Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóhifihez, nagy kapacitású kondenzátor
Lapozás: OK   9 / 11
(#) Inhouse válasza EcoPityu hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
Pl. faék bonyolultságú 2 tranzisztoros Magnat táp?

Üdv
Inhouse
(#) kisDohi hozzászólása Jún 13, 2012 /
 
Majd én is kaphatnék választ? Tudom hogy én nem értek a belsö müködésükhöz max bekötöm öket, és nincs annyi tudástöbblet a fejembe hogy itt okoskodjak...
*
köszönöm kisDohi
(#) Inhouse válasza kisDohi hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
A kondidon levő panelműszer, vagy a te műszered nem jól mér. De digit műszerrel bajos lesz a mintavétel miatt pontosan meglátni a hullámokat, saccra szerintem jó a kábeled.

Üdv
Inhouse
(#) kisDohi válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
KÖSZÖNÖM benned bíztam!

Akkor amiért elkezdtem írni: ha veszek még egy 500as erösítöt azt beteszem a mostani 250es helyére akkor a 250es nem lesz kondin, lehetséges lesz így a 250es jó müködése simán AKKU ról? Birni fogja az AKKU m táplálni ??elméletileg??
(#) EcoPityu válasza kisDohi hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
Szia!
A biztiket, még mindíg nem nézted meg nekünk!

Pityu
(#) kisDohi válasza EcoPityu hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
A 250-esben tuti, hogy 30A-os, de ha emlékezetem nem csal az 500-asban is... sajnos holnap tudom megmondani mert törött kézzel vagyok itthon és a vas anyáméknál pihen... De azt tudom hogy elöl 2x40A-os van! Azért van 2 kábel mert mikor a kondit vettem nem vettem vastagabb kábelt hanem a 2röl megy! Ti mondtátok, hogy így is jó.

üdV * kisDohi
(#) SzervízMacska válasza kisDohi hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
Majd észre veszed, ha kevés. Menet közben merül majd le az akkud. Egyszer csak nem indul...

Azt kell felfogni, hogy ezt az egészet a generátornak kell táplálnia energiával. Nem csak az erősítőket, hanem pluszban az egész autó összes többi elektromos berendezését is. És mindezek után még az akku töltésre is kellene néhány Amper!
(#) kisDohi válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
Akkor mi tévö legyek hogy ne legyen problémám ebböl? A jelenlegi 2 erösítövel is ez fog történni vagy csak ha lesz plusszba a 3.?

köszikisDohi
(#) SzervízMacska válasza kisDohi hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
Ez csak a töltő áram és a folyamatosan kivett ( felhasznált ) áram arányán múlik. Lehetőségek persze vannak. Erősebb, vagy megduplázott generátor; esetleg állandóan töltögetni az akkut külsőleg...
(#) kisDohi válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
Elöször is köszi.
Másodszor a mostani generátorom 80A tud tölteni, hallottam 120A-osá alakításról. Ez hogy lehetséges? Vagy itthon ne próbálkozzak mert bonyolult?
Gondolom ez már másik topic...
köszi kisDohi
(#) Ge Lee válasza kisDohi hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
Meg kell nézni benne a huzalátmérőt, de a dióda is szűk keresztmetszet lehet, a régebbi generátorokban 70A-sek vannak.
(#) kisDohi válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
Szóval akkor ne kezdjek neki itthon barkácsolgatni mert elronthatom.... reménykedtem, hogy csak 1-2 dolgot kell esetleg kicserélni, de akkor nézek neten olyat ami már megvan csinálva! Vagy annak nagyobb az esélye hogy tönkre megy? Esetleg nem kapok hozzá alkatrészt?

EcoPityu:
pontosítanék az erősítőkben lévő biztikről a 250-esben 20A az 500-asban 30A. De ez miért fontos?

köszi
kisDohi
(#) kisDohi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
A kábelen nem esik feszültség azt mértem! Most pedig azt teszteltem, hogy járt a motor, rajta a világítás100/80W, ment a fűtőmotor maximumon, a zene is amennyit bír. Így az AKKU-re tett multi azt mutatta, hogy 13,1V !!alapjáraton!! egy pici fordulattal már meg is nőtt 13,5V-ra (menet közben kicsi az esély,hogy alapjáraton közlekedem ) Akkor ebben a helyzetben nem valószínű, hogy le fogja meríteni az akksim!? Igaz?

Az 500W meg, hogy nem annyi azt nem tudom... ez van ráírva ezt mondom (ezért szeretnék még egy ugyan ilyen erősítőt és ládát és akkor lesz 300W-om vagy 1000W ahogy rá van írva)
(#) Inhouse válasza kisDohi hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
Az akkumulátor töltőfeszültsége 13,8-14,4V között elfogadott. Ha nincs meg a minimum, nem fogja feltölteni és az akkugyártók garanciafeltételei között is szerepel ez a kitétel.

Üdv
Inhouse
(#) kisDohi válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
De ha nincs bekapcsolva a zene akkor megvan a 13,9V (világítással és fűtőmotor használatával) ha nincs semmi bekapcsolva akkor 14V-14,02V a fesz.szabályzóra 14V van írva így nekem nem lesz több! Hogyha halkan szól a zene 10-13 vol (kibírható hosszú távon is) úgy megvan a 13,9V is. (alapjáraton, ha van fordulat úgy felmegy 14V-ra) Csak nagyobb hangerőnél megy lejjebb addig a kondiba is 13,5V-ot jelez a kijelző! Úgyhogy normál használatnál elméletileg megfelel!?
(#) EcoPityu válasza kisDohi hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
Szia!
Így most a még el nem ért max áramfelvételed (ha elérted volna, vagy túlléped, a biztiknek sicc!) 50Amper!
Ha még veszel egy "500W"-osat, még max 30A-nyi biztivel, akkor leszel 80A-re biztosítva, tehát a generátorod, ha nem kajál semmi más (a motorhoz egy két amper elég), villanyok lent, és fel vagy töltve rendesen (mármint az akksi), akkor ezt az impulzusszerű igénybevételt bírnia kéne! Határérték, de éppen-éppen!
(megjegyezném, hogy csak azért, mert nem lesz az áramfelvételed az erősítők felől 80A, csak annyira van biztosítva! Így jut a motorvezérlő elektronikának, és a fejegységnek is!
A fényszórókat fel ne kapcsold!

Pityu
(#) kisDohi válasza EcoPityu hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
motorvezérlő elektronika nincs... 85-ös golf II elektronika az a fejegység és az erősítők benne (na jó riasztó, elektronikus csomagtartónyitás vez.) Akkor amíg nem veszek nagyobb töltésű generátort addig nem kéne az a 3. erősítő sem igaz? Meg akkor ezekhez már kéne 2F-os kondi is, ha jól tudom.

De akkor ha így nincs 80A-om a 2 erősítővel akkor nem is kellene előre 80A-os biztosítás, mert akkor annak semmi értelme elöbb csapja ki az erősítőkét és még bajuk is lehet, vagy nem jól gondolom?

kisDohi
(#) didyman válasza kisDohi hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
De, kell! Nem gyári kábelt vezetsz el, nagy áramterhelhetőséggel, kicsi kontaktellenállással, gondold csak végig, mi történik, ha a köpeny bárhol, bármi okból megsérül és letestel! A biztosító rendszerint nem a mögötte lévő berendezés védelme miatt van ott, hanem az előtte lévőé miatt.
A kondi kapacitásának számolása ennél azért bonyolultabb, ha valóban nagyon tuti lenne a kábelezés (közel nulla induktivitás, közel zérus soros ellenállás), elvileg nem is kellene kapacitás a végfokok elé (egyrészt, mert van is bennük valamennyi, másrészt mert az akkumulátor más tekintetben több, mint tökéletes feszültségforrás), viszont ilyen kábelezést sok pénzért lehetne és nagyon nehezen belerakni a kaszniba. És fordítva is, ha nagyon gyenge a kábelezés, akkor azon sok kapacitás sem fog javítani végeredményben, helyesebben többet el lehet költeni kondikra, vagy esetleg akkura, mint amennyibe egy jó kábelezés belekerül. Tehát, a szokásos x Wattonként y Farad képletet inkább iránymutatónak célszerű venni, mint kötelezőnek, az alkalmazott anyagok minősége dönti el inkább, hogy mi az, ami szükséges lehet, aminek a hangzásra tett hatása még érezhető, tehát megéri, érdemes. A feszültségesést a végfok tápcsatlakozóin célszerű mérni és egyszeri digit multiméternél sokkal gyorsabb eszközzel, akár (tárolós) oszcilloszkóppal, mert sem a kondin lévő műszer, sem az akár 40-50 ezres multiméter még nem tudja a csúcsoknál jelentkező tápfeszültség minimumát jól lekövetni.
(#) pinyó39 válasza kisDohi hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
Konkrétan kigyulladhat az autód (pl: neked ütközhetnek, elnyíródik a kábel)!
(#) kisDohi válasza pinyó39 hozzászólására (») Jún 15, 2012 /
 
Félreértettél azt tudom, hogy kell a bizti! Én csak azt akartam kérdezni, hogy nem jobb ha kevesebb mint 80A-al lenne biztosítva mert így nagyobb mint kéne... de mindegy sajnos ebben a hónapban nem tudok ráfordítani a fejlesztésre csak kíváncsi voltam hogy miket kell vennem még plusszba, hogy megfelelöen kivitelezhetö legyen a dolog.

kisDohi
(#) tüske85 hozzászólása Jún 26, 2012 /
 
Sziasztok hát nevettem egy két témán namost látom sok a kezdő szívesen segítek akárkinek de egy két dolgot tisztázzunk nem kell elhinni mindent amit ráírnak a cuccokra pl ha 500 watt van egy erősítőre írva az csak névleges sohase tudja leadni se lehidalva se máshogy azt a teljesítményt ráírnak 500 wattot 20A biztivel elárulom nektek 2×65 wattot ad le max amiből még a veszteséget is lekell venni (kábel bizti egyéb...) nos ha kezdők vagytok 500-800 watt van a cucra ráírva max 50 A előbiztit rakjatok az aksi után de jobb ha 40 A ros és az aksitól max 30 cm-re mert ha messzebb van nem old le amúgy ha nem is értesz hozzá a legegyszerűbb dolog ha neked az erősítődbe max 50 A vagy 2 × 25A biztid van akkor is elől az aksinál max 50 A rakjál erre visszatérve ha pl kicsi erősítőhöz raksz egy 80 A előbiztit garantáltan vagy az erősítőd vagy a kábelod fog elösször leégni csak hogy megsugom ha 50 A előbiztid is van minimum 6-8mm tápkábelon vidd és az is aranyozott legyen aranyozott sarukkal és aranyozott rca-val mert akkor a valódi teljesítményhez közel leszel mint ami rávan írva a mélyládád vagy subot lehet cső is de nem ajánlom mindig úgy méretezd hogy az erősítő névleges teljesítményének a 1,5 × se legyen legalább tehát másfélszer legyen nagyobb a ládád mint az erősítőd és nem fogsz semmit elsütni jah ha kiváncsi vagy a cucomra mivel nyertem szívesen megmutatom adok róla leírást is nekem csak az erősítőm 160 ezer-ft és a ládám 120 ezer a kábelozásom kb 40 ezer minden aranyozott én se vagyok gazdag gyerek de spórolással apránként kihozhatsz komoly cuccot a csalás a cuccomba 80A előbizti de ha versenyen vagyok kikötöm nincs bizti
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
(#) tüske85 hozzászólása Jún 26, 2012 /
 
Jah és elfelejtettem mondani hogy 1 F az egymillió mikrofárád és ha hangcuchoz kell legyen az 24 v-os és 800 wattig nem kell kondi felesleges úgy számold hogy az aksid megfelel 1 f-nak bár nem igaz de így könnyű számolni nem az amperóra számít hanem az hogyha nagy hangot szeretnél elérni tudja az aksi legalábba 700 A pert nem pedig az amperóra számít és 1000 w -ként kell kb 1 f-kondi így könnyű számolni tehát ha van pl egy 2000 wattos erőlködőd arra a 1-2 F kondi bőven elég ha 4000 wattos akkor kell 2 db 2 F kondi de legalább 24 voltos.ha kérdésetek van írjatok.
(#) Inhouse válasza tüske85 hozzászólására (») Jún 26, 2012 /
 
Vegyél néha levegőt is, és amikor veszel, lesz egy kis szünet, akkor lehet írásjeleket rakni, pl. vessző, mondat végi pont, stb... Valamint lehet nagybetűvel új mondatot kezdeni.

Üdv
Inhouse
(#) didyman válasza tüske85 hozzászólására (») Jún 26, 2012 /
 
Azt áruld el nekem, hogy a kábelen nem folyik ugyanakkora áram végig, hogy az akkuhoz közelebb leold, távolabb meg nem, ha zárlat van a végén?
Az aranyozásnál viszont lényegesebb a megfelelő minőségű mechanikus kapcsolat. Most arra gondolok, hogy egy ipari elosztóberendezésben egy nanogramm aranyat nem találsz, viszont elcsorog uszkve 2-4-800A és, hogy ha csak 100mV esik egy kontaktuson, akkor az 400A-nál alig 40W, egy késes biztosító késein 80W teljesítmény lenne, és az azért nem olyan remek, tehát ott valóban jó kontaktus van. Szóval a derága, kínaiarany (ami nem is mindig arany) kábelezések helyett esetleg praktikus lehet szétnézni erősáramú berendezések körül, van ott sok, bevált megoldás, az autófifiboltos töredékéért..
(#) tüske85 hozzászólása Jún 27, 2012 /
 
Kedves didyman nos az aranyozott,(nem pedig arany) bár az jobb lenne igen is jobb vezető képessége van mint a sodronykábelnak vagy vékony rézkábelnak erre gondoltam pl.lehet kapni 5 m 6-os aranyozott kábelt kb 4-5 ezer forintért nos nálam a 4,6 m a tápkábelem ami majdnem 20 ezerforintba kerül csak 8 volt átmérőben ezt megtoldottam késöbb kb 2 hónapra rá mégeggy tápkábelal ami szintén 4,6 m és 8 aranyozott kábel ugyan olyan csak a testen is dupla meg a táp is dupla így volt 16 tápom ami még mindig kevésvolt ez a cuccom még most a jelenlegi szerelésem 24 tápkábel ami aranyozott és magyarországon nem találtam németből hozattam (csillagárért) de megérte mert amit én hajtok egy Ground zero hydrogén erősítő felsőkategóriás dupla 80 A biztivel hozzá egy DLD K1V2 láda ami szintén hangnyomásverseny ezzel a cuccal a németeknél profi A kategoriában 154.2 Db nyomott ez a cucc de még mindig nincs nyélen.Jah és ha megméred az aranyozott kábel ellenálását illetve áteresztő képességét minimum30 % jobb mint a réz vagy a sodrony de erreől is adok infót később ha pontosan kéred.szia
(#) kolozsi hozzászólása Júl 7, 2012 /
 
Sziasztok. Nekem olyan kérdésem lenne hogy mit lehetne tenni a "villogó" lámpa ellen. Nemnagy technika , rmsbe kb 400watt, van 1farádos kondi meg egy 69amperórás akku... ötleteket várnék ezügyben
(#) tzsolti válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 11, 2012 /
 
Kedves Kovidivi!

Én mélyerősítőnek használok egy ugyanolyan SBF 2025-ös erősítőt és pont ma vettem egy 10000 µF-os kondit. Viszont az erősítőm az autórádiótól kapja a fix 12V-ot, melyet a gyújtáskulcs kivétele áramtalanít. Ráköthetem a kondit az erősítő tápjára anélkül, hogy áramtalanítanám az autót vagy külön izzóval tölteném fel? Az erősítő bekapcsolásakor a kopogó hangot szeretném vele megszüntetni.
Válaszod előre is köszönöm!
(#) Kovidivi válasza tzsolti hozzászólására (») Okt 23, 2012 /
 
Ajánlott, hogy az akksi saruról vedd le a +12V-ot, biztosítékkal, és az erősítőhöz rakd hátra a kondit, ez fixen legyen az erősítőre kötve. Akár üzem közben is bekötheted, izzóval, hogy ne szikrázzon akkorát. Lámpa nélkül szikrázni fog, de nem lesz semminek baja. A kopogó hang megszüntetéséhez koppanásgátló kell. Van topicja itt HE-n.
(#) peugeot305 hozzászólása Nov 23, 2012 /
 
Lehet hogy volt már róla szó,de érdeklődnék hogy tudom le tesztelni a kondenzátor,hogy jól működik?
Köszönöm
(#) neocska hozzászólása Máj 23, 2013 /
 
Üdv.
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy érdemes inkább egy második akumlátort beszereln auto erösitö elé vagy inkább egy kondipack-ot?
Az akku amit beakarnék rakni az egy 40Ah-ás darab közvetlen az erösitö elé, plusz az eredeti akku ami elöl a motor mellet találhato.
Következő: »»   9 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem