Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
PIC-es töltöt ami lekapcsol ha megszünik az áramfelvétel vagy legalábbis minimálisra csökken.
Szia! A kondi látszólagos ellenállása (reaktanciája) Xc=1/(2*Pí*f*C). A fervenciát ismered 50Hz. Az 5,6k-t 560nF-os kondenzátorral tudod helyettesíteni
Sziasztok!
Motorgyujtáshoz szeretnék ismereteket szerezni, ehhez kéne egy kis segítség. Ez a gyújtás kondenzátor alapú, vagyis a tekercs feltölti a kondenzátort, a jeladó rámegy egy tirisztorra, és a megfelelő pillanatban kisüti azt, továbbengedve így gyujtótrafóra. A kondenzátor értéke nagyon kritikus, nem jó ha túl kicsi a kapacitása vagy túl nagy. Kaptam egy adatot, miszerint 25-35 mJ energiát kell egy kondinak kilöknie magából, hogy a gyújtás jó legyen. Képlete: W=0,5*C*U^2 . Viszont a Q=C*U képlettel is számolgatva, hogy lehet az, hogy egy kisebb kondit jobban feltölt a rendszer? Valami elméleti anyagot vagy leírást tudna nekem adni/írni hozzá?
Hello!
Nem fejtetted tovább a képletet. Q=I*t vagy is I*t=C*U U=(I*t)/C Vagy is egy kisebb kondit, ugyan az a töltőáram, ugyan azon idő alatt, nagyobb feszültségre tölt fel. üdv! proli007
Köszönöm a gyors választ, valóban, elfelejtettem továbbírni. A kondi méretezéséhez a tekercs által generált feszültséget és áramerősséget kell figyelembe vennem a fordulat függvényében igaz?
Hello!
Valahogy úgy. De az már egy generátor, a maga számtalan sajátosságával. A tekercs az egyetlen alkatrész, amit "otthon is készíthetünk". De amiben tekercs is van, azzal általában meggyűlik az ember baja.. (Főleg ha az elméletét feszegeti.) üdv! proli007
Sziasztok
Ez a kapcsolás működhet a valóságban? Szimulátorban jól megy. Annyit kell tudnia, hogy állandó 14V-ról megy és ha megnyomják a kapcsolót a lámpa elalszik. Áramfelvétel 12V-on 500mA.
Szia! Egy szabadon hagyott tranzisztor bázis, rendkívül zavarérzékeny. A kapcsolás a gyakorlatban vibrálhat. Ahhoz képest, hogy egy nyomásra bontó kapcsolóval is meg lehetne oldani, elég bonyolult, lásd hűtőszekrény
És ha a bázist a földrekötöm 10K-val?
Relét semmiképen nem akarok használni. Tudom sokkal egyszerűbb lenne. Ez igazából az autókban használatos nappali menetfény vezérlő lenne.
Köszönöm.
Összerakom próbapanelen aztán kiderül.
Erre a feladatra tényleg elég lenne egy 100Ft-os nyomógomb vagy kapcsoló. De ha gyakorloni akarsz... Amúgy a nappali menetfényt miért akarod kikapcsolni? Az egy biztonsági funkció és az EU 2008/89/EC rendelete alapján, minden 2011 február 7 után gyártott gépjárműben kötelező.
A menetfény gyújtáson, automatikusan világít és ha felkapcsolom a helyzetjelző akkor pedig elalszik. A nyomógomb szimbolizálja a helyzetjelzőt.
Sziasztok!
Csináltam egy led sort a billentyűzethez, hogy ne a nagy villanyt kelljen felkapcsolni este, és elég érdekesen működik a dolog. A táp egy régi telefon töltője volt, mini usb cstlakozóval - 5V 500mA. A fehér ledeket először párosával sorba, majd a párokat párhuzamosan kötve szerettem volna bekötni őket. Nem volt jó, éppen csak pislákoltak. Így mind a 24 fehér led párhuzamosan van kötve. Nincs adatlapja a ledeknek, olcsó kínai szállítmány, gond egy szál se velük, de gondolom a nyitófesz közel azonos lehet mint a márkásabbaknál. A furcsaság pedig a következő, tökéletesen világít a sor, sehol sem melegszik, ugyanolyan fényes mind. Nem illene elhalálozniuk, de legalábbis melegedniük a rájuk kapcsolt táptól? Szerepe lehet ebben annak, hogy átlényelülését megelőzően telefontöltő volt? Esetleg van benne valami kis okosság ami szabályoz valamit? Ezzel a 24 darabbal mondjuk a fél ampert is jócskán túlléptem, de több órai üzem után is halovány langyosodás a maximum ami a töltőnél jelentkezik, mondhatni ez az üzeni hőfoka. Ez a nagyobb áramfelvétel valahogy kompenzálja a nagyobb feszültséget? Ha egy ledet kötök rá akkor a lednek rövid úton vége, kipróbáltam. A rendszer prímán működik, de rendjén van ez?
Persze. A túlterhelt tápnak leesik a feszültsége. Lehet, hogy valami védelem is van benne.
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2012
Akkor jó, bár most hogy jobban számolom, annyira nem is léptem túl a fél ampert, sőt, pont csisszes
Köszönöm a választ!
Ezek szerint nem a gyári nappali fényt akarod likvidálni, hanem egy utángyártottat beépíteni. Továbbra is az a véleményem, hogy felesleges túlbonyolítani, egy kapcsolóval megoldható. Azt ugye tudod, hogy a kapcsolásodban a lámpa csak addig nem világít amíg a nyomógombot nyomva tartod. Ez vezetés közben balesetveszélyes, vagy mindig kell még egy ember a kocsiba
Azt hiszem megértettem, a kapcsolási rajzodon a lenyomott nyomógomb a világításkapcsoló bekapcsolt helyzetét szimulálja Az zavart össze teljesen, hogy ugyanazt a szót használtad a helyzetjelző világításra és a világításkapcsolóra egyaránt. Építettél egy 200 Ft-os IRF530 FET-tel egy 200 Ft-os relét. Biztosan megéri a beleölt időt és energiát?
Azért lett ez a megoldás, mert egyrészt nincs itthon 12V-os relém. 1db relét nem fogok külön rendelni. A többi alkatrész meg mind bontott. Meg egyrészt hobbi az egész, ott meg nem az 'idő, ár, érték' az elsődleges. szerintem.
Hello!
Már egy ideje érdekel az elektronika, de én nem szeretnék komolyabban elmélyülni benne, inkább csak az alapokat szeretném megtanulni. Szeretnék készíteni egy ledes kivezérlésjelzőt, meg a pincébe szeretnék egy kis világítást csinálni (azt is ledekkel). Ennél komolyabb dolgot nem szeretnék csinálni (egyenlőre). Szóval valaki tudna ajánlani olyan könyveket, amiből az ehhez szükséges dolgokat meg tudnám tanulni?
Üdv azt szeretném tudni hogy a duracel elemek oldalán levő csík amivel meg lehetet nézni hogy menyi van az elemben azt hogy hívják?
Helló!
Van egy boyler kapcsolóórám, amelynek az elektronikája hiányos. A motorja jó. Olyan rajz kéne amivel tudnám a motort müködtetni. Eredetileg kvarc vezérelte, és szakasosan működött mint egy óra. Nekem a folyamatos működés is jó lenne. Előre is köszönöm a segítséget.
Értem, köszi. És az ominózus kondit nem kéne kisütni, "biztonsági" okokból(tudom, nem sok az a 560nF, de talán jobb lenne vele párhuzamosan bekötni olyan 1M Ohm ot). Az egyéb elképzelés megfelelő? És tapasztalatok alapján ilyen aránylag kicsi áramra mekkora pufferkondi kéne?
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2012
Sziasztok Fórumozók!
A segítségeteket szeretném kérni. Idén fogok felvételizni elektronika szakra. Máma voltam nyílt napon. Ott mondtak olyat hogy majd miket fogunk tanulni. Mondták hogy mikrokontroller: erről már hallottam. De mi az az AC, DC? Légyszíves írjátok le. Előre is köszi a válaszokat.
AC-vel a váltakozó áramot szokták rövidíteni. (Alternate Curent)
DC-vel pedig az egyenáramot. (Direct Curent) Ez a Kezdő Kérdésekben is megállná a helyét!
Szia!
Menj az első találatra: Bővebben: Link
A kérdésednek ez a témája. Skori oldalán is érdemes körülnézni. Itt OFF lenne a bővebb kifejtés.
Egész délután AcDc-t hallgattam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |