Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Két hónapja vásároltam egy robogót és az üzletben azt mondták, hogy elektronikus leszabályozás van benne ami megóvja a bejáratós motorblokkot a besüléstől. Ennek következtében csak 45km/h a végsebessége. Azt is mondták, hogy ezt a fojtást az 1000km-es szervíz után kiveszik kb 13000Ft ellenében és akkor a robogó képes lesz 80km/h-val közlekedni. Na már most az volna a kérdésem, hogy valaki nem e ért az ilyen fojtásokhoz vagy nem tud e valami módszert a házilag való kiiktatására? Ugyanis nem nagyon szeretnék 13000Ft-ot kiadni érte! Elég lesz a szervizkor kiadni az 5000Ft-ot :yes: Előre is köszönöm a segítséget!
hi
tipusa?
Motowell Magnet City
ilyen:
Kíváncsi lennék, új kocsiknál miért nincs ilyen "sületlenség" bevezetve... mondjuk 80-nál lefojtanák... kész röhej.
Ha üzemszerűen mehet majd 80-at, brahiból megkérdezhetnéd a fogyasztóvédelmet, mit szólnak a robogódhoz...
Úgy tudom kocsiknál is van ilyen elektronikus leszabályzás. (legalábbis némelyik típusnál)
Na most ha ez segédmotorkerékpárnak számít akkor úgy emlékszem hogy 45km/h lehet a végsebessége.
Nem tudom... tavalyi kocsinál ajánlás: ne nyomd 3/4-nél jobban a gázpedált, ne menj a végsebesség 3/4-e fölé az első 1000 km-en, stb... gépkönyvből idézve.
Majd cockero eldönti..
lehet, hogy valamelyik szervizes 1 üveg whiskey-ért kisüti a vezérlésből
amúgy nekem opelom van és jelzi ha olajcsere miatt szervízbe kell vinni (nem tilt le) de ott mindig rájuk kell szólni, hogy nullázzák le mert mindig elfelejtik amúgy meg a bejáratásnak más módját is választhatták volna, mi van ha menekülni kell valami miatt és az ember élete múlik rajta, vagy pl üldözi a yard, és csak így tudna meglépni?
Idézet: „mi van ha menekülni kell valami miatt és az ember élete múlik rajta” Mi van, ha a nagy hajtás miatt pedig megragad a moci? Ugyan ott vagy... Idézet: „üldözi a yard, és csak így tudna meglépni” Ez már rég rossz...
Nem a motort védi a fojtás, hanem a vezetőt!
Régebben nem elektronikusan, hanem a kipufogó megfelelő kiképzésével korlátozták a teljesítményt. 50 km/h felett már nem segédmotorkerékpár lenne: rendszám és jogosítvány lenne szükséges hozzá! (ha mindkettő megvan, akkor nem szóltam) Üdv.
Jogsi kell akarámilyen motorra, nem csak a segédmotortól különbözőekre. Úgy tudom 50ccm, és max40km/h a segédmotor. (tavaly így tanultam meg...)
[off] Bár azon elgondolkoztam hogy kiadják a B kategóriás jogsit, lehet vele segédmotorkerékpározni. Ennek minősül mondjuk a Simson S51 is, vagy bármilyen robogó. Ahhoz képest hogy ha nem is piszkálják meg, akkor is megy többségük 70-80-at. Szóval nem is tom mi a helyzet ilyenkor
AZt mondtad hogy 40-el mehetnek a segéd motoros kerékpárok mégis mennek 70-80-at A kocsik is mennek 130-nál többet mégsem mehetnél elvileg többel...
Ha így vesszük igazad van
40Km/h tom hogy ez a törvény .. de minek is???
ez nevetséges még egy babaettával is töbet lehet menni.. és akkor ne is szóljunk az új robogókról, 50ccm de 90Km/k-t simán megy, persze segédmotor kategória... az igazi segédmotor az a dongó gépezet volt XD ott a motor az télleg csak segíteni van jelen áhh, a simóm 40 nél még fulladozik nem bírja a csigatempót, bár én nemis közúton nyomom
Igazad van, csak más kategóriájú jogsi kell a motorkerékpárokra. De ez a lényegen nem változtat.
Üdv.
Néhány alap dolgot tisztázzunk:
- A segédmotoros kerékpár vezetéséhez is kell jogosítvány, azonban nincsen orvosi alkalmassághoz kötve. - A segédmotoros kerékpár megengedett legnagyobb sebessége 40 km/ó, lakott területen belül és kívül egyaránt. Megengedett legnagyobb hengerűrtartalma 50 ccm. - A segédmotoros kerékpárra a KRESZ előírást tartalmaz, hogy kW-os (LE-s) lehet a motorja, de hogy ez mennyi, fejből meg nem mondom, ha agyoncsapnak, akkor se. Akit érdekel, nézzen utána. - A mai gyártási technológiák már olyan fokon fejlettek, hogy nincsen szükség bejáratásra. Anno, a Babetta/Simson/Riga időszakban még előírtak a gépkönyvek különböző km-távolságokat (ált. 500-1000 km), amíg a gépek "bejáratósak" voltak. Ez idő alatt magasabb olajtartalmú (1:20-1:25) üzemanyagot kellett tankolni, és utána kötelező szerviz volt. Erre azért volt szükség, mert a kopásnak kitett alkatrészek (különösen a dugattyú, a henger, a hengerfej, a tömítő/lehúzó gyűrűk, a sebváltó, stb.) megmunkálása nem volt annyira pontos, hogy előbb ne kellett volna "összekopniuk". (Egy motorgenerál, gyűrűcsere, stb. után is kímélni "illett" a motort!) A mai gyártási technológia azonban annyira fejlett, hogy ilyen pontatlanságok már nincsenek, ergo nincsen szükség a klasszikus értelemben vett "bejáratásra" sem. A fentiekből következően az elektronikus folytás (pontosabb lenne teljesítmény-leszabályozásról beszélni!) nem a motor védelméreszolgál a bejáratási időszak alatt, hanem a KRESZ szerinti megfelelőség "kikényszerítésére". Megj.: 1. A személygépkocsik java része is képes (fizikailag) 130 km/ó sebesség felett menni, mégsem engedélyezett ez kis hazánkban. A képesség nem azonos a lehetőséggel! 2. A segédmotoros kerékpárt lehet vezetni a "B" kategóriás jogosítvánnyal akkor is, ha annak érvényességi ideje lejárt. 3. A közlekedésben, a napi gyakorlatban igen-igen ritka az olyan helyzet, amit csak azzal lehet megoldani, ha az ember a megengedettnél nagyobb sebességgel halad. Ez főként előzéskor fordul elő, ha az előzést végző rosszul méri fel a távolságot és sebességet, tehát a saját hüleségének köszönhető. (A hüle embernek meg külön úgy kell!) 4. A motorkerékpár (50 ccm felett) vezetéséhez "A" kategóriás jogosítvány szükséges, és a "B" kategóriás jogosdítvánnyal akkor sem vezethető, ha annak orvosi érvényessége nem járt le. Remélem, egy-két homályos foltot sikerült kitisztítani a fejekben...
Üdv mindenkinek! Hát, olvastam a hozzászólásokat. Az a meneküléses dolgot nem ajánlom, mert higgyétek el a kocsi gyorsabb bármelyik robogónál, és ha megállítanak véged!!!! Én is így jártam, és 2 évig nem rakhatok jogsit semmire + 70rugót fizethettem, bár azt azért mert nem volt jogsimXD!! Jah, hiába mennek a robogók, mivel segédmotor, ezért nem mehet se pályán, és úgy tom hogy autó úton sem./ lehet tévedek azt autóuttal kapcsolatban!. Jah, és azokna üzenem, akik teszik rá az 50 robikra a 70-es hengert, ha baleset éri őket, vagy balesetet csinálnak, és bevizsgálják a motort nagyon megszivatnak érte.
Ha mázlid van, akkor van egy olyan kütyü benne amivel lehet szabályozni hogy mennyit menjen. ahoz szétkéne szedni, és megnézni a gyujtás körül, hogy mik vannak ott. Lehet venni szinte az összes robogóba sebesség korlátozót. Gondolom ők is ilyet tettek bele, csak nem olyat amit lehet állítani. Amúgy, amíg tényleg nincs bejáratva a motor, és ha nem vigyázol rá, rosszul fog összekopni a hengerben a dolgok, és lehet újra felfuratni, dugattyú stb... Megéri ha úgy bánsz vele mint egy nővel. Ha meg van az a 1500-2000km akkor már mehetsz vele.
hehe... komolyra vetted?
hallottam olyat, hogy egy vezeteket kell csak kivenni es mar is repeszt a jargany.
Mondjuk a biztonsag fontos!
en sajna nem tudom, bocsi
de varj meg egy darabig, lehet hogy jön majd valaki aki tudja, hogy mit kell tenni
Hát jó lenne, mert a KRESZ-t már nagyon tudom!
Általában!
- A szívócsőben lévő szűkítést kivenni. - A kipufogó könyökben lévő szűkítést kivenni vagy a könyököt cserélni. - A Variátorból kivenni azt a közdarabot, ami nem engedi teljesen ki a szíjat a széléig. - Néha a gyujtómodulban is van korlát, de pl. az enyémben nem volt. - Végül a karburátort korrekten beállítani az új viszonyokhoz. Többnyire ennyi, persze lehetnek ettől eltérő megoldású gépek....szerintem....
:csodalk:
-50-es robi megy 80-90et -nem kell bejáratni, modern Szerintem jó az úgy fojtva is - tovább bírja Ha gyorsabbat szeretnél vegyél nagyobbat.
helósztok, lenne egy kis problémám , 100%-osan nem a hobbiekeltronika fórumába való, de tudom, hogy itt számíthatok az emberekre... és előre elnézést kérek, de eléggé húzós egy dolog (főleg nekem)...: egy robogó gyujtáskapcsolójának elrontásával vádolnak, elforog, kormányzárat még ki lehet vele iktatni, de ennyi. ez mitől lehet? mer este jó volt , reggel már nem... (kint állt a 20-15C fokban éjsza, az ülése eléggé nyirkos volt (számít ez?)) (azér azt még ide írnám, hogy természetesen nem én birizgáltam meg) meg hirtelen rápillantásra semmi sérülést nem láttam rajt, kulcs belemegy.
Korábban is volt ilyen, akkor is szóba kerül a nevem, egyes embereknek hála, mert mintha én olyan lennék, namind1. Aki tud valamit leírhatná, köszi! és bocs még1* hogy nem ide való!! Bocsi, lehet nagy hülyeséget írok.... Én csak olyan robogót láttam, hogy a kulcsot elfordítod, ekkor kiold a kormány zár és feszültség alá kerül a moci. Az indító motort egy kis gombbal kell indítani jobb kéz felől. Ez nem ilyen véletlenül, nézd meg. Hát még ha valami köze is lenne a hőmérséklethez, szerintem biztos, hogy 15-20 fok meg se kottyan neki. A kocsikat -20 ban is használják. Másik lehetőség, ha még is kulcssal indulós moci, hogy valaki arra sétált és megpróbálta valami fémmel tekergetni, beindítani. más ötletem nincs
Sziasztok!
Azzal kezdeném, hogy ebben a motorban nem elektronikus, hanem mechanikus sebességkorlátozás van! A sebességváltás szabályzóelemei az ún. görgők. A váltást röpsúlyos elven oldják meg. A bejáratási időszakban nehezebb görgőket használnak azért, hogy ne lehessen eszetlen módon szétforgatni a még sérülékeny motort. Ehhez más egységeket (pl. karburátor) is másképpen kell beállítani! Ha letelt a bejáratási időszak, ki lehet cserélni a görgőket, és máris érezhetően jobban GYORSUL a motor. A végsebessége is valamelyest megnő, de sokat ne várj! Ehhez vissza kell vinni a szervízbe a motort, és ott majd szétszedik a blokkot, belerakják az új görgőket, beállítják a karburátort, aztán már repeszthetsz is. A gyújtása egyébként ennek a motornak nem elektronikusan van vezérelve! (Hihetsz nekem, mert öcsém motorja is Motowell Magnet City, én is ott voltam a szervízban, azóta többször is használtam és ismerem a gépet.) 60-nál többet lejtőn, hátszélben sem sikerült még futnom vele, a 80 egyenesen irreális!!! A blokk nem bírná el, már 60-nál is a maxon forog!
Sziasztok!
időközben lett egy kis pénzem és rá szántam magam a fojtás cserére! az egészet hagyták végig nézni (még segítettem is) és annyiból állt hogy egy kis fekete dobozt amiben a gyújtást szabályozó elektronika van, kicseréltek egy másikra... a további módosítások pl légszűrő kitisztítása már az 1000-es szervízi feladat volt.... a csávó állított rajta még pár dolgot mert voltak vele kissebb problémáim (pl már 15 fokon nehezen indult és hamar lefulladt ha nem adtam gázt, most meg pöccre megy és nincs gond) hazafelé az úton kihoztam belőle a 80km/h sebességetde 75öt is lazán viszi! a blokk nem volt lényegesebben megbontva csak a légszűrő! mióta nincsenek vele gondok még jobban szeretem ezt a kis motort pedig előtte kicsit elment tőle a kedvem mikor lefulladt meg hasonlók
Akkor már fejlődtek
Örülök, hogy sikerült, mert öcsémétől nem vagyok elragadtatva! Abban még azok vannak, amiket leírtam :
nem elektromos benne a folytás! van benne egyszelep meg egy cső és azt ha kicseréled nagyobbra aakkor több benzint kap a motor ezáltal jobbanemgy! ennyi a fateromnak így így volt!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |