Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   118 / 574
(#) toro válasza Catullus hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Szia!
Olvasom, hogy közgazdásznak tanulsz.
Ezért - ha nincs affinitásod a műszaki dolgokhoz, ne nyúlj bele a vezérlő dobozba!
Javaslom, hívj egy márkaszervizt!
A gépkönyvét azért mellékelem.

UNO_hun.pdf
    
(#) Ladoz válasza briki hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Kedves briki és toro!

A hőcserélőt átmostam, kisavaztam (20%-os ecetsav, majd hígított háztartási sósav). Nem volt vízköves, pici olajos szennyeződés volt a be/kimeneteknél. Lángellenőrző és gyújtó elektródákat megtisztítottam. Semmi nem változott. A fűtés szépen dolgozik. HMV esetén ~30 másodperc után piros lámpa.
Két dolgot figyeltem meg:
1. Hiba utáni visszakapcsolás után, amikor a szivattyú kinyomja a forró vizet a fűtőkörbe, hiába nyitom a HMV csapot, nincs szikra, csak majd akkor, amikor a szivattyú leállt. Ez normális működés?
2. A második szerelő a panelen a dip kapcsolókat kapcsolgatta, miközben csavargatta a potmétert. Valójában, ez a ~30 sec körüli leállás azóta van. Lehet rosszul állította be a P_max értéket és ez okozza a leállást?
Amikor elment, a 3. dip kapcsolót ON állapotban hagyta. A felhasználói segédlet csak az 1. és 2. kapcsolókat nevesíti, mint P_min és P_max. P_max a 2. dip kapcsoló ON állapota mellett állítható be. A többi állít valamit?
(#) Catullus válasza toro hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Szia ! szerencsére nem kellett matatnom a cirkóban, tök véletlen jött egy mérnök rokon. Az áramtalanítás nálunk túlbiztosított, de igazad van, nem szakmám az elektronika. Nem kellett a biztosékot cserélni (már kezelőpanel csere rémálmaim voltak), csupán "lötyög", mert (rokon szerint gagyi olasz gyártmány) a rugóslemez (?) már kifáradt, nem tartja elég erősen a biztosítékot. Ezt kéne cserélni, de a gázszervíz ezzel nem foglalkozik. Köszönöm az aggódást, ma szerencsés napom volt, ritka eset.Üdv !!!
(#) toro válasza Catullus hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Ha ott a rokon, egy rádiós fogóval kicsit görbíthet(ne) a lemezen!
(#) Catullus válasza toro hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Köszönet, a neten már korábban megtaláltam a gépkönyvet és van is egy példány a gyártótól magyarul. Ez rövidített változat, de egyik sem nekem íródott, a kapcsolási rajzokat még csak nem is ugatom.
Mázli, hogy a családban sok a műszaki ember. Üdv !!!
(#) Ladoz válasza Ladoz hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Pmax-ot kisebbre véve megszűnt a piros hibajelzés. HMV nyitásakor szépen felmelegíti a vizet, majd egy idő után kialtatja a lángot, a kifolyó víz egy idő után lehűl, hideg lesz, ám a kazán nem gyújt újra, mert a szivattyú "kidolgozik" a fűtőkörbe és ilyenkor valamiért blokkolódik a gyújtási folyamat. A szivattyú fűtőkörbe dolgozásának ideje ~2 perc. Amint leáll, újra megy a szikra.
(#) briki válasza Ladoz hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Elvileg a Pmax csak a fűtési körre ( fűtés üzemmódban ) érvényes, HMV készítésnél nem szabad neki szerepet játszani, ez a kezelőiben is benne van. Tehát nem szabad neki befolyásolnia a dolgot. nem normális szerintem, ha a csap megnyitásakor nem indít azonnal újra- csak a szivattyú leállása után. kapcsol rendesen az áramlásérzékelő?- ellenőrizd le.
Milyen is a kazánod? Kéményes, turbós?
Vízszűrőt ellenőrizted?
A kazánod fűtés módban, nagy ill. kicsi lángon is hiba nélkül üzemel? Ez biztos?
Kémény, füstjárat, primer hőcserélő lamellák nem tömődöttek?
(#) Ladoz válasza briki hozzászólására (») Aug 12, 2012 /
 
A koradélutáni óráktól szabályosan üzemel a kazán. A hiba oka az alábbi volt:
A visszatérő- és előremenő ági NTC-ken ellenállást mérve kiderült, hogy az előremenő oldali NTC nem működik megfelelően, lustán reagál a változásokra, rosszul működik. A jobb oldali, gipszkartonozás miatt szinte hozzáférhetetlen oldallemez függőleges irányú lecsúsztatása után kiderült, hogy az NTC-t a csőre rögzítő bilincs nem fekszik fel teljes felületén, ferdén megbillenve el volt távolodva a csőtől. Helyére pattintva azonnal megjavult a HMV készítés, azóta a kazán nem állt ki piros hibával. Az elmozdulást a második szerelő okozta, amikor rángatva próbálta eltávolítani az oldallemezt, de nem sikerült.
Az eredeti probléma, a gázszelep "leragadása", a kontaktok átmozgatása, tisztítása után eleddig nem állt elő. Folyamatosan figyelem a működését, mert nem sikerült a hiba egzakt beazonosítása, hanem egyszer csak elkezdett jól működni. E miatt nem vagyok nyugodt. További probléma még, hogy vékony sugarú, lassú folyatású HMV készítés mellett az áramlás érzékelő több liter után sem reagál. Visszagondolva, ez lassan, de folyamatosan lett rosszabb, de jelenleg még egyáltalán nem zavaró. A napokban ki fogom tisztítani a modult.

Nagy-nagy köszönettel tartozom brikinek, aki a fórum keretein kívül is hasznos tanácsokkal, javaslatokkal látott el és megosztotta velem, a laikussal, kincset érő tudását. Hasonlóan a fórum közösségének is.

Magam részére, csupán a szenzorok mérési pontja miatti mementóként, készítettem egy egyszerű rajzot a 24 pines csatlakozó kiosztásáról. Talán más is hasznát veheti. Link.

Próbáltam megkeresni a gázszelep (Honeywell CE-0063BQ1829 Type VK8515MR4009) adatlapját, de eddig nem sikerült. Aki esetleg...

Üdv, Ladoz
(#) briki válasza Ladoz hozzászólására (») Aug 12, 2012 /
 
Gratulálok!
A dicséret téged illet, te jöttél rá a hibára, amúgy meg én amatőr vagyok a szerelésben.
Használd egészséggel- sokáig még.
(#) leho9 hozzászólása Aug 13, 2012 /
 
ziasztok!
Nekem is problémám van, bár lehet, speciális:
Turbós immergas kombikazánom van, nem kondenzácós. Kétéves. A füstelvezető alu-cső a kéménybe csatlakozásnál, a toldásnál levegőt szív be. Véletlenül vettem észre, amikor az új, szuper szivárgásjelzőt próbáltam (gázhoz vettem). Műszaki ember vagyok, ezért gondolom, hogy a csőtoldásnál lévő speciális gumitömítés a hibás.
Amennyiben a kéménybe a füstgázt kinyomó ventilátor útközben (az említett tömítéshibánál) hidegebb levegőt (fals levegőt) szív be, úgy a forró füstgáz le fog hűlni és ezáltal kondenz fog keletkezni, ami előbb, vagy utóbb problémát fog okozni.
Megerősítést kérnék részetekről, hogy valóban jól látom-e a problémát. Sajnos a kazán és a többi nem garanciás, de meg akarok előzni bármilyen későbbi nagyobb anyagi kiadást.
A toldásnál a speciális alakú gumitömítés van, láttam, amikor szerelték, de az hogyan mehet tönkre? Nem a kazán élettartamára tervezték?
(#) briki válasza leho9 hozzászólására (») Aug 13, 2012 /
 
Szia!
Az a kicsi rés, amin beszívja, szerintem, nem vészes, nem fog e miatt lehülni a belső füstgázelvezető cső, annál inkább, mert bent biztosan ( télen főleg ) melegebb van, mint kint. A tömítés lehet az összerakáskor kicsúszott a nútból, felgyűrődött, vagy elnyíródott.
Az élettartama biztosan nem egy pár év, csak szerelési hiba okozhatta a hibát.
Szerencsés vagy, hogy bent ment tönkre, volt akinek emiatt a kazánba folyt be nagy esőnél a víz, panelt eláztatva.
Szedd szét, szemrevételezés, ha jó a tömítés ( sértetlen ) rakd vissza óvatosan .
Ez az én véleményem.
(#) toro válasza briki hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
S a levegő pressostát mikrókapcsoló is zavart okozhat!
(#) toro válasza Ladoz hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Ez jó!
Minden kazángyártó leírja, milyen távolságot - általában 10 cm - kell a kazán szervizeléshez elhagyni.
Sajna sokszor 1 cm sincs! Az oldallapot nem lehet levenni.

Régebben egy kazánt körbe építettek konyhabútorral és a vezérlópanelt nem lehetett kinyitni. A bútor szép volt, csak szét kellett fűrészelni!

A kitartásodért gratula.
(#) JZoli válasza toro hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Ez nem csak régen volt így! Mostanában egyre több helyen találkozni újépítésű kisebb lakásokban, hogy a konyhában egy szekrényajtó mögé van beépítve a kazán, hozzáférni nem lehet, sőt a kinyitott ajtó miatt még közel menni sem tudunk hozzá!Nesze neked előírások és oldaltávolságok!
(#) toro válasza JZoli hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Kössz a megerősítést!
(#) diko hozzászólása Aug 14, 2012 /
 
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, mert a szerelő már kétszer volt a Saunier D. Semia kazánunknál, de a probléma még megoldatlan.
Kb. 1 hónapja észleltük, hogy kikapcsolt fűtés ellenére forró volt két radiátorunk. És 40 fokra beállított használati melegvíznél szinte koppasztani lehet a csapból folyó vízzel. Valamit kitakarított, kizárt félig elzárt. Most nem meleg a radiátor de a víz az eddigieknél is forróbb. Mi lehet az oka?
(#) briki válasza diko hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Túl forró a víz: Ellenőrizd le a 2 db NTC-t milyen ellenállást mutatnak kikapcsolt állapotban, hogy jó-e a kontakt, rendesen felfekszik-e a csőre.
Melegszik a radiátor: melegvíz készítés után a kazánban fel nem hasznosult hőt el kell neki a radiátorok felé vezetni, mert különben túlmelegedne. Ilyenkor kinyit a 3 járatú szelep a radiátorok felé. Persze ez nem azt jelenti, hogy teljes felületen melegnek kell lennie a radiátornak.
ha nagyon sokáig fűti- főleg akkor amikor meleg vizet készít a kazán, akkor a 3 járatú szelep nem zár a radiátorok felé, ezért megy a meleg víz arra is
Javítása: Szétszedni, kipucolni, ellenőrizni szemrevételezéssel, stb
(#) Kelta hozzászólása Aug 17, 2012 /
 
Sziasztok!
Ariston tx 23 gázkazánom van.Ma minden előzmény nélkül elromlott.A zöld led világít de nem ad melegvizet és nem működik a fűtés sem.A piros és a sárga lámpa nem ég .A meleg vizet ha megnyitom nem ad szikrát nem indul el a kazán.Ha valaki tudja , hogy mi lehet a probléma kérem segítsen.Előre is köszönöm!
(#) szerviz válasza Kelta hozzászólására (») Aug 18, 2012 /
 
A TX az "alacsony víznyomás" hibát nem jelzi!
Tehát első lépésként víznyomást ellenőrizni, feltölteni!
Második lépés vízpresszosztát ellenőrzése...........
(#) szerviz válasza leho9 hozzászólására (») Aug 18, 2012 /
 
Nem pontos a füstgáz-elvezetésed leírása!
Ha valamilyen "C" tipusú rendszerrel csatlakozol a kéményedbe, akkor az, amit te láthatsz, az nem füstcső, hanem frisslevegőcső! Ha azon van illesztési hiba, akkor ott valóban tud levegőt beszívni, de az, mivel épületen belül van, vszínűleg melegebb, mint a külső hőmérséklet (kivéve nyáron).
Ha a kéménybe csak a füstcső van behúzva, és a kazán a frisslevegőt vagy a helységből nyeri (B tipusú akkor!) , vagy máshonnan van ellátva, akkor a füstelvezető cső nem szívhat be ott levegőt, mivel az a szakasz a ventilátor nyomott oldalán van. Ebben az esetben nem levegőt beszív, hanem FÜSTÖT KIFÚJ!!!!

Pontosítsd a füstelvezetésed leírását, mert csak úgy lehet korrekt választ adni.
(#) Kelta válasza szerviz hozzászólására (») Aug 19, 2012 /
 
Üdv!
A víznyomás rendben van 1 bar.A vízpresszosztátot nem igazán tudom hol keressem csatoltam egy képet .
Köszi!

DSC00955.JPG
    
(#) szerviz válasza Kelta hozzászólására (») Aug 19, 2012 /
 
A következő "első lépés", hogy emeld meg a víznyomást 1,5-1,6 -ra.
Figyeld, hogy töltés közben a nyomásmérő egyenletesen emelkedik-e?
A vízpresszosztát a bal csövön lévő fekete henger két tűzősaruval. Mérj rá, hogy zárt állapotban van-e!
Megpróbálhatod a csatikat rövidrezárni, hogy úgy indul-e a kazán.
Előtte áramtalaníts!
(#) Kelta válasza szerviz hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Szia!Első lépésként tegnap felvettem a víznyomást 1.5-re egyenletesen emelkedett a többit ma terveztem megnézni.De viszont a kazán alatt ma reggel víztócsa volt és a nyomásmérőn 3 bar.Ellenőriztem és jól zártam el a vízet.
Ellőre is kösz!
(#) toro válasza Kelta hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Ha így alakult, akkor zárd el a kazán alatt az előremenő és a visszatérő ágat-, a kazánról engedd le a nyomást és a tágulási tartály pumpáld fel 1 bárra, majd nyisd vissza őket. A rúgóterhelésű biztonsági szelep nyitott meg. Ámbár lehet a nyomásmérő (is) hibás.
(#) Kelta válasza toro hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Szia! A nyomás most ismét egy báron, a tágulási tartály egy báron, melegvíz még mindig nincs. Most mit csináljak? Üdv!
(#) Kelta válasza toro hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Szia! A nyomás egy báron, a tágulási tartály egy báron, melegvíz még mindig nincs. Most mit csináljak? Üdv.
(#) toro válasza Kelta hozzászólására (») Aug 20, 2012 / 1
 
A szivattyú mellett - balról - van egy víz kapcsoló. Azt zárd rövidre! Mellékelem a gépkönyvét.

Tx23.pdf
    
(#) toro válasza Kelta hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Mivel a kazánodat - a több százszor leírt és "dicsért"- bitermikus hőcserélővel gyártották, fontos az átfolyási keresztmetszet is a HMV körben. Ez csökken a vízkövesedés által és kihat a víz kapcsoló működésére!
A küldött gépkönyvben a kapcsolót a 3.9 alatt találod.
(#) szerviz válasza Kelta hozzászólására (») Aug 20, 2012 / 1
 
Hello Toro!
A TX-ben nincs ledes visszajelzés, talán az a T2-ben volt. A tx-ben sima reed-relés áramláskapcsoló van, visszajelzés nélkül. De azt írta Kelta, hogy fűtés sincs, tehát egyel "feljebb" van a hiba.

No, innentől figyelj te is, Kelta, mert te vagy ott a kazánod előtt.
Én még mindig azt mondom, hogy először is a vízpresszosztát hibáját kellene ellenőrizni.
Hogy melyik a víznyomáskapcsoló, azt már leírtam.............
Tehát először mérünk...........
Áramtalanítás!
Utána sarukat a presszosztátról lehúzni, és mérőműszerrel a kapcsokon zárt állapotot kell mérni!
Ha a zárt állapot nincs meg, akkor baj van a kapcsolóval. A két lehúzott sarut zárd rövidre, és próbáld a kazánt elindítani. Ha megy, akkor kapcsológond. Ha így se megy, akkor jó eséllyel vezérlőpanel.
Persze a "nem megy" azt jelenti, hogy semmit sem csinál, tehát ventilátor, szivattyú nem mozog, szikra nincs, gáz nem jön............

Ha megfelelő nyomás megléte esetén sem zár a vízpresszosztát, akkor vagy rossz az a vacak és csere. Vagy el van dugulva vízkőtől a "lukja", és azért nem kapcsol.

Nem volt villámcsapás, vihar a közeletekben?
(#) toro válasza szerviz hozzászólására (») Aug 20, 2012 / 1
 
Szia, bocs., közben javítottam. Megnéztem és elküldtem a gépkönyvét.
Következő: »»   118 / 574
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem