyok nekem olyan problémám van hogy elszállt a motorvezérlőm,szétszedtem és 2db tranzisztor tönkre ment ez a száma p140nf.kicseréltem, nagynehezen találtam ahol lehet kapni és újból kimentek ugyan azok,de csak a kék színű vezetéknél.( kb a motor fordut egy fél kört),most azt szeretném kérdezni hogy a jeladó a motorban csinálhatja ezt?mert az egyik a 3 közűl eléggé megviselt,olyan mintha elkenték volna.(ja ez egy elektromos robogóban van.)
(#) fater0827 válasza fortuna6902 hozzászólására (») Máj 6, 2012 /
 
Üdv Fortuna
A 2 db FET képes a saját meghajtó IC-ét hazavágni IR2103 a típusa ,ilyent már cseréltem ,eltört (középtájt) a nagy áram miatt .A 3 HALL közvetett kapcsolatban van a 3 x 2 FET-tel . Sorrend : HALL IC -> vezérlő IC -> meghajtó (IR 2103) IC -> FET. A FET környéke alkatrésze(ít)ket mérni ,de inkább az összeset cserélni , mivel a rácson képes 100 Amper száguldozni ( FET zárlat esetén)
Üdv
(#) szabi83 válasza szabi83 hozzászólására (») Máj 6, 2012 /
 
Alakul
(#) fortuna6902 válasza fater0827 hozzászólására (») Máj 6, 2012 /
 
Helo nekem 6 db p140nf75-ös fet van benne ilyen IR2103-ast nem találok benne sehol!
(#) frici.hu válasza fortuna6902 hozzászólására (») Máj 6, 2012 /
 
Küldj róla egy jó képet, úgy mindenkinek könnyebb lesz!
(#) tony1966 hozzászólása Máj 7, 2012 /
 
Sziasztok,segítséget szeretnék kérni,e mozgo elektromos kerékpáromban hátsó kereket cseréltem,mert az eredetiben elromlott a motor.Az új kerék ugyanúgy 48 voltos mint eredeti,tökéletes semmi baj nincs vele,csak lassabb lett úgy kb:10KM-el.mitől lehet?Előre is köszi a válaszokat.tony1966
(#) fortuna6902 válasza fater0827 hozzászólására (») Máj 8, 2012 /
 
Helo a motor vezérlőmbe lehet a meghajtó ic-m lm358l ?
ez egy 8lábas ic. és ez hajthatja meg a 6db p140nf75-ös fetteket?
(#) mikrobi1 válasza tony1966 hozzászólására (») Máj 8, 2012 /
 
Csaó!
Elvileg 120 fokos motor az irányadó.
Valószínű, hogy a csere nem gond ebben. Három fázis a 360 fok harmada szöggel az ideális.
(Gondolom 3 áramvezeték+ másik csokin 3+2 vezeték megy a motorhoz.)
Egyébként a cserétől nem kellene lassabbnak lenni, (bár azt csak a kínaiak tudják, hogy hány mágnespatkót, és tekercsszeletet tettek fel.) gyorsítani pedig az elektronikán lehet egy rövidzár dugó kihúzásával. (Általában kék színű vezeték)
Viszont, ha nem 120 fokos az elektronika a 120 fokos motorhoz, akkor viszont sztenderen üresen hajtva csúnya morgó hanggal megy.
Részletezd a tényeket, és hátha sikerül így segíteni. Robi
(#) fater0827 válasza fortuna6902 hozzászólására (») Máj 8, 2012 /
 
Üdv Fortuna
Az lm358 2 csatornás komparátor az kevés a meghajtáshoz , bogarássz kicsit találsz szerintem SMD , BGA IC-t lapulva * akár a panel másik oldalán .
Üdv
(#) etm hozzászólása Máj 9, 2012 /
 
Hello! Szerintetek normális jelenség-e az,ha az elektromos robogo összes áramfelvétele menet közben 8-9 amper nem széllel szemben.18-as kerék van benne.Ha nem megy a motor, 60 mA áramot húz.Most új akksikkal is kb.30%-al kevesebb távot tesz meg,mint mikor új volt az egész robogó. Ha tud valaki segíteni megköszönném előre is neki!
(#) zolika60 válasza etm hozzászólására (») Máj 9, 2012 /
 
Hány voltos? 24V-on alig több mint 200W.
(#) tony1966 válasza mikrobi1 hozzászólására (») Máj 9, 2012 /
 
Csaó.Minden úgy van ahogy leírtad,annyit még ,hogy a 3 áramvezeték (kék,sárga,zöld),most úgy kellett összedugnom,hogy a zöld a zölddel,de viszont a kéket meg a sárgát meg kellett fordítanom,így kékbe sárgát, sárgába meg a kéket kellett, mert másképp nem is indult el.Sajna a szerelésbe még elég kezdő vagyok.Így megy,nem morog,a rövidzár dugó nincs összedugva.Köszi a segítséged.Tony
(#) etm válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 9, 2012 /
 
Bocsi ezt elfelejtettem leirni.48 Voltos.Azt hiszem 300 Watt.
(#) zolika60 válasza etm hozzászólására (») Máj 9, 2012 /
 
Akkor viszont kicsit valóban sok, mert az 400W felett van. Persze csak ha ez állandó érték, mert csúcsban több is lehet gyorsításkor. Nem szorul valami?
(#) tony1966 válasza mikrobi1 hozzászólására (») Máj 9, 2012 /
 
Szia,minden stimmel amit írtál,csak még annyit ,hogy a három áramvezeték (zöld,kék,sárga)a zöldet a zölddel,a sárgát a kékkel ,a kéket meg a sárgával kellett összedugnom,mert máskülönben el sem indult.Amúgy meg nem hallom ,hogy morogna,inkább úgy érzem,mintha szorulna egy kicsit a kerék.(nem a fék)azt már leellenőriztem.Üdv.
Következő: »»   91 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem