Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   135 / 344
(#) granpa válasza gabormate hozzászólására (») Dec 28, 2012 /
 
Szia!
A Z-n miféle földelés van? Ezzel a bekötéssel működik? Ha igen, akkor az indító-kondi egyik lábát a V2-re kötöd, a másik lábát a nyomógomb egyik lábára, a nyomógomb másik lábát a Z2-re. Addig nyomod a gombot, míg fel nem pörög.De ezt már tegnap leírtam.
A hűtőkompresszoré valószínűleg üzemi, de kövesd le a kapcsolást, és kiderül.
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2012
(#) Kovács Balázs válasza pucuka hozzászólására (») Dec 29, 2012 1 /
 
"Nem akarlak megkavarni, de hol láttál Magyarországon 3×220 V -os hálózatot?"
Képzeld el, hogy az utcáról gyün 3 gyúk bél mindegyik 3x 230v és ha neked egyfázisú rendszer akkor egy tyúkbélt hoznak be neked a 0-val, ha viszont 3 fázis akkor 3 tyúk bél jön be a 0-val és úgy van neked 400V-tod hogy az fázis feszültség fázis a fázishoz viszonyítva 400v fázis a 0-hoz viszonyítva 230v komprende? Kápise?
(#) Szirty válasza Kovács Balázs hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Üdv Balázs!

Azért ne keverjük a fázisok közötti és fázis-nulla közötti feszültségeket! Pucuka elég világosan fogalmazott szerintem!
(#) ferike123 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
üdv!
380-as a mágneskapcsoló,3 fázisról ment.
(#) Gabiorsi válasza ferike123 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Akkor azt ne kösd be. Mondjuk a 3 fázisú mágneskapcsoló sztem 1 fázisról megy, maga a tekercs 1 fázisról kapcsol, max. a 3 fázist kapcsolja egyszerre.
(#) Szirty válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Üdv granpa!

Idézet:
„Az nem biztos. Lehet, hogy egy fázisról ment a tekercs.”


Tecnikailag igazad van, de az ilyesmi nagyon ritka, mert csak azért, hogy a mágneskapcsoló 230V-os lehessen öt pólusú betáplálásra lenne szükség a négy helyett.
Ha pedig a földelésre van kötve, akkor meg szabálytalan.

Sokkal kézenfekvőbb ha a tekercs 400V-os és két fázisról üzemel.
(#) ha9pi.feri válasza Szirty hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Üdv! Szerintem meg legegyszerűbb lenne megnézni, hogy hány voltos a behúzó tekercs (mint, ahogy írtam is). Lehet az pl. 24V-os is, azt sem tudjuk milyen köszörűről van szó...
Idézet:
„380-as a mágneskapcsoló,3 fázisról ment.”

Én nem láttam még 3 fázisú behúzó tekercset.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
(#) Gabiorsi válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Dec 29, 2012 / 1
 
Nem vagyok egy nagy szaki, de szerintem sincs 3 fázisú tekercs. Ahogy mondod, ki kell deríteni, hány voltos a tekercs, mivel a köszörűkbe nem raknak külön trafót a tekercsnek -esetleg ha tartozik hozzá 24 Voltos géplámpa- akkor vagy 1, vagy 2 fázisról megy, ahogy ez is írva lett.
(#) ha9pi.feri válasza Gabiorsi hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Rá van írva a behúzó tekercsre, hogy hány voltos. Ennyi.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
(#) Gabiorsi válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Dec 29, 2012 / 1
 
Ahogy mondod.
(#) VIM válasza ferike123 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Szia! A javaslatomat továbbra is fenntartom. A mostani helyzet úgy néz ki, mintha volna egy 750-s "kawasaki" blokk és csak "riga" karburátor volna hozzá. Még vagy két oldalt megtölthetünk "jó" tanácsokkal de sosem lesz az igazi és nem lesz kedvedre való a gép. Az okfejtések idevágó része már sokszor elhangzott az előző 126 oldalon keresztül, hogy az ilyen ipari motorok belső csillagpont elkötésűek és nem alkalmasak "barkácsolásra". Szirty már említi is a villamos részről szigorúan betartandó szabályokat és a "fázismizériát".
(#) Szirty válasza VIM hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Üdv VIM!

Idézet:
„Az okfejtések idevágó része már sokszor elhangzott az előző 126 oldalon keresztül, hogy az ilyen ipari motorok belső csillagpont elkötésűek”


Ezt hol írták?
Az iparban használt motoroknál nem szokott belső csillagpont lenni. Vagy miről maradtam le?
(#) VIM válasza Szirty hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Üdv! Nem akarok pont Neked erről beszélni és a szót sem akarom szaporítani ezzel, de volt itt már több eset is amikor ehhez hasonló motorokat akartak használhatóvá tenni, több-kevesebb sikerrel, de inkább kevesebbel. Éppen azt akartam ecsetelni a Ferencnek, hogy neked ezt nem kell, hogy elmagyarázza, mert Te tudod, erre most én szorulok magyarázkodásra. Röviden csak annyi, hogy ha egy motorból három szál kivezetés jön ki és "380V-s" a mágneskapcsolója, akkor a motornak belül kötötték el a csillagpontját és 400V-ak a tekercsei. Majd ha hat szál állna rendelkezésre és említenének olyat, hogy "380/220", akkor más lenne a dolog. Részemről ennyi volt a történet.
(#) Szirty válasza VIM hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Hali VIM!

Nem amiatt tettem a megjegyzést amit leírtál.
Azzal nem értettem egyet, hogy az ipari motorok belső csillagpont bekötésűek lennének, mert nem azok.
(#) VIM válasza Szirty hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Nem mind az, és nem is olyan értelemmel akartam ezt leírni, de ebben az esetben igen. Ha csak három szál kivezetés áll rendelkezésre a bekötéshez (nem több) és ipari méreteket "ecsetelnek", akkor bátorkodom feltételezni a belső csillagpont kialakítását.
(#) ferike123 válasza Gabiorsi hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Renben,kikötöttem a mágneskapcsolót,igazából nem vagyok szaki ezért is tettem fel a kérdésemet ide,mert hiszek nektek,mint írtam is nem vagyok ebben a témában otthon.

Visszatérve a témához,bekötöttem a motort,egy kisebb üzemi kondival,és működik,de lassan,most próbálok egy nagyobbat bekötni.

A köszörű pedig egy ipari bakköszörű.
(#) gabormate válasza granpa hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Szia!
Ez így működik csak magától nem indul el csak bekel lökni és akkor tökéletesen felpörög.
És még egy utolsó kérdésem lenne,hogy egy 730w-os motorhoz mekkora indító kondi kellhet. Így mostmár a leírtakat értem és nagyon szépen köszönöm a segítségedet.
(#) granpa válasza gabormate hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Ehhez 50-60µF üzemi, és 80-100µF indító; keress vissza a témában, valahol pontosan le van írva.
(#) gabormate válasza granpa hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Egy 40µF-es állandó van rajta és akkor egy 80-100µF indítót vegyek akkor rá.
És ez egy kompresszort hajtott eredetileg csak újra lett csapágyazva lelettkötve rólla minden és én már így csak a motort kaptam meg minden nélkül és most is egy IFA kompresszort fog hajtani.
mégegyszer köszi a segítséget.
(#) granpa válasza gabormate hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Arra ügyelj, legyen tehermentesítő szelep, mert terhelve nem annyira szeret indulni.
(#) pucuka válasza Kovács Balázs hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Tudod, ez a hangnem, elég veszélyes. Pláne, ha nem is tudod mit beszélsz.
Egyszerűen próbálj meg megrajzolni a 3f hálózatra rákötött, 3F deltába kötött motort.
A tekercsek egyike sem ér hozzá a 0 -hoz. Akkor hogy lesz ott 230 V? Elég rendesen kevered a fázisfeszültség, és a vonali feszültség fogalmát, pedig ezek elválaszthatatlanok egymástól.
És ha megértette, csak azután szíveskedjék zenélni.
(#) FF26 hozzászólása Dec 29, 2012 /
 
Üdvözlök Mindenkit!!

Vettem egy 380V-rol működő fröccsöntő gépet.
Sajnos nincs otthon 380V.

A motor 3X380Y,3kw, ezt a motort át lehet e kötni 230v-ra?
(#) gabormate válasza granpa hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Az IFA tartájban benne van az eredeti szelep ami 8 bárnál elengedi a levegőt meg a tömítése sem tökéletes úgyhogy azzal nem lessz baj.
(#) Gabiorsi válasza FF26 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Szerintem ez az a pont, amikor érdemes elgondolkodni a 3 fázis bekötésén. Talán még el lehet indítani a 3x16 Amperes verzióról.
Amennyire tudom, 50 Amperig nem kell hálózat fejlesztési hozzájárulást fizetni.
Most találtam információt a költségekről és a lehetőségekről.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
(#) granpa válasza FF26 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Szia! Ha 6 kivezetés van a kapocslécen, akkor mehetne 1~ról is, csak kérdés: elég-e a teljesítmény?
(#) FF26 hozzászólása Dec 29, 2012 /
 
Üdv!!
Köszönöm a segítséget.Beszélek a villanyszerelővel.

Egy ilyen 3kwos motor fogyasztását ugy kell értelmezni hogy ha a motor 1 órán keresztül megy akkor 3 kw-ot fogyaszt? azaz kb 150Ft-ot?
Ezt egy kicsit soknak találom
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
(#) granpa válasza FF26 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Ez pedig így van, persze csak teljes terheléssel (üresjáratban töredék). A villanyász tudni fogja (kéne neki), hogy számíthatsz-e szolgáltatótól bővítésre, mert lehet szűk a hálózat!
(#) Szirty válasza gabormate hozzászólására (») Dec 30, 2012 /
 
Helló gabormate!

Idézet:
„Az IFA tartájban benne van az eredeti szelep ami 8 bárnál elengedi a levegőt meg a tömítése sem tökéletes úgyhogy azzal nem lessz baj.”


Szerintem félreértetted a lényeget.
Amit írsz az inkább biztonsági szelep és semmiképp nem tehermentesítő szelep.
A várható probléma az lesz, hogy az 1 fázisra kötött motor indító nyomatéka a névleges nyomaték töredéke (épp csak arra elég szinte, hogy a motort üresen felpörgesse).
A kompresszorod meg nyilván úgy fog működni, hogy a motort egy nyomáskapcsoló kapcsolja be ha a nyomás leesik, és ki amikor a beállított nyomást elérte (mindezt valamekkora hiszterézissel).

A motorod valószínűleg nem fogja tudni megforgatni indításkor a kompresszort, mert a tartály nyomás alatt van. Ezért a gyári kompresszorokon van egy "trükkös" tehermentesítő szelep, ami a kompresszor nyomó ágát a tartállyal összekötő csőből leengedi a nyomást amikor a nyomáskapcsoló kikapcsol (a nyomócső tartály felőli végén van egy visszacsapó szelep!). Mivel a nyomócsőben nincs nyomás a legközelebbi induláskor, a motor üresjáratban indul.

A másik megoldás (tartok tőle hogy ezt a megoldást gondoltad ki) hogy a kompresszor állandó üzemű és a nyomás elérésekor az általad említett szelep majd mindig lefúj.
Ez a módszer működhet ha nem állítod le nem lesz gond az indulás
De ez nem éppen energiatakarékos megoldás.
(#) Szirty válasza FF26 hozzászólására (») Dec 30, 2012 /
 
Üdv FF26!

Nem tudom lényeges-e neked, de granpa hozzászólását annyival egészítem ki, hogy 3kW-os fogyasztó egy óra alatt 3kWh (kilowattórát) fogyaszt nem 3kW-ot.
(#) gabormate válasza Szirty hozzászólására (») Dec 30, 2012 /
 
Szia!
Én úgy gondolta,hogy az állandó üzemmódot választom mert csak hobbi célra lessz használva(pumpálás meg néha egy kis festegetés) énszerintem ez így jó lessz de nem tudom mert nem értek hozzá és ha nem muszáj akkor sokat sem szeretnék rá költeni. De ha ez a módszer nem vállik be akkor megy rá egy nyomáskapcsoló és egy 1.3KW-os motor mert ami most fogja hajtani az csak 730W-os.
Következő: »»   135 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem