Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
Köszi a választ, remélem most már jól berajzoltam. A szoros csatolásra, majd később rákeresek, (most meló) remélem fogok találni róla valamit. Egyébként a szekundernél is törekedni kell a szorosabb csatolásra? Még annyi, hogy a másik képen egy pc táp trafó van csak átalakítva, tehát a szekunderek felhasználásával van primer és szekunder, de itt se lesz szoros csatolás mégis működőképes push-pull kapcsolással.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2012
Idézet: Szerinted most ott van?„A snubber a trafóra kell vagyis a 2 FET drain-je közé, nem pedig oda ahova rajzoltad” Régen bontottam már szét PC trafót, nem emlékszem hogy vannak tekerve a szekunderek. Biztos hogy működni fog így is, csak hogyan. Ha szerencséd van akkor nem nyírja ki az 50-60V-os feteket, ha nincs szerencséd akkor meg igen.
Aha köszi. Remélem így már okés lesz.
Hát egyenlőre jó lesz ez így, majd a nyákot megtervezem hozzá, olvastam, hogy eléggé közel kell rakni egymáshoz mindent, persze figyelembe véve a biztonságot. Keresgéltem a trafótekerésről írások hát elég komolyak , igazából így olvasásra elég nehéz lesz. Számolni már számolgattam pc vasra. Primer 2x11 szál 0,4es huzallal 6 menet, szekunder 2x2 0,4es huzallal 17 menet.
Az alábbi képen található négy rajz, közül melyik lenne a jobb a push-pull-hoz?
Balról a 3. tekercselés a jó. Szoros csatolást a primer és a szekunder tekercsek között kell kialakítani, úgy, hogy több rétegben tekercseled meg a trafót, mondjuk 2-2 rétegben. 1 sor primer, 1 sor szekunder, 1 sor primer, majd megint egy szekunder. A menetszámok miatt érdemes a primereket párhuzamosan kötni, a szekundereket pedig sorba.
Gyári PC trafóval is működik a dolog, csak rosszabb lesz a táp hatásfoka és nem visz át maximális teljesítményt. Én annó 360W-ot préseltem ki egy PC trafóból 60KHz-en. Mekkora teljesítményt szeretnél?
Köszi a választ, hát kb. 250W kellene minimum, egyenlőre csak így kísérletezgetés miatt építenék egyet az alábbi általam szerkesztett kapcsolási rajzzal. Van az a nagyobb PC trafóm nem ei-33 hanem a nagyobbik. Csak a trafótól félek, mert elég kezdő vagyok ebben a dologban. Amúgy úgy lehetne, hogy 1 sor szekunder, 2 sor primer, még egy sor szekunder. A 2x11 szál 6 menetet egybe feltekerni és utána szét választani a szálakat 11-11re?
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2012
Szálak szétválogatását, a szálcsoportok megjelölését, végeinek kötegelését még a soratrészek összereresztése elött célszerű elvégezni. Feltekerés után szétválogatni nagyon bosszantó, idegesítő, sok ideig tartó meló!
Értem szóval érdemes a 11-11 szálnak az elejét végét még a sodrat előtt megjelölni és külön szedni 11-11re.
Sziasztok!Lenne 1 kérdésem .. zd1 zd2 zd3 -mat hogyan lehetne helyettesíttenil TL431 -el előre is köszönöm
üdv Petikee
Szedj szét egy kapcsolóüzemű dugasztápot dvd tápot vagy akármit ami TL431 tartalmaz, szinte az összes, rajzold vissza a kapcsolást, néhány ellenállást át kell méretezni.
A remote lábra még kell egy 5.6V Zener mert így 0,8 V felett bekapcsol ami autós környezetben nem jó.
Na találtam 1 progit valahogyan így kellene?
A zener jó, a visszacsatolást a biztosítékok elé kell leágaztatni.
Tipikus kapcsolás: A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
Köszönöm Szépen !A te kapcsolásodat csak a + ágba kel bekötni ? vagy a földelés megy a - ágra? (ha betudnád rajzolni akkor nagyon hálás lennék )Köszi!
A Vout a + a test jel a negatív.
Köszönöm!Ellenálásértékek maradhatnak?program számolta....
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2013
Üdv!
Segítséget kénék a táp beüzemelésre. Nem igazán tudom hogy is kéne beüzemelni! Össze raktam már egy ideje tápot,de mivel nem volt hozzá megfelelő hangszóró így nem foglalkoztam vele. De úgy döntöttem mégis be kellene üzemelni ha már van!Pc tápról megy az élesztés. Trafó emmzolee leírásának megfelelően lett tekerve. Idézet: „Ha pc tápból való a mag, akkor 1,1cm2 körül van a keresztmetszete. Ahogy nézem a kapcs. rajzot, 33KHz körül fog menni a tápod. Az indukciót én nem vinném 0.16 fölé. Nekem akkor is 5,8 azaz 6 menet jön ki 13.5V-hoz számolva. 150W kimenő teljesítményhez 5A/mm2 áramsűrűséggel számolva a primer tekercset 7-7 A-el lehet számolni. Azaz ha 0.4-es huzalod van, akkor kell belőle 2 X 11 szál a két tekercsnek. Szekunder 2 X 17 menet. Itt az áram kb 2A lesz. Akkor 2 szál 0,4-es huzal elég tekercsenként. 2 szekunder tekercs van, akkor 2 X 2 huzal és 2 X 17 menet.” Sajna komoly műszerem nincs csak egy a voltmérőm. Elvileg működik le is ad terhelés nélkül 72-73V-ot. Ha viszont terhelem 220V izzóval vissza esik 4-5V-ra és autós táp elé bekötött izzó világi. Jó ez így? Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2013
A primer oldalra csak az élesztésnél kell az izzó! Ha terheled a táp kimenetét akkor nem kell, mert az izzónak pont az a lényege, hogy bizonyos áramnál többet ne engedjen át, tehát ha a primer oldalon bent van az izzó ne terheld a táp kimenetét!!!
Most már értem. Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2013
A potival mit kéne állítani?Most már világit. 220V 40W izzóval 58V-ra esik vissza. Nekem ez sok 40v-ak kéne lennie max! Mit kellene csinálnom?
Nincs előttem a kapcsolás, de szerintem a kimenőfeszültséget állítod vele.
Próbálgatom de fesz nem változik,de az egyenirányító diódák melegszenek elég durván!
Az létezik,hogy a 220-as izzó jobban terheli mit a végfok ?
Az létezik,hogy a 220-as izzó jobban terheli mit a végfok ?
Tehát üresjáratban 72V van a tápodon, azaz 2X36V Terhelten meg 58V, azaz 2X29V. Ez nem tűnik rossznak. A végfok ic (TDA7294) +- 40V-al üzemel azaz 80V.
Amikor a tápodat terheled és a kimenete vissza esik 58V-ra. Akkor eközben mérd meg a bemeneten a 12V-ot. Mennyivel csökkent? Lehet bezuhan a terheléstől a tápod. Jó lenne tudni ott veszik-e energia. A tápban lévő poti nem a kimeneti feszültséget állítja. Annak az a szerepe, hogy a tápfet ha elszáll, akkor lekapcsolja a vezérlőjelet. A potit úgy kell beállítani, hogy a táp éppen hogy csak bekapcsoljon és ha a fettel valami gáz lesz, akkor megemelkedik az ic 1-es lábán a fesz és ezért a komparátor leállítja a vezérlőt. Ezen a tápon nem tudsz állítani. Viszont most nézem, hogy a túlfesz ellen van benne védelem. ha a tápod 15.45V fölé megy, akkor nem engedi a rendszert bekapcsolni. Így nem tud a táp nagyobb feszt termelni, ami kinyírhatja a TDA7294-et. Azt számolom, hogy terheletlenül ez a kimeneten 2X42V körül lesz. Az ic elméleti maximuma +-50V. Nekem teljesen jónak tűnik ez a táp. A dióda melegedés: A cucc kb 100W-ot vesz föl max. Ez a diódák számára 1,7A/ bekapcsolási idő. A dióda nincs mindig nyitva. Csak akkor melegszik, ha vezet. Ez meg kb a periódus idő 45%-a. Így 0,765A effektív árammal számolhatunk. A dióda nyitó feszültsége 1,2V. Az 1 diódán eső feszültség 0,918W. A dióda adatlapján azt írják, hogy 30°C-ot emelkedik 1W-ra. Akkor 27.5 fokot fog emelkedni a hőmérséklete a környezeti hőmérséklethez képest. Az nyáron kocsiban lehet 60°C, de akkor sem éri el a határát ami a 175fok. (Az 50°C-ot ujjal már forrónak érzed, pedig az normális nála.) Ha ettől sokkal jobban melegszik a dióda, akkor érdemes gondolkozni. Lehet a snubber nem jó, vagy valami más. Akkor jó lenne jelalakokat mérni, de lehet kicserélhetnéd egy erősebbre, aminek nincs akkora nyitófeszültsége és akkor máris kisebb fesz esik rajta. |
Bejelentkezés
Hirdetés |