Fórum témák
» Több friss téma |
Kicseréltem a kábelt és a pipát de semmi javulás.
Most még egy személyautó trafót akarok kipróbálni annak jónak kellene lennie. Amit a havertól kaptam trafót az sajnos nem jó mert repedt és áthuz .
Kipróbáltam a trafót de semmi változás hacsak az nem hogy zsiguli trafóval csinál a szerkezet 3-4 centis szikrát!
Amire gondolni tudok az az hogy az alapjárat nagyon egyenletes álmodni sem lehetne szebbet de gázadásra nem csinál semmit a motor csak hörgősebben tartja széppen az alapjáratot. De ha egyszer kihuzom a pipa kábelét a trafóból kb 1 centit akkor felpörög és visszadugva már veszi a fordulatot széppen mindaddig amig le nem engedem alapjáratra .Szerintem a tekercsek rezgőkört alkotnak vagy valami hasonló dolog történhet nem tudom. De lerajzolom az egásszet nemsokára.
Ez pont olyan, mint amikor a gyertya porcelánja repedt ,bár azt mondtad, próbáltad más gyertyákkal is.
Próbáld meg a gyertyahézagot egész kicsire összeütni ,ha akkor megszünik a hiba, akkor mégiscsak a gyertya miatt van. üdv:hp
Lehet, hogy CDI gyújtáshoz való trafóval kellene próbálkoznod.
A Simson tiris gyújtása CDI, ahhoz rövidebb trafó tartozik, mint a megszakítóshoz. Bár már több helyről hallottam, hogy gyári Simson tiris gyújtást megszakítós trafóval üzemeltettek, én ettől függetlenül gyanakodnék. Másrészről az a jeladó kialakítás a relétekerccsel nem tűnik éppen egzakt megoldásnak. Az újonnan tekert tekercsre rámértél, lehetőleg analóg műszerrel? Egy utángyártott tekercs 1500 Ft, nem feltétlenül hibás, igaz én is szívtam velük (legjobb, ha gyári tiris van). Ettől függetlenül szép munka, hogy erősen home made körülmények között is járó motort tudtál összehozni.
Köszönöm az elismerő szavakat! :worship:
A hiba megoldódott elkezdtem a vdődiódákat berakni minden tekercshez. erre nem lett semmi változás. Ekkor a jeladó tekercs körül kezdtem kutakodni hogy miért csak a gatéra közvetlenül rákötött jeladóval van szikra. És rájöttem hogy rúl kis illesztő ellenállások vannak a kapcsolásban 2x 82 ohm és egy 100 ohm-os poti volt. Azt tudni kell hogy az én jeladótekercsem 80 ohm-os . A potit kicseréltem egy 2,5 kohm os típusra. A test felőli ellenállást 1K ra a jeladó ellenállást meg 82 ohm-on hagytam és elkezdtem csavargatni hogy legyen szikra és lett is ! Aztán belőttem járó motornál hogy jól vegye a fordulatot és alapjárat is maradjon. Szóval sikerült nagyon jól indul a gép szinte alig kell megrugni és már pöfög is széppen sokkal egyenletesebb mint a mexás gyujtás és a pörgésről pedig nem mondok semmit úgy veszi a lapot mint egy láncfűrész egyszóval nagyon jó! Most a hosszútávú tesztelés következik ami egy kicsit már megvolt mert olyan 15-20 km már volt vele menve! Képeket teszek fel hamarosan.
Nem tudok bele gyári tekercset rakni mert hagyományos megxás gyujtáshoz való az alaplap és a tiris tekercs nem jó bele mert 50-es alaplapra van építve 50-es lendkerékkel.
Erről a gyújtásról tudnál feltenni fényképet meg rajzot, meg leírást hogy hogyan csináltad? Érdeklene a megvalósításod, mertén is valami hasonlóban gondolkodom. Erlőre is köszi
A topik képei között megtalálod a kapcsolást eredeti simson tirisztor koppintása azt mondják.
A tirisztor bt151 és a jobb oldali 82 ohmos ellenállás nállam 1K és a poti 2,5k ennyi az eltérés a gyárihoz képest. Ajeladó egy 12 voltos relé amit megszabadítassz a mozgó részétől és hozzá forrasztol egy pici fület hogy pont fel tudd csavarozni az alaplapra az eredeti megszakító csavarjával.Fontos hogy akkora legyen a relé hogy a töltő és a gerjesztő tekercs közé beférjen. Aztán felső holtpontba állítod a dugatyút és megrajtolod a lendkereken hogy a relé elé hova kell rakni egy pici mánest. Én egy vinyó mágnesből köszörültem egy darabot kb 10x4x2 mmes darabot amit felragasztottam csapágyragasztóval a lendkerék bütykös részére. A gerjesztő tekercset egy világító tekercs vasmagra készítettem egy sor 0,8-as kell alulra ami mindkét végén testelve van ez egy rövidzár. A 0,15-ös huzal is testelve van és soronként lakkozva lehetőleg egymás mellé van tekerve amennyire lehetett. 2500 menet van rajta de szerintem 2000 is elég lenne. A tekercsekéshez egy 10-es anyát ráhegesztettem a tekercs vasmagjára központosan és így tekercselőgépre tudtam rögzíteni így a tekercs kb 1 óra alatt kész is volt főleg ha van egy segítő aki lakkozza. Celofán is rakható a felső sorokra ezzel vízhatlanabb is a tekercs! A felső sornál át kell váltani 0.5-ös huzalra ez könnyebben forrasztható. Az utolsó 10-20 menet előtt egy pici fém lapot vagy mondjuk egy tömör rézhuzalt 1mm vastag duplán hajtva szigetelőpapír közé raksz és rátekered az utolsó meneteket. majd a végén hozzá forrasztod a huzalt. Egyenlőre ennyi de majd rakok képeket esetleg videót is! De 51-es szimóhoz boltban is vehető tekercs készen.
Ez butaság, nekem is éppen így volt, hogy 50-es alaplapra raktam a tiris tekercset, az eredeti gyújtótekercs helyére.
A Simson az SR2-től az S53-ig gyújtásügyileg teljesen kompatibilis (kivéve Vape). Azaz egy Star-ra is tudsz tiris gyújtást tenni. Hall-os gyújtás ebből a topicból. Sokkal szimpatikusabb, lehet még kutatni a téma képeinek listázásával. Ha egyedi gyújtást szeretne valaki, akkor inkább ez. A Hall sokkal kevesebb helyet foglal el, mint egy relétekercs...
Nem tudom de én úgy tudom hogy a csavar felfogatás nem stimmel a két típus között.
A hal-os volt nekem először megépítve de zavarérzékeny volt nagyon ott belül a lendkerékben aztán volt neki mágnesesség minden irányból. Aztalon működött de beépítve nem igazán.
Egyenlőre tesztelek tegnap motoroztam vele vagy 30 Km körül és eddig jól szuperál a gyujtás.
Szétszedni nincs kedvem a fotózás kedvéért de a haveroknak nemsokára fogok csinálni 2db-ot és azt már magabiztosan le tudom majd dokumentálni. A szégyen az egészben hogy olcsóbban kijön a gyujtás mint 1 megszakító . Persze ha minden saját gyártmány. De ha bolti tekercs van benne akkor is 2 ropiból meguszható.
Én annak idején számítógép ventillátorból bontottam hall ic-t ami asztalon tényleg jó volt széppen működött de sajnos beépítve nem volt stabil.
A tápfesz is problémás volt mert a stab ic nem bírta a nagy feszültséget mert nagy fordulaton felszaladt a fesz 45V-ra és kinyírta. Aztán ha beterheltem a tekercset hogy ne tudjon kialakulni akkora feszültség akkor meg nehezen volt szikra rugáskor. Mindegy a jelenlegi konstrukcióval meg vagyok elégedve . Mostmár remélem csak tesztelnem kell és örök élet. A gyujtást el lehet felejteni egy életre. A pontos beállítást mérőórával végeztem és össze is jelöltem az alkatrészeket így bármikor szét és összerakható pontosan a gyujtás. Ja mégvalami nagyon fontos hogy a vezetékezés jó legyen ne legyen kitöredezett olajos vezeték mert 300-400V könnyedén talál utat magának a test felé.
Siasztok mesterek!
A következő a problémám építettem egy gyujtást eredeti simson gyuszi relétekercs jeladósat. visszább olvasva leírtam hogy csináltam meg. Az én motoromon rendesen működik is. A havernak csináltam egy ugyan ilyet és az övén nem tudom beállítani a gyujtás elektronika potiját. Vagy van alapjárat és indul könnyen vagy pedig jól pörög a gép és nehezen indul és alapjárat sincsen. Biztos vagyok benne hogy a jeladó bemenetén kell az ellenállásokkal játszani de hiába próbálgattam kissebb nagyobb értékekkel a potin nincs olyan állás amikor minden jó lenne. Ha vannak ötleteitek hogyan lehetne megoldani a problémát szívesen fogadom.
Meglett a hiba!
A jeladóval volt baj a bemeneten a beállító potit abban az állásban megmértem amelyikben a fordulatot jól vette és azt tapasztaltam hogy a test felé az ellenállás sokkal kissebb mint a jeladó felé a poti középső lábához képest. Ez azt jelenti hogy ha nagy a jeladó feszültsége akkor nem veszi a fordulatot a motor de könyen indul. Viszont ha a mérés ellenállásai vannak beállítva akkor nincs alapjárat de jól pörög a motor.Ebben az esetben a test felé lévő ellenállás huzza lefelé a feszültséget megfelelő szintre. Kínomban csináltam egy másik jeladót amin véknyabb huzalból volt a tekercs és az ellenállása is nagyobb 80 helyett 130ohm. Ez meghozta az eredményt ezzel már össze lehet hangolni a könnyű indítást és a magas fordulatot is. Aztán rájöttem hogy a régi jeladó is jó lett volna csak a felfogató furatot oválisra kell csinálni hogy a jeladómágnestől való távolságot tudjam állítani. A hézakkal befolyásolni tudom a jel feszültséget kis mértékben és az pont elég. Kb 1-1,5 mm játék elég hozzá.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni 4ütemű quad gyújtással kapcsolatban. A jelenség:- Gyertya nem ad szikrát. Gyertya csere nem oldja a problémát. Akku fesz. 12,6 V. Indításkor leesik 11 alá. Ha letekerem a gy.pipát és magát a kábelt közelítem fémhez, akkor van szikra, de igen kevés, kicsi. A gyújtás nem megszakítós. Két tekercs van az egyik a világítás a másik a gyújtás. A gyújtó tekercs indítózás közben 50 V-ot ad le. Ha jól tudom kb. 100-110 V-ot kellene leadni. Én a gy.tekercs meghibásodására gondolok. Szerintetek jól gondolom. Ha mégsem kérlek segítsetek mi lehet a baj. Előre is köszönöm a segítsége(ke)t!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni 4ütemű quad gyújtással kapcsolatban. A jelenség:- Gyertya nem ad szikrát. Gyertya csere nem oldja a problémát. Akku fesz. 12,6 V. Indításkor leesik 11 alá. Ha letekerem a gy.pipát és magát a kábelt közelítem fémhez, akkor van szikra, de igen kevés, kicsi. A gyújtás nem megszakítós. Két tekercs van az egyik a világítás a másik a gyújtás. A gyújtó tekercs indítózás közben 50 V-ot ad le. Ha jól tudom kb. 100-110 V-ot kellene leadni. Én a gy.tekercs meghibásodására gondolok. Szerintetek jól gondolom. Ha mégsem kérlek segítsetek mi lehet a baj. Előre is köszönöm a segítsége(ke)t!
Sziasztok! Van 1 simson s51- esem és 1-2 rugás és indul de 10 másodpercig megy utánna leáll mintha kihagyna a gyujtás most nemmtudom hogy a trafo vagy a tekercs baja van :/ haa tudtok lécci segitsetek köszönöm !
Üdv! Először is: nem vagyok szaki, de nekem is hasonló gondom volt. (Az enyém tirisztoros, ha a tied megszakítós, ne olvasd tovább) Nézd meg, ven e szikra. Ha nincs, cserélj gyertyát, vagy nézz a gyújtókábelen szikrát. Ha elsőre van, légy kitartó, rugdosd még egy kicsit (engem is így szivatott). Ha nincs szikra, de minden kábel ép és a helyén van, nézd meg, a leállítója nem testel-e le. Ezt legegyszerűbben úgy teheted meg, ha a tirisztorról lehúzod a 2-es jelű kivezetésről a kábelt. (Asszem barna) Ha így van szikra és nem is áll le később se, akkor nyertél. Ellenkező esetben szerezz egy ellenállásmérő eszközt, és a tirisztor 14-es kivezetéséről lehúzva a kábelt mérd meg a gyújtótekercs ellenállását a vezeték és a test között. Ennek 500-600 ohmnak kell lennie. Ha ez is jó, nézd meg a jeladó tekercset a 3-as kivezetés és a test között 24-30 ohm ellenállást kell mérned. Lehetőleg akkor méregesd, amikor nincs szikra. Állítólag a jeladó tekercs meghibásodása gyakori. Ha mindez jó, és mégsincs szikra, akkor vagy gyújtótrafó, vagy tirisztor hiba. (Nekem a tirisztor volt a hibás, csere után elmúlt a hibajelenség) Egy kis irodalom, ha nem tilos: http://simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&i...alkat=
A kapcsolási rajzon a 13-as helyett én 3-asra esküszöm, ha kiveszed a tirisztort úgyis látod. Remélem nem írtam sok marhaságot: Üdv Mikes
Jeladó hiba és javítható csak keress rá a neten.
ellenállás mérővel amikor nincs szikra szakadást fogyz mérni a leladó vezetékén a 13-as és a test között.
sajnos az enyém megszakitos :/ de azért köszi
köszi megnézem
Nincs jeladó, ha megszakítós. Inkább kis megszakító hézagra, vagy nagy gyertya hézagra gondolnék. Ha jók az emlékeim a megszakító hézag 0,2 a gyertya 0,4mm.
A megszakító hézag és a gyertya hézag is 0,4mm.
Sziasztok!
Vettem a simsonhoz egy komplett elektronikus gyújtást, beszereltem stroboszkóppal belőttem.Ment is egészen 30 km amikor is meghalt a tirisztor egység, de sajna kivan öntve így nem javítható.Vettem egy másik egységet ami már a beszerelést követő pár percben elhunyt Tud valaki egy megbízható tirisztoros egység rajzot vagy egységet????Köszi a segitséget előre is!!!!
Parancsolj! Válogass kedvedre: Bővebben: Link.
Köszi szépen a rajzokat!Ezek közül melyiket érdemes megcsinálni? Ismered valamelyiket amelyik bevált?12v-os simsonhoz valók?Van itt egy amit néztem de nem irta hány voltos.
Sziasztok! Olyan gondom lenne, hogy a simomon gyári megszakítós gyújtás van! Pöcc röff be is indul vele de ahogy le rakom 1esbe és engedem ki a kuplungot elmegy belölle az erő nagyon melegszik is........... és ha elbírom érni vele a 60km/h-át az fölé nem akar menni! Karburátor pedig tiszta! Szép szikrát is ad! Nem tuom mi lehet vele......... Segítségeteket kérném! Ebben! Előre is köszönöm!
Idézet: „Szép szikrát is ad!” Jó helyen is adja?
A gyertya milyen színű? Nem lehet, hogy csak szegény a keverék?!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |