Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Kezdetben kikapom a terhelő ellenállásokat, hogy a feszültséghiányt zárjam ki, majd elkezdek gondolkodni... Azzal a programmal nem tudom mennyire biztonságos vizsgálódni, mivel akkor értelmezésem szerint a kimenő jelt vissza kéne vezetni a hangkártyába ami magas feszültséget eredményez...
A szkópoláshoz nem árt egy kis rutin, és valóban biztonságosabb egy külső jelgenerátor, de illett megemlítenem.
Ha sikerül nyugalmi áramot áramot mérned, akkor a lehetséges torzítási okok közül egy tisztázódni fog.
A szkóp felejtős mert nincs szkópom, a hangkártyával meg nem szeretnék játszani... Kiszedtem a terhelő ellenállásokat, így nagyobb erőre kapott, 26V közelében van a feszültség, de még mindíg bezavar valami... Nem tudom, lemosom a nyákot szódabikarbónás desztilláltvízzel, hogy elkerüljem a sósav mellékhatásait, bár szerintem nem húz át sehol mert rendesen letöröltem...
Amúgy az nagy gáz ha a 47µF -s komdik helyett 100 -ast raktam?
Nincs jelentősége. Szerencséd, hogy méretben belefért
![]()
Akkor az nem zavar be... Amúgy lemostam szódabikarbónával a nyákról a savat, eléggé habzott, és lehet az IC forrasztásánál is használtak mert ott nem savaztam de habzott rendesen... Szóval most kint van az erkélyen száradni, majd ha kész jelentem az eredményeket...
Valamiről lemaradtam... Milyen savról van szó?
Az normális hogy üresjáratban(no kábel, csak konnektor 220V) a 6-7 lábakon 0,12V, a 10-11 lábakon 0,16V van? Ezekről megy a jel a hangfalakhoz, és akárhogyan járatom az első két páron mindíg alacsonyabb feszültség van...
Forrasztásnál szoktam picit a végekre tenni(sósav), nem ismerek más hatékony módszert a forrasztandó felület megtisztítására, így meg ha a közelébe teszem a pákát fölfut az ón a savazott részekre. Utána letörtlöm ha maradt rajta sav illetve, ha végeztem a végén lemosom szódabikarbónával, és desztillált vízzel... Ezzel szoktam spórolni a nyákokat, mert sokszor a hőtől is följönnek a vezetősávok, jobb minél kevesebbet dolgozni rajta. Javasoltak már gyantát, meg vásároltam egy rakás pasztát, de nálam valahogy egyik sem ért semmit...
Amúgy közben megszáradt a cucc, így beszedtem a napról. Első észrevétel, hogy csak az egyik része szólt, akárhogy csavargattam a balancot, ekkor elkezdtem nagyobb fokozatra kapcsolni, lassan helyrejött... Gondolom maradtak még vizes részek, ahonnan elpárolgott a hőtől a cucc... Azomban a zavar még mindíg fönn áll(mintha gyengült volna kicsit) de lehet csak én érzem úgy... További ötlet? vagy IC csere? Gyanakszom, az IC nem lehet rosz mert ha megdöngetem nem hallatszik a mellékzaj...
Megtisztítottam a nyákot fölülről is alkoholos kefével, és arra lettem figyelmes, hogy az IC körül ahonnan fölszállt az ominózus kondenzátor, minden tele van kis sárga szöszmöszökkel, és alkoholba oldva ragad a cucc. Lehet hogy ez a trutyi okozza a zavart?
UPD: a bekapcsolást követően újra csak az egyik oldala megy, viszont marhára fölmelegedett az IC!
Szárítsd ki rendesen. Nyomtatott áramkört nem illik savval kezelni, mert kiszámíthatatlan átvezetéseket okozhat. Látogass el ide forrasztás ügyben.
Meleg IC-nél megmaradt-e a torzítás?
Megmaradt. Most újra próbáltam, ismételten megy mind a két csatorna és az IC nem melegedik, de még mindg reszel és nagyon zavaró hogy miért csak akkor csinálja ha normális hangerőn van? Lehet érdemes lenne újraépíteni az egészet ahogy van... Csak sok meló meg mérnök infósként nem vállalkozék olyan feladatra ami egy villamos mérnököt is megizzaszt
![]()
Ennél az utángyártott STK-nál a tokon belül bármi előfordulhat, ezért nem lehet könnyen egyértelmű diagnózist felállítani. Bővebben: Link
Az 5, 8, 9 lábakhoz kapcsolódó tápszűrő kondik gondolom rendben vannak, a többi kondenzátor csatornánként elkülönül, ezért - mint kollégák írták is - nem tudnak pontosan egyformán hibázni a két oldalon. Marad az IC csere, mint javaslat, de koránt sem garantálja a sikert.
Igen IC csere de lehet csinálok egy új nyákot neki, rajta egy lm 1035 -el vezérelt hangszínszabályzóval, rengeteg időmbe és erőfeszítésembe fog ez kerülni de ha beindulna végre, már elérek vele valamit... Nem tudom 25,5V -ot kap és elvileg 26 kell neki, de akkor gondolom nem csak kisebb zavart okozna. Lehet utolsó próbálkozásként kiiktatom a trafót, és a helyére bekötöm a 28V -ig szabályozható ATX tápegységemet, talán azzal ha elérek valamit, de ha nem akkor kizárhatom a jelenség forrásából. Mondjuk azzal is kéne még gányolnom, mert a negatív ág nem lett megerősítve, így az továbbra sem képes 1A -nál többet adni. Ebbe nem tudom hogy oldották meg a hangszínszabályozást, de nem használtak IC -t hozza, viszont jól szól, csak a trimereknél reszel ha csavargatják.
Ez akkor végfok visszacsatolásába iktatott hangszínszabályzó. Ilyenekkel szoktam álmodni ha túl zsírosat eszek vacsorára
![]() A tápfeszültség igen tág határok között változhat, az semmilyen hatással nem lesz az IC-re ha 1-2V-tal módosítod. Ne foglalkozz vele! A panel másolat elkészítése embert próbáló feladat, ha csak lehet kerüld el. Erre az esetre van egy vészforgatókönyvem: Bővebben: Link ![]()
Ez nem viszacsatolt dolog, mert mikor levágtam róla a bemenetet, hogy tudjam bekötni az ájfonomat élesben, elszállt a teljes vezérlés, tehát a bekapcsoló gombon kívül minden... Nem tudom hogyan működik van egy rakás tranzisztor és fóliakondi, bemegy a jel, csinál valamit vele és úgy megy az erősítőbe. Jobb lenne az IC -s vezérlésnél? Jó hangja van csak nekem ez sok(meg nem építem).
![]() Amúgy nem szeretném ezt lemásolni ahogy van, egy új nyákot kéne rajzolni amin rajta van az hangszínszabályzó IC és molekulái, az STK és molekulái, valamint a trimerek lábai. ![]()
Olyan kérdésem lenne, hogy egy pioneer az460 as erősítőből kiszereltem a végfokot panelestül és élesztettem, indítottam égővel a saját trafójáról és rendesen elindult, de külön biztosítéka nem volt. A kérdésem, hogy mekkora biztosítékot kellene betenni? A biztifoglalat az AC oldalon van az egyenirányítás előtt.
Szia! Üzemkész állapotban teljes kivezérlésnél meg kell mérni a 230v ágban az áramfelvételt.(sorba kötni egy ac ampermérőt)
Ha mondjuk 1A az áramfelvétel akkor kb. 1,5A bizti kell. Ez megvédi a tápegységet egy esetleges rövidzárnál. A DC oldalon ugyanígy mérni kell. (dc ampermérő)
Hello rátudna nézni nekem erre valaki?ez alapján csináltam meg köszönöm
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy stk4211V-s ICvel szerelt végfokom. A mute láb a testre van kötve alapból. A kérdésem az lenne, hogy ha be szeretném a mute lábat kötni, hogy kapcsolható legyen akkor ha átkapcsolom, hogy mute funkcióba legyen akkor azt "hagyjam a levegőbe lógni" vagy máshova kell kötni?
Képet vagy valami kapcsolási rajzot a végfok pontos nevét vagy valamilyen adatod tudnál még mondani?
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2012
sziasztok!van egy végfokom stk 4231 II-vel felépitve.nos az a problémám hogy a jól felragasztott 24 voltos relém ami a kimenetre kapcsolta a jelet egy bulira készülés közben mikor pakolgattam hordoztam az erősitőt valószinüleg elengedett és valamelyik lábakon rövidrezárodott de ez ugy nyilvánult meg hogy egy ideig ment a gép de szokatlanul alacsony jelszintel azt hittem biztos a telefonnak van magas bemeneti impedanciája,és egyszer csak elnémult a gép.ugy kezdödött amikor hazahoztam hogy besem huzott az a relé ami leszakadt.rámértem a kimenetre és az egyik oldalon kijön a féltáp.ebből kifolyolag féltápvédelem nem engedi szolni a másik felét.ha kicserélem az stk-t akkor mennyi az esélyem arra hogy ujra feláll az áramkör és a védelem kiold?
Shift gomb beragadt? A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2012
Szia ,ha kicseréled a végfok ic -t ,de ugy hogy elöbb átvizsgálod a többieket is ,a panelon hogy, ok legyen a dolog és utánna csere .
A panelon csak passzív elemek vannak (ellenállás,elko,stb) azok nem hiszem hogy tönkrementek volna vagy megnyujtotta az értékeket TALÁN.azon gondolkodtam hogy a felek mentek tönkre legalábbis az amelyik miatt tönkre ment az ic.
A rele nélkűl is megyen az ,stk ha jo,gondolom a kimenetet kapcsoja a relé a hangszorokra.
De ha mint írja a féltápfesz kinn van a kimeneten, relé nélkül máris dörzsölhetik a kezüket a hangszóró kereskedők.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2012
közben nagy unatkozásomban kivettem az ic-t és üresen elinditottam az erősitőt.az eredmény:
![]() ![]() ![]()
SZia a kiprobálá a jo stk ic vel értem ,ha zárlatos akkor már nem ajánlott, a proba csak a csere.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |