Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Ehhez csak annyit hogy hajrá.Várjuk a fejleményt hátha lesz egy újabb konstrukció.FET vagy IGBT?Manapság már nincs nagy külömbség köztük.Készítettem evvel is azzal is,mint a gyáriak is,talán az áruk amit figyelembe veszek.Mostanában inkább a fetek jönnek be nálam ár szerint.
Köszönöm, a lelkesedés megvan Készüléket vásárolni túl egyszerű, építeni egyet viszont művészet és hódolhatok kedvenc hobbimnak
Valóban a FET olcsóbb, viszont egy 130A-os inverterhez 8 db szükséges az kb. 7000 HUF (pl. IRFP460), ha IGBT akkor mondjuk G30N60A4d (75A/db.) 2db. 3840 HUF ... nos nem tudom ... persze az építés valamilyen szinten pénztárca függő, de "lassú víz partot mos"
Persze az ár,attol függ honnan vesszük.Mondjuk 8Db IRFP460,az már tud 160A.
Valóban! Igazad van egyszer tesztelés gyanánt "tuningoltam" egy SIM130-ast (EP System.) 8db. MOSFET van benne és a lakatfogó 175A-t mutatott maxon, természetesen vissza lett állítva a kütyü max értéke 130A-re (gyári max). Tapasztalat szerzésnek jó volt
Helló
Nem is árnyélokásnak szántam hanem szigetelésnek.Nem nagyon vagyok kibékülve a mostani vezetékek szigetelésével.Elég hamar meglágyul.És ott elég sokmindenhez viszonylag közel van az a két vezeték.Ezért tettem rá egy plusz szigetelést.
TME-ben 10 db. STW13NK60Z bruttó 4265 Ft. Ez igaz, hogy összesen csak 130A, viszont 500 helyett 600V-os!
Nos megtaláltam a Maci kapcs.rajzát, valóban szimpatikusabb a felépítése, mint a Sim130-nak
Köszönöm a tanácsot! Megszívlelem! Szép napot!
Szia!
Köszi az infót, ez valóban elérhető árkategória Mikrokontrollerek terén nekem nincsen tapasztalatom A MACI gép Erdgab (lásd fórum) fejlesztése és nagyon dicsérik
Üdvözletem mindenkinek!
Már régóta olvasója vagyok a fórumnak, de csak most határoztam el magamban, hogy belefogok a maci építésébe. Elkezdtem rendelgetni az alkatrészeket, viszont lenne egy kérdésem. A 4,7nF/1000V kondenzátor helyére 1600V-os MKP típust tehetek-e?
Hello!
Gee Lee-től kaptam egy rajzot. (Feltételezem már ide is feltette.) A kérdésme a következő: Megépítettem próbapanelon az UC3845-öt. Ha jól értem a kapcsolás működését, akkor a leragadásvédelem úgy működik, hogy míg magas a fesz addig az opto tranyoja nyitva van tartva. Tehát hogy ki tudjam próbálni a kapcsolást az 1k-s ellenállást közvetlen a 2-es lábra kötöttem. A 3-as lábbal mit kell csinálni valamit, hogy beinduljon az IC? Ha jól értem az áramszabályzó kör működését, akkor a 3-as láb feszültségét a poti határozza meg, ha viszont elindul a hegesztés akkor az áramtrafó feszültsége-diódafeszültség jelenik meg a 3-as lábon. Tehát az áramtrafó nélkül be kéne indulni az IC-nek. Sajnos nem tudom rávenni hogy működjön. KÖszi Matyko
#borvendeg a 3-as lábat 15o Ohm al testre és lám csodát megfog indulni.
Az az optó nem letapadásvédelem (ami egyébként nem tudom mit jelent, mert az ellen nem nagyon van védelem hogy ne ragadjon le), hanem túlfesz védelem, nem nagyon értem miért van benne. Ha az optó LED-je világít, vagyis feszt adsz a 2-es lábra, akkor az IC leáll. A 2-es lábnak a földön kell lenni, az 1-es lábat pedig hagyd üresen és akkor el fog indulni.
Benne hagyhatod az optót, mert később jó lesz arra hogy a hőkapcsolókkal vezéreld, illetve azon keresztül tudod majd késleltetni is ha akarod. A szabályozás pedig akkor kezdődik meg, amikor a 3-as láb feszültsége eléri az 1V-ot. Amíg nem éri el, addig a max kitöltéssel fog menni. De ezekre rájössz magadtól is, ha megnézed az adatlapot.
A leragadásvédelem célja az lenne, ha már leragadt az elektróda és lecsökken a feszültség a kimeneten, akkor leszabályozza a kimeneti áramot. Letapadásvédelem helyett szerintem inkább elektróda felizzás elleni védelemnek lehetne nevezni, mert ha jól működik ez a védelem akkor nem izzik fel az elektróda a leragadáskor és letörés után még leolvasztható. Leragadás ellen az ügyes hegesztő kéz a védelem.
Gee Lee bocs, mikor írtam még nem láttam a HSZ-edet. Az általad írt megoldással műküdik.
Most a 3-as lábra egy potival állítható feszt kötöttem. 1V alatt megy 50% kitöltési tényezővel, afelett megáll(0V van a kimeneten).
Tudom hogy mit hívnak leragadásvédelemnek, ezért írtam amit írtam. Ha már valami egyszer leragadt, akkor ez ellen már elég nehéz utólag védekezni (esetleg egy időgéppel). Nem csak nyelvtanilag nem helyes a kifejezés, hanem egyébként sem.
Úgy kell neki működni. Egyébként összeraktad az egészet? Adtál neki feszt is, vagy csak a vezérlés megy? Kíváncsi lennék egy U D-S ábrára. Szerintem az élesztéshez használj valami alacsonyabb feszt. Úgy szoktam csinálni hogy elindítom mondjuk 20V-ról, és feltekerem 180V-ig (mert tovább nem tudom).
A védelmekkel kapcsolatban: nem jó ha az IC bemenetére közvetlenül hosszú kábeleket lógatunk, még ha az lenne is a legegyszerűbb (hőkapcsoló a bemenetre oszt kész). Tennék elé egy 555-öt, hogy bármi miatt kapcsol is le, ne kapcsoljon vissza csak néhány másodperc után.
Azt elfelejtettem hogy ha nem akarsz az áramváltóval bajlódni, akkor tegyél be helyette egy söntöt, 4-5db 2W-os ellenállás párhuzamosan elvileg elég.
Egyenlőr a vezérlést raktam össze, az IC megismerése céljából.
Valószínűleg jövőhéten folytatom. Egy két módosítást akarok rajta végrehajtani. Majd beszámolok az eredményekről. Köszi a segítséget.
Hajrá. Remélem az "eldurrant, elpukkant" szavak nem szerepelnek majd a beszámolóban.
Megígérem keresek rá valami választékos kifejezést...(Remélem nem kell.)
Még az jutott eszembe, hogy fojtónak van egy troid magom, de mintha valahol azt olvastam volna, hogy az nem jó. Jól emlékszem? Ezen kívül még van E65-ös vasam sok. Azt lehet használni fojtónak? Ha igen, akko razt is kifordítsam, vagy tekerjem csak rá hagyományosan?
A toroid az ha ferrit akkor nem lesz jó, ha porvas akkor meg kicsi. Az E65 vagy legyen nyitva, vagy ha összerakod akkor jó nagy légrés kell bele. Most meg nem mondom hogy mekkora, de 5-10mm biztos.
Rendben köszi. Eredetileg is fojtó volt a troid is meg az E65 is.
Akkor nem kísérletezek a troiddal. Az E65-be szemre olyan 5mm légrés most is van. üdv.:Matyko
Most olvastam a söntös HSZ-t. Pont ez az egyik fejlesztésem, hogy az áramváltót nem magam tekerem, hanem van gyári áramtrafóm. Viszont ez elég érzékeny. 50W-os weller páka kábelére rátéve 24V-ot mértem rajta.
Viszont nem nagyon értem, az IC működését. 1V alatt a kimenetén ott a négyszögjel. Ha több van rajta akkor 0V van a kimeneten. De he elkezdek hegeszteni, akkor az áramtrafóba indukálódik feszültség és magasabb lesz 1V-nál. Tehát megáll az inverter.
Nincs valakinek 1K NTC-je?Adok helyette 90C" alapból zárt kapcsolót.
Üdvözöllek!
Vagy nem érted az áramváltó működését vagy valamit nem jól csináltál.Az áramváltót soha nem szabad nyitott kimenetekkel üzemeltetni!A hegesztőben az áramváltó tekercs és a hozzá tartozó egyéb alkatrészek jelentenek egy egységet s egyben vizsgálandók. Idézet: „De he elkezdek hegeszteni, akkor az áramtrafóba indukálódik feszültség és magasabb lesz 1V-nál. Tehát megáll az inverter.” Nem,nem áll le az inverter,csak beáll a potival meghatározott áramértékre.
Uraim!
Látom,némi fogalom zavar alakult ki az elektróda leragadáskor védő áramkör kapcsán.A piros keretbe azt írtam,hogy elektróda letapadáskor védő áramkör s alatta olvasható,hogy ezen kifejezés mit takar.Valóban nem véd az elektróda leragadása ellen,de leragadáskor annál inkább.Nem mindegy,hogy zárlatban a gép mekkora árammal dolgozik.A kritizált szóhasználat fogalomzavart okozhat valóban,de itt a fórumon,mint zsargon kifejezés, terjedt el sajnos,de aki elolvassa a valódi fogalom mikéntjét az tudni fogja,miről van szó,már ha elolvassa ................
Helló Mindenkinek.
Lassan csak elérek arra a szintre,hogy el kéne indítanom a gépet teljes táppal.Azt szeretném kérdezni,hogyha a pufferkondi és az igbt panel közé beteszek egy üvegbiztosítékot az megvédi az igbt-ket ha valami bibi van?Van itthon 2, 4 és 8 amperes mindhárom lomha.Csak méricskélni akarok és üresjáratban menne a gép |
Bejelentkezés
Hirdetés |