Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Abból kell kiindulni, hogy a feszültség mérés megfelelő. Akkor már csak pár alkatrész és a kapcsoló van hátra az ellenőrzésnél. Várhatóan valami szakadás van a shunt és a műszer bemenete között. - Meg kell mérni az R1-en eső feszültséget valami terhelés alatt. - Majd a GND-hez képest (táp plusz kimenete) a P6 potin mérhető feszültséget. Valamint azt, hogy P6 tekerésével az változik-e. - Majd az R27 előtti és utáni feszültséget. 10Mohm bemenetű feszültségmérő miatt, R27 után, kb 10%-al kevesebb feszültség mérhető. - Ha ez rendben van, akkor már csak K2 kapcsoló 1-es, majd 2-es lábán mért feszültséget, hogy az megegyezik-e R27 utáni feszültséggel. üdv! proli007
Szia!
1,76V kimenő fesz mellett egy led volt a terhelés, ami kb 7 mA-t fogyasztott. R1-en 1,4 mV esik. A p6 lábain 1,7 0,7 1,2 mV feszültségeket mértem, tekerésre az 1,2mV változik. Ez jelenik meg r27 előtt is. Ha r27 után csatlakoztatom a műszert, akkor a kijelző megőrül, össze-vissza ugrál, és a mért feszültség is kb 0-17mV között, így ezt nem tudom normálisan mérni, de gondolom, ez így nem normális viselkedés. Kicseréltem r27-et is, de persze semmi hatása. Megpróbáltam kiiktatni a kapcsolót úgy, hogy összeforrasztottam a lábait egy-egy vezetékkel, de ez sem változtatott a működésen.
A C23-26 ig terjedő kondikat cserélgettem, és volt olyan állapot, amikor sokat lassult a számok növekedése.
Ezeken a helyeken fólia illetve kerámia kondik vannak, a jövő héten megpróbálok beszerezni jobb minőségűeket.
Hello!
- A multiméter részen jó minőségű kondikat kell használni. De a számoknak mászkálni nem szabad, mert az IC auto-zéró áramkörének azt meg kell akadályozni. - Viszont ellentmondás van a leírtakban, mert azt állítottad, hogy feszültséget jól méri. Ha ez így van (és a két műszer ugyan az az IC méri) akkor nem lehet hiba, csak a kapcsolótól a Shunt ellenállásig. Az hogy a feszültség mászkál, arra utal, hogy a műszer bemenete lóg a levegőben, és a szivárgási áramok hatnak rá. De ekkor ezt a kézi multiméterrel is látnod kell, ha a C24 szűrőkondira csatlakozol. - Egy Led nevetséges terhelés, ez mellett nem lehet egy tápot mérni-ellenőrizni. A Led terhelésére képződött mV nagyságú feszültségek bárhol képződhetnek, amik megtévesztenek. Legalább egy 12V-os 10..20W-os izzót köss rá és az mellett mérjed a feszültségeket. - De még mindig nem vagyok meggyőzve R27 csere után sem, hogy ott nincs a nyákon valahol szakadás, vagy R27 után, valami átvezetés valamelyik tápfeszültség felé. üdv! proli007
Szia!
Megtaláltam a hiba okát, és az sajna maga az ICL volt. Mivel ezt az ic-t egy éve használtam már a tápegység előző verziójában, és akkor kapott pár pofont, ezért tulajdonképpen nem is csodálkozom annyira. Az új ic-vel megszűnt a számláló növekedése, és miután kicseréltem a kondikat 2,5% fólia kondikra, az ugrándozás is minimálisra csökkent. (0-3 között ugrál az utolsó számjegy) Minden esetre köszönöm az instrukciókat, nagyon sokat segítettek a hiba lokalizálásában.
Labortap hazilag:Egy regi erositobol ki kell venni a 30 vagy 2x 40 V-os trafot.Ezutan diodaval egyeniranyitani kell,es fadobozba kell helyezni.A fadobozbol ki kell vagni ket negyzetet.Ide kerul be a voltmero ami 10 tol 50 v ig mer az ampermero ami1 tol 4 a ig mer. Ezutan ket lyukat kell furni oda szeget utni a szegekre a kimenetet kell kotni
es egy kapcsolot tenni neki es bedugni a csatlakozoba es mar megy is!Most mar van sorkimeno tapegyseged!
Szia!
Basszus erre ittam is két üveg sört, de még így sem látom benne a labortáp sorkimenő összefüggést. Mert hogy ez egyik sem lesz.
Két sör kevés.. "sorkimenő" = "sorban kimenő" :yes:
Így is értelmezhető,de több citromos sör kell hozzá!
Menyi az a több? Mert nekem se sikerült 2 üveg után értelmeznem magyar nyelven
Lehat 10 dobozos után esetleg,de nem próbáltam annyira nem díjazom a sört,és nem izgatannyira az értelmezés,Szerintem elég ha az érti aki írta. /mellesleg nem is muszály mindent értenünk/
Üdv! Segítséget szeretnék kérni az Attila86 féle labortáp 1-hez. Van valaki aki utánépítette? Gondjaim adódtak az élesztése során, ehhez kellene némi tanács. http://pa-elektronika.hu/kesz-projektek/13-labortapegyseg.html
Kicsit pontosabban írhatnál, hogy miről kellene tanács.
Az élesztéséről illetve a leggyakoribb hibákról. Bekapcsolás után nem tudom szabályozni a feszültséget csak 18-23V között. Ha pl 20V van beállítva és változtatom az áramot szbályozó potmétert a feszültség össze vissza ugrál. A kimeneten nincs terhelés. 1N4007 helyett BY133-at építettem be és 3 külön trafót használok úgy, hogy a primereket egy közös kapcsolóval kapcsolom. Mást nem változtattam. Már egy éve játszadozom vele sikertelenül. Alkatrészek, panelek átellenőrizve, de semmi eredmény.
Nekem csak olyan hibám volt, hogy véletlen fordítva tettem be az IC-t és nem ment. Meg közös tápról próbáltam ki (mind a 3 bemenetre 1 trafóról adtam a tápot) de ezeket kijavítva külön táp a 12Vra és külön a 24re meg IC csere és megjavult. Szerintem nézd meg az IC-t.
Hello!
Első lépésnek jó, ha mindent átellenőriztél, de nem "játszadozni" kell, hanem méregetni. Az célravezetőbb. - Először a tápfeszültségeket, referenciát, majd az IC-k lábain a feszültségeket. A táp GND pontja, a labortáp plusz kimeneti pontja, ehhez képest kell a méréseket megejteni. - De amíg a feszültség nem szabályozható, addig nem lehet tovább menni, minden egyéb infó próbálkozás csak félrevezető lesz. (Dióda típusa nem számít.) üdv! proli007
Nem rég került hozzám, egy FOK GYEM TR9162 tápegység. Bővebben: LinkNem tudom jól működik e benne a áramkorlát. A kérdés az lenne, hogy normális működésnél a beállított értéket maximalizálja-tartja vagy azon értéken kapcsol le a táp?
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2012
Szia!
A táp a beállított értéken maximalizálja az áramot. Nagyobb terhelésen kigyullad az "overload" lámpa, a feszültség leesik, de az átfolyó áram marad a beállított szinten.
A gyári könyvében az van írva 4 lehetőség van a korlátozás beállításra, (0.1;0.5;1;2)
viszont kapcsoló 10-11 állású akkor ez hogy van? A 1A és 2A lehet tizedelni? A feszültség 0 ra esik? A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2012
Hello!
Valamit Te félreértelmezel. A kimeneti feszültséget lehet kvázi dekadikusan beállítani. Az alsó kapcsolóval a 10V-okat, a felette lévővel a Voltokat, majd az az feletti potival finoman beállítani a feszültséget. Az áramkorlátot, mindössze egyetlen potival lehet beállítani. A feszültség nem nullára megy le, csak a terhelőáram korlátozik az állandó beállított értékre. Vagy is ha terheled a tápot, a beállított feszültség állandó értékű marad mind addig a pontig, míg a terhelőáram el nem éri a beállított határértéket. Ez után, már állandó értéken marad az áram. Ha tovább terheled (csökkented a terhelő ellenállás értéklét) akkor már kimeneti feszültség fog csökkenni, hogy az áram ne lehessen több. A feszültség akkor lesz nulla, ha már a terhelés rövidre zárta az áramot. Ha a terhelést növeled, a feszültség is nőni kezd. De csak addig, míg el nem érte az eredetileg beállított kimenő feszültséget. Remélem így már érted. üdv! proli007
Nem, valamit félreértesz a leírásban.
Elmondom hogy néz ki a dolog. Van egymás felett 3 tekerőgomb. Az alsó kettő választógomb, a felső potméter. A legalsóval kiválasztod a feszültség 10-es helyiértékét, a másodikkal az egyes helyiértéket, a legfelsővel finomhangolod. Pl az alsót a 10-esre állítod, a középsőt a 3-asra, a legfelsőt meg kb középállásba, akkor 13,5V kimenő feszültséget állítottál be. Az alsó választógombon azért van a 0-10 felett 2A, a 20-30 felett meg 1A, mert ez a táp felső korlátja, tehát 0-tól 20 voltig 2 amper a maximálisan kivehető áramerősség, 20-tól 40 voltig max 1 amper. A "current limit" potméterrel ezt a maximumot osztod olyan arányban, ahogy áll a forgatógomb, ez teljesen fokozatmentes beállítás. 20V alatt az árammérő alsó skáláját kell leolvasni, 20V felett a felső skálát. A feszültség a túlterhelés mértékében esik le, ha pl beállítasz egy kicsi áramkorlátot, és rövidrezárod a kimenetet, akkor közel 0-ra, de ha pl 12V kimenő feszültségnél, 1,5A áramkorlátnál rákötsz egy 21W autóizzót, akkor 8-9V körül beáll a feszültség.
Csak hogy ne nézzetek teljesen h*lyének innen vettem,a gyári könyvéből. Bővebben: Link
Akkor ha jól értem a 20V ig a 2A-t 20-40V ig a az 1A t tizedelem a potméterrel...? Lenne még egy kérdésem párhuzamosítani lehet e a kimeneteket? Mert valahol ezt írják valahol azt. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2012
Nem nézlek hülyének, de az első hozzászólásodnál ezt a linket szúrtad be:
Bővebben: Link Ez a TR-9162/B típus, amin fokozatnélküli current limit beállító poti van. Ehhez képest most felraksz egy olyan képet, amin 4 fokozatú választókapcsoló van ugyanezen a helyen. Én és proli007 az első hozzászólásodban lévő hivatkozás alapján azonosítottuk be a tápodat, hiszen azt mondtad, olyan. Arra tökéletesen igazak az állításaink. Az utóbbi képed egy másik változatot ábrázol, amin 4 fokozatú beállítási lehetőség van. De ezekszerint neked egy harmadik fajta van, amin 10 fokozatú ez a kapcsoló. Ennyi. A párhuzamosítást nem próbáltam. Valószínű, ha azonos beállításokkal megy mindkét oldal, nem fog füstölni, ha hídba kötöd. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2012
Nekem az a típus van ami az első képen, a könyvet külön töltöttem le hozzá abban pedig ez a rossz kapcsolós kép szerepelt.Az enyémen 10-11 beosztás van mint az első képen, de sima poti ahogy te is mondtad nem kapcsoló.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2012
akkor az a TR-9162/B
Igen, annál az 1 illetve 2 ampert osztod a potméter állás függvényében. A pontos áramkorlát beállításhoz érdemes beterhelni a kimenetet, és a műszerről leolvasni, mit is állítottál be, mert a forgatógomb körül a beosztás csak saccolásra jó.
Hello!
Nem néz itt senki, senkit, semminek! A helyzet, hogy elég homályosak a képek, nehéz olvasni a szövegeket/képeket. Amit mondtunk, szerintem azt a kapcsolási rajz alapján mondtuk. Annyi látható, hogy a durva feszültségállító kapcsoló, egyben kapcsolja a Shunt ellenállást is, vagy is más kimeneti feszültséghez, más maximális áram érték tartozik. Ezen belül az érték egy potival állítható be. Hogy "tizedeled" van sem, azt nem tudom. Én úgy látom 0..Imax-ig állítható a potival. Elvileg párhuzamosan lehet kapcsolni a tápokat, ha azok egymástól és földtől függetlenek. üdv!proli007
Hallottam olyan véleményt is, hogy a párhuzamosításhoz külön kapcsoló (tracking) szükséges
még ha földfüggetlenek akkor is. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2012
Szerintem meg csak sorba köthető.
Hello!
Amennyiben a két tápot együtt akarod szabályozni. Ha nem, csak párhuzamosítani akarod, akkor mindig az ad áramot először, aminek kimeneti feszültsége magasabbra van állítva. Ha ez eléri az áramkorlát értékét, akkor a feszültség a másik táp feszültségszintjére csökken, és "kinyit" a másik táp végtranyója is. Ha aztán tovább terheled, és annak is belép az áramkorlátja, a feszültség csökkenni fog. Alapvetően, hogy párhuzamosan lehet-e kötni vagy sem, annak feltétele az áramkorlátozás, és hogy a tápra magasabb feszültséget adva, (mint a beállított kimeneti feszültség) van-e a táp felé viszáram vagy sem. Ha nincs párhuzamosan köthető. De gond itt akkor lehet, ha az egyik táp előfeszültség beállítója (10V-os feszültségállító) máshova van kapcsolva. Mert ekkor a táp nyers puffer feszültsége kisebb lehet, mint amit a másik párhuzamos táp kiad magából. Ekkor a végtranyó bázis-kollektor diódája kinyithat, és az lehet megárt az egészségének. Szerintem ezért olvasod itt ezt, ott meg azt. Ha azt nézed, hogy "jobb a békesség", nem kapcsolod párhuzamosan. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |