Fórum témák
» Több friss téma |
Még tegnap este keresgéltem a tyd031 rx2-re és valami orosz oldalon egyezőnek írták, csak nem mentettem el a keresést. Tehát mindkét IC hasonló, esetleg a működési fesz. térhet el, mert azt nem tudtam kideríteni még, mennyit kap a nagy panel IC-je a Vdd-n.
Amúgy ha jól gondolom, a kicsi panel alján lévő fekete háromlábú téglalapok is tranzisztorok lehetnek, a narancssárga kis hengerek meg ellenállások (?) és akkor viszont mindkét panelon egyforma maréknyi kütyü van, hasonló elrendezésben, tehát sztem 1-1-be egyformák, csak a méret tér el.
Szia!
Beleolvasgattam a bejegyzéseitekbe. Gratula a kitartásodhoz. Fel a fejjel, előbb-utóbb összejön. Engem már elég régen foglalkoztat a téma, ráadásul még egy kicsit értek is hozzá. Amit tudni kell, hogy a "kici kínait" megfejteni elég nehéz, mert olcsó költségvetésből kell kihozniuk azt a pár millió db-ot, amit egy szériából eladnak. Itt nem a szaktudást kérdőjelezem meg, sőt azt erősítem, mert olyan egyszerűen megvalósított és mégis működőképes dolgokat nem tud senki sem csinálni, mint ők. Na ennyi. Üdv: Zsolt
Nézd át ha van kedved, hátha segít !
Ha megnézed az RX2 adatlapját, utánna meg a 10. oldal felsö rajzát, abbol sok minden kiolvasható.
Ott láthatod, hogy a VO, VI funkciokra nincs mindig szükség. Az OSC1, OSC0 a belsö oszcillátor (ill ide jön a külsö kristály a bizsutériával). Ott nincs nagyon mit mérned a voltméterrel. Sokkal jobb volna, ha keresnél egy komplexebb rajzot (elég ha a hidak is rajta vannak), és már is beazonosithatod a kapcsolás ama lényegét, amit meg kell oldani. (A vevörészhez stb. felesleges hozzányulni, mert azzal amugy sem tudnánk sokat kezdeni a távolból). A sárgarigó kolléga már adott elég támpontot, amin el tudsz indulni. A Gerenk kolléga által belinkkelt PDF-en minden ott van (9. oldal). Szoval e rajz alapján azonosits be mindent amit csak tudsz, és akkor már felfütheted a forrasztovasat. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
Ebben is található motoráramkör / H-híd / hasonló az előzőhöz, vagy megegyezik ?
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
Köszönöm a rajzot!
Az a helyzet, hogy dettó ugyanaz a rajzom, mint ez Viccen kívül átnéztem a rajzot, hozzánéztem a panelt és bár nem tudom pontosan, melyik alkatrész mi, de a hasonló jelölésűek szerint nézve valóban ilyen mindkét panelom. Akkor elképzelhető, hogy működhet az elképzelésem, hogy a kis panel IC lábait átkötöm a nagy panelre úgy, hogy kiveszem a nagy IC-t?
Működhet, de nem kell minden lábat átkötni. Csak a két H-híd lábait, és a tápfeszt kell átkötni.
Megmértem a nagy autót. Megpakoltam 7,5 Volttal, megmértem a kiszedett IC Vdd pontját, 4,45 Volt.
Az átkötéskor a 4 irányt és a testet gondoltam, a táp alatt mit értesz? A kis panelra kötni akarok tápfeszt, de a rendes bekötő pontra, hogy ott minden alkatrész megkapja a gyári feszültséget a gyári pontról, de ezáltal az IC is megkapja a magáét. Viszont így, hogy megmértem a nagy panel Vdd pontját, esetleg arról táplálhatnám a kis panelt és akkor nem kéne sz..kodni a kis panel hajtó árammal, az maradna így 4,45 Volt. Akkor az IC nélküli nagy panelnek nem kell más, csak az irányok? A többi láb nem dolgozik a panelre mérvadóan? Pontosabban azok már mind az antennához mennek, ami végül is ki van kerülve?
Igen, a nagy panel egyik része a vevő egység, amire nem lesz már szükség (ezért is vettük ki az ic-t belőle), mert a kis panel fogja helyettesíteni. A másik része pedig a híd és a hozzá tartozó dolgok. Elvileg ha az irányokat bekötöd rendesen, és megadod a kis panelnak (nem csak az ic-nek, hanem az egész panelnak) a tápfeszt, akkor mennie kellene.
Idézet: „Az átkötéskor a 4 irányt és a testet gondoltam, a táp alatt mit értesz?” A négy irány, a test, és amit mértél 4.45V ezeket kell majd odafigyelve bekötögetni. A nagy panelen mérted a 4.5V-ot? Mert akkor még a végén örülhetünk is Most már ne kapkodj! Várd meg Massawa véleményét is, hátha eszébe jut még valami! A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
Itt
Levidejóztam az eredményt, most harcolok a feltöltéssel valami video megosztóra. Annyi, hogy az előre-hátra fordítva van és elég nehezen veszi az adást, de újkorában sem volt valami hiper érzékeny. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
Az irányokat és a testet vittem át a kis IC-ről, a nagy IC helyéről a Vdd pontot meg a kis panel eddigi táp +pontjára. A kis panel negatívját azért rákötöttem direktbe is a nagy autó elem pontjára, ne csak az IC lábon keresztül menjen át.
Mérni nem mértem, mennyit kap a kis panel + pontja, de elvileg a 4,45 Voltot. Ma már nem tökölök a kozmetikával, hogy elvezetni és rögzíteni a kis panelt a nagy kocsi alvázába, de holnap folyt. köv. Ha jól gondolom, ha a főmotor előre-hátra vezérlő pontjait megfordítom az IC lábakon, akkor jó irányba fog indulni, vagy akár a motor fővezetékét is megfordíthatom. Pillanatnyilag az antenna egy szál drót, ha egy masszívabb rugóacél drótot rakok a helyére, talán sikeresebb lesz a vétel is. Vagy elég behúzni szívószálba a meglévő vezetéket?
A kis panelon valoszinü (még egyszer mondom ) meg kell szakitanod, ha van, a kapcsolatot az IC Vdd és a tranzisztorok közös + pontjánál:
Piros elipszissel jelölt rész! Vagy a nagy panelröl vezeted direkt a kis panelon a Vdd lábhoz a nagy panel megfelelö lábát (megszakitva a kis panelon a kapcsolatot a többi áramkörrel), vagy kialakitod ugyanezt az áramkört a kis panelon (ha nincs ott), és akkor nem kell a Vdd átkötéssel egyáltalán foglalkozni. Én ezt tartom a legérzékenyebb pontnak, mert ha itt hibát csinálsz, akkor füstös jövö vár a kis panel IC-jére. Szoval inkább tizszer ellenörizd mielött bekapcsolod. Ha a menetirányok nem stimmelnek, azon egyszerü változtatni - megcseréled a motor vezetékeket.
Most a nagy panelre a kis IC 4 irányát és a negatívot kötöttem. A kis panelt meghajtottam 4,45 Volttal, az eredeti vezetékével, ami eddig az elemekre, a 4,5 Voltra volt kötve. Ezt a 4,45 Voltot a nagy panel kiszedett IC Vdd lábától szedtem, de nem a kis IC-re, hanem a kis panel fő áramellátó pontjára kötöttem. A rendszer működik, tettem fel róla videót a 20:51 hozzászólásomban. Azt mondod, ez nem tartós így?
Ez igy tartos, de ehhez két akku kell. Egy a vevönek, 4,5 Vm egy meg a motoroknak 7,5V. Ezt eliminálná, ha kialakitanád a bekörözött áramkörrészletet.
(És fennáll a veszély, hogy összeérinted valahol abban a drotfészekben a vezetéket, és fujhatod az elesett partizánok indulóját....
Nem kell 2 akku, mert a nagy panel IC meghajtó, stabilizált Vdd pontját kötöttem a kis panelre, amin ugye az IC a bekarikázott kör után kapja az áramot, tehát duplán van stabilizálva.
Nem külön akksiról hajtom most az IC-t, hanem a kivett nagy IC Vdd pontjáról. Remélem, egy dologról beszélünk.
Szerintem jó ez így ahogy van! Az antennát húzd bele egy szívószálba, vagy valami műanyag csőbe hogy merev legyen!
Minden drótot szigetelj le rendesen, aztán mehet a kozmetikába
Pontosan ezért irtam, hogy a kis panelen, ha nincsenek ott a bekeretezett alkatrészek (mert ott ereditelg nem volt lényeges, hiszen a táp mindössze 4,5V volt), a H hidak nem tudjuk (mert nem vizsgáltad meg, nem is rajzoltad meg) hogyan vannak összekötve a 4,5V-tal meg a Vdd val.
Ezért elöfordulhat, hogy a bekörözött rész hiányzik (át van hidalva egy darab drottal). Ha ez a helyzet, és te odavezeted a nagy panelröl a Vdd feszültségét, akkor az azon levö stabilizátort (piros ovális) is könnyen kiiktathatod, ami balhét okozhat. De ezt már, azt hiszem 5x leirtam, de eddig nem igen válaszoltál, nem is igen foglalkoztál a kérdéssel.
Értelek.
A kis panelon fölül csak a pusztaság van, de alul ott a kócimóci, a bekarikázott rész. Az eredeti 4,5 Voltból a Vdd lábon 3,6 Voltot mértem eredeti felállásban. Eleinte arról beszéltünk, hogy a kis panelre rakok külön akkut, hogy megmaradjon a 4,5 Voltos betáp és azt az akkut a kis panel eredeti betáp pontjára kötöm. Ezzel szemben annyi változás van, hogy most a nagy autó 7,5 Voltos tápja van csak, a nagy panelbe nem tettem vissza a saját IC-jét, viszont az IC helyéről, a nagy IC Vdd pontját kivezettem. Ez a Vdd pont a bekarikázott kócimócin keresztül kap áramot, ezt az áramot átvezettem a kis panelre. De a kis panelon nem az IC-re, hanem a gyári betáp pontba. Érthetően írom? Ja! A nagy panelen a Vdd pontból 4,45 Voltot kötöttem a kis panelre. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
Egy kicsit kacifántos, de hagyjuk. Jo éjt!
Jó éjt és köszönöm a segítséget!
Mivel elég halvány teljesítményt produkál egyenlőre a gép, folytatni szeretném egy kis tuninggal, feszültség emeléssel, stb., úgyhogy még itt leszek
Köszi!
Amúgy én a kici kínaitól még egyszerűbb és hatékonyabb utat választottam így, hogy a potom pízből vett panelt házasítottam Ennél csak az lett volna egyszerűbb, ha az antennát át lehetett volna tenni, de az tuti nem lett volna megoldható.
Egyről beszélünk szerintem, csak nem tudom érthetően írni. A kis panelen a képen látható Power on-off nevű kapcsolóhoz kötöttem 4,45 Voltot, de kapcsoló nincs már itt, az maradt a kis autóban.
A 4,45 Voltot a nagy panelről loptam le, abból ugye kiszedtem az IC-t és a Vdd lábán volt 4,45 Volt. Mindkét panelom olyan rendszerű, mint a mellékelt rajz, mindkettőn van ez a stabilizáló rész és a kis IC a saját stabilizátorán keresztül kap áramot. Szerintem 3,6 Voltot, mint eredetileg, de ezt majd megmérem.
Ha mindkét panelon ott van a stabilizátor, akkor igen feleslegesen töltöttük itt többen az utobbi napokat.
Akkor egyszerüen átszerelhetted volna a kis panelt a nagyba - egyetlen dolgot figyelembe véve - a nagy motor teljesitményét. Ezt pillanatok alatt megoldotta volna az izzos tesz (lásd korábbi irásom). Lehet, hogy a kis panel tranzisztorai is simán kibirták volna (mert lehet, hogy a nagy auto motorja harmatgyönge - kici kina ilyet is csinál). Szoval lehet, hogy a balhé nem is az elektronikában van, hanem a mechanikában ill. a beépitett motorban - az auto mérete ritkán van arányban a beépitett motorok teljesitményével. (A fiam legujabb, szinte uj szobát igénylö, járgánya is ilyen - na jó az ajándék lónak ne nézd a fogát - pillanatok alatt képes akár 30 km/h-ra is gyorsulni, de az elsö füszál megakasztja. Olyan kerekei vannak, hogy elsö kinézésre a Himaláját is megmászná, de a sima küszöb legyözhetetlen akadály számára.... ) A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2012
Értem.
Azért gondolom, hogy van motor teljesítmény eltérés, mert nyilván nagyobb áttétel van a nagy autóban, de a kis autó igen halovány teljesítményt produkált újonan és a nagy autó -igaz, hogy nem 3, hanem 5 elemmel- ugyanazokkal az elemekkel, +2db szintén nem új elemmel azért sokkal jobban szedi a lábát. Mindegy, én nagyon köszönöm a támogatást és a türelmet az életre keltéshez! Mindenkinek! A következő lépések előtt tovább olvasom a topicot, hogy ha nem muszáj, ne kérdezzem meg 30-adszor ugyanazt. Amit szeretnék, az az, hogy ne 50cm legyen a hatótávja az autónak, mármint a távirányítónak és emelni akarom a feszültséget is a motorok alatt. Lehet, hogy ha a feszültséggel kezdem, máris javul a hatótáv.
Szia!
Ha csak 50cm a hatótáv, ott komoly illesztetlenségek, vagy frekvencia eltérés van az adó és a vevő között. Ezeknél az egyszerű távsziknál is (ha stimmel a freki), még antenna nélkül is min. 5-10m-nek kellene lennie a működőképes távolságnak. Ha növeled a tápfeszt, akkor is max az adónál lehet valamicskét javítani. Az egyszerű szuperreg. vevőnél, meg kimondottan rontasz vele, mert ott fontos a munkapont beállítás, ami tápfesz függő. A vevő az átalakításaid után tuti ugyanannyi tápot kap, mint az eredti állapotában?
Gyárilag 4,5 Voltos volt, most 4,45 Voltot kap, de vadi új korában sem tudott 2 métertől többet.
Én csomagoltam ki, tényleg vadiúj volt, bár sokat állt, az elemekre meg még nem mértem rá amik a csomagban álltak. Rája köll mérnem
Hát akkor ez már a kicsomagoláskor sz... volt.
Én annó kísérleteztem 27MHz-es (gyári kínai autó) távszikkal és gyárilag összehangolt adó/vevő párosnál, tuning nélkül is ment a 30-50m-ig. Adj egy kis időt, elgondolkozom, hogy műszerettség nélkül (azért egy multiméter kell)hogyan lehetne kimérni.
Nálunk is hentereg vagy 4 ilyen jármü, egyiknél sem volt gond a távolsággal. (azzal inkább, hogy az egyik távvezérlöje vitte a másik autot is).
A vezérlési távolságok böven 50 m felül vannak.
Hát igen, mert ezeknél az Rx2/Tx2 páros "figyel" mindben, és ott azonos a kódolás. Ráadásul a vevő nagy sávszélessége miatt, az adónál ha kicsit más a quartz, akkor is megy.
Még jó, hogy megyek boltba...
4,36 Volt van a 9-ből az adóban 1-2 alap műszerem van, van digitális és analóg multiméterem, Weller pákám, gyantás ónom és rengeteg csipesz, csavarhúzó stb. Nem ez a fő területem. Gépi forgácsoló vagyok és házat építettem, azaz felújítottam SK az alapoktól. Annyi az idegenkezűség, hogy hívtam villanyszerelőt a tervezéshez és a kötésekhez, a víz, fűtés, csatorna és mindenféle burkolás, ablak ajtó csere, tetőkészítés az én munkám. Csak hogy ne legyek analfabétának nézve. Bocs az OFF-ért A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |