Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   1710 / 3972
(#) gerikeh96 hozzászólása Jún 28, 2012 /
 
Sziasztok!
Nemrég vettem egy pár krokodilcsipeszt, hogy a vezetékeket ne kelljen állandóan forrasztgatni, de amikor beledugom a vezetéket akkor az szerintem nagyon könnyen kijön onnan és lehet, hogy a fémmel sem érintkezik, vagy ennek tényleg így kell működnie?

Üdv.
(#) Csupasz válasza gerikeh96 hozzászólására (») Jún 28, 2012 /
 
Hello
Nézd meg, hogy 6-os,vagy 4-es.A banándugód?
Üdv:
Csupasz
(#) minicooper hozzászólása Jún 28, 2012 /
 
Hali!

Tudom van már ilyen topic de már régi!
A biciklimre szeretnék szerleni egy motort ez van ráírva:
Feszültség:12-13.5 V
Áramerősség: max.14 A
Egy autós kompresszorból lett kitermelve!
Üresjárati áramfelvétele 12 volt-mellet kb.3 A.
Kíáncsi lennék hogy a legalacsonyabb sebességben el-e tudná hajtani a biciklimet legalább olyan sebességel hogy tudjam megtartani az egyensúlyt!
Terepbringám van úgyhogy a legalacsonyabb sebessége meglehetősen lassú!
(#) gerikeh96 válasza Csupasz hozzászólására (») Jún 28, 2012 /
 
Hello!
Nem banándugó hanem krokodilcsipesz és tudod a hátulján kell valahogyan rácsatlakoztatni a vezetéket és azt nem tudom hogy csak simán be kell-e dugni.

Üdv.
(#) jacksonhead08 hozzászólása Jún 28, 2012 /
 
Helló!

Nekem nem is kérdésem inkább egy kérésem lenne azokhoz akik jártasak az erősítőépítésben. Lenne itt egy DBL324 típusú IC erősítő és ebből szeretnék egy audióerősítőt összehozni ( http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/DaewooSemiconductor/mXutwvs.pdf ).
Egy kicsit azért jártas vagyok a témában, konkrétan olvastam a ticze-ből az ide tartozó részeket és a Miskolci Egyetemen első éves villamosmérnöki hallgató vagyok... de akárhogy néztem eddig a kapcsolásokat nem áll össze az elmélet a gyakorlattal. Előre is köszi a válaszokat
(#) vilmosd válasza jacksonhead08 hozzászólására (») Jún 28, 2012 /
 
Ez egy kutya kozonseges LM324 klon. Nem egeszen hangfrekis alkalmazasokra van kitalalva, de elmegy vegulis. A kisoccse a LM358. Ezekre van kismillio hangfrekis kapcsolas az interneten, konyvekben. Talan meg nem tudod, de a muveleti erositok vegulis univerzalisan hasznalhato erositok, amiket kis megszoritasokkal lehet helyettesiteni mas tipusokkal. Pl ha talalsz egy kapcsolast NE5532-re, akkor a kapcsolasban altalaban kicserelheto LM358-ra, legfeljebb egyes parameterek rosszabbak lesznek.
(#) skizoellenor hozzászólása Jún 28, 2012 /
 
Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy okozhat-e valami gondot az, hogyha egy digitális zongorát basszusgitár erősítőbe dugok. A probléma alatt azt értem, hogy valamit esetleg tönkremegy, mert azt tudom, hogy nem fog úgy szólni, ahogy kellene.
A válaszokat előre is köszönöm!
(#) Csupasz válasza gerikeh96 hozzászólására (») Jún 28, 2012 / 1
 
Bocs, de azt hittem, olyat vettél, amit a banándugóra kell rádugni..
Ezt a fajtát vagy krimpelőfogóval rápréseled, vagy beforrasztod.
Üdv:
Csupasz
(#) reloop válasza skizoellenor hozzászólására (») Jún 28, 2012 /
 
Szia! A jelszinteket kell egyeztetni. Az erősítőn milyen bemenetek vannak. A gitár hangszedő bemeneten a - vélhetően vonali szintű kimenettel rendelkező - zongora túlvezérlést okozhat.
(#) minicooper hozzászólása Jún 29, 2012 /
 
Valaki?
Kérem a látszat ellenére egyszerű kérdés!
(#) midasdt hozzászólása Jún 29, 2012 /
 
Sziasztok! Vásároltam egy szenzort és segítségeteket szeretném kérni. Ez egy fali kapcsoló amihez nem kell hozzáérni és kinyitja az ajtót.
Ezt egy kutya kiképző eszköznek szeretném megcsinálni, hogy egy 9V elemről menjen és egy piezo hangjelzőt rakni rá, hogyha a kutya közel teszi az orrát a szenzorhoz, akkor adjon egy hangot. Tehát nem ki-be kapcsolósra, hanem pillanat kapcsoló elven.
Az egyik oldalon van: OUT,GND,VCC
A másikon: COM,NO,NC
Segítségeteket előre is köszönöm!
(#) skizoellenor válasza reloop hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Szia!
Nem találom sehol sem, hogy mennyi lehet a zongorán a kimeneti jelszint, az erősítőre meg az van írva, hogy 230 VAC - 50Hz, amúgy meg 40W MAX van még ráírva, a zongorán meg csak annyit találok, hogy 11W a teljesítménye. Mindenesetre szerintem ez egyik sem a jelszint, de nem értek hozzá sajnos. A túlvezérlés az nem csak annyi, hogy max torzítani fog a hang?
(#) Inhouse válasza vebmaster hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Behalok néha az igen találó nick-ektől (ami még helyesen sincs írva)...amikor valaki valaminek a mestere, de semmi sem konyít hozzá...pl. itt 2 linket nem tud rendesen beszúrni...
Olyasmi, amint amikor az énekes tehetségkutatón az idézett dal pár sorának szövege áttételesen arról szól, hogy nem jó amit csinál...

Üdv
Inhouse
(#) proli007 válasza midasdt hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Hello!
Az áramkör nyilván nem csak ennyiből áll, ami a képen látszik. De legalább egy leírás, használati utasítás, műszaki adatok.. kellene hozzá. Mert az látszik a jelölésekből, hogy a GND a negatív táp, a Vdd a pozitív, és az Out-on valami logikai jel jön ki. De hogy mekkora is a tápfeszültség, azt ebből még nem lehet tudni. A relét figyelembe véve, lehet ez 5V is. Ha csak annyit vír el, akkor stabilizálni kell a 9V-ot, 5V-ra.
Ha ez megvan (vagy tiszta), akkor meg lehet táplálni, és megmérni, hogy a Out-on mikor milyen szintű és milyen jelet ad ki. Ha igaz ezzel lehetne vezérelni egy áramkört (pld. monostabil kapcsolást) és ennek kimenetére tenni a piezzót.
A másik oldalon a relé kontaktusai vannak kivezetve, ez tiszta, egy váltó érintkezőről van szó. Ezt is lehetne kimenetnek használni, csak kérdés mennyire célszerű.
üdv! proli007
(#) Csupasz válasza midasdt hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Helló
Out: ki
GND: test ( nulla)
VCC: tápfesz

COM: közös
NO:nyitóérintkező
NC: záróérintkező
Az utolsó 3 a reléé.
A No és az NC lehet hogy fel van cserélve, ezt mindig keverem, de ki tudod mérni.
Üdv:
Csupasz
(#) proli007 válasza Csupasz hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Hello!
Igen cseréled. Mert a NO azt jelenti, hogy "normálisan nyitva van". Vagy is ez a záró érintkező.
Az NC azt, hogy "normálisan zárva van". Vagy is ez a bontó érintkező.
A "normális" alatt, a relétekercs gerjesztetlen (feszültség mentes, vagy elejtett) állapotát feltételezik.
üdv! proli007
(#) vebmaster hozzászólása Jún 29, 2012 1 /
 
Amúgy meg tudok linket feltenni,csak ez nemsikerült.Én nem vagyok semilyen mester nem is érzem amagam annak csak olyan a nickem.AMúGY MEG TuDoM HoGy HeJtElEn LESE BA____OM.Mi a f.@sz.. bajotokvan mindig a nickemmell.
(#) belganarancs válasza proli007 hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Szia!

Csak sikerült megakadnom.Megépítettem a kapcsolást,a táp egy 9 voltos elem lesz.
A kérdésem:
Szeretném egy jack aljzattal ellátni az áramkört.Mit hova kössek?Az elem negatív pólusa megy a jack GND kivezetésére,az F1 a jack jobb, az F2 a bal kivezetésre?

Üdv.:Zoli
(#) minicooper válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Köszi szépen!
(#) vebmaster hozzászólása Jún 29, 2012 /
 
lehet hogy nincs semmi baja de lehet hogy vann nemtodom.Mert elég rokkantnak láttam
(#) mineral válasza vebmaster hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Látom KöbSeriff már forgatja a revolverét!
(#) vebmaster válasza mineral hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Had forgassa töltse is meg
(#) midasdt válasza proli007 hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
A szenzort az ebayen vettem,nem adtak hozzá semmit. A másik oldalán két fémlap van a müanyagra ragasztva,gondolom ez az érzékelö. Lehet 5 és 12 volttal is müködtetni ehhez egy tüskén lévö érintkezöt kell áthelyezni. Tehát akkor kezdésnek rakjak rá egy áramforrást, GND negatív VCC pozitív?
(#) vebmaster hozzászólása Jún 29, 2012 /
 
KI akar velem motorkásat játszani???
(#) havranarpi hozzászólása Jún 29, 2012 /
 
Hogyan tudnék gyorsan és egyszerűen 250V Egyent létrehozni?
Nincsen erre a célra trafóm.
(#) Csupasz válasza proli007 hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Szia
Köszönöm ,hogy kijavítottál,tudom hogy mi, de mégis összecserélem....Mindig mérni szoktam, mert elég sűrűn cserélek mikrokapcsolót,és azon is ez a jelölés van.
Üdv:
Csupasz
(#) Chello.1 válasza creative hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Van.

Ez egy faszság!

Majdnem minden erősítő nullától enged át ha a bemenetére nem tettél kis értékű kondit ill ha nincsen mélyhang vágó visszacsatolás benne.

A gond az, hogy az erősítők ha átengedik a nagyon alacsony hosszúhullámú váltófeszt az már hasonló jelhullám mint az amúgy mindíg létező egyenfeszültségű tápingadozás miatti hullámok.
Ilyenkor sok erősítő vagy dobálni fogja a membránt értelmetlenül vagy begerjed.
Mindenféleképpen a hasznos jeltől eltérő munkát végeztet a hangszóróval.
Ezért szándékosan vannak úgy beállítva az erősítőkapcsolások, hogy vágjanak 5 hz alatt.
Ettől a 20 sőt 15 öt még vidáman átengedik.

A dolog valós oldala az, hogy nem "nemhallod" vagy "nemszólja" a hangfal mert 10 hz ig nagy ládák értsd 2-3000 liter 40-vagy több centis mélyekkel vidáman és állat módjára puffognak. Hanem az, hogy a mérési szabály szerint ami 3 decibelt esik az a jel már nem minősül kellő átvitelnek. Ez mind az erősítőre mind pedig a hangfalra igaz. Ráadásul mindezt a membrán és felfüggesztés surlódásából adódó mellékzajok nélkül kéne abszolút fázishelyesen.

Na és így már nehéz!

Nem is értem, ti elvileg töben ezt tanultátok..tudnotok kéne.

Nekem az 1000 literes zártkamrában van egy egyenlőre 40 cm-es +-15 mm mozgású mély felette egy 160*150*75 cm es másik rész aminek a sapkája az ágy ami 200*155*20 cm. Ez kb. 3000 liter.
Ennek a két rövidebbik oldalának közepén van egy-egy 60*20 cm-es kihagyás. (Az 2*1200 cm2)
És olyan vidáman hallod a 16 zh ig hogy csak na ráadásul a felső 2000 liter levegő miatt kiszűrődik a membrán önzaj. Olyasmi érzés így tisztán hallani
(25 hz és 15 hz között érdemleges ezzel a hszval nekem)
mintha a jóleső nem túl hangos de mindent kitöltő mély mellett nyomkodnák a halántékodat finoman.
Ez kuva jó minden tekintetben csak amikor fáradt vok és nem érzek úgy mélyet és feljebb húzom akk. egy idő után külön fáradtságot okoz
(mindamellett h nagyon kellemes)
Nem kell üvöltetni mitöbb nem is lehet, mert 2-5 cm kitérés kéne oda is vissza is és még 1000 liter is kompresszálódna ott annyit, hogy a felkeményedett levegő párnahatású visszatartóerejét már hallani lehetne a hangokon.
Ez az amit hallani akarsz akkor amikor feltekered a mélyládát, mert valamennyire hallod ha másból nem a visszaverődésekből, csakhát töredéknyire.

(#) Chello.1 válasza Gyukkk hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Bárkinek akinek ugyanaz a kérdése mint Gyukknak, hogy jó-e az adott erősítő a hangfalhoz vagy fordítva.


Ez eredetileg egy progi volt, amivel röpke 20 másodperc alatt lehet 3 érték megadásával megnézni mit bír az erosíto.
Kicsit papoltam a hangszórókról is, de ezt raktam inkább a szöveg elejére, mivel ez általában több érdeklodésre számíthat.

cucc134@gmail.com-on elkérheted a progit ha kell.



Úgy vedd, hogy egy hangszóró a következoképpen muködik.
Meredeken változik a leadott hang ereje aszerint, hogy mennyire jól hasznosítja
a betáplált Watt-okat ezért simán van, hogy pl. egy 200w-os hangszóró
sokkal nagyobbat szól mint egy 300 fölötti.
A tekercs és a membrán minosége meghatározó fontosságúak.
Ezenkívül a tekercs ugyanolyan periodikus kiugrások által van melegítve mint a
lejjebb említett tranzisztorok csak sokkal kevésbé bírja mivel alig lehet huteni.
A hangszórók teljesítménye kb. a következo képpen néz ki
Vegyünk példának egy mélyhangszórót ami 600 w-os.
Ez képességén belüli frekvenciahatárok között a (zenei) 600w-ot
csupán Kiugrás szeruen visel el.
Átlagban Rms 300w-ot bír ki de azt is csak rövid pár másodperces idokre.
Folyamatosan elvisel már 200w-ot de ettol a felfüggesztése szétnyúlik
pár hónapon belül hallani lehet a hangján és néha szervizbe kerül
Rosszabb esetben a tekercs már itt nem bír hülni olyannyira,
hogy egy-két menet átég amitol valamivel furcsábban de még szól és gyengébbnek tunik.
150 Watt az amit garantáltan hosszú ideig folyamatos használatnál elbír.
Ahoz, hogy lássuk miért misztifikálták szét a wattokat tudni kell, hogy egy
jó érzékenységu hangszóró normális dobozban ezen a 150w-on 1m-rol
émelygést okoz (mert eroszakosan üti a belso szerveidet) és fejfájást.
És mivel az emberek többségének nincsen, de a fent leírtak szerint egy 50w-os
hangszóró maximuma 200w körül alakul nagyon szép feliratokat lehet csinálni
az eladásokhoz. Emellett az is igaz, hogy egy rosszabb érzékenységu, viszont
vastag huzalból tekert hangszóró leégni ugyan nem fog a watt-tól de szólni sem sokat.
Sajna a tekercs érzékenysége és a huzaljának vastagsága fordítottan arányosak.
Minél érzékenyebb annál jobban melegszik ezért kezdtek
egyre erosebb mágnesekkel javítani az érzékenységen, de az a drága kategória.

Ha azt látod egy OLCSÓ hangszórón, hogy fekete (ferrit) mágnesgyuru van egy mélyhangszórón
és ennek a ferritnek az átméroje mondjuk 13-15 cm, akkor az kb 20 watt-al küldheto torzításmentesen.
Na egye fene legyen 35 ))) Pláne nem nagy néretu membránt fog ráncigálni (40 cm) aminek nagy a súlya.
Tapasztalat szerint ezek vastag huzallal készült nehezen leégo és érzéketlen
szar hangú hangszórók.


A teljesítményt 1 Khz-es frekvencíán adják meg ami elfogadott középérték.
A hangszórók itt szinte egyáltalán nem mozdulnak meg. Ahogy megyunk lefelé
egyre jobban akarnak mozogni amit nehéz úgy biztosítani, hogy a tekercs ne sérüljön
a mágnes felso szélén levo vashoz érve, mert szuk a hely közöttük (minél szukebb
annál jobb az érzékenység) és ne is okozzon ez az egész mozgó tömeg mellékhangokat.
Az xmax jelzés megadja, hogy mekkora az a kilengés aminél a tekercs még
az említett szuk vasrész közelében marad, de ettol még valamivel tovább is tud menni
addíg amig meg nem feszül a felfüggesztése, olyankor már torz hangja is szokott lenni.
Ezért van az, hogy 30 Hz alatt szét lehet hajtani még egy eros hangszórót is
ha nem tud elég nagyot mozogni hozzá. Ilyenkor 30w már nagynak számító
2 cm-es kilengést okoz. (Lejjebb mégtöbbet) 1990-ben még relative kevés hangszóró
tudott ennyit mozogni, 2000 korül már akadtak foleg autóhifiben, mert ott
kisebb membránnal kell ugyanannyi levegot megmozgatni. (ezeknek nincsen szép hangjuk)
Az olcsó hangszórók ma is 10 mm xmax alatt mozognak.


Tapasztalatom szerint a Somogyi (Sal), hangszóróinak némelyikébol is ki lehet fogni olyat amelyik viszonylag normálisan szól
mivel ha jól értettem a Somogyi nem gyártja hanem beszerzi és továbbértékesíti a cuccokat.
DP-10 magasa pl. tök jól szól, de volt vmi folyadékhutésu dómja amit még amúgy profi cuccokat használók is elismertek.
Általában elmondható, hogy a jó hangfal Sal és hasonló kategóriás mélyekbol is egészen jó hangot hoz ki,
de összehasonlítva magasabb kategóriás hangszórókkal a hangzás érezhetoen elmarad.

MNC-rol csak annyi tapasztalatom van, hogy a kis fémkúpos ring magasát használom és szeretem, habár nem finom a hangja de jó eros.

Régi videoton és újabban kiadott hasonmásai. (Valamint gyakorlatilag a szocialista hangszórók)
Egyedül az Orion HS hangfalak voltak említésre méltóbb mélyekkel felszerelve
ill. nagyon pöpeccel még az orosz S-90. (korához képest nagy kilengése és dupla mágnese volt)

Szóval az olyan videoton félék, normálisan 20 watt-ig bírtak értelmes hangokat kiadni és kb 40 tol erosen torzítottak.
Jellemzoen nem voltak 30 cm-nél nagyobbak és kb. annyit bírtak mint most a Sal és hasonlók.
Azzal a különbséggel, hogy lágyan mozogtak, és relative jó érzékenységük volt.

Ha egy hangszóró megég az történhet úgy is, hogy csak átég tekercsének néhány menete között a szigetelés,
ekkor még fog szólni csak gyengébben és furcsán.

Összehasonlítás képpen érdemes meghallgatni RCF, Garry, Electrovoice (EV), Peavey (PV) hangszórókat és dobozokat.





Üdv! Ezzel a programmal gyorsan meg tudod nézni, hogy egy adott tápfeszrol,
egy adott Ohm-on terhelve
mekkora lesz az erosítodben az Amper és Watt terhelés a kimeneten.
ill. arra is tok jó, hogy ha meg tudod mérni egy muszerrel
az erölködod tápfeszültségét akkor kb. megtudd hány Ohm-ot bír el
hoszzú ideig biztonsággal amikor majd kipadlózva hajtod.
Ehhez ne a trafót mérd hanem az egyenfeszt, mert az egyen magasabb értéku
és az elektronika egyenfeszt kap.
+- táp esetén a felével számolj (pl. +-36 nál 36 al)



Kb. azt mondja meg a progi, hogy mekkora a terhelés az erosítodön
akkor ha vigyázol hogy ne legyen a jelben sok frekvenciaemelés
ennek ellenére a zenében sok kiugró ereju jel van amúgy is,
de ezek rövid ideig tartanak nem befolyásolják max 2-3% ban a melegedést.

Az erosítok többsége ugyanis úgy muködik, hogy amit hosszú ideig is el bírnak
azt kb. úgy adják le, hogy van mondjuk 56 Volt tápfesz abból 40 kerül kimentre
addig semmi gond, de lehet majdnem egészen az 56 ig hajtani ott már nem bírja örökké.
Mert: pl. 40V/8Ohm az 5 Amper * 40 volt az 200 Watt pedig a quadban csak
100-130 Wattos tranzisztorok vannak, de mivel a jel nem állandóan 40 Voltos
csak pillanatokig esetleg egy két másodpercig így a többi idoben visszahül
és  átlagban véve elmegy az erosíto a 8 ohm-on.
De ha pl. egy muszerészgyerek átalakította úgy hogy kiküld maxon akár
52 voltot is akkor ugyanez a következoképpen alakul:

52V/8Ohm az 6,5 amper * 52 Volt az 338 watt-os csúcskiütései vannak ami láthatóan
többszöröse mint amit az eredeti tranzisztorok elviselnek ?és ha tett is még
bele tranzisztorokat a hutést akkor is ugyanilyen arányban javítani kell.
Másképp az erosíto egy ideig megy azalatt megtelik hovel és leég

Mondjuk normális kisebb erosítokben mint a quad az amper eközben meg sem
közelíti a tranzisztorok  által leadható maximum 25-30 ampert.


Párhuzamosan mindíg úgy csökken,
hogy ha kb. azzal számolsz, hogy a hangszórók számának duplazódásával
felezodik az Ohm akkor nagyot nem tévedsz.

Ha Sorosan kötöd oket akkor simán össze kell adni pl. 8+4 az 12 Ohm lesz.

A vegyes kapcsolásnál megkeresed a párhuzamos és soros részeket,
külön kiszámolod és összeadod a kapott eredményeiket a keletkezettekkel megint
így jársz el egészen addig amíg csak végeredményül egy értéked nem marad.

Normálisan nem teljesen így kéne,
de ez kb. használható eredményt ad és egyszerü.





Körülbelül hány százaléka hasznosul a tápfesznek?
Ha nem tudod vedd úgy, hogy:

A szar erosítok 50.
Az átlagos erosítok 50-70
A jobb erosítok pl. a quad 405 kb. minimum 70 százalékosak.

(AZ "A" osztályúnak nevezett nagyon szép átvitelu erosítok alacsony százalékban,
de az méregdrága cuccoknál nyer értelmet ott mindennek ebben a minoségben kell lennie).

Ha védelem van az erosítoben az lehet az egypillanatramegvéd tol a hegeszteni lehet vele -ig bármilyen.
(#) proli007 válasza belganarancs hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Hello!
Mivel Te szimmetrikus bemenetű erősítőhöz használod ezt az aszimmetrikus kimenetet, így a szimmetrikus bement egyik fele a kimenetre, a másik fele a testre (GND) megy. Ez egyáltalán nem gond, így is kihasználja a szimmetrikus bemenetet a rendszer zavarelnyomásra.
De a kimenetet, inkább a Jack bal-ra kötném, a GND-t meg a jobb-ra. Mert ha mono dugót dugsz bele, akkor is fog működni. (ha ez egyáltalán lehetséges)
üdv! proli007
Következő: »»   1710 / 3972
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem