Fórum témák
» Több friss téma |
Még mindig nem értem, hogy melyik rész működik jól igazán, vagy egyik sem míg le nem hűl a berendezés? Van a funkció választó kapcsolója, azt próbáltad már "reset" állásba fordítani és utána kiválasztani a "téli" ill. "nyári" funkciót? Ha "nyári" állásba kapcsolsz, akkor hiba nélkül csinál meleg vizet? Ha csak az egyik műveletet csinálja meg hibátlanul, már akkor sem valószínű a panelhiba. Az érzékelők (fűtési és HMV NTC-k) cseréje biztos, hogy jó értékűre lett cserélve, vagy csak a táska aljából kotort elő a szerelő két hasonló darabot és rakta be látványosan, hogy hát ez sem segített, tehát panelcsere.
Kiiktatni NE iktass ki semmit sem! Ami biztonsági funkciót lát el, még átmenetileg sem szabad kiiktatni! Saját (és mások) érdekedben! Az NTC-k csatlakozása ellenőrizve lett, mind a panelen, mind az érzékelőknél? Figyeld meg a HMV készítésnél, hogy modulál-e a gázláng és elzáráskor lekeringeti-e a felesleges hőt a szivattyú.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
Az érzékelők ugyan olyanok vadi újak szakszerviz leellenőrizte.Ha átváltom csak meleg vízre,és elkezdem tölteni a kádat.kb egy perc múlva elzárom, majd újranyitom ,már akkor is hibára áll folyamatos piros lámpa.Amikor a fűtéssel együtt indítom a meleg vizet,akkor addig adja még a fűtővíz kb 40 c fok.Vízcsap elzár,kinyit a kazán leáll piros lámpa.,Ha 60 c foknál kinyitom a csapot akkor a fűtés azonnal leáll meleg víz nincs piros lámpa fűtővíz visszahűl kb30 c fokra reset után ad meleg vizet, a termosztát indítja a kazánt, megy a fűtés.fűtővíz kb 60 c fokra állítva a kazán felfűt eléri a hőfokot lángot elveszi.szivattyú visszahűt, majd újra indítana a kazán,hiba piros lámpa.
A fűtő ntc mellett van egy érzékelő ami a kazántesthez van rögzitve, valami trutyi van rákenve,olyan mint a ragasztó.Az a stemco?
Igen, az volna és a "ragasztó" az szilikonpaszta volna a jó hővezetéshez. Én azt kértem tőled, hogy azt nézd meg, hogy CSAK meleg vizet csinál-e hibátlanul nem azt, hogy a fűtés közben próbálgasd a HMV-t mikor áll ki hibára és azt, hogy CSAK nyáriban van-e ugyanilyen probléma.
Sajnos akkor is azt csinálja, hogy ad meleg vizet, csap elzár, újra kinyit a kazán nem gyújt be,hiba piros lámpa. Csap elzárásakor a szivattyú bekapcsol, 15mpre.Lehet, hogy a szilikon kiszáradt, és nem vezeti úgy a hőt?
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
Sziasztok!
Már elég régen, hetek óta, okos , és tanulságos olvasmány a fórum. Már be is szereztem egy HUK 43 elektronikát kazáncsere elkerülése miatti fejlesztés céljából A vezérlődoboz kinyitása után, meglepődtem, azért egy rohadt nagy kondinál többet vártam, de nem gond, mert így talán még nagyobb lesz a változás A kazántermosztát 4 lába no probléma, mert egy a föld, a maradék háromból, meg csak kisakkozom a kettőt, titkos tippem, már most is van. Kérdésem az új panelen a "RET" az mit jelent, láttam képeket ahol hasonló helyen egy rövidzár volt... Előre is köszi a válaszokat, és a segítséget
Tettem fel képeket, "megfaragtam" őket, de nincsennek sehol, nagyok lehetnek még így is. de ha tovább faragom, akkor meg semmi nem látszik...
A lényeget kihagytam kb 20 éves ZC 18, bocs, de nekem természetes volt...
...akkor már csak az maradt, hogy a határtermosztát a hibás és előbb kikapcsol mint kellene. Ha ez kikapcsol (márpedig 60fokos víznél még nem volna szabad túlfutnia), csak a visszahűlés után indul újra a műveletsor. Talán még annyit megér egy próbálkozás, hogy ezt kicseréltesd, mielőtt panelcserét nem eszközöltetnek veled.
Sajnos az "átfolyósak, mind x@rok"..
Én 10 évet szívtam, egy Hévíz 4 -el, gázszerelő el sem vállalta, adott alkatrészt, "csináld meg, majd megveszed, és visszahozod"... ( az a baj, hogy megeszi a vízkő, percenként átfolyik rajta tíz liter, és rohadtul kemény a víz magyar honban, a kazán az más , abba alapból ionozált víz kerül, de ha még-sem az sem gáz (baj9, 100-150 liter évtizedekig kering benne gondtalanul, évente, 0-5 liter utántöltés, ha több, akkor meg kell keresni az okát, de ebben így nincs sok vízkő ami lerakódhatna ... ) megoldás egy villanybojler..., most már tíz éve máshol lakom, volt ( van) egy öreg Hajdú bojler, kitudja hány éves ( 10-20 +++ ??? ). van aki évente felújitja 10- 20 + ezerért, eddig én hozzá nem nyúltam, igaz már 6 éve a garázsban van az új hajdú 36 ezerért, de addig ott is marad ameddig a falon a régi bírja... Sajnos a mai gázárak mellet, a villanybojler talán gazdaságosabb is, vagy biztosan az is...
Szia! Van egy ilyen fórum. A "ret" az valószínű, hogy a reteszkapcsoló bekötési helye, mikor két készülék közül csak az egyik működhet a kevés légköbméter miatt. (A képek azok max 2mega és jpeg ami bevett formátumú)
Szia!
A "RET" a retesz. Ha "B"(kéményes) tipusú kazán és HMV készülék van egy kéménybe kötve, egy retesz kapcsolót illik betenni, hogy csak egy tüzelőberendezés üzemeljen. Esetleg szellőző ventillátor-, elszívó is üzemel a lakásban.
A 10-20 +++ éve üzemelő villanyboylerek általában 2-3 vödör vízkövet tartalmaznak!
Felfűtés alatt - sajnos - ezt is kell melegíteni!
...és ha koszos a rendszer, a váltószelep teljesen átmozdulni.
Ilyenkor fűt nyáron is a kazán.
üdv,, a szerelők tisztelet a kivételnel!Hibás a kazán kicserél rajta minden érzékelőt több 10ezrekért, majd kiderül hogy a panel a hibás mégis,,+ kazántól függő30-40-50 e ft az új panel,,sok esetben feléből meg lehet javitani..
Köszönöm a segítséget ezt még megpróbálom,további szép napot.
Sziasztok!
Van egy Demrad Alpin konbi kazánom ami olyan hibát produkál hogy naponta egyszer meg áll tulfűtés elleni biztonsági termosztát hibát jelezve. A Kazán csak pár éves ezért nem gyanakszom a termosztát hibájára. Írjátok meg légyszi hogy mi jöhet még számitásba. köszönöm
Szia!
Nem is az a hiba, hanem koszos a rendszered! Lásd a régebbi hozzászólásokat.
Szia!
Nem rossz a felvetés.., én is, "mélyen"elgondolkodtam rajta! De! , Ha "3 vödör" vízkövet is melegít", de az nem jön ki rajta, ( illetve belőle, a csövön ), akkor ez energiatakarékos! Mert a vízkő, megőrzi a befektetett energiát, és azt a következő, bejövő hideg víznek adja majd át... Tehát nem lesz, energiatakarékosság szempontjából rosszabb a rendszer, max, a 160 literes bojler, 130 literesként üzemel.
Ez is egy vélemény.
De szerintem inkább a vizet melegítse és ne a vízkövet. A melegvíz levezető cső is szűkűl a vízkő miatt. Egyszóval nem lesz takarékosabb.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, hogy SANIER DUVAL RENOVA C24E-hez használt hőcserélőt hol lehet szerezni, illetve érdemes -e! Köszi előre is!
Nézd meg a Vaterán. Talán van használt.
Ámbár egy használt hőcserélő egyenlő a semmivel. Nem látsz bele, nem tudod az "előéletét"! Lehet, hogy deformálódott a HMV oldali rész. A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2013
Köszönök minden hozzászólást a Demrad kazánnal kapcsolatban de megtaláltam a hiba okozóját. A hibát a kazántest hátuljába elrejtett fütés kapcsoló okozta, azáltal hogy letört a rögzitő rugós lemez ezáltal gyengült a kontaktus a kazán test csöve és az érzékelő között és mivel csalt a kazán hömérséklet ezáltal a hibás jelek halmaza okozta az állandő hibakódot.
Kössz az infot a többi Demrad felhasználó nevében.
Sajnos elég balkáni rögzítési módokat találnak ki arrafelé. Tény, ha laza a kontaktus tud nem valós problémákat generálni. Ez ép olyan volt! Az NZC nem érzéklete a hőcserélő melegedését és a korlátozó letiltott!
Sok helyen tudsz szerezni, de nem érdemes, szerintem űjat vegyél, ne felújítottat.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy tudja-e valaki a VATERA-n van egy hirdetés,kazán vezérlő panel javítást vállal valaki.A hirdető( RATTUS40 ):Valahol Békés megyében van?Ha valaki ismeri az elérhetőségét ( cím, telefonszám vagy csak a település neve )az nagyon jó lenne mert,én debreceni vagyok,ha nem lenne túl messze,lenne egy JUNKERS euroline panelem. Sajnos más fűtésem nincs, kazán hibajelenség:fűtés magától nem indul,meleg vízcsapot kinyitom (45-60 fok)közbe a cső termosztátot bekapcsolom,(szoba termosztát és kazán közé van betéve)majd a vizet elzárom.A hirdetés web címet remélem jól másoltam. Bővebben: Link Nem jó, használd a LINK gombot! Action2K A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2013
Szia! Biztos, hogy a panellel van baj? Nem egy régebbi típusú készüléked van véletlenül? A csőtermosztát mit keres a rendszerben (milyen funkciója van)? Ha tudnál feltenni képet a kazánról vagy ha találsz itt a képek között ilyet, mutass rá, talán többet tudunk segíteni.
Junkers euroline ZW 23KE 23,:S5095 kéményes kombikazán. 2004 nyarán lett beüzemelve,szerelő 2012 decemberig nem látta,évente csak ki poroltam.A csőtermosztát úgy volt beállítva,amikor már csökkentett teljesítménnyel üzemelt,akkor kapcsolta ki majd be (kb.2-3 x addig is a keringető szivattyú keringtette a meleg vizet,ezzel kb 2-3 x 3-4 percet gáz fogyasztás nélkül.Ez finom be állítást kívánt de megérte,szobatermosztát 20°c be állításnál 20,5°c kapcsol le,a radiátor további hő leadása,és a keringtető +0.5°c túlfűtést végez.) ez tökéletesen működött novemberig.
Decemberben a szerelő panel cserét javasolt,panel több helyen is meg van sülve,egy ellenállás kiégettnek nézett ki,panelt kivéve elektronikai boltban kértem alkatrészt,majd kicseréltem de nem segített.Kazán be kapcsolna de nem tud,szikra van (meleg víz készítés van,igaz most már 2.kapcsolásra).Hőcserélőt ki savaztam kazán testet,több csövet,turbinát vízkőoldóval kitakarítottam,elektromos csatlakozókat WD40 befújtam,de nem használt,váltó szelep jól működik . Baypas cső és egy érzékelő, vízkőtelenítés van még HMV oldalon a feltöltőnél,fűtés körből ennyi . Ha......beindul a fűtés, csökkentett teljesítménnyel megy,láng moduláció nincs,(meleg víznél van )cső termosztátot ha ,beállítom kevesebb( 50°c -ra) le kapcsol majd 5°c hűlés után,gond nélkül vissza kapcsol a kazán,ezért is valami panel hiba van.Bocsi a képek a netröl vannak. A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |