Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   123 / 206
(#) mineral válasza mex hozzászólására (») Szept 27, 2012 /
 
Megkapta a kicsike az új CDI-t. A csatlakozó stimmel. Méretben ugyan ez kisebb de az eladó megnyugtatott, hogy jó lesz. (110ccm-hez való)
Most már van szikra. Gyertyahézag beállítva 0,7mm-re de az istenért sem akar beindulni a motor.
Sajnos a hengerbe nem látok bele , hogy ott is leadja-e a szikrát. Elképzelhető , hogy nyomás alatt már nincs szikra?
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2012
(#) zolika60 válasza mineral hozzászólására (») Szept 27, 2012 /
 
Az is elképzelhető, ha beteg a gyertya, de inkább azt kellene megnézni, hogy jókor van-e. Benzint annyit kap amennyi kell? Mert ha sok ha kevés nem szeret indulni.
(#) mineral válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 27, 2012 /
 
A képen ugyan nem látszik de ez kb. egy hónapos gyertya. Ami persze nem jelenti azt , hogy jó is. Ezért már beszerzés alatt van egy teljesen új. A CDI meghibásodása előtt remekül muzsikált a motor. Azóta nem volt megbontva a vezérlés. A gyújtást pedig nem lehet állítani. A karburátor esélyes mint hibaforrás. Ahhoz én teljesen láma vagyok. Majd a haver azt megnézi. (újra és újra)
(#) Szammer válasza hzsiga hozzászólására (») Szept 27, 2012 /
 
Szia!
Ez annak a rajza, aminek a bekötését szeretnéd?
Ha igen, akkor a "K" a vezérlés a testhez képest. Lehet egyszerű megszakító, vagy elektronika is.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2012
(#) mex válasza mineral hozzászólására (») Szept 27, 2012 /
 
Írtad, a szkóppal megméred a tekercs által leadott feszültséget. Az új CDI csatlakoztatása után a tekercsen mérni kellene, a csúcsérték a lényeges.
(#) mineral válasza mex hozzászólására (») Szept 27, 2012 /
 
CDI csatlakoztatása után ezt mértem. 5V/DIV osztás. 10:1-es mérőkábel. Akkor a mérés szerint ~150 V-os a csúcsfeszültség.
(#) mex válasza mineral hozzászólására (») Szept 27, 2012 /
 
Ez a feszültség már jónak mondható, be kellene, hogy induljon...
(#) mineral válasza mex hozzászólására (») Szept 27, 2012 /
 
Akkor "részemről" rendben a projekt. Majd a többit megoldja a cimbora. Köszönöm a segítséget.
(#) nyemi válasza mineral hozzászólására (») Szept 27, 2012 /
 
Szia mineral
Két fajta elektronika van forgalomba, az impulzus tekercs vezérlése szerint.
Az egyik először negatív majd utána pozitív impulzust kíván . A másik pozitívot majd negatívot . Ezeket összecserélni nem lehet mert előgyújtást állítanak a vezérlő polaritás szerint.
Ezért lehet nálad most 35° előgyújtással indít és ezért nem bírod be indítani.
A megoldás: ha két kivezetéses (test független) az impulzus tekercsed a kivezetéseit felcserélni. Ha nem akkor sajnos impulzus tekercs vagy elektronika csere.

Üdv nyemi
(#) mineral válasza nyemi hozzászólására (») Szept 28, 2012 /
 
Szia Nyemi! Tudtam én , hogy jó helyen érdeklődök. Mindig tanul valamit az ember fia. Ezt az előgyújtás témát jó tudni... Ha jól tudom akkor a blokk egy Honda koppintás kínai módra. Ilyen tekercs van benne. Az impulzus tekercs egyik fele a tesre van kötve. Tehát nem független. Korábban egy Aspira CDI volt benne. CDI Ami tönkrement és egy utángyártott valamicsoda került bele. Csere CDI Akkor lehet, hogy nem jó hozzá a gyújtás elektronika. Hát ez szomorú. Akkor írok a forgalmazónak. Megkérdezem őket erről az előgyújtás témáról.
(#) kosagaborbmx hozzászólása Okt 2, 2012 /
 
Helló srácok. Kellene nekem egy kis segítség. Van egy sachs 50s- blokkom meg egy motoplat gyújtásom és összekéne kötnöm a a kettőt de csak a gyujtáshoz találtam rajzot kellene a motorhoz is. A lényeg hogy egy cross vázon van és nem kell semmi plusz elektronika csak gyújtást adjon és vegyen el a leálláshoz. Ha valaki tud segíteni az tegye meg. Köszönöm

Kósa Gábor

e-mail: *
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2012
(#) zetyere hozzászólása Okt 21, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!
Mexnek föleg!
Egy CDI-t kellene készítenem egy 1983-as Kawasaki KX80-as blokkhoz!Képek mellékelve az eredeti cdi-ről és az alaplapról.Ez tudomásom szerint nagyfeszültséggel működik.A vékonyabb a jeladó gondolom.Várom az ötleteket és a tanácsokat!üdv Ottó
(#) peter1995 hozzászólása Okt 26, 2012 /
 
Kicsit hosszú lett de kérlek olvassátok el. Már kezdek beleőrülni.

Sziasztok. Kéne egy kis segítség. Simson motorkámra szereztem egy ducati energia gyújtást. Ilyet. Esztergályos haverral csináltunk is neki közdarabot. Egy alap CDI-t hazsnáltam hozzá először mert az volt itthon. Ez összesen a minimális 3 alkatrészből áll: egy dióda egy tirisztor és egy kondi. A jel közvetlen a bt151 Gate lábára ment stb. Ezzel működött kb egy hétig. Egyik este még hibátlanul használtam, másik nap már nem akart indulni. Valamiért véletlenül világításra raktam akkor elindult de nem volt alajárat és nagyon csúnyán járt. Aztán az nap délután már el sem indult. A gerjesztő dolgozott mert a feltöltött kondi többször is megcsapott. A jeladó is adott feszültséget a CDI-re gondoltam. Építettem egy gyári ducati CDI-t. Ezt. Összekötöttem mindnet de szikra továbbra sem volt. Fértem számszerű feszültséget a jeladón ( a kondi itt is sikeresen megütött) ~ 0,5V-ot mértem egy általános rárúgánál a berugóra. Azt mondták nekem hogy ez kevés mert minimum 1V kell a tirisztornak.
A jeladó gyárilag 32 ohm-ra van írva, ekkor nekem 1,2 ohm volt. Gondoltam biztos zárlatos. Szétszedtem valóban meg volt égve a drót rajta. Gyárilag kb 0,15ös drót volt rajta. Ilyen nekem nem volt így 0,19essel tekertem meg ami 7,2 ohm lett. (soronként lakkozás stbstb.) Beforrasztottam mindnet volt szikra. Hurrá. Kitoltam a motort gyújtás rá szivató rá nagy nehezen beindult de iszoynatos hangon járt nagyon erősen kopogott. Mondom biztos nagy a előgyújtás. Próbáltam állítgatni nem javult. Aztán egyszer világításon indítottam és sokkal jobb lett. Alul kicsit kopogósan járt de fent már jó volt. Menet közben 4E alatt rángatott. Világítás nélkül nagyon erősen kpog és nem is pörög. aztán motoros fúromon ajánlottál építsek egy szabályozható CDI-t. Meg is építettem ezt. Összeraktam volt szikra. Kimentem a határba, hogy beállítsam a potit. Világítás nélkül ugyan úgy rossz volt, de világításon érezhetően jobb volt a járása az alapjárat is szebb volt. Aztán elkezdtem tekergetni a potit. Nem sok mindent reagált rá az egyik végpontban leállt és ennyi. Aztán hirtelen elfüstölt a poti és a bemenő jel közötti ellenállás. De nem állt le a motor. Húztam neki egy nagy gázt felpörgött majd leállt és semmi. Hazáig gyalogtúra. Itthon kimértem a jel bemenet és a soros dióda között semmi kapcsolat.

Mit tudnátok ajánlani? Már kezd elegem lenni belőle. Még annyit hogy a trafója egy robogó CDI trafó, ilyen kis műanyag házas.
előre is köszönöm a segítséget.
(#) nyemi válasza peter1995 hozzászólására (») Okt 26, 2012 / 1
 
Szia peter1995
Szerintem fordítva tekercselted meg az impulzus tekercsedet ezért nem felfutó pozitív éllel vezérled a tirisztort . Fordítsd meg a kivezetéseit. Ami most a testre van kötve az mennyen az elektronikára. Az elektronikára menőt meg testre kösd le.

Üdv nyemi
(#) peter1995 válasza nyemi hozzászólására (») Okt 26, 2012 /
 
Direkt megjelöltem, hogy hogyan volt tekerve de megpróbálom. Holnap. De tartok tőle hogy nem ez lesz a baj. Még az áttekerés előtt kezdődött a baj. De meglátjuk, bár ilyen egyszerű lenne
(#) nyemi válasza peter1995 hozzászólására (») Okt 26, 2012 / 1
 
linksdrehend=Balra forgó
Mert már eleve meg kellet volna a cserét csinálni.

Üdv nyemi.
(#) peter1995 válasza nyemi hozzászólására (») Okt 26, 2012 /
 
A nyíl miatt? Mielőtt megvettem többektől is kérdetem azt mondták nem lesz baj. Vagyis ha megcserélem a "polaritást" akkor akár jó is lehet? Mert valóban most a lendkereken a nyíl a forgásiránnyal szembe mutat.
(#) nyemi válasza peter1995 hozzászólására (») Okt 26, 2012 / 1
 
Elméletileg gerjesztőt is meg kéne akkor fordítani, mert sokkal nagyobb terhelésnek lesz akkor kitéve amikor a tirisztor begyújt. De egyenlőre próbáld ki csak megfordított impulzus tekercsel. Vagy ha könnyen megfordítható a gerjesztő (most néztem a képet)akkor fordítsd meg azt is. így akkor teljesen forgás irányt váltottál.

Üdv nyemi.
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2012
(#) peter1995 válasza nyemi hozzászólására (») Okt 26, 2012 /
 
Megoldható a gerjesztő is. A vasmaghoz forrasztott lábát felveszem a kivezetését meg letestelem.
akkor hogyan lehet hogy egy pár napig ment jó? Véletlen? Holnap először megfordítom a jeladó irányát ha nem javul a gerjesztőt is. Amúgy a tirisztor hazsnálat után nem nagyon de melegszik.
(#) nyemi válasza peter1995 hozzászólására (») Okt 26, 2012 /
 
Idézet:
„Amúgy a tirisztor hazsnálat után nem nagyon de melegszik.”

Fordítsd a gerjesztőt is.
Idézet:
„Véletlen?”

Eddig bírták az alkatrészek , és még örülhetsz mert úgy néz ki a gerjesztő az meg úszta.

Majd írj, mire jutottál.

Üdv nyemi.
(#) peter1995 válasza nyemi hozzászólására (») Okt 26, 2012 /
 
Háát holnap még lesz vele egy kör a buszmegállóig meg haza. Remélem kibírja. Nem szeretnék gerjesztőt is tekerni...
(#) zetyere válasza peter1995 hozzászólására (») Okt 28, 2012 /
 
Igaza van nyeminek!Fordítva forog az egész.Nekem egy AM6 blokkom van aminek a bal oldalán van a gyújtás.Vettem egy ugyanolyan aprilia gyújtást csak robogóét.Általában a robogóknál jobb oldalt van a gyújtás.Persze a nyíl is mutatta.Felraktam mert határozottan állította hogy jó lesz az eladó.Össze-vissza durrogott,köpködött de beindult és úgy járt mint egy harckocsi.Ki sem pörgött.Végül visszaraktam a régit és a mai napig azzal használom.A másikat meg eltettem egy simsonhoz.
A cdi megépítésénél milyen alkatrészeket raktál be ahol nincs meg az adat?Szeretnék egy ilyet csinálni.
(#) peter1995 válasza zetyere hozzászólására (») Okt 28, 2012 /
 
Szia. Diódának BY299-et használtam, más cdi-kben bevállt. A tirisztor meg BT151
A kis kondi 100V-os a nagyé meg ott a rajzon. A trafó meg egy robogó trafó.
Am 6-ot ismerem szereltem egynek az önindítóját.

Ha mindne igaz ma lesz időm megfordítani a polaritásokat.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2012
(#) zetyere válasza peter1995 hozzászólására (») Okt 28, 2012 /
 
Köszi! Jó ha van az embernél az úton egy tartalék CDI! üdv Ottó
(#) peter1995 válasza zetyere hozzászólására (») Okt 28, 2012 /
 
Az biztos Valamelyik nap én is próbálgattam. Kivettem a jelenlegit be egy másikat. Ki a határba hogy beállítsam aztán elszállt. Tolhattam haza a motort... HA ott a másik átdigom a 4 kábelt és csók.
(#) peter1995 hozzászólása Okt 28, 2012 /
 
Zsír. Megcseréltem ajeladót a gerjezstőt nem. Volt szikra de elég light. Nem is indult vele. Megcseréltem a gerjesztőt is jó körvér szikra. Rárugok jó nagyot lőtt a kipuffba. Majdnem 180 fokot kellett tekerjek az alaplapon hogy jó legyen az előgyújtás
de most kafa. Világítás nélkül is jó és világítással is. Persze nem tud olyan kis fordulatot mint a mexás de jóez
Köszönöm a segítségeteket
(#) golem hozzászólása Nov 3, 2012 /
 
Sziasztok!
Robi 55 van és tirisztoros gyújtással megépítettem az alábbi kapcsolást de nem működik nincs szikra. mi lehet a baj?

kocka.gif
    
(#) peter1995 válasza golem hozzászólására (») Nov 3, 2012 /
 
Pedig ez egy működő elektronika. Sokáig használtam simsonon babettával. A diódát jól kötötted be? A tirisztort? Emlékezetből a 3as láb a jeladó.
(#) golem válasza peter1995 hozzászólására (») Nov 3, 2012 /
 
kondenzátornak3,3µF használtam fólia
(#) peter1995 válasza golem hozzászólására (») Nov 3, 2012 /
 
Kéne mérni. a gerjesztő vezetékén van-e a feszültség. pár átforgatás után a kondi lábain van-e feszültség,(ezzel óvatosan mert 100V feletti feszültség is lehet akár) Ha ott van feszültség akkor a jeladót kell megmérni. Ohm mérővel a sárga vezeték és a tets között 14 ohm körüli ellenállás kell legyen.
Következő: »»   123 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem