Fórum témák
» Több friss téma |
Szia. Akkor a cső jó. Az elektronikában keresd a hibát. Ha jobban szétbontod a "csomagolást" lehet találsz is benn szemmel látható égett alkatrészt pl.ellenálást de a kondikat is szemügyre kell venni.
Sziasztok!
Vásároltam a konyhába pultvilágításnak egy kisebb neonlámpát. 15 W-os 2L72 cső van benne. A gond az, hogy kikapcsolt állapotban is enyhén villog, sőt patron nélkül is felkapcsolható. Mi lehet a gond? Üdv: Jani
Fázis helyett a föld van nálad megszakítva a kapcsolóban.
Fordítsd meg a huzalok polaritását! Mindig a fázist kell a kapcsolónak megszakítania! Jelenleg most úgy viselkedik, mintha valami cső alakú glimmlámpa lenne őkelme, valamennyi földet össszeszed valahonnan a levegőből ... és aztán "dereng" ... A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2012
Nem föld, hanem nulla, a többi stimmel!
Az is stimmelt, amit előzőleg én írtam - ugyanis a nulla szálat általában a házba a bejövetelénél egy közös kapocslécre kapcsolják a védőfölddel, azaz röviden a "földdel". Mindezt én legelőször nem akartam elhinni, de tényleg így van.
Hogy aztán onnan két szálként vezetik el - egy zöld sárga érintésvédelmi föld-ként és - egy fekete nullaként - az megint másik kérdés. Csak úgy szakmailag. Mert a valamikori "vízcsőre kötünk egy darab lemezcsíkkal", oszt azzal lesz megoldva a védőföld - már nagyon nem működik, ugyanis a föld alatt a víz nyomócső manapság már egyáltalán nem ólom vagy colos horganyzott cső, hanem csupán vagy fekete műanyag ([i]polipropilén[//i]) vagy valami sima üvegszálas eternit. Ami aztán miután - mivel egyik sem jó vezető elektromosan - már nem lesz földelés soha a büdös életbe! A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2012
Nem két szál jön el az elosztótól, hanem három: fázis (fekete), nulla (kék), védővezető (zöld-sárga). Tehát több tárgyi tévedés is van az írásodban, ezért erre jobban figyelj legközelebb.
Üdv.
CCFL hidegkatódos csövet szabad használni kivezérlésjelzőnek? Rövidül élettartalma és ha igen mennyivel?
Ez dugvillás neonlámpa és hiába fordítom meg a dugót akkor is él a jelenség. Márpedig az egyik helyzetben a fázis van megszakítva. Azt vettem még észre, hogy van amikor egészen elalszik, s ha az ujjammal közelitek a neonhoz (úgy, hogy közben egy plexi burkolat is védi) elkezd villózni (mint egy plazma kisülés).
Ha túl messze van a kapcsoló akkor a falban futó kábelek kapacitivan "átszórhatnak" a megszakított vezetékre is. Ez nálam fázisceruzával is kimutatható. Esetleg a neonnan köss párhuzamosan 200-300kohm ellenállást párhuzamosan, levezetni ezt a kóboráramot.
A kapcsolója beépített. Ez egy kis kompakt armatúra. A bekötések, s érintkezések jók, megnéztem.
Normális fojtó van benne, vagy valamilyen * elektronikus előtét? A mamánál is volt egy ilyen a mosogató fölött, és az is ezt csinálta. Ha kihúztam a konnektorból, természetesen abbahagyta. Előbb utóbb lecseréltem egy általam gyártott, fojtóval szerelt, 20W-os armatúrára.
Esetleg valamilyen kondenzátor gyárilag rossz helyen van, és a minősége sem megfelelő. A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2012
Sziasztok!
Van egy 15W-os folytótekercsem. Gondolom tudom üzemeltetni a 18W-os csövet. Nem fog nagyon melegedni a folytó?
A fojtó nem fog jobban melegedni, csak a fénycső fog kisebb fénnyel világítani.
Megépitettem a kapcsolást amit kamaro csatolt ezelőtt.
csak vastagcsövekkel működik- azzal tökéletesen. probléma: vékony csövekkel legyen új vagy régi /sokat kiprbáltam / nem gyújt be . -néha villan, kocogtatásra bizonytalanul begyújtogat. Mindent cseréltem kipróbáltam , nem értem miért van ez. Ha feltöltök kb 10 nf os kondit és egy pontra érintem, akkor általában beindulgat. Ez nem megoldás, hiába vettem új vékony csöveket - nem megy /ráadásul vastagot nem árulnak már/ ? Kár lenne, mert olyan jó kis egyszerű kapcsolás - Kérlek segítsetek nekem . Előre is köszönöm !
Milyen a vékony cső? T5, vagy T8 típusú?
Próbáld meg : a csőre egy vékony szigetelt egy eres vezetéket tekerj vagy ragassz rá és az egyik végét kösd a védőföldre .
A cső T8-as típusú.
"kaqkk": kb hány menetet tekerjek a cső végére? A másik végét hagyjam szabadon?
Persze, az elosztótól valóban 3 szál jön el, de az az elosztó előtt előzőleg még kettő volt. Csak ott, az elosztónál a "0'-t többnyire már két szálon viszik tovább.
Van egy kék, és van a zöld-sárga. Egy valóban nulla és az a bizonyos "védőföld". Kinn a telkemen az utcai oszlopról a villanyóráig csak egy szál drót jön be! Egy fekete vastag szál, ami valójában a fázis. A fonott aluminiumhuzal, amelyik a feketét is tartja össze vannak sodorva (na meg az a másik pólus) - hát az lenne a nulla. Aztán az óra mögött illetve a biztosítékoknál a kapocsléctől már hirtelen 3 szál van valójában kivezetve, amint említetted. Először én sem hittem el, de ezt hivatásos villanyszerelő mondta. Meg amikor tavaly cserélték az órámat az ElMű-től. (állítólag 10 évente kell)
Általában 8-10 voltos szokott lenni a szekunder oldal.
Én szedtem szét már egy párat, így aztán tudom. Pl. az Olympia Electronics trafója az 2x8 V; a Bobitrans spanyol gyártmányúé meg 2x9,5 V-os. Erről megy az akksi csepptöltése, és ez csinálja egy inverterrel a fénycsőhöz a feszültséget egy elektronika segítségével.
Jó, jó, de én még ezeregy évvel ezelőtt láttam ilyesmiket, sőt mi több, nálunk a régi 120 literes Lehel hűtőszekrény nullája ís így volt akkoriban megcsinálva. (a '60-as években)
(ráadásul akkoriban egy hivatásos villanyszerelő csinálta meg!)
Ez egy pár próbával meghatározható , minden cső -elektronika mást kíván . Először én celluxxal a cső hosszában (hátul ahol nem látszik) végig ráragasztanám .
Sziasztok!
Akváriumra csináltam egy fénycsöves világítást. Az a gáz, hogy a tekercs rohadtul melegszik, már szaga van. A következő a helyzet: -18W Philips fénycső - 1db -18W fojtótekercs - 1db -Őhilipsz gyújtó - 1db És akkor a gázosabb része: -fából készült a tartó, de nem zárt! Két vége szabadon van hagyva. -Belül alufóliával ki van bélelve, gondoltam jobban visszaveri a fényt és talán hőtükörként is funkcionál. Szóval a tekercs forró 1-2 óra működés után és szaga is van. Nem jó ez így! De mit hibáztam? Kellene kondi? Amiből kiszedtem az alkatrészeket az egy nagy 6 csöves világítótest volt, abban páronként voltak kondenzátorok. Ennek az egy csőnek is kellene? Milyen? Hogyan kellene kötni? Némi infó képekben: (Az aksi vizét ne nézzétek, mert most bolygattam meg a növények miatt. Meg amúgy is új még, nincs teljesen beállva, kicsit zavaros.)
Ne aggódj, a fojtók kellemetlenül melegek tudnak lenni...
A hiba ott van, hogy a hő nem tud távozni: ha hanyatt fektetnéd - ami persze nem jó - nem lenne büdös a fa. Megteheted, hogy a fojtót külön helyezed el, akkor is csak két vezetékkel kell odavinned a csőhöz, vagy elektronikus előtétet használsz.
Most épp kiégett egy energiatakarékos izzó, annak az elektronikájával tökéletesen megy. Szerintem ennél maradok. Nagyobb biztonságban érzem magam a nagy, izzó vasmag nélkül. Ráadásul egy szekrényben van az akvárium. Nem hiányzik oda semmi forró dolog.
Kösz a tippet!
Ki kell ábrándítsalak, hosszútávon a kompaktos elektronika szinte biztos nem fog jó lenni, mert vagy a gatyád is rámegy, lévén hogy a cső nem ehhez való, és így eléggé ,,gyilkolja" a hagyományos csöveket, emellé még a kompakt fénycső elektronikák nagy többsége nagyfesz impulzussal gyújt, elektróda előfűtés NÉLKÜL( nagyfesz indítással 1-2KV, előfűtéssel meg 2-300V-al gyújt) gyújtja be a csövet, ami nagyon nem tesz jót az elektródáknak... Szóval javaslom inkább elektronikus előtétet használni!
Kompakt fénycső elektronika közül is van, ami előfűtéssel gyújtja a fénycsövet (általában a 10ezer üzemórás feletti típusok elektronikája) és elektronikus előtét közül is van sok olyan, ami hidegen gyújtja a fénycsövet nagyfesz impulzussal. Ne szerintem akvárium világításnak jó az olyan is, ami hidegen gyújtja a fénycsövet, mert szerintem 1 nap 1x van felkapcsolva. Előfűtés meg akkor lényeges, ha egy nap 2-3-nál többször van felkapcsolva a fénycső.
Sziasztok! (Ezt hozzászólást több fórumra is elküldöm, remélem nem gond. Több szem, többet lát.) A kérdésem az lenne, hogy a fénycső működés közben a fényporral bevont részen bocsát-e ki valamennyi UV-fényt, vagy csak ott, ahol nincsen fényporréteg? Kollégámnak a hegesztőpajzsa a fénycső használatakor mindig bekapcsol. Köszönöm a válaszokat. Üdv.: Yoe
Egy minimális UV-t ugyan kibocsát, de ez nem okozhat problémát. A napon sokkal több UV van. Milyen fénycső van a munkahelyen? Rendes, vagy valamilyen nagyon olcsó csövek vannak? Ha esetleg igen érzékeny fotolakkal, vagy EPROM IC-kkel dolgoztok, akkor kell odafigyelni az UV sugarakra, rossz minőségű csövet pedig minőségire cserélni.
Elképzelhető, hogy valamilyen növénytermesztéshez használt csövek (akár véletlenül) kerültek az armatúrába, és ezek bocsátanak ki UV fényt, ami nem hiba, hanem cél, mivel a növényeknek elvileg UV-ra is szüksége van. A pajzs bekapcsolása alatt mit értesz? Csipog? Villog? Nem tudom, hogy mi alapján "kapcsolnak" be, de talán az is lehet, hogy a fénycső 100Hz-es villogására indulnak be. A villanyhegesztők íve is ezen a frekvencián villog, talán erre van beállítva a pajzs. Idézet: Melyik fénycsövön nincs fénypor? Van olyan fénycső, amin egyáltalán nincs, azt germicid csőnek hívják, NYÁK-fotózásra, és fertőtlenítésre használják kórházakban. Ha véletlenül ilyen is üzemelne, akkor azt sürgősen ki kell cserélni, mert égést és szemkárosodást okoz! „A kérdésem az lenne, hogy a fénycső működés közben a fényporral bevont részen bocsát-e ki valamennyi UV-fényt, vagy csak ott, ahol nincsen fényporréteg?” A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |