Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Sziasztok!
Egy barátom vett egy zsír új szalagfűrészt és máshonnan hozzá egy állítólag még nem használt villanymotort. Szeretnénk bekötni egyfázisú hálózatba, de a hozzá tartozó bekötési útmutatónál elakadtam. Az a rész ahol az egyfázisú bekötést magyarázzák szerintem érdekes. A "Cü" gondolom üzemi kondenzátor lehet, de honnan jönnek a "Z"-k és "X"-ek amikor mellékelt fotón is látszik, hogy ilyenek nem szerepelnek a motoron és csak az "U1" stimmel helyileg az "U2" már nem. Tehát akkor most mit hová? (Kondinál 35µF-ra gondoltam.)
Te gondolom az első rajzra gondolsz. Az sajnos nem jó , neked deltába kell kötni egy fázis esetén. Második kép, felső sor, jobb oldali rajz.
Három fázis esetén ezt a motort csillagba kell kötni, egy fázis esetén pedig deltába.
Én így képzelem el, de majd a többiek nyugtázzák.
Akkor ami a gyári bekötési útmutatón az első képen szerepel az micsoda??
Ez azért szerencsés eset, mert kulturáltan vannak kihozva a tekercsvégek. Ugyanis szépen lekövethető a szinek alapján. Gondolom, hogy egy szín egy tekercsre vonatkozik. Így látni, hogy csillag, vagy delta a kapcsolása.
A gyári papíron az összes gyártott motortípus bekötése szerepel. Ezek közül neked (vagy másnak)kell kiválasztanai a konkrét motorhoz illőt.
Helló!
Eljött a holnap Végre enyhe idő volt tegnap, így gyorsan beüzemeltem a motoromat. Találtam itthon egy dupla kapcsolót, amelyiknél az egyik oldal az egyállású, a másik kétállású. Rákötöttem a 100 mikrós kondit fixre, az 50 mikrósat meg az egyállású kapcsolóra. Indításkor dolgozik mindkét kondi, ha felpörgött akkor meg csak a 100 mikrós. Így könnyen indul és ha felpörög, simán megy, nem melegszik se a kondi, se a motor. Mivel egy kis 125-ös átmérőjű fűrészlap van rajta, így meg sem érzi a motor a vágást. Köszönöm a támogatást!
Szerintem fordítva kellene csinálni, tehát az ötveneset fixre kötni. Meg az is a gond, hogy a százas valószínű, hogy indító típusú és az tönkre megy, ha állandóra van kötve.
Próbáltam. Szépen felpörög vele, de olyan morgósan fut. A 100-astól megy szépen, erőlködés nélkül.
A harmadik, 100-125 indító kondi nevezetű az kuka lett.
Ne dobd ki, mert ha trafót akarsz tekercselni kiváló sorszigetelő a benne levő papír.
"Sajnos" nem vagyok eldobós fajta. Inkább több mindent is gyűjtök, mint kéne
Sziasztok!
380V-os 3 fázisú motor teljesítményét szeretném kitalálni firmatábla hiányában. A tekercsek OHM-os ellenállása 3,6ohm. A fordulatszáma 1420m/min körüli, ez tudtam mérni eddig. Köszi.
Nekem azt írták a kollégák a másik villanymotoros topikban,hogy a mechanikai méretekből lehet rá következtetni.Tengely magassága a talptól,tengely átmérő.Motor hossz.
István
A tengely alsó pontja a talptól 75mm
24,5mm a tengely átmérő 20cm hosszú a motor.
Köszönöm!
A Logeen-féle motor mekkora lehet? Mert én megírtam az okosságot,de konkrét értéket nem tudok mondani... István
Akkor ez így hozzávetőlegesen 1LE (750W) lehet és ezt a 20cm hossza "árulta" el, mert nagyobb teljesítményt elég nehéz volna betekercselni ilyen kis hosszba a magasságot is hozzávéve.
Sziasztok!
Egy kisebb körfűrészt szeretnék csinálni a műhelyembe famunkákhoz. Namost felmentem a padlásra (ahol többek között boldogult nagypapa 20éves kacatjai vannak), és találtam pár motort ilyen-olyan állapotban, az lenne a kérdésem, hogy szerintetek használható-e valamelyik és hogy kellene bekötni? -Az első szerintem működne de a vezetékei életveszélyesek voltak, ezért levágtam, a két visszahajtott végű barna volt(föld?) többi fekete (bár 30watt kis körfűrésznek is gyenge nem?) -A második biztos hogy jó, de 380/220 meg a csatlakozó szerint ez 3fázisú? Csak mert olyanunk nincs. -A harmadik elég ijesztően néz ki, a belsejében is egérrágta vezetékek vannak, én semmiképp de szakember ezzel még tudna valamit kezdeni? -Ja és van egy negyedik adattábla nélkül 8 pines kivezetéssel, és sima 220as vezetékkel, bekapcsoltam és lecsapta a biztosítékot, az már biztosan halott vagy szakember ki tudna hozni belőle valamit? Előre is köszönöm a válaszokat!
Innen nézve ezek mind kicsik körfűrésznek, a 3~ú is megy 1~ról, kb. 60%-os teljesítménnyel. A 4. is ekkora, mert attól, hogy lecsapta a biztit, nem biztos, hogy rossz. Szakember kezére kell adni.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2013
üdv mindenkinek ,egy kis segítségre szorulok van egy 380/220 as 750w s motor az a gond vele hogy csak 3 kivezetése van ,220v rol is megy indul semmi gond vele csak annyi hogy egy picit hangosabb mint 380v ról ,azt szeretném kérdezni hogy ez így jó e ,és esetleg mit fog bírni ,még annyit hozzáteszek hogy egy 22 húsdarálót hajtana hajtóművön keresztül
Ha 'morog', akkor nem megfelelő a segédfázis kondi. Van külön indító, és üzemi kondi rajt? Melegszik is, vagy csak morog?
üzemi kondi van rajta,melegedni nem melegszik ,csak picit hangos
Lehet csapágy hiba, de lehet,hogy nem ez a kedvenc forgásiránya (én már jártam így). Próbálj rátenni még egy kevés kondit (ne sokat). És nagybetűt a mondat elejére.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2013
Értem, akkor mondjuk egy kisebb késélező köszörűnek csak jó lesz, bekötésben tudnál segíteni? Mondjuk a 3~únál (az tűnik a legegyszerűbbnek átkötni) vagy bármelyiknél.
ok ,csapágy hiba kizárva,még esetleg a kondi ,de ha nem, akkor irány a tekercselő és ki hozatom mind a 6 kivezetést ,előre is köszönöm
|
Bejelentkezés
Hirdetés |