Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bemeneti jelszint illesztés HF végfoknál
Témaindító: MaPaCaL, idő: Szept 16, 2012
Témakörök:
Üdv,
egy személygépjármű audió rendszerének bővítését képzeltem el ezzel a már sokat bizonyított, olcsó (bár nem HiFi) ICvel. A Problémám csak annyi, hogy az autóban nem érhető el alacsonyszintű jel (optikával van minden összekötve). Tanácsotokat szeretném kérni, hogy hogyan módosítsam az alapkapcsolást (ittvan) , hogy nagyszintű (hangszórókról levett) jelet küldhessek rá, külön jelszintillesztő (Hi-Low converter) megvásárlása nélkül. Megtisztelő válaszotokat előre is köszönöm.
üdv!
Hát mindenképpen gyártani kell hozzá hogy HI-Low konvertert, ami leginkább 2 darab transzformátorból áll pár kondi+ ellenállás, de a trafót nem lesz egyszerű meg csinálni, szerintem. Találtam is EGYET a guglival, ez műveleti erősítős. mhatalyak
Értem, és köszönöm...
Létezik esetleg csak passzív elemekkel épített megoldás, vagy az sokat rontana a minőségen?
Szia!
Létezik, oldalanként kettő ellenállás. De ez nem minden esetben járható út. A legjobb, ha ezek elé egy leválasztótrafót is teszel. Egy faxmodemből bontott tökéletes hozzá. Mhatalyak rajzáról hagyd le a műveleti erősítőt és kész. A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2012
Egy hidalt végfok hangszórókimenetének mindkét pólusán hangfrekvenciás jel van, csak ellenütemben. Az egyikre csatlakozz egy 10kohmos potival és annak csúszkájáról vedd a jelet, így megvan a hangerőszabályzás is. Lényeges, hogy ugyanazt a pólust használd mindegyik kimenetnél, nehogy ellenfázisban szóljanak a kiegészítő hangszórók.
köszönöm, zseniális ez a bontottalkatrészes ötlet, utánanézek (egyébként ez sima 1:1 leválasztótrafó??)
köszönöm, de honnan tudhatnám hogy a gyári rádió végfoka hidalt-e (gondolom mérhetném , hogy a hangszóró (-)-a, a karosszériával egyenpotenciálon van-e (le van-e testelve)) .
ha igen , biztosan nem hidalt, de ha nem, az még nem jelenti azt, hogy mégis.
Ha gyárilag 4 csatornás, akkor nem hiszem, hogy hidalt lesz, nem tartom valószínűnek, hogy 2db 4 csatornás IC-t tesznek bele és hidalva.
Mostani új autórádiókban 8 végfok van és ezek vannak hidalva így van meg a 4db megfelelő teljesítmény maximum 12v ról. Jól gondoltad a testhez mérve szépen megállípítható hogy azonos potenciálon van-e azaz hidalt-e. Másik megoldás 1000Uf kondi sorosan és a a hangszóró egyi kivezetésére, másik az akku saru testre. Mind a 8 vezetéken meg fog szólalni a zene ha újszerü hidalt a motyó.
A laeválasztás amugy ha ugy számolunk hogy 12v van max a kimeneten akkor kell egy soros kondi majd egy ellenállás osztó pl 10k/1k és az 1k-ról leszedve a jel. Így kb 1/10-e fesz lesz azaz max 1,2v jel. Legtöbb erősítő 750mV és 1,5V közt bír a bemenetén fogadni. Trafóval ne is kínlódj, lehet még a végfokot is leégeti , vagy éppen a trafót a végfok nem tudom milyen ellenállású éppen. És fölösleges is csak a hangképet rontja.
Én egy Blaupunkt kazettás rádiót javítottam, el volt pattanva a forrasztás. Mértem műszerrel a test pontokat a hangszóró kimeneténél, de nem testen volt. Viszont rá kerestem az IC adatlapjára, ott 4 csatornásnak volt írva, nem pedig 8-nak. 4db külön kimenete van, de ha a hangszórót a 2db "+" kivezetésre kötöttem, akkor hídban szólt 2 csatornára, na ez hogy van? Csak úgy érdekesség képpen kérdezem. Az IC típusára már nem emlékzem, de TDAxxxx volt.
Nem szerencsés megoldása a problémának! Miért kell a zajos, torz végfok jelet tovább erősiteni? Na de akinek csak a hangerő számi annak lehet jó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |