Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Szerintem ez a tucatnyi alkatrészből álló kapcsolás percek alatt papírra vethető. Kérdés, hogy érdemes-e, ha kb. 1000 forintért újat vehetsz.
Szia!
Remélem ez az oldal nem veszélyes.
Köszönöm szépen OK.
Sziasztok!
Egy toyota hiace töltésével van problémám... Két darab 70ah-s aksival szerelt, mindkettő újra van cserélve és a generátor keféi is ki lettek cserélve, még se tökéletes a töltés... A szerelő szerint próbapadon jó a generátorom, 14,4V-ot mértek rajta. Alapjáraton valamivel 12V fölötti a feszültség az autóban, 1500-2000-es fordulaton némi terheléssel (világítás, fűtés) 13,5V körüli, 14V-ig még nem ment fel... Átnézték az autót, nem találtak semmi hibát, ami okozhatná, azt a választ kaptam, hogy valószínűleg túl alacsony az alapjáratom, azért nincs alapjárati töltésem... sokszor használom az autót alapjáraton, csak fűtésre, vagy filmet nézek benne, és szeretnék egy nagy invertert is, szóval fontos lenne, hogy töltsön alapjáraton is... Befolyásolhatja az alacsony fordulatszám a töltés feszültségét? hogy lehet, hogy próbapadon tökéletes, az autóban meg nem tölt rendesen? A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2012
Valahogy töltő áramot is kellene mérni , nem csak a feszültséget , . A probapadon mérték-e az áramot ? Az alapjáraton egyik generátór sem tőlt , hacsak nincs a fordulat 1000 fölé tornázva , de egy jó töltés kb 20 -30 perc alatt telenyomja az aksit menet közben. fontos lenne egy (nem tele aksival ) megmérni a töltő áramot is. ez fontos adat . Ha pedig bitositék van beiktatva a generátor bármilyen áramkörébe , azokat ujjra kell kicserélni. (Volt olyan esetem, hogy egy csomo szerelés és méricsgélés után kellett rádöbbennem, hogy biztositva volt a gerlyesztő áram , és oxidos volt az alumunium bizti. Üdv Feri
Test kábeleket és a sarukat ellenőrizd. Szerintem ilyesmi hiba lesz.
Köszönöm a gyors választ, a töltőárammal kicsit bajban vagyok, csak egy egyszerű multiméterem van, ami 10 ampert tud mérni, és ha jól tudom, 70 amperes generátor van az autómon...
A saruk elég cudarul néznek ki, lecserélem és átnézem a generátortól érkező vezetékeket is, aztán írok, javult e a helyzet ![]()
Ha hozzáférsz, mérj a generátoron feszültséget, miközben terheled. Pl. kapcsold be a lámpát és a fűtőventilátort. Ha jó a generátoron mért feszültség, akkor az akkuig tűnik el valahol, valószínűleg oxidált saruk, testpontok, akkusaruk. Tovább tesztelheted, hogy a generátoron tartod a pozitív csúcsot és a testet átrakod az akkura, majd fordítva. Megláthatod, hogy melyik ágon mekkora feszültség esik. Néhány tized már sok.
Ha préselt az akkusaru és a vezeték találkozása, akkor ott is lehet bibi. Belekerül a nedvesség és leoxidálódik. A 13,8V-nak alapjáraton is meg kellene lennie. A mai autók már itt is 14,2-14,4V-ot tartanak, terhelve is. Az feltöltött akku üresjárati nyugalmi feszültsége 12,6-12,7V. Némileg ellentmond a kontaktos csatlakozásoknak az, hogyha alapjáraton terhelés nélkül csak 12V van...nem folyik áram, nem eshet ekkora feszültség a csatlakozásokon. Idézet: „Az alapjáraton egyik generátór sem tőlt” Ezt ne vedd készpénznek... ![]() Üdv Inhouse A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2012
Idézet: „Ezt ne vedd készpénznek...” Épp tegnap mértem töltést, mert mintha nehezebben indulna a motor, és bekapcsolt tompított, távolsági, első-hátsó ködlámpák, fűtésventilátor maximumon, hátsóablak és tükörfűtés is bekapcsolva, és alapjáraton is megvolt a 13,85V. Pedig ez azért már nem kis áramfelvétel, a motor hangján is érezni lehetett a terhelést ![]() ![]()
Most volt nálunk egy Maruti, 25 éves, 23.000km-el. Az ügyfél 8x éves néni. Nem indul. Az akku 93%-os (EN300A), terhelővillával is tartja magát. Az autó indítóárama 180A. Ezt mondjuk furcsálltam, de mostanában volt bent pár Maruti, meg Daewoo Matiz és hiába a 3 henger és 800ccm, annyit vesznek fel, mint egy "rendes" átlag benzines autó (1,4-1,6). Valószínűleg bendix baja lesz...
Üdv Inhouse A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2012
Szervusz Feri!
Ha még érdekel a téma, akkor jelzem, hogy Tömösy M. Jenő Frank György AUTÓVILLAMOSSÁG című könyvének a 2. kiadásának 246-248. oldalán szerepel a megnevezett szovjet feszültségszabályzó leírása és rajza. Lefotóztam és már küldöm is! A lefotózott 248. oldalon a szövegben egy 209. sz. ábra is szerepel, mely egy LUCAS generátor 4 TR jelű tranzisztoros fesz. szabályzó is látható! Használd ha tudod! Boldog névnapot kívánok! Üdv. Friedvalszky Ferenc A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2012
Nagyon köszönöm , és külön a névnapi megemlékezést, neked is boldog névnapot kivánok sok sikerélménnyel , most átrágom magam rajta , minden jót a kedves igyekezetedért , örülök neki. Feri
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2012
Most jelent meg egy cikk a TotalCar-on, ne cseréljen akkumulátort, ha nem muszáj címmel.
Idézet: „A ma használatos autók többsége alapjáraton, a nagyobb fogyasztók nélkül 13,5-13,6V-ot tölt, ez a szükséges minimum. Ha bekapcsoljuk a fényszórót, a fűtőventillátort és a hátsó szélvédő fűtését, ez leeshet néhány tizedet, de a fordulatot 1000 f/p fölé emelve vissza kell emelkednie a fenti szintre.” Ezzel a résszel nem értek egyet. A mai autók 14-14,4V körül töltenek alapjáraton terhelés nélkül. Ezek zöme terheléssel is stabilan tartja ezt az értéket, alapjáraton is. Némi megingás esetleg tapasztalható 1-2s-re, de aztán teszi a dolgát. Amelyik autó alapjáraton terhelés nélkül 13,5-6V-al tölt, én azt szerelővel való átnézésre javaslom. Az akkugyártók által előírt feszültség intervallum is 13,8-14,4V közé esik. Üdv Inhouse
Ebben a percben akartam linkelni a Toltalcar-os cikket.
![]()
Sziasztok.
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy corsában a töltőfesz alapjáraton 14,6 v magas fordulatszámon pedig 14,7 v, ez nagy nagy baj? És hogyan orvosolható. Fesz szabályzó csere?
Amennyiben ez nem egy új autó hanem valami több éves darab, akkor abban ez a feszültség sok.
Annyi a baj vele, hogy az akkumulátorban 14,4 volt feletti töltéskor (elméletileg) beindul a vízbontás. Vagyis az elektrolit víztartalma elkezd gázosodni, amely gáz a szellőzőszelepen át távozik, de nincs neki utánpótlása. Vagyis lassan az akku tönkremegy. Új típusoknál egyre gyakrabban fordul elő intelligens töltőrendszer, amely pl figyelembe veszi az akku hőmérsékletét is, így pl. hidegben akár 15,5-15,8Volttal is tölt.
sziasztok a segitségeteket szeretném kérni miért nincs töltésem ?opel astra 93 as évjáratu aksi kivállo de töltésem semmi
![]()
Azért ennél több infó kell. Töltés visszajelző jelzi a hibát? Az Opelnél mondjuk gyakran előfordul, hogy eloxidálódik a motor testkábele. az mindenképp ellenőrizd első körben. Mérj feszültséget a generátor fémháza és az akku negatív saruja között.
szia semmi világitás nincs
![]()
az auto megy de nem merek vele hosszu távra elindulni! tegnap szét lett szedve a müszerfal mert a fütést nem tudtuk honnan kell javitani és ma meg már nincs vissza töltésem
Ez mit jelent? Ha gyújtásra teszed a kulcsot nem világítanak a műszerfalon a lámpák?
semmi nem világit
Gondolom akkor követtetek el valami hibát. Ezt nehéz lesz így kitalálni. Talán van a kollégák között váci aki megnézné. Ha nem akkor neked kell szerelőt találni. Valamelyik testkábel nem maradt le? (Barna színű)
uttánna nézek
Ez egyre inkább testkábel hiba gyanús. Ellenőrizzétek le nincs-e valahol egy szabadon lógó kábel.
jó rendben meg meg nézzük a feszültséget is negativ sarutol
nagyon szépen köszönöm a segitséget
Szívesen. Ha közelebb lennél megnézném, de így nem megy.
![]()
Ha a műszerfalnál piszkáltatok, akkor én ott keresném a hibát is. Esetleg kicsúszott a csatlakozó a műszeregységről, vagy ha ki lett véve, akkor nem lett visszadugva.
Sziasztok segítségre lenne szükségem Skoda Felicia menet közben kimerül az akksi és leáll az autó,generátor felújított,töltés lámpa nem világít szerintetek rossz lehet az akksi?
Szevasz!
Generátor felújítás után működött, jó volt? Mennyi ideig? A töltésjelző lámpa gyújtás ráadásakor kigyullad? Motor indulás után elalszik? A töltésjelző lámpa kialvása nem jelenti azt, hogy tölt, csupán azt, hogy a generátor által leadott feszültség elérte (inkább csak közelítette) az akkuét. Ekkor még nem tölt. pl. csúszik az ékszíj! Elég feszes? Találkoztam olyannal, hogy feszes volt ugyan, de annyira kopott volt, leért az ékszíjtárcsa aljára. Az fényes volt, így szúrtam ki. És ha az ékszíjból elfogy az "ék", az már nem jó... Ha (töltött) akkuról indítható és menet közben leáll, akkor biztos nincs töltés! Elvileg, ha járó motorú kocsiból kiveszed az akkut, nem fog leállni, mehetsz vele napestig, reggelig. De ki ne próbáld, csak gondolatban!!! Sok minden bánhatja.. Van műszer! Indítás előtt kapcsold fel a kabinlámpát, ha tölt is, akkor fényesebben fog világítani, mint előtte. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |