Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Ezért a "villanyvasút motoros" tolóért 15ezer forintot adtál?
A trafód jó a tolómű működtetésére így ránézésre simán bírnia kell.
A diódahid is megfelel de ha lehet szerezz kissebbet mert sok helyet foglal felesleges ekora. Nekem egy 5 amperes hid van bent és nem is melegszik nagyon. Ha már átépítel rakjál bele egy kondít is a hegesztőáram diódahidjára közvetlenül. Értéke szabadon választható legalább 30000mikrós legyen és 50 voltos. Sokat javít a gép használhatóságán.
Üdv !
Van nálam egy Güde MIG 155/4-es CO hegesztő! A huzal adagoló panelja teljesen ki füstölt. Építeni szeretnék hozzá egyet csak a hő védelemmel vagyok meg lőve! Rá mértem és 287Kohm-ot mérek hidegen. Ehez szeretnék kérni valami kapcsolást ami le tiltja a hegesztőt x hőfokon!
Egy ilyen hőfok érzékelő van benne, a gond csak az hogy se szám se betü nincs rajta és nemtudom be azonosítani.
Hajítsd ki és rakj helyette be egy klixont az kaphatósokféle hőfokkal kb egy 60-70 fokos elég is szerintem mert a vasmagon van a gyári ha jól emlékszem.
A legjobb ha a tekercs hőmérsékletet figyeli de oda meg kell oldani a megbízható és jó hővezető szigetelést.
Ennél nincs a vasmagon semmi, hanem a tekercs közepéből egy réz lemez van ki vezetve és arra van rögzítve. Egyépként én is arra a következtetésre jutottam hogy ki dobom és egy klikszint dobok bele. Ja én egyépként olyan 90 fokba kondolkodom.
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2012
Tiszteletem!
Egy EI240-es magból szeretnék co2 védőgázas hegesztőhöz főtrafót készíteni. A csatolt dokumentum alapján számolgattam, 7,5cm pakettvastagsággal (kb. 56cm2 vasmag-keresztmetszet, 1T Bmax) primerre 175menet (legerősebb)+5x15menet megcsapolás, szekunder 25menet. Kérdésem, hogy ez így korrekt -e? Valamint primernek 2,5mm2-es "sima" villanyszerelési vezetéket lehet-e használni (ez van...) Előre is köszönöm, erőt, egészséget mindenkinek.
Üdv! nekem egy olan találós kérdésem lenne, hogy a CO2 trafón mikor kell feszültségnek lennie?
- Mikor a fő kapcsolót be kapcsolom, vagy - mikor a fő kapcsolót majd a pisztolyon a mikrokapcsolót is meg nyomom? A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2012
Szia!
Először: a 'sima' villanyász szigetelése alacsony hőállóságú, trafóba jobb kell. Bír ám melegedni, amit a zománchuzal simán kibír.. Másodszor: számold ki, hogy azzal a vastag szigeteléssel (tekercselő huzal zománc szigetelésének kb. 15x-öse)hogy fog elférni az ablakban a kellő menetszám(sehogy). Az ablakod kb. 52cm2(hasznos).
A barkácsgépek trafóin a főkapcsoló bekapcsolása után van feszültség, a komolyabb gépeken csak akkor van, ha megnyomod az indító gombot a pisztolyon.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2012
Hely van a gépen bőven, mert nem a gépen tartom a palackot. A palack tartó helyére bármit tudok dobozolni. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek az információt és jelzem, ha elkészültem az átalakítással. Boldog Ünnepeket Kívánok és egy sokkal szebb jövőt! Tengermély Tiszteletem a Fórumozóknak.
Sziasztok !
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, láttam, hogy itt sok hozzáértő összegyűlt ! Előre is elnézést, hogy vásárlás és nem építés ügyben lenne kérdésem ! Co2 hegesztőgépet szeretnék vásárolni, mert a korábbi barkácsgépem (varstroj 1600) elhalálozott. Valamivel komolyabb gépet szeretnék, de persze az anyagi határok szűkösek sajnos. Nem ipari felhasználás a cél, ház körüli munkákhoz kell (kerítés hegesztés, ilyesmi), de néha autójavításban is használnám. Olvastam már több helyen, hogy azt ajánlották, hogy inkább vegyen az ember használtan valami komolyabb gépet, még mindig jobban jár, mint a (ugyan megfizethető, de) gyengébb gépekkel. Keresgéltem a neten, és találtam pár használt gépet. A Traconic 160 ill. 253 valamint a Trakis Hetra MIG 240 került képbe, még a megfizethető kategóriában, illetve még ráleltem egy Weldi-MiniMIG 160-as gépre. Ez utóbbi gyakorlatilag új, a többi elvileg felújított használt. (Mondjuk a 220 -as gépnek jobban örülnék, vagy olyannak ami 220 és 380-as is, de nem ez a döntő érv) Mi a véleményetek róluk vagy esetleg van valakinek tapasztalata valamelyik géppel ? Érdemes vagy szabad megvenni valamelyiket ? Persze ha van jobb ötletetek kicsivel több pénzt is rá tudok szánni, ha kell, de a határok sajnos végesek. Köszönöm előre is az esetleges segítségeteket ! Nem mellékesen : nagyon Boldog Karácsonyt mindenkinek !! FeZ
Ha olyan gépet keresel, amelyikkel hosszú távra és elég széles felhasználási területre megoldódnak a problémáid ,akkor a Traconic 253 a nyerő,- igaz az 3 fázisú. Ha viszont csak karosszériás munkákra kell egy könnyű gép, akkor a Weldi gép a nyerő. De ha egy kicsit többet is tudnál rá szánni, akkor egy 160-180A-es RILON inverteres Co gépbe érdemes lehet beruházni. Nagyon szépen lehet vele dolgozni.
Igazából karosszériázni alig fogok vele, illetve elvileg nem tervezem, tehát csak elég ritkán fog ez a felhasználási mód előtérbe kerülni nálam. Kisebb lakatos munkákra használom ill. használnám főleg, és néha-néha nagyobbakra. (a CO2 is csak az autóipari felhasználás lehetősége miatt kell) A korábbi Varstroj 1600 majdnem megfelelt az igényeimnek, persze érezhető volt, hogy nem egy profi gép, és most, a halála után egy jobbra ruháznék be. Nagy tanakodást okoz a 220/380 V kérdése, mert a 220V praktikusabb lenne, mert előfordulhat, hogy máshol is kellene hegesztenem, ahol nem feltétlenül van 380V, de ugyanakkor egy ipari gép minden tekintetben jobb (komolyabb) lenne, mint egy 220-as.
Olvastam, hogy a Weldi-t mint márkát is jó szívvel ajánlják, csak nem tudom, hogy ez a "kis" 160-as elég lenne-e számomra. (bár gondolom a Varstrojhoz képest azért jobb lehet). A RILON-t nem ismerem, utána nézek a dolognak, csak tartok tőle, hogy az már nem az én kategóriám lesz. Köszönöm a tanácsokat !
Egy 3 fázisú gép minden szempontból előnyösebb. Kivéve a hordozhatóságot.
Értem, köszi !
Akkor marad a 3 fázisú masina.
Sziasztok
Már írtam ide, sokat bíbelődtem a porbeles hegesztőmmel (Einhell). Ahogy olvasgatom a fórumot, másoknak is meggyűlt már a baja azzal, hogy hegesztésnél szaggatva adagolja a motor a huzalt. Nekem is hasonló a problémám, olvastam, hogy külön trafó vagy egy bazi nagy kondi megoldaná a problémát. Méricskéltem, és arra jutottam, hogy a motor egyik lába a munkakábelre csatlakozik (egy relén keresztül, ha a relé kapcsol, a munkakábelre kapcsolja rá az egyik lábát a mocinak). A motor másik lába egy TIP35C tranzisztorra kapcsolódik, nagy valószínűséggel ez szabályozza a motorra jutó feszültséget egy potival. Legjobb megoldásnak egy 24V-os trafót gondoltam, hogy levegyem a hegesztőtrafóról a huzalelőtoló motort, de ehhez szerintem egy új kapcsolás kell. Maradt a kérdésem, hogy a + kondit hova tegyem be?
A "bazi nagy kondival" a fröcskölést lehet csökkenteni és a hegesztőfeszültségre kell kötni.
Ezek szerint nekem ígyis úgyis kell, mert fröcsköl is és szaggatva adagol. Előbbi hozzászólasomat javítanám, miszerint nem a munkakábelre, hanem a testkábelre csatlakozik a motor.
A kondenzátor nem biztos hogy javítani fog a helyzeten... A szaggatva adagolást (ahogy ezt itt már vagy ezerszer leírtuk) csak egy komolyabb tolómű beépítésével lehet megoldani.
Szerintem a tolóművel nem lehet nagy gond, mert elég kicsi tekercset használok (0,8 kg), és ha úgy van kedve a gépnek, akkor rendesen adagolja. Bár nemtudom, mekkorának kell lennie, de a motor ami rajta van az 24V 0.4 A 1Nm. Egyébként kisgépszerelőtől vettem anno, aztmondta, hogy poticserén volt nála, de belenézve, szerintem nem csináltak rajta semmit.
Nem akarom magam ismételni, december 8-án leírtam hogy miért nem jó a kis huzaldob, keress vissza...
Egy valamire való co hegesztő tolójának a nyomatéka 4szer akkora, amit mondassz. Ne csodálkozz ha nem folyamatos a huzaltovábbítás. Egy ilyen kis motort már az is megfog, ha a munkakábelnek kicsit nagyobb a törése.
Ezek szerint elképzelhető, hogy úgy adták ki a gépet a gyárból, hogy zsír új állapotban is szaggatott a motor?
Illetve azt elfelejtettem írni, hogy üresjáratban a motor szépen tolja a huzalt, csak hegesztésnél rángatózik.
A motor nem szaggat, csak elő lehet idézni olyan helyzetet, hogy nem tudja egyenletesen tolni a huzalt, mert kicsi a nyomatéka.
A hegesztés beterheli a trafót és lecsökken a szekunder feszültsége. Mivel erre van kötve a tolómotorod, ezért hatással van rá. Manapság mindent el lehet adni ami egy dobozban van. Akármit rá lehet írni a dobozra. Az emberek megveszik, csak olcsó legyen. Az eszükbe sem jut hogy: Miért olcsó? Mit spóroltak ki belőle?
sziasztok !
Érdeklődni szeretnék van egy traconic 160-as gépem és olyan problémám van ha a hegesztéssel megállok és utána hozzá érintem az anyaghoz a huzalt az odaragad . Miért csinálhatja ezt a hegesztő? Hegesztéssel nincs baj csak nagyon idegesítő a jelenség.Válaszotokat előre is köszi.
"Manapság mindent el lehet adni ami egy dobozban van. Akármit rá lehet írni a dobozra. Az emberek megveszik, csak olcsó legyen. Az eszükbe sem jut hogy: Miért olcsó? Mit spóroltak ki belőle?" udv Sztem ezen a topikon nem azzal kellene foglalkozni hogy melyik óriáscég milyen sz@rt csinált és hogyan hozzuk életre, hanem pl. ki milyen anyagból mit produkált ,persze kozkincsé téve! most építem át a gépem, majd részletezem is.
Azért csinálja, mert a mágneskapcsoló kikapcsolásakor annak nyitóérintkezője nem süti ki a pufferkondiban maradt töltést. vagy a kisütőellenállás szállt el, vagy a kapcsoló érintkezője. Vagy eltört valamelyik huzal a kisütőkörben.
Ezt ne nekem mondd!!! Hanem azoknak akik megvesznek valami hulladék barkácsgépet és ide jönnek a fórumra megoldást taláni arra, hogy miért nem működik a hegesztőjük úgy ahogy a nagykönyvben meg van írva.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
Phile80 nem ok nélkül írta, amit citáltál tőle. Ő ezeknek a sz@roknak a javításával foglalkozik, és van rálátása a dologra. A legszomorúbb a történetben az,hogy kiadsz érte egy csomó pénzt, és ha használatra alkalmassá akarod tenni, még közel annyit rákölthetsz. Ennyi erővel egységcsomagban is szállíthatnák, aztán mindenki azt rak össze belőle amit akar,- vagy amit sikerül. Te miért építed át a gépedet?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |