Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Szép lett azért! Grat!
Köszönöm!
Bocs, azt hittem AVR programozásra adtad a fejed. Így, hogy teszter, már éééértem!
Én denaturált szesszel mosom le a fotólakkot. Igazán jól sikerültek ezek a nyákok! Úgyhogy szerintem, hogy ne legyen gond az előhívással TN140-et használj 1 részhez 9 rész víz. Puha 1 colos szőr ecsettel szoktam az előhívóban, laza körkörös mozdulatokkal segíteni a levilágított lakk leválását. Ugyanezzel az ecsettel a maratóban is lehet cirógatni nyugodtan, ott ahol le van "maradva" a réz leoldódása, nem jön le a fotólakk.
Készítettem egy kétoldalas SMD nyákot lakkozott papír technikával. Meg vagyok elégedve vele. Szép kontúros rajzolatot ad a lézer fóliához képest is. Kicsit oda figyelhettem volna az előhívásra, több helyen is van zárlat. huzal vastagság:0,4mm huzal távolság:0,2mm
Kösz. Szerintem is jól sikerült. Lézer fóliával gyakran csináltam olyan nyákot ahol az egész nyák huzalozása 0,25mm vastag a távolság köztük 0,2mm. Sok lábú PIC-eknél nincs más lehetőség. A lábai közti távolság 0,5mm. A lézer fóliás előhívás után mindig vékonyodtak a huzalok. A papírosnál meg nem. Az előhívásnál oda kell figyelni. A másik dolog hogy még 24órás száradás után is ragad a lakk.
Valakinek biztos segítettél , aki ezt a fajta technikát használja. Én nem ilyen módon készítem nyákjaim , de biztos hasznos volt valakinek.
Bbatka : Nem értem miért keletkezett zárlat nem vártad meg , azt az időt , hogy rendesen végbe menjen az előhívás , vagy féltél , hogy sérülni fog a rajzolat ? A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2012
Fajin lett, tetszik. Viszont gőzöm sincs mi az a lakkozott papíros technológia? Visszaolvasva a szálat sem lettem okosabb, sőt további kérdések merültek fel, mi az a labeloff?
Labeloff = cimke eltávolító
Laser-nyomtatóval pl. pauszra, majd labeloff spray-vel lefújva. Egy picit oldja a festéket és egyenletesebb lesz. Én kipróbáltam, és láss csodát, működik. Elég volt egy réteg a dry-fóliához. Egyébként levilágító studióban készült filmet használok. Azt a minőséget persze meg sem közelíti. Úgy tudnám jellemezni a minőséget, mint egy extrém jól sikerült vasalásos nyáknál. Azt mondják a fórum társak, hogy nem mindegyik nyomtatóval működik. Nekem szerencsém volt.
A fólia lézer nyomtatóval készül egyszerű, sima fénymásoló papírra. Ahhoz hogy átlátszó legyen le kell fújni mindkét oldalról átlátszó lakkal. Érdemes olyat használni ami nem oldja a műanyag alapú toner festéket, mert paca lesz belőle. Ez esetben Akrilan nevű lakkot használtam, de úgy sejtem egyéb akril alapú lakkok is megfelelnek. Én is kipróbáltam más fajtát is. A papír mindkét oldalát le kell fújni, miközben vízszintes helyzetben van. Félóra száradás után lehet fordítani és a másik felét is lefújni.
Eddig lézer fóliát használtam. A problémám vele hogy a Samsung nyomtatómban megnyúlik, elcsúszik. A két réteg közötti eltérés max. 0,2mm lehet az átkötések miatt, ez sokszor nem teljesült. Volt olyan hogy 8 fólia ment a kukába. Aztán még az is a probléma hogy a nyomtatóm nem szedi fel a lézer fóliát. Hosszú kísérletezés után az vált be hogy egy fénymásoló papírt ragasztok TESA szalaggal az aljára és így már felszedi. A fedettség sem az igazi. Eredmény nélkül kutattam hogy hogy lehetne rábírni a nyomtatót a több festék adagolására. (Samsung ML1640) Ez a sima papíros technika szerintem jó alternatíva. Még valami. Positiv20-at használok. A nyák fújáskor vízszintes helyzetben van. A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2012
Kicsit még mindig setét.
Szóval ez jobb egy xerox premium transparencies nyomtatható fóliánál?
Mégpedig bizony jó technika a sima papíros akárhogy is nézzük, csak tudni kell vele bánni.
Aha. Szóval én itthon tintasugarassal nyomtatok, ebben nemigen nyúlik meg a fólia.
fedettség meg úgy van, ha 2-3 réteget teszek egymásra. Ez kis nyáknál elfér az adott fólián többször is, szóval kiadja. Egyszer majd ezt a megoldást lehet kipróbálom.
A lézer nyomtató fénymásolóval is kiváltható. A tintasugaras technikában nincs tapasztalatom.
Üdv,
sikerült az első nyákom -vasaltam-, de forrasztás közben valamiért oxidálódott (remélem látható a képeken). A forrasztási technikámmal lenne gond? Esetleg a forasztó hegyével, hőmérsékletével (25W), vagy az ónozást végeztem rosszul (TN160)? Még legalább egyet el akarok készíteni, már az is le van ónozva. Kíváncsi lennék a tanácsotokra, hogy mit csináljak másként a jobb eredményért. Köszönöm.
Helló
Először is számomra a pákád hegye nagyon ijesztő. Nekem volt ehhez hasonló pákám ami ilyen heggyel rendelkezett és az nekem ette a panelt. A képen nem nagyon látom az oxidációt de nem lehet hogy az ónból kifolyó gyantának a nyomát látod? Ha az lenne akkor azt csak denaturált szesszel le kell mosni és kész is.
Pontosítok, inkább olyan, mintha a forrpontok körül előbukkant volna a rézfelület (kissé fekete). Az ónozást leégetheti a forasztó?
Az nem biztos , hogy oxidáció , hanem az ónozó anyag , és amivel forrasztottál anyag keveredéséből kiváló szennyezettség.
Akkor szerintem a pákád hegye lesz az. Ha olyan a hegye mint amire gondolok akkor az 1 tömör rézdarab lesz. Volt nekem vele hasonló tapasztalatom. Áttapadt a rézhegyre az előónozás. Legalábbis nálam ez volt a hiba. A megoldást nem tudom rá mert nálam nem volt valami hosszú életű az a páka.
Igen, olyan hegy, gyakran csiszolgattam is forrasztás közben, mert gyorsan megfeketedett. Eredetileg hegyesebb is volt. Érdemes lenne esetleg megpróbálni ismét hegyesre reszelni?
A sok macera elkerülhető, ha kétoldalas levilágítót készít az ember, vagy vákuumal dolgozik, mint kaqkk barátom. Alapvetően elfogatható a NYÁK, viszont a forrszemek tragikusan rosszak, illetve nagyon pontatlanul vannak fúrva.
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2012
Még egy problémám van: egy 75miles vezetéken lett egy hajszálvékony alámaródás a vezeték keresztmetszetének 3/4 részéig. Azt forrasztóónnal befuttatva használhatom még?
Csak nem nyugszom ! Vettem még egy 6 csöves arcszolit , ha ideér nekem is kétoldalas lesz a levilágítóm (tervben van még az elektronikus fénycsőinverter és a potival állítható időzítő
lcd kijelzővel ) ,de ha ez kész lesz tényleg nem fejlesztem tovább.
Ohh értem. Megzavart a lakk szó(arról meg informálódtam, hogy nem P20 ról van szó)
Ki kell próbálni .
Én most levilágítót tervezek magamnak, fadoboz+ 100-100 db UV led(kínai barátainktól), így lesz egy 2 oldalas levilágítóm, A4-es kivitelben. Ha gondolod tesztelhetem, vagy csak kérdezzük meg gulasoft-ot.
Sziasztok!
Visszatérve az eredeti problémára, miszerint a tinta ráragad a fényérzékeny lakkra (bővebben ott, amire most válaszolok), meglett a megoldás. Kevés hintőport szórtam a fóliára, ecsettel szétterítettem, majd lefújtam a felesleget. Az eredmény tökéletes lett. Köszönöm mindenkinek a segítő szándékot!
Az lötstopp.
Csak kérdés jó e még.
Hali!
lényeges különbség van az epoxid és a cuprexcart nyáklap között? A cuprexcart az a bakelit féle könnyen törő lap? Mert méretre szabásnál ez a tulajdonsága jól jött. Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |