Fórum témák
» Több friss téma |
bocsánat minden segitőtöl a távolmaradásért. Ennek kettő kábele van és amikor jobbra fordít akkor nemcsinál semmmit, balra elfordít. valszeg tranyós forditó elhalt. esetleg a ledet rosszul gányáztam és tönkre tette tr.-t. igyekszem rajzot szerkeszteni de nem könnyű ez nekem. még :wow3: :eeknoes: eygszer bocsánat.
Ez lenne akép, rajz hibás része
Sziasztok Remélem jó helyre írok egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a képen látható két autó sebességét szeretném megnövelni nagyobb feszültséggel. A motor 1 órát enyhe melegedéssel elbírta a 12V-os feszültséget megállás nélkül. Tehát ezen gond kizárva namost a többi alkatrész a gond. meg hogy három kábel megy be egyszer a 4x1,5V azaz a 6V egy fekete emg egy piros kábelen és van még egy pozitív kábel egy rózsaszin az az első 1,5V-os elemre van kötve azaz vagy egy 6V és egy 1,5V-os ága mit szólna az autó egy 9V-os elemhez és egy 1,5V-os elemhez sorba kötve azaz ami 6V volt az 10,5V lesz ami 1,5V az 1,5V marad? Tönkre mehet ettől benne valami?
Rajzold le az aramkort es akkor tudunk esetleg segiteni. Marmint rendes kapcsolasi rajzra gondoltam, csak a felreertesek elkeruese vegett
Enelkul max annyit tehetsz, hogy kiprobalod ahogy a motorral tetted... ha leegett kicsereled vagy veszel masik autot... Masik megoldas, hogy rendes modellt veszel, ahol a sebesseg vezerlo aramkoroket, motorokat, radiot stb cserelgetheted es mar eleve olyat teszel bele amelyik a kivant sebesseggel tudja vezerelni a jarganyod. Amugy az a motor terhelessel ment (hajtotta az autot teljes sulyaval egyutt), vagy csak ugy onmagaban forgott a tengelye?
Itt van 2db kép az áramkörről.
Kepek alapjan nem fogjuk tudni megmondani - vissza kell fejteni az aramkort, le kell rajzolni, feltntetni az alkaltreszek ertekeit stb, es akkor kiderul. Gondolj bele: Ha lefenykepezel egy autot kivulrol, akkor igen nehez megmondani, hogy egy adott alkatresz jo-e bele, ugyanis nem latni, hogy mi van belul, milyen motorral van, milyen atvitellel stb. Es az autoknal meg egyszerubb a helyzet, mert nincs annyi fajta varians, mint ezeknel a jatekoknal...
Teljesen igazad van. De en mivel elég kezdő vagyok sajnos nemtudok egy ilyet elkészíteni egyébként az alkatrészek 95%-án semmi nincs. Rá irva.
a kimenet egy hídkapcsolású egyenáramú erősítő, ennek a táplálását kell leválasztanod a vevő áramköréről, természetesen a megnövekedett motoráram miatt a végtranzisztorokat nagyobb teljesítményűre kell cserélni és hűteni is szükséges.
adó és vevő panel beültetési oldal
Köszi ez nagyon hasonlít, tláltam egy csip rajzot feltesze és megprobálom jelölni a hibát. talán sikerrül
NIKKO vevőpanel részegységei a fotón....
FONTOS !!! 12V feszültség rákapcsolása a motoráramkörre megnöveli a motor áramfelvételét, a végtranzisztorokat feltétlen cserélni kell nagyobb teljesítményű TO-220 tokozásúra és hűtés is szükséges.
sziasztok.
rádió adót és vevőt szeretnék építeni egy vitorlázó repülőmhöz. legalább 7 csatornás kellene aminek kb 100-méter a hatótávja. kapcsolási rajz kéne. köszi
Régi rendszerüt nem igen érdemes ma már épiteni, az ujakhoz meg kétlem (GHz-es tartomány, automatikus frekvencia választás), hogy meg van a mühelyi felszerelésed.
A gyáriakban egy sereg ASIC meg hasonló hozzáférhetetlen áramkör van, igy azok kapcsolását nem igen lehet házi körülmények között utánnaépiteni. Már az ujak sem nagyon drágák (nemrégen vettem a fiamnak egy GHz-et szetet alig 10000-ért) a régieket meg irto olcson vesztegetik - söt néha a bolhapiacon fillérekért is kapsz.)
Sziasztok
Valaki meg tudná mondani hogy a 2,4GHz-es vevök milyen impulzusjeleket adnak az eszközöknek (szabályzó, servo,stb)
Ugyanolyant mint a többi más vevö.
20 ms periodusu széleségmodulált impulzusok, 1,5ms az alapszélesség és ez változik +/-0,5 ms tartományban. Ugyanezek a jelek vezérlik a szabályzót is.
Köszi ez akkor azt jelenti hogy ha épitek egy un. dekodert ami pl 0,8ms és 2,2ms között mér akkor biztos hogy megkapom a tejes kitöltést??
Nem tudom pontosan mire gondolsz, de valoszinü, hogy igen.
Van, Flytron open lrs project. RFM22B modul párral megy 433MHz-en, GFSK modulációval és a frekvencia hopping-ot is tudja, oda vissza is ad, vesz; illetve adatot is tudsz küldeni a 8 csatorna mellett. Az adó bemenetére ppm jelet is adhatsz de soros adatot is elfogad.
A modul 100mW kimenőteljesítményével 7km eddig a repülési rekord.
Ahogy mar irtak elottem nem a radio atviteli frekvenciaja hatarozza meg a atvinni kivant jel alakjat. De leteznek un. digitalis szervok, ahol mar nem a szokvanyos 50Hz-es munkafazissal, hanem annal joval nagyobb frekvenciaval dolgoznak -- ott nyilvan a radio vevo ill a szervonak is tudnia kell ezt a modot. Pl a csatolt kepen a Futaba rendszerenel lathato a jel kulonbsege a normal analog ill a digitalishoz kepest. Ezek sokkal gyorsabban es pontosabban kepesek kovetni a kiadott parancsokat, versenyeken szeretik ezeket az uj eszkozoket hasznalni.
UI: Elfelejtettem irni, hogy nekem is van ilyen digitalis szervom, nagyon meg vagyok elegedve vele, csak kicsit sipolo hangot hallatt a normal szervo jol hallhato "brumm"-javal szemben (azert hivom brummnak, mert epp olyan hagja van, mint mikor egy halozati tap nincs rendesen megszurve egy audio rendszerben) A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2012
Hát látom, hogy a Futaba is beszállt a parasztvakitók nem kis világválogatottjába. Azon kivül, hogy a képet sem tudja tisztességesen lerajzolni, még marhaságokat is állit.
Az analog szervó (standard) és a digitális szervo között nem az adovevöben van a különbség (azaz olyan jelet mint a Futaba képen van, nem látsz sehol), hanem magában a szervoban. (annak belsö elektronikájában, amihez nem igen lehet kivülröl hozzáférni) Mind a kettö ugyanazt a jelet kapja (20ms periodus, 1,5 ms +/-0,5 ms), csak a szervo belül müködik másképpen. Ez vezérlés szempontjábol mellékes, csak a müködés szempontjából vannak bizonyos elönyei (a szervokar állása pontosabb, diszkrét és jobban ismételhetö, illetve a drágább szervok gyorsabban is müködnek - néha nagyon fontos verseny modelleknél). A motorszabályzok eleve igy müködtek majdnem mindig, hiszen ott a vevöböl jövö impulzusokat kell átalakitani sima, de teljesen más frekvenciájú PWM jellé (vagy 3 fázisu jellé a kefenélküli motorok számára), jobb esetben hid kapcsolásban még az irányt is meg lehet határozni. Az átviteli lánc (ado-vevö és annak a kezelése) teljesen azonos mindkét esetben. A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2012
A digit szervók a 400Hz pwm jelet fogadják.
Honnan?
Mert a vevöböl ilyen jelet nem lehet kivenni. A szervon belül igen, söt motorszabályzokban akár néhány kilohertzes jelet is tudnak csinálni, az eredeti 20ms-s impulzusokból. Azaz, amikor 400 Hz-röl (stb.) beszélnek, az a szervo elektronika és a szervomotor közötti kapcsolatra érvényes, és nem a (ado-) vevö és a szervo közötti kapcsolatra.
Így van... A vevőkből még mindig 50Hz-en jönnek az impulzusok, ezt onnan tudom, hogy nekem is mondták a boltban, mikor vettem az új Futaba távomat, és adtak hozzá 1 digitális szervót, akkor megkérdeztem, hogy mi a különbség, és a boltos is ezt mondta, hogy a vevőből már 400Hz-es PWM jel jön ki, mondta, hogy másik szervó nem is működik vele, csak digitális, mikor hazaértem, akkor kapásból rádugtam a sima analóg Futaba S3003-as szervót, ami éppen hentergett az asztalon, és tökéletesen ment vele, utánna fogtam a szkópot, és megnéztem a jelet a vevő kimenetén, és ugyanaz a jel, mint a közel 10 éves 27Mhz-es AM-es Tamiya vevőm kimenetén... Szóval ahogy Massawa is írta ez a 400Hz csak parasztvakítás, legalábbis, ami a vevő kimenetét illeti...
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2012
Annyiban van csak igazad, hogy a digitalis szervo elfogadja az 50Hz-es jelet is -- de lehet ez ennel joval magasabb is. Nehany Futaba vevo 7ms-es jeleket ad ki. De vannak gyro-k amelyek 333Hz-el dolgoznak, tehat 3ms-enkent update-elik a szervokat. Aztan ott vannak a keskeny impulzus szelessegu cuccok, amelyek mar nem is a szokasos 1-2ms szelesseget hasznaljak, hanem annal keskenyebbet, igy 560Hz-re is meg tudjak emelni a munkafazist.
Some tested frame rates for various combinations of Transmitters an...eivers Amugy ha csak a hagyomanyos 50Hz-es jelet fogadja egy digit szervo akkor is sok elonye van a hagyomanyossal szemben, de ez most nem a temahoz tartozo kerdes.
Valoszinuleg at kell kapcsolnod abba az uzemmodba -- ezt vagy gomb nyomkodassal meg lehet tenni, vagy programozot kell hozza venni es a szamitogephez kotve egy program segitsegevel beallitanod a parametereket.
(Ha meg nem tudja amit allitottak rola, akkor vissza viheted es vissza kell adniuk az arat...)
Nem tudom, honnan van ilyen informáciod, de sehol egyetlenegy szabványban sem látni, hogy a vevöböl alapból nem 20 ms-s periodussal jönnek a jelek (és a legujabb távezérlön 3 honapos - sincs semilyen átkapcsolo a hozzádatott digitális szervohoz Spektrum Di6). Ezt megerösiti a te forrásod felsö része ahol az adok és a vevökket mérik (22ms frame, 45,5 Hz update rate)
S miután a digitális szervon ugyanolyan csatlakozok vannak, mint az analogon, ez nem is müködhet, mert az komoly zavart okozna, ha ugyanabba a foglalatba két eleve más alapon müködö szerkezetet (analog és digitális) lehet bedugni. Ami igaz, hogy a szervo belsö elektronikája valoban gyakrabban vezérli a szervo motorját mint, ahogy a jelek jönnek a távvezérlöböl, de ennek semmi köze magához a távvezérléshez. (Futaba meg a Robbe - meg bizonyára mások is - elvileg automatikusan növeli az ismétlödési frekvenciát (50Hz-töl egészen 270 Hz-ig), visszacsatolt vevök esetében, de ez müködik a modern analog szervokkal is - a belsö A/D elég gyors) Ez ugyanaz, mint a modern TV-k 100x, 200x vagy 400x jelenitik meg ugyanazt a képet (amit a studiok 50x küldnek ki másodpercenként), vagy amikor a moziban 75x látod ugyanazt a filmkockát a felvett 25 helyett). A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2012
Ez egy viszonylag egyszerű táv, a pisztolyon a bekapcsológombon és a két trimmen kívül nincsen semmi kezelőszerv, a vevő pedig egy műgyantával kiöntött dobozka, a 2 csatorna jelei is vezetéken jönnek ki, amin lengőaljzatok vannak, szóval a vevőn sincsen semmi gomb, ezt a távot kb 3 hete vettem...
Az kétségtelenül igaz, hogy a digitális szervó sokkal jobb, mint az analóg, mióta az a kormányszervó az autómban, hirtelen kormányzásnál olyan feelingje van, mint a gagyi játékoknak, szinte azonnal "kicsapódik" végállásba a kormány
|
Bejelentkezés
Hirdetés |