Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia!
Van egy idevégó topik, nézzél szét benne.
Próbáld meg e szerint be kötni.
Nekem így indult el a motorom A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2012
Szia!
Akkor a 40-120µF közti indító kondit vegyek, mert a motor 1.3 kW-s. De azért kb mekkora kelhet? Közbe már kaptam egy bekötési rajzot,hogy ez jó-e és kiegészítenéd, ha jó, hogy hova kell az indító,állandó kondi és a nyomógombot kötni. A felső 3 csavar vízszintesen össze van kötve az alsó sornál az elsőn van a kék vezeték és a kondi egyik lába a másodikon van a fekete vezeték és a kondi másik lába ez egy működő motoré csak azon 1 db állandó van csak.
Sziasztok!
Tudna-e nekem segíteni valaki? Van egy220V-os villanymotorom 8 kivezetéssel V-U2 Z-W2 Z-n van a földellés is V2 U1-Z2 W1 V2-n van a kék vezeték és a kondi egyik lába Z2-n pedig a barna vezeték meg a kondi másik lába a kötőjelesek lemezkével vannak összekötve egy állandó kondi van rá kötve és az lenne a kérdésem,hogy hova kell kötni az indítókondit és aztán nyomógombal hogyan kell bekötni ha leht akkor inkább rajzot csak ha lehet egy kicsit egyszerűbbet mert áz előző rajzot ami van én azt nem nagyon értem előre is köszönöm
Az indító kondit ugyanoda kell kötni, ahol az üzemi van, vele sorba, az indító gombot. Tehát csak addig segít rá, amíg felpörög(nyomod).V2-idító-nyomóg.-Z2.
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2012
Tehát a V2 és Z2 re kötöm a nyomógombból jövő vezetéket és így akkor indul is a motor.
V2-Indító kondenzátor-nyomógomb-Z2. Sorba!
Lehet hogy én vagyok az értetetlen de letudnád rajzolni hogy mejik vezetéket hova kell bekötnöm. És még azt szeretném kérdezni hogy a hűtőkompresszor kondi az indító-e vagy állandó? 16µF-es a kondi.
Előre is köszi.
Üdvözletem mindenkinek!
Először is kellemes ünnepeket. Lenne egy kis kérdésem,minap kaptam egyik jó ismerősömtől egy 380-as köszörűt,biztos ismeritek,a bazi nagy 2 oldalas,nos ezt szeretném bekötni,230-ra. Találtam itt rajzot,hogyan lehet megoldani,életképes lehet-e ez? Annyit a motorról,hogy gyárilag rá van akasztva egy 380-as dugalj,valamint mágneskapcsoló a ki és bekapcsoláshoz. Azon gondolkodtam,hogy ezt a mágnes kapcsolót kiiktatnám,helyette a nyomógombot az indító kondihoz használnám ezzel is megnövelve az induláskori nyomatékot.Az üzemi kondit pedig kb.16 uf-ra tervezném.Szerintetek meg lehetne ezt a kapcsolással oldani,valamint ha nem tudnátok adni valami olyan ötletet amivel meg lehetne ezt oldani? Válaszaitokat előre is köszönöm! Szerk:Most látom,hogy nem minden 380-as motort lehet használni 230-on,mennyire igaz ez?Dobhatom el ezt a jó kis köszörűt??? A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2012
Szia! Viszont kívánom neked is! Nem akarok ünneprontó lenni de nem tartom jó ötletnek a 230V-ra való bekötést, mert akkor már nem lesz "az" a köszörű ami valójában volt. Szerintem jobban járnál ha el tudnád cserélni, vagy eladni és az árából megfinanszírozni az elképzelésedet. Ha súlyra adnád el is kifutna egy asztali kétkorongos kis gépet és az ugyan az lenne mint a nagy, csak számodra így válna használhatóvá az ajándék.
Köszönöm szépen,igazából nem nagyon lenne szívem ezt a jó kis gépet eladni/elcserélni,viszont mit gondolsz mekkora lenne a teljesítménye ha így kötném be?
Az a nagy gondom,hogy ha már kaptam alapon nem nagyon akarom elfuserálni,most néztem a bekötését,hasonló az általam linkel kép-hez,szóval valszeg csillagba lett kötve. Mit gondolsz érdemes lenne ezt a bekötést kipróbálni? Már csak azért is,mert ha nem az igazi akkor eladnám. Szerk.:Ha jól láttam a gépen akkor 3x 230v-ról üzemelt delta állásban,ezt ha átkötöm csillagba és 1x230v-ot adok neki életképes lehet a dolog?Persze kondival. A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2012
Végül is el nem ronthatod, ha kéznél van a kondi, rá kell kötni óvatosan.
Szóval akkor működhet a valóságban ez a bekötés?
Valamint mit jelent az óvatosan? Bekapcsolt állapotban nem szoktam piszkálni az ilyen eszközöket.
Úgy értem, hogy én is próbáltam egy 380-as motort, de nem tudtam, jó-e hozzá a kondim. Rövid járatás után folyt az elektrolit és melegedett a kondi, de ha figyelmesebb lettem volna, már hamarabb leállítom.
Aha értem,erre mindenképp figyelek,viszont egy dolgot nem érte,a motor a képhez hasonlóan van bekötve,viszont csak 3 kivezetés van,tehát,ha az általam belinkelt képen lévő utolsó(jól megaszontam)bekötés alapján kötném be,tehát a lemezkéket átkötném nem kapna feszt.Jól gondolom?
Nem akarlak megkavarni, de hol láttál Magyarországon 3×220 V -os hálózatot?
Magyarországon egyfajta háromfázisú hálózat volt, és van, 220/380 (230/400). Ha erre a motort rákötötted, akkor a delta kapcsolásban nem tud más feszültség a tekercsekre kerülni, mint 380 (400) V. Persze ez nem változtat azon a tényen, hogy a motor egy fázisra bekötésénél delta kapcsolásba kell kötni, lehetőleg. A lemezeket pedig párhuzamosra kell átállítani. A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2012
Az én motorom egy ukrán 380 V-os motor, szintén csak 3 kiállással. Mivel nem volt a kapocslapon lemezke, ezért nem kavart be. Simán a 3-at kösd be, fázis, 0+kondi, kondi
Légy szíves visszaolvasni a témában, ez a motor működik 230V-ról is. Delta kapcsolásban kell üzemeltetni, úgy kell a kondit is bekötni. Továbbá megtalálod a szükséges adatot is a motorod teljesítményéhez megfelelő kondi nagyságára. ~2/3 teljesítmény jön ki a megfelelő (üzemi) kondenzátorral. Tehetsz indító kondenzátort is, de ezek gépek nem indulnak akkora terheléssel, hogy feltétlen szükséges legyen. Esetleg lágyindító kellhet, hogy ne rángassa a hálózatodat.
Értem,köszi szépen,pucuka,ha hüjeség amit mondtam,(már pedig az )nézd el nekem,kicsit fáradt vagyok.
Szóval akkor Gabiorsi ez a függőleges lemez elrendezés maradhat és a feszt bal oldal:fázis közép:0+kondi jobb szél:kondi?Eképpen kell bekötni?
A rajzod és granpa válasza szerint igen.
Köszi neked is,a kondi mérete már meg van,igazából indítót nem is akarok tenni ra,mivel szerintem köszörűre feleslege,egy üzemit gondoltam.
Rendben,köszönöm mindenkinek ,hogy áldozott rám a szabad idejéből,megyek megpróbálom bekötni és jövök majd a részletekkel.
Nekem egy 10 dekás tengelyt nem pörgetett be, mert nagy volt a kondi, az üzemivel meg szintén nem pörgött föl. Ezen meg 1-2 kilós korong/ok lesz/nek.
Hát igen,már rajta vannak a korongok is,zsír új korongok.
Akkor szerinted,kelleni fog az indító? De szerintem elválik majd a vallatásnál.
Sziasztok!
Tudna-e nekem valaki segíteni? Van egy220V-os villanymotorom 8 kivezetéssel V-U2 Z-W2 Z-n van a földellés is V2 U1-Z2 W1 V2-n van a kék vezeték és a kondi egyik lába Z2-n pedig a barna vezeték meg a kondi másik lába a kötőjelesek lemezkével vannak összekötve. egy állandó kondi van rá kötve és az lenne a kérdésem,hogy hova kell kötni az indítókondit és aztán nyomógombal hogyan kell bekötni ha leht akkor inkább rajzot csak ha lehet egy kicsit egyszerűbbet mert áz előző rajzot ami van én azt nem nagyon értem És mégazt szeretném kérdezni hogy a hűtőkompresszor kondi az indító-e vagy állandó? 16µF-es a kondi. előre is köszönöm
Na megint itt zavarom a levegőt.
Szóval a már említett köszörű kötése közben láttam meg egy mágneskapcsolót,ami kétségek elé állított így ide vezetett az utam.Maradhat-e az a mágneskapcsoló a nyomógombbal,vagy vegyem ki?Változtat-e valamit azon,hogy 230-ra van/lesz bekötve? A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2012
Szia! Először nézd meg, hogy hány V-os behúzó tekercs van benne. Ha 230 (220)V-os, akkor maradhat.
Valszínű,hogy 380-as,mivel annak is volt használva.Szóval gondolom menni kell,hogy a fentebb leírt 230-as bekötésre használni tudjam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |