Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
 
Témaindító: Gabi, idő: Aug 12, 2005
Lapozás: OK   315 / 563
(#) emmzolee válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
Valamiért kétszer küldte el. Töröltem.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2012
(#) emmzolee válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
Ericsson tápokban használja a T-mobile.
Nem alumínium, nem rózsaszín, és nem is kék, nem is puha és ...
fehér porcelán és átereszti a fényt.
Nem tudom mit találgatsz.
A szilikonzsírtól sem estem hanyatt. Azt mondtam, hogy azt használtam hővezető közegnek.
Miért válaszolsz ilyen hangnemben?
(#) erdgab válasza zolee1209 hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
berobbantam fórumtársnak írt hsz-ben elsősorban a 200 (2x100) ohm ellenállások melegedésére céloztam a meghajtó fokozat bemenetén,erre vagyok kíváncsi.A legutóbbi próba élesztésnél nem volt egyértelmű,hogy ezek az ellenállások melegszenek e,ugyanis kell,hogy melegedjenek,majdnem,hogy kézzel már nem fogható melegre,ezért írtam,ventilátor szele ne érje.Ez is egy olyan gyakorlati tapasznyalati vizsgálatféle.Amiket Te említesz (2x100 ohm/5W) azok a snubber ellenállásai,normális működés közben melegedni fognak,kell is,hogy melegedjenek,valahol el kell disszipálódni a levezetett energiának,de ez csak a kész,működőképes végfoknál észlelhető.A rajz szerint oda 47ohm/10W ellenállás kell,de a két kisebbet talán könnyebb elhelyezni.Én használtam a gépeimben huzalellenállásokat.A végfokban és a kimeneti egyenirányító snubbereiben valamint a meghajtófokozatok bemenetén is.Nem tapasztaltam semmi "káros" hatást,a gépek működnek.
(#) zolee1209 válasza erdgab hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
Oh, és tényleg, ezt benéztem... Újra megnéztem a képet, és látom már, hogy ott egy- egy 200 ohm-os van, nekem meg a porcelánykák kapták meg a szememet.
Anno, mikor indukciós hevítőt szerettem volna építeni, megépítettem ezt a meghajtást, és nekem is melegedtek azok az ellenállások...
(#) berobbantam válasza zolee1209 hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
Helló Mindenkinek.
A porcelányok tényleg a snubberek.A 200 ohm aminek melegedni kéne metal oxid volt.Most biztos ami biztos alapon tettem két huzalt.A freki beállító kondira Erdgab kolléga írta,hogy inkább fólia legyen.Nos csak 1 nanósokat találtam itthon.Kértem kölcsön egy dt9205a tipusú multit,ez mér kapacitást is.A műszer szerint 0.85 nanosak a kondijaim.Nem tudom,hogy most a műszernek vagy a feliratnak higyjek.Meg lenne mégegy kérdésem ezzel kapcsolatban.Ha négyet kötök párhuzamosan akkor 3.45 nanot mérek.Evvel az értékkel 36 khz-re jött ki nekem a freki.Ha meg csak 3-at kötök össze akkor 27 khz körüli az érték.Irg4pc50u-t tennék a gépbe.Melyik a jobb megoldás?
(#) erdgab válasza berobbantam hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
Hahó,valamit nem jól számoltál,tessék megnézni a mutatott képletet még egyszer,köszönöm,ha az ellenállás 8,2k a kondi 3,45nF akkor a végeredmény 30,496453kHz és ez tökéletes.A multit is tudod ellenőrizni,keress egy kondit amin rajt a tűrése és mérd meg,ha a mért érték a tűrésen belül van akkor elfogadhatóan mér,nem kell atombiztos mérés.Ez sem tökéletes ellenőrzés,de a semminél több,szerintem minuszban csal a műszer,nekem is van ilyen műszerem 2 is.Ne aggódj mert,ha a mért értéknél nagyobb lenne a valóságos értéke a 4 kondinak akkor is legalább 29,4-30kHz menne.Minden 1nF kondid értéke ennyi (?),esetleg válogatni (?),nem fontos,hogy mind egyforma legyen,csak adják ki a 3,3nF értéket.
(#) mpisti válasza berobbantam hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
"De aki furcsán nézett 40 éve villanyszerelő." Szégyellem magam helyette is, amiért az ilyen palik villamos szakembernek merik nevezni magukat. Több mint 40 éve gyakorlom a villamos szakma több ágát, de megdöbbent az ilyen alapvető tudás hiánya. Azt el tudom képzelni hogy van olyan cég, amelyik nem veszi meg az ilyen univerzális lakatfogót mert nincs rá szüksége(?), de hogy egy szakember(?) ne tudjon a létezéséről? Én úgy gondolom,hogy efféle műszerek megléte egy gyakorló villamos szakember számára evidencia. Vagy a pasas még a '70-es évek színvonalán végzi a munkáját?
Elnézést az offolásért, de nem tudtam szó nélkül elmenni emellett az ártatlannak tűnő mondat mellett.
(#) Temela válasza mpisti hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
Üdv!

Mondok fiatalabb példát: Az ipse a szerverszobába menő 3 fázisnak rendesen rakott 4-es vezetéket, ám a nullának csak 2,5-set. A szerverszoba terhelés elosztása a 3 fázisra volt, így az egy darab 2,5-s közös nulla egyszercsak kezdett ellágyulni. A kár két számítógép és egy több kw-os szünetmentes, meg egy kommunikációs ketyere. Szóval mennek a dolgok
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2012
(#) mpisti válasza emmzolee hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
Szerintem valamit félreértettél Katt fórumtársunk hozzászólásában. Ő nem aluminiumról, hanem aluminium oxidról írt, ami valójában kiváló szigetelő,de nem a legjobb hővezető.
Az a fehér lap nem porcelán-mint ahogy te gondolod-, hanem kerámia lapként aposztrofálja a szakirodalom. Katt arra próbált utalni, hogy több fajta létezik belőle, és van olyan amelyiknek a termikus tulajdonságai kiválóak, de toxikusságuk miatt nem forgalmazhatók. Hidd el, Ő rendelkezik megfelelő tudással és tapasztalattal e témakörben, én nem gondolom hogy a hozzászólása kioktató lenne- ha erre gondoltál a hangnem említésekor. Csupán megosztotta velünk a tapasztalatait.
(#) berobbantam válasza mpisti hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
Helló
Nem vitatom,hogy velem van a hiba de nekem megint 35.65 khz jött ki a 3.4 nanóval.Ha a multi lefelé csal akkor ez az érték még nagyobb a valóságban.Asszem csak 3-at teszek be.Egyébként 5 darab van belőle.Megmértem mindet 5 század nano a szórás.Van még néhány más fólia kondim is.Azokat is mind kevesebbnek méri.A 0.22 mikrosat pl 0.185-nek.Ezért gondolom,hogy csal lefelé.Ha a frekim mondjuk 28 khz lesz akkor ugye csak az átvitt teljesítmény csökken ha jól gondolom.Mondjuk nem 130 amper lesz a max hanem 110.Ha viszont túl magasra billennne a freki akkor az igbt lesz a gyenge pont és pukk.Vagy nem jól gondolom?
(#) berobbantam válasza mpisti hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
Teljesen megértelek.25 éve végeztem az erősáramú szakközépben,de egy napot sem dolgoztam a szakmában.Ettől függetlenül mellé mernék állni az úriembernek szakmailag
(#) (Felhasználó 46585) válasza berobbantam hozzászólására (») Okt 31, 2012 1 /
 
Az, hogy +-10%-ot eltér a freki, nem sokat számít, legalábbis, nagyon szélsőséges esetben jelenthet ez problémát. A kimeneti áramhoz csak nagyon áttételesen van köze. Valami más, sokkal komolyabb probléma lehetett. Sajnos, szkóp, meg az áramköri jelekről készült fotó nélkül nagyon nehéz okosat mondani. Sajnos, millió dolog lehet probléma...
(#) berobbantam válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
Tudom ezért is haladok ilyen aprólékosan most.Meg ezért írok ódákat minden apróságról.A kondin sem vakaróznék,ha lenne 3.3 nanósom.de sajna nincs.1 nanósokbol próbálgatom összerakni.Ha tényleg egy nanósak jó lesz a freki 3-al.Ha a multi a pontos akkor csak 27 khz körül fog menni a gépem.Jelenleg itt tartok.Aztán ha rendelek valamit veszek 3.3 nanósat is,ami lehet ugyanúgy csak 3 nanó lesz
(#) lonewolf hozzászólása Okt 31, 2012 /
 
Szevassz Gábor.
Én vagyok a legújabb, legboldogabb külhoni Maci gazdi. Egy éve elmult pihen az én macim, raktam fel régebben pár fotot, nekem tökéletes volt mindkét oldal, 2 tízedes pontosággal..., írtam, nekem nem volt égető, Fronius-ok (TIG) vannak a munkahelyemen... Most ráhalytottam és elkészült! Saját készítésű a panelom, egyre felraktam mindent, Eagle5.0 -el készült. Nekem "első kulcsra" működik, minden ok! Lehet, hogy túlzásba vittem a hűtőbordákat, 2 drb. 3,25-ös pálca után is minden reccs hideg. Max. kimenő áramot nem tudok mérni mert nincs egyenáramú lakatfogóm, esetleg 220 váltón majd rámérek. A pufferek feltöltő ellenállásait nagyobbra méreteztem amióta 3 gépet is javítottam ugyazzal a hibával, nálam 2x100ohm/10w párhuzamosan. A gatemeghajtó E30-as 3C94-es, egysorban elfért a 35 menet, 154-157 uH mertem a tekercseken. Az 1N5819 helyett is 1N5822, az került a fiókban. A főtrafó meghajtók 2x2 drb. IRG4PC50WPBF. Trafó primer a maci-é, a szekunder és a fojtó 0,8x22szál, 19-6 a főtrafó, 31uH a fojtó. A szkóp ábra után 31-32kHz körül muzsikál a macim, kimenőfesz. 50,2V. A hamar összedobott dobozért elnézést, 1 PC dobozt vágtam 3-ba, 1 délután készült, a szegecselt előlap és hátlap fogja össze... A "MACI" névről lemondtam és engedelmeddel átkereszteltem... a Neved viseli!
Tengermély Tiszteletem és Köszönet a fórumon megosztott tapasztalataitokért és segítségetekért, E.G. és a fejlesztő mestereknek: katt,Tubi,Dara... bocs ha kihagyok valakit...
Amúgy a hazám a családneved...
Kedvet kaptam 1 kisebb méretű, nagyobb frekis macit építeni Tubi mester tapasztalatai után, ugyanis kaptam 1 pár E71-es 3C90-es magot.
Még jelentkezem. Kellemes napot minden fórumlátogatónak!
pár fotó...
(#) lonewolf hozzászólása Okt 31, 2012 /
 
további fotók..
Köszönöm mégegyszer a segítségeteket!

(#) lonewolf hozzászólása Okt 31, 2012 /
 
itt az Eagle terv is...
Amugy ma is szolgált egész délután az "EG-130A", mondhatom Grizli Medve!

Eagle.rar
    
(#) (Felhasználó 46585) válasza lonewolf hozzászólására (») Okt 31, 2012 /
 
Nem én fejlesztettem! Csak próbáltam egy kicsit ,magyarázni a miérteket. Tubi és Erdgab kitartásának köszönhető a Maci.
Gratulálok, nagyon tetszik. De azért egy két dolog: a főtrafón a fél pálya kiadó... lehetett volna több drót benne, akkor jobb a hatásfok. A nyák is nagyon jó, hogy egyben van minden, de az IGBT-k környékén vastagabb fólia kellett volna. Nem nagyon érdemes leónozni a fóliát, az ónnak nagyon rossz a villamos vezetőképessége. Egyszerűen rá kell forrasztani MCBU ( ? ) tömör vezetékből 1...1,5 kvadrátos drótot. Azt is be lehet teljesen vonni cinnel, akkor szebb is lesz. Hol lehet ilyen alu sínt beszerezni? Tudtok valamilyen forrást?
Egyébként: vastaps!


Igen, ha jól emlékszem Dara csinált egy pc tápba belegyömöszölt hegedűt. Esetleg, felajánlhatok egy nagyobbacska konzervdobozt?
(#) berobbantam válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Nov 1, 2012 /
 
Helló
MBCU.Műanyag Burkolatú CU.Nem a hivatalos neve csak így okosabbnak tűnnek a szakikVégre valamit én is tudokAmúgy tényleg jó megoldás a gép.Régebben én is gondolkodtam hasonlón,de nem mertem belevágni.És az igbt.k beforrasztása is így a legegyszerűbb szerintem.A vezetősáv is feltünt.Nem hiába olvasgatok itt annyi okosat amit írtok.
(#) (Felhasználó 46585) válasza berobbantam hozzászólására (») Nov 1, 2012 /
 
Képtelen vagyok megjegyezni a rövidítéseket, csak azokat, amiket sűrűn használok. Bemegyek az épületgépészeti boltba és még mindíg szóban el kell mondanom, hogy kérek egy valamilyen toldót, amivel össze tudok két 15-ös rézcsövet 90 fokban forrasztani. Erre mondják, hogy az a könyök, vagy ív... Nem baj, mert úgysem tudom megjegyezni. Hát még ilyen bonyolult dolgok, hogy KB-s meg BB-s... ezt azért nehezen, de megjegyeztem. De az, hogy karmantyú?...
(#) kissadam válasza berobbantam hozzászólására (») Nov 1, 2012 /
 
Az egy szálas kivitel, amit a bergman csőbe szoktak behúzni az MCu. Az MBCu az ilyen vezetékből 3vagy több szál együtt leszigetelt változata:Bővebben: Link. A flexi egy eres az MKH és a flexi több vezetékes kétszeresen szigetelt (pl.: hosszabbítókhoz használt) az MTK. Ezek a hétköznapokban leggyakrabban alkalmazott típusok. Csak azért írtam le hogy a boltban bárki könnyebben boldoguljon.
(#) kissadam válasza mpisti hozzászólására (») Nov 1, 2012 /
 
Sajnos a magyar oktatás is tömegképzéssé vált manapság, rengeteg buta ember kezébe kerül diploma vagy szakmai oklevél. 30-40 évvel ezelőtt azért sokkal jobb volt a helyzet. Az a baj, hogy sok 30-40 éve végzett szakember nem képzi tovább magát és megreked azon a szinten ahol akkoriban megtanulta a szakmáját. Akkoriban lehet nem volt még DC lakatfogó, vagy ha volt is akkor sem láttak olyasmit, mert nem volt elterjedt eszköz. Ezzel a pár sorral egyáltalán nem szeretném védeni a kontár embereket, mert 23 éves létemre azért sok régi szakember mellé oda mernék állni. Csak 5-6 éve szerelgetek hébe hóba villamos berendezéseket, de sokszor szereltem olyan 20-30 éves tapasztalattal rendelkező szakeberek után, akinek a kezét kellett volna eltörni, mert olyan munkának nem nevezhető ocsmányságot hagytak maguk után, amiről lehetne oldalakon keresztül mesélni. Viszont minden tiszteletem azon idős szakembereké akik valóban komoly szaktudással rendelkeznek és biztatom őket tudásuk átadására a fiatal korosztály számára, hogy jó hasznát vegye az utókor is az ő tapasztalatuknak.
(#) erdgab válasza berobbantam hozzászólására (») Nov 1, 2012 /
 
József,na még egyszer fussunk neki annak a képletnek,tehát f=1,72/(RxC) tovább f=1,72/ (0,0082x0,0034) tovább f=1,72/0,0000278 tovább = 61870,503Hz ez osztva 2-vel (mert felezi az UC3845 a frekit a kimenetén)=30935,251Hz= 30,935251kHz. Ha küldesz nekem magánban egy postai címet,sajnos a régi eltűnt,akkor küldök néked levélben egy 3,36nF kondenzátort,ez biztosan jó lesz.
(#) erdgab válasza lonewolf hozzászólására (») Nov 1, 2012 1 /
 
Szervusz!
Őszinte örömmel gratulálok a sikeres építéshez! Nem is tudom,mit mondjak,nagyon szép lett a masina,szép a panel,jó az elrendezés,nagyon tetszik.A hűtőborda nem túlzás,elősegíti a géped jobb ,hosszabb használatát.A doboz is jó,az előlap is tökéletes.Hogy rólam nevezzenek el egy gépet,hát ilyen még nem volt,de nincs ellene kifogásom,nagyon megtisztelve érzem magam.A szavaidból következtetve Te Erdélyben élsz,örülök,hogy ott is olvassák a fórumot.Kívánok sok örömteli munkát a gépeddel,még egyszer gratulálok!
(#) berobbantam válasza erdgab hozzászólására (») Nov 1, 2012 /
 
Helló
Először is szeretném megköszönni a felajánlást,de megoldódott a dolog.Ma találkoztam pár ismivel és került 3.3.nanós.A beépítésére még nem került sor egyéb elfoglaltságok miatt.A képletben igazad van.Így verem a fejem a falba.Én marha,elsiklottam a zárójel felett.Ezért jöttek ki nekem más értékek.Pedig Nem is vagyok rossz matekból.A gimis fiamnak még tudok segíteni.Na mindegy ez nem az én napom.De hogy pozitívumot is irjak.Összeraktam a gépet.Minden panel a helyén vezetékek elrendezve.Lehet találtok benne hibát de másképp nem tudtam megoldani a dolgokat.Ment a gép kb negyed órát venti nélkül.A vezérlés álltal felvett áramot közvetlen a panel tápszálán mértem.Természetesen fordított polaritássalA zénereken 5.54 illetve 5.55 volt a fesz.Érdekes,hogy nekem mindíg magas picit ez az érték.A potit viszont elfelejtettem körbetekergetni.Ez a mérés a minimum állásban történt.Legközelebb körbeforgatom rendesen.A stabkockának tettem egy kis ventit mivel azt nem tudja hűteni a nagy ventim.Már nem is írom,az is fordítva van.A 200 ohm mint írtam most huzalellenállás és melegszik.Olyan jó 40 fokosra saccolom.Az ujjam még épp állta de elég sütős volt.Ezen kívül minden hideg.Néztem az irfd 120-at és az irf540-et is.Hideg mindkettő.És síri csönd van a masinában.Az indulás is rendeltetés szerű.Antistick led kigyullad majd elalszik.A lágyindítás is működik.Bekapcsoláskor világít a hőfokvédelem ledje,majd elalszik és indul a gép kigyullad a zöld led.Szóval eddig úgy tűnik működik.De már nem merek elkiabálni semmit.Átnyálaztam a főtrafó és a folytó valamint a kimenő diódák bekötését.Ott is minden a rajz szerint van.És a mai képek végezetül.
(#) erdgab válasza berobbantam hozzászólására (») Nov 1, 2012 /
 
József,azért vagyunk,hogy egymást segítsük a sikeres végcél érdekében,nekem ez a fontos.
Személy szerint nekem tetszik amit csináltál.Összevetettem a paneljaidat a tervekkel,ami bekötést látok azokat azonosítottam,nem találtam eddig hibát.Az áramfelvétel is nagyon jónak mondható,ahogy a műszeren látom.A zénereken mért feszültség is jó.Nálad azért magasabb ez az érték mint anno nálam,mert az EE25 ferritmag jobb minőségű mint az enyémben,ami nálam bemeneti fojtó mag volt az a tiédben egy kapcs.ü. táp trafója.A tiédnél jobb az átvitel.Azt is megnéztem,hogy a főtrafó kezdet és vég szálait hogyan kötötted be,jó a bekötés és az áramváltó is a "jó" szálon van.Gondolom a szekunder oldalon is helyesen vannak bekötve a kivezetések,mert azt sem lehet találomra felcserélni.Ha lenne IGBT akár éleszthető is lenne a gép.Most jön a T. kollégák által is javasolt csökkentett táppal (ez a nagyfeszültségre,310V DC -re értendő csak) való élesztés,ajánlott a sorba kötött legalább 100W izzó.Először világítania kell,amíg a bekapcsolási procedúra lezajlik,utána csak izzania kell a szálnak jó működés esetén,a kimeneten mérhető feszültség van kb. 45V környéke.Legalább 5-10 percet így járatni és figyelni.A hegesztést még véletlen sem szabad megpróbálni így,azt majd a teljes tápfeszültségnél is jónak mondható géppel,ekkor már nincs soros izzó az áramkörben.
(#) berobbantam válasza erdgab hozzászólására (») Nov 1, 2012 /
 
Az igbt még várat magára.Van itthon egy saját készítésű áramgenerátoros akkutöltőm.12.5-14.4 voltig van a kimenő feszültsége,az áram pedig 0-10 amperig állítható.Arra gondoltam először ezt kötném a 300 volt egyen helyére.Bekapcsolom a gépet majd ha kattan a nagy relé akkor a töltőt.Közben a kimeneten tudok méricskélni.Vagy ebben a felállásban bezavarnak a kisegítő áramkörök?Azokat ugyanis nem tudom kikötni mivel egy panelon van minden.A főtrafó szekunder oldala is jól van bekötve.Kicsit zavaró a piros pötty de az a vég szál.A zöld a kezdet és annak is van pötty a bordán csak takarja a nyák.A pirosnál kötött vastag réz huzal megy a negatív kimenetnek.A snubberektől jövő kék vezeték a bordára van kötve a folytó kezdetével és egy szál visszamegy még innen a vezérlő panelhoz.A folytó másik vége a pozitív kimenet.A nyákon a vezetősáv itt 2.5 centi a csavaroknál 1.5 centi.A ráforrasztott réz vezetékek pedig másfelesek.A diódák középső lábai egy forrszemmel vissza vannak kötve a csavarhoz a jobb vezetés végett.Ezek a tippek mind a fórumról jöttek és elég stabil megoldásnak tűnik.A 100 wattos izzót a graetz elé szándékozom majd bekötni.Nekem az a legegyszerűbb mivel a 220-as bemenet be van forrasztva a táppanelbe és innen vittem tovább a 220-at a segédtáphoz és a ventihez.Azon gondolkozok még,hogy van itthon egy marék bontott fetem.Ha azokból találok 2 egyformát ami 600 voltos és n csatornás akkor azokat egy az egyben betehetem az igbt-k helyére.tudom csak nagyon minimális teljesítmény lenne de gondoltam méricskélésre megtenné.HFA diódáim vannak meg az igbt-ket ha meglesznek már nem akarnám ellőni
(#) mpisti válasza berobbantam hozzászólására (») Nov 1, 2012 /
 
Szervusz Józsi!

Azért az akkutöltő feszültségénél kissé magasabb feszültség lényegesen megnyugtatóbb lenne, pláne ha nem tartalmazna az egyenirányítón kívül semmilyen elektronikát,-legfeljebb egy nagyterhelhetőségű soros ellenállást,ami az áramot 5-6A-ra korlátozza. Az IGBT nagy feszültségű kapcsolóeszköz, tudtommal 600V-nál kisebb feszültségűt nem is gyártanak. Tehát ennek a 8-10%-át illene nekiküldeni. A lényeg az,hogy legyen a próba céljára szolgáló tápnak áramkorlátozása, de ez semmiképpen ne elektronikus kivitelű legyen. Egy 42V-os vagy 48V-os 100VA-es trafó bőven jó, egyenirányítás után sorbakötve egy 10-22 ohm 100W-os ellenállással,vagy egy 3kW-os bojlerbetéttel. Az még hűthető is. Igy megoldódik a kapcsolótranzisztorok védelme, és a tapogatózással együttjáró "megrázó élmény" is sokkal szelidebb lesz. S ami még fontosabb, a szekunderen mérhető feszültséget fogsz kapni, 8-10V formájában.
(#) berobbantam válasza mpisti hozzászólására (») Nov 1, 2012 /
 
Helló
Akkor a töltős projekt kimarad.Egyébként elektronikus szabályzású,én csináltamAkkor kerítenem kell egy 48 voltos trafót.Ami nekem volt abból akkutöltő lett áttekerveHa már a mérésnél tartuntk.Közvetlen a főtrafó szekunderén tudok multival mérni,vagy ez a frekvencia miatt halott ötlet.Úgy gondolkodok magamban,hogy ha eljutok arra a szintre akkor hol is kéne mérnem.A kimeneten mérhetnék egyenfeszt,csak nem tudom mennyire kavar be a kisegítő áramkör.Arra gondolok,hogy pl a hotstart funkció nem-e akarja emelni a feszt.Vagy ezy csak akkor szól bele a vezérlésbe,ha áram is folyik?
(#) erdgab válasza mpisti hozzászólására (») Nov 1, 2012 /
 
Szervusz Pisti!
Nem neked szánom a választ inkább berobbantam fórumtársnak,csak elindított bennem egy gondolatmenetet.
Van ezzel az élesztéssel kapcsolatban egy nagy bibi,az az,hogy a kimeneten nem fog mérni lehet,hogy semmit sem,még hibátlan gépnél sem.A leragadás védelem ilyen alacsony kimenő feszültségnél blokkolja a gépet,hisz ez a dolga.Józsi,mindenképpen meg kell bontanod a kapcsolást a vezérlő panelon.Ezt úgy tudod roncsolás nélkül megoldani,hogy kiveszed a 33ohm ellenállás egyik lábát.Ez a Tubiféle panelterven egy átkötéssel csatlakozik az UC3845 IC 1. lábához.Enélkül nem fogod tudni éleszteni a gépet.Majd amikor a gép működőképes lesz ezt az ellenállás lábat vissza kell forrasztani.
(#) erdgab válasza berobbantam hozzászólására (») Nov 1, 2012 /
 
Megoldás lehet még,hogy nem teszed be a CD4093-at.
Következő: »»   315 / 563
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem