Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elhalványuló utastér világítás autóba
Lapozás: OK   5 / 12
(#) hingyig válasza potyo hozzászólására (») Dec 1, 2011 /
 
Szia potyo!

Semmi gond, és köszönöm a választ! Engem nem hagy nyugodni a dolog. Ma volt egy kis szabadidőm és "játszottam" az elektronikával. Egy véletlen mozdulat, két vezeték nem kívánatos záródása előbbre vitt a rejtély megoldása felé. Mert az én áramköröm soha nem ébred fel, teszi ezt már kb. tíz másodperc várakozás után. Viszont a kézikapcsoló vezetékére véletlen kapcsolt U+ 12v után rendben éledt a másik két bemenetről. Amúgy, kicsit megijedtem, a záródás miatt vége a kontrollernek! Hál istenek túlélte! Így szadista módon zártam ismét a bemenetet U+ 12v-ra, majd megmértem az IC6-os láb feszültségét, ami 5.6v-ra esett vissza.(gondolom a fesz. szab r2 ellenálláson lehúzta) Az IC 1-8 közötti tápfesz. ilyenkor 5.3V-ra adódott. Na, erre elindult bennem a kísérletező és szadista vér, és rákötöttem az ajtókapcsoló bemenetre a U+12v-ot. Ekkor ismét rendesen éledt fel és reagált a másik két bemenetre. Gondoltam tápfesz. ellátási hibáról van szó, de ezt elvetettem. Mérve (nem külső áthidalással) 4.99v.
Mi okozhatja ezt a furcsa jelenséget? Esetleg ilyenkor a kontroller nem megy sleep-be? Alap hiba a sleep-ből visszatérve nem reagál a bemenet változásra? Azaz, felébred, de nem hajtja végre azt a változásnak megfelelő utasítást, ami alapból felrugdosta álmából?
(#) Gabor666 válasza mihaly80 hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
Heló
letudnád nekem írni milyen kellékek kellenek hozzá?
előre is köszi
(#) brian1985 válasza Gabor666 hozzászólására (») Feb 1, 2012 /
 
sziasztok !

Szeretném én is megépíteni a PIC-es belsőtér világítást, de így hogy "hibás" lehet, hogy még várnék vele amíg a hiba kijavításra kerül. Sajnos én még csak most tanulom a programozást nem igazán konyítok hozzá... de szerintem a SLEEP-ből való visszatérése lehet a hibás. De ez csak egy tipp volt. Meg tudná nézni valaki nekünk ? Mindenképpen érdekelne, mert kellemes lehet , hogy lassan alszik el és több funkcióra kapcsol. Köszönjük Potyo !
(#) white_ful hozzászólása Márc 6, 2012 /
 
Valaki tudna annyiban segíteni, hogy ne 5-10W-os ízzókat tudjon halványítani a kapcsolás hanem 55W-osat?

Az meg lehet oldani, hogy a bekapcsolás is felfutással menjen ill. a kikapcsolás is ?

Köszönöm előre is a válaszotokat! Kapcsolási rajz sokat segítene!
(#) Gszel16 hozzászólása Márc 26, 2012 /
 
Sziasztok!

Megépítettem az egyik elhalványító kapcsolást, működik is szépen egyetlen gondom van, hogy az autóm mikor becsukódik az ajtó a testet bontja. Az én álltalam megépített pedig akkor halványít ha testet kap hogyan tudnám megoldani, hogy test bontásával működjön? Segítségeteket köszönöm: Gábor
(#) potyo válasza Gszel16 hozzászólására (») Márc 26, 2012 /
 
Már bocs, de ez is olyanhoz van készítve,ami a testet kapcsolja, amikor kinyitod az ajtót és bontja, amikor becsukod
(#) Bütyk-örmester hozzászólása Szept 12, 2012 /
 
Szevasztok, megépitettem az alábbi kapcsolást és az a gondom van vele hogy nem alszik ki teljesen az égő nem alszik ki teljesen. Ha nagyobbra cserélem a bázisellenállást az megoldás lenne-e a problémára?
(#) Bütyk-örmester válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 13, 2012 /
 
Kösz a választ, erre nem gondoltam mert új alkatrészekből raktam össze az áramkört majd megpróbálom akkor más kondival is remélem megoldódik a problémám.
(#) htq hozzászólása Okt 15, 2012 /
 
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy az alábbi kapcsolás gyújtás ráadásánál azonnal elkezd halványodni és a világítási és a halványodási idő külön állítható? A válaszokat előre is köszönöm!
Bővebben: Link
(#) Logeen válasza potyo hozzászólására (») Nov 5, 2012 /
 
Szia!

Érdekelne, lett-e valami változtatás?
(#) potyo válasza Logeen hozzászólására (») Nov 6, 2012 /
 
Üdv

Ki is ment a fejemből a dolog, de én nem tudtam a dolgot reprodukálni. Volt, hogy 2-3 napig nem nyúlt senki az autóhoz, mégis működött az ajtónyitásnál a lámpa. Viszont mivel az autót eladtam, de előtte kivettem belőle az elektronikát, ezért itt van a fiókban, ha tudsz mondani valami sorrendet, akármit, amivel reprodukálni tudnám a dolgot, akkor kipróbálgatnám rajta, hátha meglesz, hogy mi lehet a ludas.

Egyébként nem lehet valami olyan, hogy hosszabb állás után az autó leveszi a tápot az áramkörről? Sikerült belőni, hogy kb. mennyi ideig kell állnia az autónak, hogy utána ne működjön az áramkör?
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2012
(#) Zsola89 hozzászólása Jan 10, 2013 /
 
Sziasztok! Megépítettem egy elhalványuló utastér világítást az alábbi kapcsolási rajz alapján. Eléggé kezdő vagyok és csak kicsit értek hozzá. Igazából én autóvillamosság szerelő vagyok és csak átlagos tudással rendelkezek ilyen téren. A problémám az lenne h mikor "becsukódik" az ajtó akkor halványulás után még halványan parázslik az 5W-os izzo és nem alszik el. Esetleg valaki valamilyen megoldást tudna rá?

fff.GIF
    
(#) orcika70 válasza Zsola89 hozzászólására (») Jan 10, 2013 /
 
Mint ahogyan az előző hozzászólásokban is olvashattad a kondi szivárgás a porbléma okozója. Csere!!!
(#) czibo hozzászólása Jan 10, 2013 /
 
Hali mindenki!

Ha valakit érdekel, megcsináltam Daewoo Nexiába az alábbi kapcsolás alapján. Kivállóan működik.
Köszönet Bladzser2
Bővebben: Link
(#) Zsola89 válasza czibo hozzászólására (») Jan 10, 2013 /
 
Esetleg sima kapcsolási rajzban meg tudnád mutatni?
(#) czibo válasza Zsola89 hozzászólására (») Jan 10, 2013 /
 
A belinkelt kapcsolás szerint van azzal a külnbséggel, hogy az ajtókapcsolótol jövő vezeték felváltva + illetve -, így kell egy dióda a bemenetére. Az égő helyére 3mm-es ledek vannak hármassával csoportosítva 150 ohmos ellenálással. Én csak négy csoportot raktam bele, elég jól világít.
(#) Zsola89 válasza czibo hozzászólására (») Jan 10, 2013 /
 
És az én problémámra tudnál vmit mondani? Írták h a probléma okozója kondi szivárgás DE:
1 nem tudom h ez igazán mit jelent (mert nagyon kezdő vagyok)
2 vadonat új kondi és ha cserélem ugyan olyan szintén új kondira akkor se jó
Bocs ha hülyeségeket beszélek de szeretném ha működne mert ez az első ilyen "munkám"
(#) Hp41C válasza Zsola89 hozzászólására (») Jan 11, 2013 /
 
Szia!
A kapcsolásodnak van egy kicsi hibája:
Tételezzük fel, hogy a BC212 -nek kb. 100 - 200 az áramerősítési tényzője (számoljunk 150 -nel) és a 2N3055 -nek kis áramoknál pedig legyen 20. A BC212 0.4 .. 0.5 V bázis emitter feszültség mellett szobahőmérsékleten (magasabb hőmérsékleten kisebb) már aktív állapotba jut. Ahhoz, hogy a 15k -n 0.5V essen 0.033mA kell. Ekkor a BC212 kollektor árama (mivel nem befolyásolja más csak a BC212 Uec és a 2N3055 Ube feszültége (kb 1V)), 150 * 0.033mA = 5 mA. A 2N3055 kollektor árama pedig 20 * 5mA = 40 mA. Tehát az áramkör beáll egy ilyen állandósult állapotba, mivel a 15k ellenálláson átfolyó áram a BC212 tranzisztor bázisárama, a C kondenzátor töltése megáll azon a feszültségen. (Szivárgó kondenzátor csak akkor módosít jelentősen a munkaponton, ha az árama összemérhető a 33uA bázisárammal.)
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2013
(#) kistee hozzászólása Jan 11, 2013 / 1
 
Sziasztok,

Én is megépítettem potyo kolléga belső világítás vezérlőjét, csak annyit módosítottam rajta, hogy 12F615-ös PIC-et használtam, egyszerűen azért, mert ez volt itthon. Csak annyit módosítottam a forráson, hogy valamelyest lerövidítettem az időket és újrafordítottam a 615-ösre.

Be is építettem a "Mi autónk"-ba, azóta is kiválóan üzemel, kösz potyo!

Mellékelek egy fotót a kész panelről és a 12F615-be égetett hex fájlt is, talán hasznos lesz valakinek.
(#) Zsola89 válasza Hp41C hozzászólására (») Jan 11, 2013 /
 
köszönöm a válaszodat! Mit lehet tenni hogy működjön?
(#) proli007 válasza Zsola89 hozzászólására (») Jan 11, 2013 / 1
 
Hello!
Csökkentsd a 15kohm-os ellenállást 10kohm-ra, a 2N3055 bázis-emittere közé tegyél egy 470ohm-os ellenállást. Ellenőrizd a 100µF szivárgási áramát 12V-on, valamint, hogy polaritás helyesen van-e bekötve. Ellenőrizd, hogy a BC212 jól van-e bekötve. Ha ekkeor sem működne, cseréld ki a BC-t, hátha már nem jó.
üdv! proli007
(#) Zsola89 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 12, 2013 /
 
Köszönöm!
(#) Bonanza02 válasza Zsola89 hozzászólására (») Jan 12, 2013 /
 
2 db tranzisztorral meg lehet csinálni. Nem kell ehhez PIC sem. A Fábia késleltetőjét kell utánépíteni és az jó is.
(#) bancsi15 hozzászólása Jan 14, 2013 /
 
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy ezzel a kapcsolással megvalósítható az, hogy egy izzó helyett 2-t halványít egyszerre? Vagyis két utastér lámpa van és a kapcsolást a test és párhuzamosan mindkét (első) ajtókapcsoló elé kötöm?

Köszi
(#) zolika60 válasza bancsi15 hozzászólására (») Jan 14, 2013 /
 
Igen, ha az izzók teljesítménye nem nagyobb mint a tranzisztoré.
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2013
(#) bancsi15 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 14, 2013 /
 
Igazándiból két 5W-os lenne. Tranzisztornak meg BD243 vagy 241 lenne, amilyet kapok, hogy ne melegedjen.
(#) proli007 válasza bancsi15 hozzászólására (») Jan 14, 2013 /
 
Hello!
Ha már ez van.. A kapcsolást célszerű lenne "fejjel lefelé" megépíteni. Vagy is a PNP-NPN tranyókat megcserélni. Előnye, hogy a végtranyót hűteni kell és a kollektort így nem kell leszigetelni a doboz fém házától. (BD továbbra is mehet, mert a Tina-ban csak ezt találtam.)
üdv! proli007
(#) bancsi15 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 14, 2013 /
 
Szóval azt mondod így jobb lenne? BD244 és BC546-os tranyókkal, a 4,7K helyett 1K-val ebben az elrendezésben?
Jól értem, hogy ha így csinálom, akkor a kocsi karosszériájához csavarozhatom hűtés gyanánt a BD244-et?

vil..JPG
    
(#) Bonanza02 válasza bancsi15 hozzászólására (») Jan 14, 2013 /
 
A késleltető úgy van bekötve, hogy meg van szakítva a test kapcsolóről az égőre menő vezeték. Külön tápfeszt nem igényel, tehát 2 ponton csatlakozik az áramkörbe. Ahány égőd van, annyi db áramkört építesz, és mind elé sorba kötöd. Arra vigyázz, hogy 5 W-osnál nagyobb izzót ne használj, hogy ne melegedjen nagyon az áramkör. Legyen BD243C, az bírja. Vagy ha van hely, akkor BD 245.

Amúgy én pont erre a 2 tranzisztoros kapcsolásra gondoltam. (nem kell PIC)
(#) kistee válasza Bonanza02 hozzászólására (») Jan 15, 2013 /
 
Szerintem bancsi15 kolléga rajza a jó (legalábbis kapcsolóbekötésileg). A te rajzodon, ha be van csukva az ajtó (tehát bont az ajtókapcsoló), akkor nem fog tápot kapni az elektronika és a lámpa sem fog világítani. Ezeknek a késleltető kapcsolásoknak épp az a lényege, hogy az ajtó becsukása után is ad testet a lámpának, hogy tovább tudjon világítani.
Következő: »»   5 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem