Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Helló!Van egy 220v 1500w 2800rpm villanymotorom.Sajnos az adattábla nincs meg,de akitől vettem ezt mondta.Az a gondom vele ,hogy terhelés alatt nem indul el.Mi lenne a megoldás,hogy terhelésnél is induljon?Nyomógomb esetleg egy állandó kondit,de mekkorát,és hova?Képet küldök most hogy van kötve.
Szia! Ez a motor nyilván állandó üzemi kondenzátoros IMI motor. A most rajta lévő kapacitás kevés, mert legalább 40µF vagy inkább 2X25µF kellene hozzá, hogy megfelelően tudjon működni. Ennek az "állandó üzemis" típusnak alacsony az indító nyomatéka és ha indításkor erre szükség volna, akkor még plusz 50µF kell még hozzá, nyomógombbal rásegítésnek.
Megvettem az üzemi kondit,de csak 90-est kaptam.Bekötöttem a másik kondi helyére,de a motor egy idő után elkezdett füstölni.
Szia!
Ezt a 90-es kondit ugye nem állandóra kötötted!
Ki mondta, hogy 80µF vagy 90µF kell állandó üzemre? Én azt írtam, hogy legalább 40µF vagy 2X25µF kell hozzá, ha 1500W, 2800f/p a motor adatai. A tengely közepének magassága a talptól mérve ha 90mm, akkor bizonyára ennyi a teljesítménye, ha át nem tekercselték más paraméterekre. Szóval nem a meglévő 16µF-hoz kell az értékeket hozzátenned, hanem maximum annyi amit leírtam. Nem 40 plusz 2X25, hanem vagy 40, vagy 2X25µF maximum, állandó üzemre. Ha induláskor ez kevésnek bizonyulna, akkor kell rásegíteni plusz 40-50µF-al. Ha valami még most sem világos, akkor bennem van hiba.
Helló VIM!
Ne pöccenj be, szerintem egy kis fogalmazási probléma csúszott be. Első sorban azt írod legalább 40, (lássuk be a 80 és a 90 is van annyi, tehát szigorúan véve ennek a kitételnek megfelel mindkettő). Aztán azt írod "maximum annyi amit leírtam" A végén meg azt, hogy 40 vagy 2x25 a maximum...
Szia!
Tovább kell lépni! Tedd vissza a 16µF-ot és járasd a motort, legalább 10 percig, utána nézd meg, hogy melegszik-e. Ha füstöl, akkor nincs miről beszélni, ha nem melegszik, akkor szerezz egy konnektorba dugható teljesítmény mérőt, mérd meg a teljesítményét! Én egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy az 1,5 kW-os. Utána majd a többit...
Szia!Először is elnézésedet kérem, hogy csak most válaszolok a kérdésedre a válaszom:igen működik egy 15 mikrofarad-os üzemi és egy 100 mikrofarad-os indító kondenzátorral a bekötési javaslatotok alapján de az tény, hogy induláskor ránt egyet a hálózaton de ettől függetlenül minden gond nélkül beindul és nagyobb melegedés nélkül üzemel is egy kúpos rönkhasítón.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2012
Szia
Ha szerencséd van nem égetted le. A 16µF-val párhuzamosan kösd a 90µF-os kondenzátort egy nyomógombbal sorba kapcsolva. A gombot csak induláskor nyomd. Adattábla nélkül csak a motor méretéből tudsz következtetni a teljesítményre. Szerintem ez indítókondis motor, lehet hogy a 16µF nem is kell.
Szia! Teljes mértékben igazad van. Csak tudod amikor megláttam "rajta" a 16µF-s kondenzátort és azt írják,hogy 1500W, akkor az úgy nem lesz jó. Tudom, hogy Te érted miről is van szó, de nem gondoltam volna, hogy "nem mindenkinek". ("Allah növessze hosszúra a szakállamat.") A kettős áthidalással a tipikus állandó üzemi kondenzátoros forgásirány váltást szokás megoldani gyárilag. Az áthidalások elforgatásával valósul meg az irányváltás, átkötés nélkül. Az indító kondenzátoros motoroknál csak egy áthidalás van, de annál az áthidalás elforgatásakor a kondenzátort is át kell kötni ahhoz, hogy a forgásirány megforduljon. A teljesítményt pedig a tengely magasságból lehet származtatni. A 63mm tengely magasság ~2800f/p-nél 180-250W, 71mm-nél 370-550W, 80mm-nél 750-1100W, 90mm-nél 1500W szokott lenni gyárilag. Szóval ezért írtam amit írtam. Remélem nem sikerült leégetnie a druszámnak a motort.
Sziasztok! Kaptam egy 4 kw-os motort, a kép szerint volt bekötve. Földelés nem volt rajta. Körfűrészt szeretnék vele hajtani. Egy sima egyállású kapcsolót tennék rá, gondolom olyat, ami mind a 3 fázist megszakítja. A fázist hosszabbítón kell elhozzam az órától, de ott a kismegszakítók csak külön-külön 1-1 fázist bontanak adott esetben. Ezért egy fogadószekrénybe tennék olyan kismegszakítót, ami a 3 fázist egyszerre leoldja gond esetén. A fáziskiesésre milyen megoldást ajánlotok? Be kell kössem majd a földelést is?
A földelést mindenképpen kösd be!
Védelemként egy motorvédő kapcsoló kell, olyan készülék melyen beállítható a 8,8A-es érték. Ezek a védők zárlatra, túlterhelésre, fáziskimaradásra is kioldanak, A három fázist egyszerre bontja. Ha olyan tokozásút veszel mely kivülről kapcsolható is akkor az elláthatja a kézi kapcsoló szerepét is.
Igen a földelés mindenképpen kösd be! Én az indítást személy szerint mágneskapcsolós öntartással oldanám meg + két nyomógomb. Ez azért hasznos mert feszültség kiesés esetén a motor nem tud közvetlen vissza indulni mikor meg jön a feszültség csak újbóli nyomógomb megnyomásával!
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2012
Köszönöm a segítségeteket.
elektroton: vettem egy motorvédőt, ami mechanikus és állítható 6-10 A között az értéke. Kérdésem az lenne még, hogy a motor testén lévő két furatba kössem a nullát és a (földelés jelhez) a testet? Kvázi a motoron egyesül a föld és a nulla? zsompi:talán nálunk nem akkora gond a fáziskiesés, de ha működni fog a dolog, akkor majd még beruházok egy-két kiegészítő elemre, mert az automatikus újraindulás nem egészséges pláne, ha ott a kezem.
Ha 3 fázisról táplálod a motort, akkor a nullát nem kötöd sehova.
A nullát és a védőföldet semmilyen körülmények között nem kötheted össze a motoron!
Erre csak azért gondoltam, mert 4 (3 fázis, 1 föld) volt bekötve a motorba, de nekem 5 pólusú a csatlakozóm. Köszi, hogy figyelmeztettél.
Hello!
Nekem is adott egy 220/380 Voltos, 1100 Wattos motor. A tekercsekből 3 szál jön ki. Ha ellenállást mérek, minden irányban megegyezik, ha jól tudom, ezt nevezik szinkron motornak. A kondit be tudom kötni, mivel gyakorlatilag csak a forgásirány határozza meg, melyik 2 pontra kell a kondi, viszont nem tudom, mekkora kondi kéne. Van itthon egy olyan kondim, ami a felirata alapján indító kondi, 100-120 mikrofarádos. Ezzel gyönyörűen beindul, de hallhatóan erőlködve fut és melegszik és a kondi is meleg és folyik belőle az elektrolit :S Van egy másik kondim, sajnos nem nagyon lehet leolvasni, mekkora, elvileg olyan 100 körül van az is, azzal viszont nagyon lassan pörög föl, de ha felpörög, szépen megy. Olyan szinten nehezen indul vele, hogy ha bármi is rá van téve (egy pici kis körfűrészt kéne hajtania), akkor csak morog szegény, még az sem segít, ha kézzel rásegítek. Lehet, hogy kell rá indító- és üzemi kondi is? Olvastam itt indító reléről, de nem igazán találok a neten ilyesmit és még ha találok, sem tudom, milyen kell nekem. Van annak hivatalos neve? Hátha találok a vaterán Köszi Gábor
Szia!
Először is nem attól szinkron vagy aszinkron egy motor, hogy hány vezeték jön ki belőle. Másodszor pedig az, hogy 220/380 van ráírva de ennek ellenére csak három szál jön ki belőle azt sejteti, hogy át lett tekercselve, lehet, hogy éppen 380V-ra. A 220/380V-os motorból 6 szálnak kell kijönnie az átköthetőség miatt.
Értem.
Azaz nem Ez a motor volt már használva 220-al, csak elkavarodott a kondija. A válaszod alapján, amit köszönök, az derül ki, hogy ez 3 fázisra át lett kötve és akkor nem tudom 230-ról használni.
Az egyforma ellenállásra írtam a szinkront, nem a 3 madzagra. De nem tudom, csak ezt mondták.
Még az azonos ellenállás sem azt jelenti, hogy szinkron vagy aszinkron, mert ez a jellemző a felépítésétől változik és nem a tekercsellenállások szimmetriájától. Próbáld meg elindítani egy 40-50 µF-os állandóüzemű kondival. Ha szépen, simán megy, akkor próbáld ki terheléssel is.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2012
Köszönöm!
Ez azért is jó hír, mert ma találtam itthon egy vadi új 50 mikrós kondit
Szia! Mondjuk Neki azt, hogy hiába 220V a tekercsek feszültsége, de a csillagpont belül lett kialakítva és emiatt nem lehet átkötni 380-ról 220-ra, mert így akkor kettő tekercsre jut csak a 220V ami nem lesz elegendő "semmire" sem. Persze az más ha olyanra tekerték mint egy "mosógép" motorját.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2012
Nem baj, próbálja ki, aztán meglátja. Lehet, hogy deltába van elkötve a tekercselés
Tényleg sötét vagyok a motorokhoz, így elhiszek mindent
Azt nem írtam, hogy az elvileg 100 mikrós kondival üresen felpörgettem a motort, azután ráengedtem az ékszíjat és csináltam próbaterhelést, meg sem érezte a motor a vágást. Mondjuk az elvileg 1100 Wattos motor 1-2-es gyorsítással hajt egy 130-as átmérőjű pici fűrészlapot, gondolom nem bírná a 400-as lapot el.
Szia! Nem írsz semmit a motor adattáblájáról, ha egyáltalán van neki adattáblája, mert abból jobban ki lehet következtetni, hogy eredeti vagy áttekercselt a motorod amit át akarsz kötni. Ha működött már 220V-ról a szokásos módon, akkor szerintem már át lett tekercselve és úgy, hogy a bekötése ne okozzon másnak sem fejtörést (koszorú tekercseléssel). A bekötést ennek a leírásnak megfelelően kell méretezni és bekötni. Egy áramfelvételt azért nem ártana megmérni a teljesítményre utalólag, mert az sokat elárulna még a motorról és az 1100W-ról.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |