Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kémia óra vízbontás (durranógáz fejlesztése)
Lapozás: OK   69 / 87
(#) szsrobert válasza Bassmester hozzászólására (») Szept 30, 2012 /
 
Alapjárati fogyasztás 1 liter/óra.
1 liter benzin=2400 liter hidrogén=3600 liter HHO. 60 liter HHO percenként.
2V-tal és 80A-rel 60 literhez 2V 4800A=9,6kW. Elméletben. Gyakorlatban pedig majd meglátjuk.


1 liter benzinhez egy óra alatt elméletben 10000 liter levegő kell kb. 2,78 liter levegő másodpercenként.

A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2012
(#) tápláló válasza cimopata hozzászólására (») Szept 30, 2012 /
 
Na olyan oszcilloszkópom sincs...Lágyvasas analóg A mérővel,a maximális kitéréssel számolva.Multiméterrel hosszab ideig(kb fél perc)mérve a legmagasabb értékkel számolva.
(#) Reggie válasza tápláló hozzászólására (») Szept 30, 2012 /
 
Ezt hivjak hibas meresnek.
(#) tápláló válasza Reggie hozzászólására (») Okt 1, 2012 /
 
Tudom.Ezért is keresem a megfelelő mérési eljárást-vagyis inkább eszközt ami olcsó(lehetőleg ingyen van...)mégis pontos eredményt ad.
(#) szsrobert hozzászólása Okt 1, 2012 /
 
Alapesetben az autó meghajtásához szükséges minimálisan kb. 10kW mechanikai teljesítmény.
Ehhez kb. 30kW-nyi üzemanyag energiája szükséges, 20kW a veszteséghő.

Az autó motorja hajtja a vízbontáshoz szükséges áramfejlesztőt(100kW), és magát az autót(10kW). 110kW ki, ehhez 330kW motorba be. A bontónak 330%-os hatásfok felett kell dolgoznia.

Ekkor lesz 10kW az autó meghajtásához, és 220kW "ingyen" hőenergia.

(#) tápláló válasza szsrobert hozzászólására (») Okt 1, 2012 /
 
Kétkedés nélkül elfogadom a számításaidat,ugyanakkor kérdem(nem csak Tőled!)miér gondolkodik mindenki kizárólag az autók üzemeltetésében a HHO technika alkalmazási lehetősége tekintetében?Máshol is ellehet égetni nem csak belsőégésű motorban!Mondjuk olyan berendezésben,ahol nem 20kW a veszteség hő.
(#) szsrobert válasza tápláló hozzászólására (») Okt 1, 2012 /
 
Én pl. azért, mert tudomásom szerint nincs jobb hatásfokú, megfizethető árú megoldás.
Hol lehet elégetni jobb hatásfokkal?
Háztartási áramtermelésre/fűtésre is használnám szívesen. Ne feledjük, hogy a bontáshoz szükséges elektromos energiát is elő kell állítania a zárt önfenntartó folyamathoz.

Lehetne HHO-generátor, üzemanyagcella, áram(aminek egy része visszatáplálás a HHO-generátorba) és villanymotor megoldás is, ha az üzemanyagcella olcsón megépíthető hosszú élettartam mellett. Ekkor kevesebb lenne a veszteséghő.
(#) szsrobert hozzászólása Okt 1, 2012 /
 
Tegyük fel, van jó hőszivattyúnk. 1kWh árammal 4kWh hőteljesítmény. Namost ebből a 4kW hőből kellene az önfenntartáshoz 1kW-nyi áramot előállítani. Nem ingyenenergiagép, mert a környezet hőjét hasznosítja, de hasznos lenne.
(#) Bassmester válasza tápláló hozzászólására (») Okt 1, 2012 /
 
Az a gond az egyéb felhasználással, hogy sem tárolni, sem elégetni nem biztonságos a HHO gázt.
Ha nem volna ilyen agresszív robbanó elegy, akkor simán lehetne pl szélgenerátorral vizet bontani, a gázt tartályban tárolni és akkor felhasználni amikor kell. Az autóban biztonságosan használható égéskatalizátorként, mert nincs tárolva és nincs nyomás alatt.
(#) attikanagy válasza Bassmester hozzászólására (») Okt 1, 2012 /
 
Van itt egy ilyen A hho gázt meg szét lehet választani.Google.
(#) tápláló válasza Bassmester hozzászólására (») Okt 1, 2012 /
 
Tárolni valóban körülményes-nem csak a robbanás veszély miatt-még a tömör acélon is át difundál.Elégetni viszont teljesen biztonságos!Nincs káros égéstermék amit el kell vezetni(de hová?A káros melléktermék akkor is káros,ha a lakáson kívül van...)Megfelelő fúvóka-gáz nyomás viszony kell hozzá és a biztonság kedvéért visszaégés gátló.A szélgenerátor termelte energiát meg nem HHO formában kell tárolni,hanem akkumulátorban és akkor bontok vele vizet,amikor kell a HHO.Valós időben állítom elő!
(#) szsrobert válasza tápláló hozzászólására (») Okt 1, 2012 /
 
A probléma az akkuk magas amortizációs költsége. Kivétel, ha fillérekért jutsz hozzá.

A magam igényeiből indulok ki. Szeretnék olcsón munkába járni, fűteni.

Közlekedés: konnektorból 1kWh áram 55Ft nálunk. Nem éppen olcsó. Erre rájön még az akkuamortizáció négyszer ekkora ára. Vagy a felsővezeték költsége.

Fűtés: talán fával a legolcsóbb(illetve társasházban ha a szomszédok fűtenek, és te nem ). Áram ugye 55Ft/kWh, benzin 42MJ/kg. 1 liter 8,633kWh és 430Ft-tal 49,8Ft/kWh. Benzinnel olcsóbb fűteni, mint árammal(az éjszakai áramnál nem, az olcsóbb).

Fával kellene a járművet hajtani. Folyékony fával, hulladékkal.

Vagy azzal a bontóval, ami 1kW áramból 30kW-nyi HHO-t állít elő. Aztán spéci HHO-hoz optimalizált motort építeni, kevesebb veszteséghőkibocsátással, jobb hatásfokkal(vagy akár üzemanyagcella-villanymotor kombinációt).
(#) Reggie válasza szsrobert hozzászólására (») Okt 1, 2012 /
 
Mondjuk PEM cellaban. De ahhoz szet kell valaszani a hidrogent es az oxigent. Ezt nem nehez megtenni, csak az eloallitasakor megfelelo fizikai kialakitas kell.
(#) Reggie válasza tápláló hozzászólására (») Okt 1, 2012 /
 
Akkor mar inkabb a suritett levegos energiatarolast javaslom.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2012
(#) tápláló hozzászólása Okt 2, 2012 /
 
Úgy látom,-és erre már előbb rájöttem csak most erősödött meg bennem az érzés-,hogy szinte mindenki csak az anyagi,forintban lemérhetőrészt látja a HHO technikában!Tegyük fel,hogy valaki megépít egy olyan bontót,ami 350% hatásfokon üzemel,és e részletes dokumentációt közzé teszi, minek alapján bár ki megépítheti otthon.Ez a közzététel nem tűnik el az ellenérdekeltek süjjesztőiben(olaj mágnások,stb),tehát a világon széles körben elterjed a használata.Naívság azt gondolni,hogy ettől bár kinek kevesebbek lesznek a kiadásai!!!Az államok az olajból(mint energia hordozóból)befolyó irdatlan bevételeiről nem mondanak le.Valahol máshol ,más adók formájában behajtják,erre mérget vehet bár ki.Azonban ezen összegek behajtása igen komoly munka lenne,világméretű tiltakozást váltana ki.Nem is beszélve arról a nem csekély ember tömegről,akik közvetlenül az olaj kincsből élnek(nem is rosszul)már amíg van.Százezrek,milliók válnának földön futóvá történelmi időskálán nézve pillanatok alatt.Meggyőződésem,hogy ez a fő gátló tényezője az "ingyen "energia világ méretű elterjedésének.És ez nem pusztán összeesküvés elmélet.
(#) Reggie válasza tápláló hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
Senki sem fog megepiteni 350%-os vizbontot, mert nem lehet.
(#) Szpisti hozzászólása Okt 2, 2012 /
 
Üdv az érdeklődőknek!

Látom itt a HE-n is létezik ez a HHO témakör. A mostani üzemanyagárak mellett nem is csoda az érdeklődés.
Én kb. 2 éve építettem be a Fiestámba (1,25 Zetec) , és gyakorlatilag 10% megtakarítást tudtam elérni. Ez 95% városi forgalomban volt mérhető, az átlagos 7.2L fogyasztás lement 6,5 körülire.
Országúton ennél valamivel nagyobb javulás volt mérhető.
A berendezés tesztüzeme ITT LÁTHATÓ.
Az autóban 20-25A körüli áramfelvétellel járattam ( ez persze a pwm miatt nem valós érték, csak irányadó). Ami érdekességet észrevettem, a kipufogón az üzemeltetése közben melegebb volt a kijövő gáz, viszont negyed órás üzem után sem koszolta el az odatartott fehér papírlapot, ellentétben azzal, mikor ki volt kapcsolva a hho.
Ezt megerősítette az a szervízes mérés, amit egy szkeptikus szerelő ismerősöm csinált. Homlokára tolta a szemüvegét mikor kinyomtatta a tesztlapot.
Aztán eljött a kocsi műszakiztatásának ideje, és többen azt javasolták, jobb ha nem látnak ilyen jellegű "átalakításokat" az autóban, és kiszereltem a bontót.
Az autót közösen használjuk párommal , és mivel úgy gondolom egy ilyen rendszernek állandó odafigyelés kell (oldat elfogyása, besűrüsödése, az efie vezérlő és a folyó áram figyelésének szükségessége), úgy döntöttem , a békesség kedvéért nem szerelem vissza - azért a 10% megtakarításért.
Pedig lehet hogy a mai árak mellett már azt sem kéne figyelmen kívül hagyni.
Egy első próbálkozásom a szárazcellás megoldással pedig ITT látható.

Egyet ne felejtsetek el, visszaégés gátló nélkül eszébe ne jusson senkinek beépíteni az autóba!
(#) tápláló válasza Reggie hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
Én azt mondtam:Tegyük fel!
(#) Szpisti hozzászólása Okt 2, 2012 /
 
Nem szabadna összekeverni a topic címben leírt "durranógáz fejlesztése" és alkalmazása fogalmakat a hidrogén üzemű gépjárművek működésével.
Két teljesen eltérő megoldás, cél és eszközrendszer.
Ettől függetlenül az ilyen "tegyük fel 350%" kezdetű gondolatok eléggé a földtől elrugaszkodottak szerintem is.

Az égés hatásfokát javító vízbontásos elv működik.
Annak hatásfoka a megoldások precizitásától és volumenétől függ.
Az angol nyelvű szakirodalomban is 10-25% hatásfok javulást mérnek és bizonygatnak.
Hogyha nálam a 10% első kísérletezésre megvalósult, akkor komolyabb hangolgatások és beruházások esetén nem zárható ki a nagyobb százalékos javulás sem.
Más kérdés hogy amint látom már ez ügyben is megjelentek a kóklerkedő és lehúzó önjelölt vállalkozások is Mo.-on, aminek sokan bedőlnek rengeteg pénzért.
(#) tápláló válasza Szpisti hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
Szevasz!
Velem ettől szörnyűbb dolgok történtek;A 126-os Polski Fiat-om 23 éves.Eredeti állapotában közel fél éves mérés sorozat alapján vegyes forgalomban az átlag fogyasztása 6.5L/100 volt.Beleraktam egy vízbontót,két éves mérés sorozat alapján a fogyasztása 4L/100 km.Fél fordulaton 12A a felvétele.(Ez sem reális érték az impulzus vezérlés miatt ugye az idő jelentős részében nem folyik áram a bontón keresztül)Műszaki vizsgára menet direkt nem vettem ki belőle a bontót-lesz ami lesz!Lett is!A 23 éves gépnek a co ja 0.025 volt!!!!!!A technikus Úr kétszer mérte,-azt hitte elromlott a műszer.A megengedett co érték 4.6 .A közös használatról írtakkal kapcsolatban az a véleményem,hogy az általad felhozott odafigyelés nem indokolja a kiszerelést.Az elektrolit fogyása (ha csak nem folyik el)több ezer km-nyi használat után esedékes.Az áram figyelése sem lehet "megterhelő",hiszen értéke nagyon-nagyon lassan változik-hacsak nincs meghibásodás ami miatt megugrana-erre meg ott van a biztosító(vagy áram korlátozó)Összegezve nincs érv ami amellett szólna,hogy bontó nélkül jársz,ha már egyszer úgy is van.A visszaégés gátlóról:majd' egy évig e nélkül használtam a "mozdonyt",soha,semmi probléma nem volt.Ezzel nem azt akarom mondani,hogy ne tegyen be senki buborákoltatót(víz zár)az ördög nem alszik.A 10% megtakarításról meg annyit:hogy hőbörög mindenki(jogosan)amikor az üza.árát 10%-al emelik!Pedig csak 10%...
(#) tápláló válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
Végig olvastam az "ezt"és repes a lelkem,hogy a nagyok is odafigyelnek.A tényekről-amiket említesz;a tényekkel sosem vitatkozom,elfogadom őket -ilyen-olyan száj ízzel.
Én is elmondok egy tényt-mérések sorozatával igazolt tények,nem légből kapott adatok.A kis kocsimban a tankolt benzinből előállított hidrogént használok idestova három éve.A benzin fogyasztás 6.5l/100-ról 4l/100-ra esett vissza.Ezek is TÉNYEK,még ha oly hihetetlenek is.Kérdem én;mitől esett vissza a fogyasztás,ha semmi más változtatás nem történt a szerkezeten?
A modern és veszett drága technológiák-hoz;hajdanában sugárzás mérő műszerek javításával,hitelesítésével foglalkoztam.A hitelesítés során jelentős sugárterhelés érte az hitelesítő személyt,mert csak a sugárnyalábba hajolva tudta leovasni a sugárzás mérő értékeit.Az okosok a minisztériumban vért izzadva agyalogtak azon,hogyan tudnák megvédeni az embert a sugárzástól.Zárt TV láncban meg ilyesmiben gondolkodtak.Én meg fogtam egy zseb tükröt,45 fokban a műszer fölé tettem,oszt ki is kerültem a sugár nyalábból.
Ennyit a modern és veszett drága technológiákról.Mostani árakon számolva néhányszor 10Ft ból megoldottam azt,amit az okosok 100 000-ekből akartak megvalósítani.Senki ne értsen félre,nem tartom magamat zseninek,vagy Istennek és senki ne is tartson annak!Csak próbálom a mai világban a legnagyobb kincset alkalmazni, a JÓZAN ÉSZT!
(#) pucuka hozzászólása Okt 2, 2012 /
 
Nem is igazán értem, hogy miért kell erőltetni a gépkocsiban az elektromos vízbontást. Az erre fordított energia ilyen olyan hatásfokkal, de végső soron a felhasznált benzin energiájából keletkezik.
Vizet bontani másképp is lehet, pl. hővel. Ez a hőforrás a kipuffogó rendszerből nyerhető, ami már tulajdonképpen veszteség. Ha ebből visszanyerhető néhány százalék, már megérte. Talán ezirányban célszerűbb lenne kutakodni.
(#) Szpisti válasza pucuka hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
Vizet bontani hővel? Ugye ez csak vicc?
Kevered a fizikai halmazállapot változást, mikor hő hatására a vízből gőz lesz (párolgás-fizikai folyamat) a másikkal, ami elektrokémiai bontás folyamán a vizet hidrogénre és oxigénre bontja.
Igaz utóbbiból is vízgőz lesz, de előtte hatalmas hőfokon egyesül a két gáz!
Nem mindegy!
A dolog filozófiáját most ne firtassuk, mint mondottam gyakorlatilag megtapasztaltam (én is azért építettem meg, mert "hiszem ha látom") az elv működését, és ennyi...
(#) pucuka válasza Szpisti hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
Meglehet, igazad van, de nem hiszem, hogy az elektromos vízbontással, amihez az energiát rendszeren bellülről vesszük (és nem a veszteség energiából), bármilyen hatásfok javulást el lehetne érni. Régebben voltak ilyen vízgőz (vízgáz) kísérletek amikről hallottam, de valószínűleg nem váltak be, mert azóta sem hallani semmit róla, illetve újra és újra feltalálják.
(#) Szpisti hozzászólása Okt 2, 2012 /
 
De ha már durranógáz... nem tudom volt-e már a topicban róla szó : nem csak motorok hatásfok javítására használják.
Érdemes megnézni ezt a videót
Az elején látható egy "ládikó", amit az USA-ban és Japánban már régóta iparszerűen gyártanak.
Hegesztőapparát ami desztillált vízzel és a hozzá adagolt nátrium hidroxiddal működik- és persze sok Amper elfogyasztásával.
Nagyon magas hőfokon lehet vele hegeszteni, és nem kell a gázpalackokkal kínlódni.
Az energia fogyasztása meg nagyságrendileg megegyezik egy ívhegesztőével.

Ennek az eszköznek a segítségével generálja a koma a durranógázt (HHO) , amivel egy visszaégés gátlón keresztül felpumpál egy lufit.
Ezután egy belsőégésű motort hajt vele huzamos ideig.
De vannak videók ahol a benzines fűnyíróba vezetik a gázkeveréket - persze csak demonstrációs céllal.
Szerintem nem kéne elvenni a fiatalok kedvét az új dolgokkal való kísérletezésektől. Persze ilyesmivel fokozott elővigyázatossággal, körültekintéssel szabad csak foglalkozni.
(#) tápláló válasza Szpisti hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
Vizet lehet hővel bontani!Pontosan nem emlékszem,de valahol 900 C körül a víz alkotó elemeire (H ésO)bomlik.A baj csak az,hogy pontosan a hőfok miatt egyesül is -vagyis robban.Pontosan ezért ügyelnek annyira,hogy a kohászatban az öntés során teljesen száraz legyen a kokilla-vagy az öntő forma.
(#) Szpisti válasza pucuka hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
Idézet:
„de valószínűleg nem váltak be, mert azóta sem hallani semmit róla, illetve újra és újra feltalálják.”

A helyzet az hogy Magyarisztánban valóban nem hallani róla, de hogy milyen kiterjedt az irodalma, és hány tanulmány készült róla, azt el sem hinnéd.
Mielőtt belevágtam, elég sokat túrtam a netet ez ügyben.
Itt pl. egy török egyetemi tanulmány a HHO dízelekben való alkalmazásáról.
Meggyőzni nem akarlak, de a NASA pl. már 1977-ben belátta hogy működik a dolog.
Persze miért terjesztenék ha maguknak már kidolgozták a technológiát? Az olajüzlet meg majd visszaesne ha esetleg elterjedne.
Sajnos sokan meghaltak már , akik ezt a dolgot komolyan szerették volna terjeszteni.
És nem azért mert felrobbantak a berendezésükkel...
(#) pucuka válasza Szpisti hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
Ez a baj, hogy csak irodalma van, gyakorlatban nemigen látni ...
Szerintem pl. a vörösen izzó kipuffogó csonknál rengeteg hőenergia távozik a szabadba. És nem hiszek ebben az "olajlobbi" összeesküvés elméletben sem, nem lehet-e hogy még mindíg (bár ahogy nézem nem sokáig) az olaj egyszerűbb, és olcsóbb?
De hát én már biztosan nem fogom megváltani a világot, nomeg autóm sincsen.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2012
(#) Reggie válasza tápláló hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
Ezzel az erovel azt is feltehetnenk, hogyha bedugom ket ujjam a konnektorba, akkor en latom el energiaval a varost... A feltetelezesnek ilyen forman semmi ertelme sincs.
(#) szsrobert válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 2, 2012 /
 
"A végeredmény pedig az, hogy ha hidrogént is használsz a kocsidba, a betankolt benzinből előállítva akkor túlfogyasztásod lesz, nem spórolás ."

12V helyett magasabb fesz, kisebb áram, jobb hatásfok.
Nem szükségszerű betankolt benzinből. Akkumulátorról is működhet a bontó.Ha megfelelően működik katalizátorként, többet hozhat, mintha közvetlen villanymotort hajtanál vele.
Akkuból 1kW ki, villanymotorból 0,95kW ki.
Akkuból 1kW ki, HHO-generátor, motorból 3kW ki.

A benzin a dízelmotorban nem működik megfelelően.
A gázolaj a benzinmotorban nem működik megfelelően.
A HHO is egy arra optimalizált motorban fog a legjobban működni.
Következő: »»   69 / 87
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem