Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok!Nekem egy olyan problémám van,hogy mikor ráadom az áromot az erősitore a mélyláda eggyet pattan és az erősitő kiirja,hogy protect.Az erősitőt és a mélyládát kiprobáltuk egy másik autóban és ott tökéletesen müködött.A probléma az autónál lehet,nem tudom h mi.Tudnátok segiteni?
Feltehetően elégtelen tápellátás... De van autóerősítős témánk is, fáradj át ezzel oda!
Sziasztok! A problémám a következő. Egy volkswagen polo 1.4-en keresek egy "állítólagos rejtett fogyasztót". Leállított motornál, minden fogyasztót lekapcsolva az áramfelvétel 0,12 A. (immobiliser kikötve) Ezt az áramfelvételt a km-órának tulajdonítottam, ami a motor leállítása és a gyújtás levétele után is kijelzi a km-et és az időt. Ez az áramfelvétel indokolhatja azt, hogy az akkut leszívja 3-4 nap alatt??? (az akku új és hibátlan)
Az autórádió is ludas néha.
A fogyasztásod így 0,12Ah tehát egy jól feltöltött 40Ah akkunak is birnia kellene 1-2 hétig
0,12A az naponta 2,88Ah töltéskivonást jelent az akkuból, tehát elvileg nagyjából két hét alatt kellene lemerülnie teljesen.
Idézet: „(az akku új és hibátlan)” És fel is van töltve?
Természetesen fel van töltve. Igazából nem tudom mitévő legyek, lehet a rádiót fogom kikötni.
Hello!
A kódot előtte keresd elő, ha van neki ilyen.. üdv! proli007
Csomagtér világításod van?
Nem marad égve?
Sziasztok!
Van egy kis akkumlátor gondom, ami teljesen egyértelmű. Csak arra lennék kiváncsi hogy vajon mitől? Az akksi fajtája: Jász akku extra calcium battery 55Ah. Történt hogy ma többször is leállítottam majd újra indítottam az autót semmi gond nem volt. Az utolsó indításkor az akksi azt mondta hogy én biza nem adok többé sok áramot. Vajon mi történhetett vele hogy az utolsó előtti indításkor még jó volt az utolsónál már alig jött ki belőle áram, nagyon megnőtt a belső ellenállása. A kontroll lámpákon ,még a bezinszivattyú terhelését is remekül lehett látni. Amikor kikapcsolt, akkor erősebben kezdtek világítani a kontroll lámpák a gyújtás ráadásakor. Indítózni természetesen nem lehett. Szerintetek tudok még valami életet verni bele hogy a hétvégén tudjam használni? Most éppen egy labortápról próbálom feltölteni, de sok esélyt nem adok neki. 15-voltos kapocsfeszültségnél cirka 1.5 ampert vesz fel, ez úgy 10 Ohm-os belső ellenállást jelent. Szerintetek próbálkozzak vele?
Hello!
- Azért meg kel nézni, az aksi sarut és bekötését is. Vagy is mérni is kellene terhelés nélkül és alatt, közvetlen az aksi kapcsain.. - Az aksi, nem egy ellenállás, a belső ellenállás, nem ez. Az dU/dI. Vagy is egy feszültség változásra létrejött áramváltozásból lehet számolni, nem a terhelésből, vagy töltésből. Valamint inkább terheléssel kell mérni, mint töltés mellett. üdv! proli007
Hello!
Az akksi sarkain mértem. Amikor csak a gyújtást adtam rá a 12.5 volt leesett 7.8 volt környékére. És amikor ráadásul indítózni is szerettem volna még lejjebb süllyedt a feszültség. A gyújtás levétele után a feszültség csak 11 volt környékére tért vissza. Majd hosszabb pihenő után tért vissza 12 volt fölé a feszültsége.
Hello!
Akkor várhatóan a szelektív lesz a sorsa.. üdv! proli007
Szia!
Nekem annak idején azt mondták a szerelők, hogy levált lemezrészecskék ( ólom ) zárják rövidre a cellát és azért áll le egyik pillanatról a másikra... Nekem is volt ilyen jelenség még PERION akkumulátorral, egyik pillanatról a másikra megállt, feltöltöttem, ment egy hónapot és újra előadta magát ( tehát ettől kezdve nem volt üzembiztos az autó! ). Az akkumulátor sarut is megnézheted, de szerintem nem túl jellemző, hogy előzetes jelzés nélkül ( gyenge-nehézkes indítás, rádió recsegés, műszerfal világítás erős ingadozása indításkor ) ilyen hirtelen állapotot változtatna, hacsak nem voltál extrém környezetben, vagy egy túltöltés miatt nem ment oda sav(gőz) ! Steve
Nem marad égve. Kikötöttem az immot, most meglátom mit produkál így...
A jász akksik nem a legjobbak.
Feltölteni mindig kell ha még töltötten is veszed. Elvileg tölteni az akksi kapacitásának a 10%-val kell. 55Ah esetés 5,5 A-ral. Az sem gond hacsak 1,5 A-ral töltöd de akkor azt legalább két napig(folyamatosan) Legtisztább megnézni minden cellát befed-e sav, ha nem deszt vizet utána tölteni, és utána felrakni töltöre. (már ha lehetséges, ha garis vissza kell vinni) Akkisaru tisztítása legegyszerűbben forró vízzel kell leönteni mindent le fog szedni
Nekem is Jász akkum van és tapasztalatom szerint sokat kibír. Egyrészt ritkán használom a kocsimat, egy-két havonta egy út és azt is komolyan vettem, hogy a ráírtak szerint törődés mentes az akku, úgyhogy a vizet sem ellenőriztem benne. Néha azért ráraktam töltőre, meg télire bevittem a lakásba, de különösebben nem ápoltam a lelkét. Olyan 4-5 éves korában egyszer csak indítózásnál fura hangot adott ott elől valami, a kocsi nem indult és a műszerfal is elsötétedett. Akkor már belenéztem, és láttam, hogy a lemezek kilógnak a vízből. Kapott vizet, feltöltöttem, egy-két napig állt, a feszültséget tartotta 12.6-nál. Vissza raktam a kocsiba, működött. kb 30 km autókázás után, rámértem és 11.9V-ot mutatott. A kocsi ettől még pöccre indult, de azért elhatároztam, hogy fő a békesség veszek egy új akkut, ez meg a lakásban valamire még jó lesz. Korábban vettem egy akku regenerálót, ami feltöltődik az akkuról, majd elvileg pár 100 A-rel az akkun keresztül kisül, és kb 2 hónapig azzal játszottam, hogy feltöltöttem az akkut, majd a regenerálót ráraktam, és egy-két naponta rámértem, hogyan változik a feszültség. Ha lement 12.3V környékére töltöttem fel újra. Közben rájöttem, hogy a kocsim rendesen túltölt, kb 16V-ot is elért ezért a soron következő vizsgáztatásnál megjavíttattam. Gondolom, ez is betett az akkunak egy kicsit. Lényeg a lényeg végül visszaraktam a kocsiba és azóta több mint egy éve télen nyáron pöcc-röff indítja a kocsit, én meg egy kicsit jobban odafigyelek rá.
A 16V bontotta el az akkuból a vizet, ezért nem volt benne víz
Az meg az egyik legnagyobb hülyeség, hogy télen az akkut bevisszük a lakásba. Az akkut azzal kíméled, ha minél kidegebb helyen van, amikor nincs használva. Jó helyen van az kint az autóban, maximum ha attól félsz, hogy az autó készenléti fogyasztói lemerítik, akkor le kell venni az egyik sarut és kész.
Hello!
Ez azért nem mindig így van.. Én is eljátszottam anno, hogy beraktam a budiba az aksit. Reggel betettem a kocsiba, és pöcc-röff indult is. Aztán jött a tavasz, benne hagytam és egész tél elejéig használtam, mint ha mi sem történt volna. Egy év plusz volt az eredmény. Ha jól emlékszem, +6 foknál van a legkisebb önkisütési áram. De a legyengült aksi kapacitását, nagyon nem mindegy, hogy +20fokban vagy -20fokban mérjük.. üdv! proli07
"Az akkut azzal kíméled, ha minél kidegebb helyen van, amikor nincs használva." ugye viccelelsz?
Csak a kapacitása csökken a felére. Ha sokat mész helyben 5-10km-ereket érdemes minden hónapban felrakni egy kicsit tölteni. Idézet: „ugye viccelelsz?” Nem Idézet: „Csak a kapacitása csökken a felére.” Aztán ha felmelegszik, ismét a teljes kapacitást mérheted. Ez tény, nemis vitatkozok ezzel. De miért is lényeges az épp aktuálisan mérhető kapacitás egy olyan akkunál, ami nincs használva? Idézet: „De a legyengült aksi kapacitását, nagyon nem mindegy, hogy +20fokban vagy -20fokban mérjük..” Ezzel nemis vitatkozok. A gond ott van, hogy ti az akku használatáról beszéltek, emberünk pedig nem használja az akkut a tél folyamán, hanem csak tárolja. Ekkor pedig teljesen mindegy, hogy épp töredék kapacitást vagy indítóáramot tud az akku felmutatni, mert nincs is ezen paraméterekre szükség. Ami a lényeges, az az, hogy az önkisülése minimális legyen, az pedig biztosan nem szobahőmérsékleten az optimális. Arról tudsz valami leírást mutatni, hogy hat fokon lenne a legkisebb az önkisülési áram? Mert én ilyennel még nem találkoztam sosem.
Hello!
Hát ha csak tavasszal használja, és közben nem fagy el, mert lemerült, igazad van. Nem tudok mutatni, valahol olvastam róla, ha jól emlékszem a győri közlekedési főiskola kiadványa volt. Nem csak ezzel foglalkozott, hanem a töltési végfeszültség üzemidő alatti csökkenésével, és a különböző ötvözetek-katalizátorok ez irányú különbségeivel.. De ma már azt sem tudom az iskola létezik-e. üdv! proli007
Szia!
Köszönöm a linket. Ismerem a dolgot, az egyik barátom is használja és be vált neki 1l-t csökkentett a fogyasztásán. Csak én előbb az alap problémát szeretném kideríteni.
Sziasztok!
Az a gondom, hogy a beltér világításnál a szofita égőt ki akarom cserélni LED-esre. De lekapcsolt állapotban is világít halványan a LED. Van erre valami kapcsolás, amivel ezt kiküszöbölhetem? Na meg kíváncsi vagyok a miértjére is ennek a halványan világítósdinak kikapcsolt állapotban (Opel corsa C)
Próbálj meg egy sima egyenirányítódiódát sorba kötni az égővel.
Nekem Marelli vezérlőegységhez kellene alkatrész , végfok kellene ha valaki tud akkor szóljon , vagy ha valahol lehet venni alkatrészeket vezérlőegységekhez akkor az nagy segítség lenne.
Mit vezérel azaz egység és milyen autóban van?
Sziasztok!
Problémám a következő: van egy 1994-es Opel Astrám C14se motorral.Üzemmeleg állapotban terhelten gyors gázadás után fémes csörgés hallható.Olyan a jelenség mintha nagy lenne az előgyújtás,picit visszaveszem a gázt a hang megszűnik. A menetteljesítményen nem érzek változást,a fogyasztás jó. Üzemanyag rendszernyomás jó,gyertyák,üa.szűrő,légszűrő jó. A DIS egység,MAP szenzor cserével lett próbálva,hibakód kivillogtatva:semmi! Köszönettel veszek minden segítséget!
Az üzemanyag minőséggel nincs gond?
Gondoltam rá én is,eddig MOL 95-öt tankoltam rápróbálok most v.melyik konkurensre.
Olvastam Totalcar-os blogon,hogy mások is panaszkodnak ilyen problémára 1,4SE motoroknál ahol még nincs kopogásszenzor. Ki fogom próbálni a 100 oktános benzint remélem abban kevesebb a bioetanol. |
Bejelentkezés
Hirdetés |