Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Napelem alkalmazása a lakás energia ellátásában
Lapozás: OK   70 / 252
(#) nedudgi válasza greenpower hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Én egy kicsit viccesnek tartom, hogy az 1500 ciklust 80% kisütésre adják meg ...
Idézet:
„cycling expectancy of up to 1500 cycles with 80% depth of discharge.”
(#) végyé válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Üdv
Hát igen laikus ugy gondolná, de akkor kb. csak 100-200 ciklus lenne vagy annyi sem és ez nem jól mutat a reklámban.
Igazándiból az autóakku is szépen elmuzsikál ha nem sütik ki a kapacitásának a 10-15 %-a alá, és mihamarabb feltöltik.
Ezért adják meg a DOD adatot.
Az hogy az autoakku hamar tönkremegy az a helytelen használat miatt van, egyébként meg nem kell elmondani hogy nem autóban volt .
Hozzá tudsz jutni lecserélt autóakkuhoz?. Vevő lennék rá.
(#) végyé válasza nedudgi hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Szerintem is vicces ,nem fog az annyit birni.
(#) _vl_ válasza végyé hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Idézet:
„Igazándiból az autóakku is szépen elmuzsikál ha nem sütik ki a kapacitásának a 10-15 %-a alá, és mihamarabb feltöltik.”

Valóban. Apró szépséghiba, hogy itt napelemekről beszélünk, amikkel felettébb nehéz az akksit feltölteni, amikor nem süt a nap...
(#) végyé válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Üdv
Hát igen ezért mondtam hogy oda kell figyelni.
Ha nem lesz nap, előtte nem meritjük le
De valójában az van hogy aki a szolár energiára áll át annak változtani kell az eddigi felfogásásán, életvitelén is.
Figyelni kell az időjárást és ha ború jön nem fogysztjuk ki. Ugyan ez vonatkozik a vizmelegitésre is, gazdálkodni kell vele olyankor pl. nem töltöm este utánna hidegvizzel, a "napmozdonyt" .
(#) jucsaba hozzászólása Aug 16, 2012 /
 
egy sötét energia kinyerésére való napelem park.
akit érdekel szécsényben az autóbusz pályaudvaron van felállítva lehet csodájára járni...
(#) jucsaba válasza végyé hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
valahol a neten olvastam hogy ha az akku 1/4 energiáját használod el akkor 2000 ciklust kibír.
ha ugyanazért a pénzért 4X akku kapacitást veszel autó akkuból ugyanott vagy , de van egy hatalmas vésztartalékod...
(#) zenetom válasza jucsaba hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Na ilyenkor kicsit mérges leszek Bővebben: Link, jól lehet látni, hogy az a tetőszerű valami leárnyékolja a napelemet (vagy csak úgy látni?). Ráadásul sok helyen látok ilyet, ahol pl. egy magasabb épület árnyékába építik be a napelemet.
(#) jucsaba válasza zenetom hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
gondolom ha nem figyel a műszaki ellenőr , akkor a napelemnél betonozzák le...
(#) jucsaba válasza zenetom hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
látszik hogy a napelem csupa por , gondolom a takarítónéni nem rúdtáncos, aki meg tervezte a rendszert otthon felejtette a józan paraszti eszét...
(#) zenetom válasza jucsaba hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Kár értük, pedig jó dolog lenne ilyen napelemeket állítani, persze a megfelelő helyre.
(#) greenpower válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Idézet:
„Milyen biciklin fér el egy 210Ah-s akku?”


Csak a belinkelt akkura írtam idézőjelben hogy "bicikliakku". Természetesen biciklihez nem jó 6V/210Ah-ás akku ami mellesleg 32kg, oda 36V/10Ah vagy 48V/10Ah kapacitású akkupakk a megfelelő.
(#) Inhouse válasza greenpower hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Akkor nem gond, hogy nem értettem?

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza végyé hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Az autóakku üzem közben töltve van folyamatosan. Induláskor van egy nagyobb áramfelvétel, amit elég hamar vissza is töltenek bele. Álláskor csak az önkisülés és esetleg néhány mA fogyasztás van rajta, mint terhelés. Ilyenkor bírja egy autóakku dízelben max 3-4 évig, benzinesben esetleg 1-2 évvel tovább. Ez csak a legideálisabb állapot, eddig kevés húzza ki.
Amik ezen túl vannak, azok nagyon ritkák és általában az autó első gyári akkujával történnek meg.
Ca-Ca ide, vagy oda, 12,4-5V alatt káros, nagyjából visszafordíthatatlan folyamatok mennek végbe, amik szép lassan megölik az akkut.
Az kevés, hogy nem mondod meg, a forgalmazó/gyártó sem hülye. Nálunk akku garproblémánál kötelező megmérni az autót is. Logikus, hiszen lehet autó hiba is, de akku hibánál is okozhatta azt az autó hibája. Még esetleg egyszer el tudod sütni, de másodjára már biztos nem.
Nekem kicsit fura ez a kapacitás 10-15%-a alá nem sütünk ki. Valahogy az jobban hangzik, hogy a kapacitás 10-15%-val sütik ki, és mondjuk nem mennek egy adott feszültségszint alá. A kapacitás egy állandó érték, ami szép lassan csökken az élettartammal és nem a kisütéssel, szerintem. Ez utóbbival a kapocsfeszültség változik.

Üdv
Inhouse
(#) greenpower válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Szia

Kicsit konkrétabb leszek. Most nem autóakkuról lesz szó hanem szolár akkuról.
80% kisütésnél bír ki 1500 ciklust. Ami annyit jelent hogy egy 1000Ah-s akkupakkból kiveszel 800Ah-t. Ekkor az egész élettartama alatt 1.200.000 Ah-t tud eltárolni mínusz a veszteségek.
20%-os kisütésnél viszont 8000 ciklust bír ki, ami 1000Ah-s kapacitásnál 200Ah energia kivétel. Ekkor 1.600.000 Ah-t tud eltárolni az élettartama alatt, ez 25%-al több mint mikor 80%-os ciklusokban van használva.

Egy autóaksi ennek csak a töredékét tudja, lehet hogy az ára csak a 20-30%-a a szolár aksiénak de pár 100 20%-os ciklusnál nem bír többet, 80%-kosból szerintem pedig 50-60-nál is kevesebb ciklust bír.

Üdv Greenpower
(#) Inhouse válasza greenpower hozzászólására (») Aug 21, 2012 /
 
Hogy méred a 80% kisütést? A vezérlő számolja a fogyasztást és az eltelt időt?

Üdv
Inhouse
(#) greenpower válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 21, 2012 /
 
Az enyém méri a feszültséget, áramerősséget, a teljesítményt és a Wh-t. Be lehet állítani hogy hány Wh-nál kapcsoljon le. Egy hibája van, hogy csak 0-60V/0-5A tartományra használható.

De hozzávetőlegesen az aksi töltés/kisütés görbéjéből is le lehet olvasni és azt figyelni kisütéskor.
(#) végyé válasza greenpower hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Üdv
A fogyasztást is lehet figyelni ha tudja mennyi kapacitásu az akksija, de az változhat a hőfoktól, más +35 és más -25 fokon.
Szerintem jobb a második módszert amit irtál, hogy a maradék feszültségből vissza lehet saccolni a bennmaradt kapacitásra.
Nálam ez megy mert nemtudom mekkora az akkukapacitásom.
(#) végyé válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Ez igy van amit irtál, szép lassan meghal, egyik sem örök életű.
Azért irtam hogy ésszel odafigyeléssel kell használni főleg az autóakkut, tudni és betartani a határokat.
Amit nem vettél figyelmbe az a regenerálás dolga, a jobb töltésszabályzók a feltöltés után "nagyfeszültségű" impulusokkal próbálják a szulfátosodást visszaforditani, ami szerintem sikeres is.
Mondjuk este kisül az akku ugy 20% ot ami reggelig kialakulna a megkeményedő szulfátréteg azt másnap jó esélyel vissza tudja forditani.
(#) szalaym válasza végyé hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
A napelemekkel vagy a meleg vízzel kapcsolatban vannak ez embernek kérdései akkor itt megkapja rájuk a választ:

www.grunpower.hu

http://www.youtube.com/watch?v=qQOD5M4Ve2o
http://www.youtube.com/watch?v=0fdubimcCPk
(#) Barret válasza szalaym hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
grunpower? Az meg mi?
(#) pucuka válasza Barret hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
=zöldenergia. (német) Magyarul megújuló energia forrásnak mondott energiából nyert energia.
(#) DC4eva válasza szalaym hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Nem sok köze van a napelemekhez.. Érdekes, hogy emberek még ilyen fórumokon is keverik a kettőt. De reklámnak mindenféleképp jó dolog. Bár a napkollektoroknak leáldozott.. már semmi értelme ilyen napelem árak mellett. Most még pályázattal elfogadható, de egyébként felejtős.. nem értem az embereket mért erőlködnek még vele.. bár lehet hogy sok maradt készleten..
(#) _vl_ válasza DC4eva hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Idézet:
„Bár a napkollektoroknak leáldozott.. már semmi értelme ilyen napelem árak mellett.”

Na ne röhögtessél... Majd ha nem kellenek nehézfémek meg lítium az akksikba, meg nem kerül annyiba az akksi, mint amennyi a benne élete végéig szumma tárolható villamos energia piaci árának a fele, akkor majd talán lesz valami jövője a napelemeknek is.

Idézet:
„nem értem az embereket mért erőlködnek még vele..”

Talán mert olcsóbban lehet vele meleget előállítani.
(#) DC4eva válasza _vl_ hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Az akksi kérdést felejtsük el teljesen.. annak sincs sok értelme.
A napkollektorokkal akkor lehet jó sok meleget előállítani amikor nem kell.. szóval marhajó, hogy nyáron pl. azért megy éjszaka is a szivattyú egy rendszeren, hogy vissza hűtse a vizet amit nappal felmelegített és másnap ne melegedjen túl.. hülyeség.
Szóval ennek tényleg nincs sok értelme. Megépíteni 1m forintér egy rendszert, hogy az meleg vizet csináljon a legnagyobb nyári melegben.
Ha medencét fűtesz vele akkor abban az egy esetben van létjogosultsága. De egy családiháznál bojler helyett teljesen felesleges. A fűtésről meg ne is beszéljünk.
(#) zenetom válasza DC4eva hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Az akksi kérdés?
Mivel nem tudsz beszerezni olyan akksit, ami kifizetődő (még hosszú távon se), ezért az a leglényegesebb rész.
A hálózatra meg elvileg lehet visszatáplálni, csak azt nem szeretik a szolgáltatók.
(#) DC4eva válasza zenetom hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Mért nem szereti a szolgáltató? Ezzel dolgozom nap mint nap. .. tudomásul vették, hogy ez van és nincs velük semmi probléma.. túl van misztifikálva ez az egész "szolgáltató" dolog is. Engedélyezik amit engedélyezniük kell. Vannak elvárások villámvédelem terén, de ez érthető és kell is. Mert nem hiszem, hogy bárki szeretne egy 1 milliós invertert kicserélni csak mert megspórolt egy 30e forintos túlfeszlevezetőt..

Szóval lehet visszatáplálni és kell is visszatáplálni mindenhol engedélyezni fogják, persze ha jól van megcsinálva minden. Akksikkal és kisebb rendszerekkel meg nem érdemes foglalkozni spórolás szempontjából. Ha nincs más lehetőség akkor ez van, de azon a napkollektor sem segít.. azzal nem lehet TV-t nézni és hűteni..
(#) zenetom válasza DC4eva hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Én azon gondolkodtam el, ha az emberek nagy része visszatáplál a hálózatra és eljön az az idő, mikor már nem nagyon fogunk függeni a szolgáltatóktól, akkor az nekik miért lesz jó? Illetve nem is nekik, hanem akik kezében vannak... Bár ez már politika, de azért remélem érthető a dolog.
(#) greenpower válasza zenetom hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Megveszik tőled az energiát és szép haszonnal tovább adják ahol hiány van belőle. Nekik mindegy hogy atom, vízi vagy naperőműtől veszik, lényeg hogy legyen mit eladni. Persze még van mit fejlődni az intelligens energiahálózatok terén, de én optimista vagyok és remélem 5-10 év múlva már azon a szinten leszünk hogy mindenki megtermelheti a saját energiaszükségletét 80-100 m2 panellel és ebben már benne lesz a villanyautója napi energiaszükséglete is .

Én villanybiciklimét már meg tudom termelni
(#) zenetom válasza greenpower hozzászólására (») Aug 22, 2012 /
 
Az én álmom, hogy az ember ne legyen profit éhes, hogy a cél egy valódi, jobb élet legyen, egy erőforrás alapú gazdaságban. De sajnos a fiatalokon nem az látszódik, hogy érdekelné őket a téma, inkább robotolnak vagy emberellenes üzleti marhaságokat tanulnak középiskolában/felsőoktatásban.
Na ez már kicsit OFF, szóval visszakanyarodva az eredeti témához, én is gondolkozok a napelemeken, lehet veszek kísérletezgetésből egy pár W-os cellát, aztán eljátszadozok vele.
Következő: »»   70 / 252
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem