Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Több dolgot nem értek abból, amit írtál.
Milyen égőt cseréltél? Abban lednek kell lennie, nemigen szokott tönkremenni. Szó sem volt eddig arról, hogy gyújtás ráadásakor nem világít a visszajelző, én inkább úgy értelmeztem, hogy egy nagyobb gázadásra alszik el. Nem mindegy. Mi az a tehermentesítő relé?
Nem ledes a műszerfal. 93-as Vento... olyankor még nem is ismerték a led-et...
Szóval égős a műszerfal. Nem, én nem is tulajdonítottam neki nagy dolgot(az égőnek), csak az akksin mérve tűnt fel az indítás utáni töltéshiány. Aztán most néztem egy haverom Vento-jában, h nekiha ráadja a gyújtást, akkor világít a töltésjelző. Nekem sehogy nem világít... Az a relé az, ami leveszi a fűtést, a lámpát, a rádiót az indítás pillanatában, h nagyobb indítóárammal tudjunk indítani.
Már 81-ben használtak ledet VW-ék a visszajelzőknél, aztán fene tudja, hogy később mikor mit változtattak.
A helyzet mondjuk ugyanaz, csak egyszerűbb, meg kell keresni az okát, miért nem világít. Ha működni fog a visszajelző, kisebb fordulaton elindul a töltés is. Először nézd meg, nem-e a generátor a hibás. Egy kék vezeték lesz a visszajelzőé, erre a kivezetésre köss egy 3-4 wattos izzót, az izzó másik végét mondjuk akku+ra. Álló motornál világítania kell, indítás után elaludnia. Ha mindez rendben, akkor már csak a kék vezeték folytonosságát kell helyreállítani a visszajelzőig.
Apósnak egy B3-as Passat-ja van, és van hozzá egy tartalék műszerfala. Szétkaptam,és tényleg az pl ledes.
Köszi a segítséget, reggel állok is neki a dolognak...
A 81-es Passatomban LED van. Ventót nem ismerem ennyire, de meglepő. Ahogy Ákos is írta a töltésjelző vezetékét ellenőrizd. Valamint a feszültség szabályozó alatti érintkező lemezkét, rendesen érintkezik-e. Én is abban a hitben voltam, hogy van töltésvisszajelzésed, csak lassan gerjed fel a generátor. Amíg nincs visszajelzés ezen ne is csodálkozz.
Járt nálunk egy 10 év körüli, 1,6 benzines Nissan. Akku hibára panaszkodik, nincs is hideg, de nem indul. 55Ah/420A (EN) akku, mérve 12,1V (autó leállítása után), és 373A. Le van merülve... Önindító 186A, ez rendben, állófogyasztás 0A, ez is. Töltés alapjárat, terhelés nélkül 13,7V, még ez is elmenne, fordulattal is csak 13,8V. Terhelés, lámpa, ventilátor max, szépen araszol lefelé, hamar 12V alatt van, kb. 1 perc járás után 11,6V, ez merít, nem tölt. Fordulatra alig éri el a 12V-ot... A generátoron mérve is ennyi, nem a vezeték rossz, bár elég zöldek.
Ő úgy gondolja nem a generátor, mert egy éve még semmi baja nem volt, és ez 1 éves akku és rossz... és amúgyis... Az akku 373A-t tud, 186A az önindító, tehát nem lehet más baj, minthogy lemerült. Az meg attól van, hogy gyenge a töltés...megregeneráljuk neki, szerintem közel 100%-os lesz. Kíváncsi leszek mit mond neki a szerelő...majd, mint a múltkori Suzukinál, hogy az égegyadtavilágonsemmibaja.... ez ilyen, na persze, és olyan akku kell bele, ami termeli az áramot...
Olyan szép ez, amikor az ember ügyfelekkel dolgozik. Onnan vannak aztán a szaftos sztorik
Ismerős kábeltévé cégnél szerelő, ő mesélte, hogy volt aki kérte, hogy nem lehetne-e, hogy a Mónika show és a Joshi Bharat egymás után legyenek és egy csatornán
Az is szép lehet...
A múltkor visszahoztak egy 45Ah-s akkut, le volt vágva az alsó pereme... Ember bevallotta, hogy rokkant és valamit elektromos járgányba kellett, de nem fért be. Elmondták neki, hogy oda munkaakku kell, de annak sem lehet levágni a széléből... Szerencsétlen a fűrészelés közben még az edényzetbe is belevágott, kifolyt az elektrolit, kuka.
Fejlemények...
A Nissanos hívott, hogy elment a lakóhelyén levő szervízbe, ahol megmérték az autót. A töltése teljesen rendben van lett az eredmény. Azt mondták neki, hogy valószínűleg az akku rossz (ami itt van nálunk, a cserével ment oda), és sérelmezték, hogy nem mértem meg a cserélt akkuval a töltést. Ez utóbbi nekem is eszembe jutott, de nem tudok olyan akku hibáról, ami a töltést így lehúzná, hiszen a cellazárlatos akkut is felrántja a generátor 14V-ra, ráadásul ez nem az. Bosch Bat121-el mérték ki is nyomtatták neki, neki ez tetszett is. Nekem nem. Nem azért mert az ügyfélnek lenne igaza, hanem, mert úgy látom nem ez a baj. Az akku fel lett töltve Ctek regenerálóval, 100% felett teljesít, 472A-t mond a DHC BT301-es rá. Terhelővillával is tartja a feszültséget izzásig, majd rövid időn belül visszaáll a 12,6xV. Érdekelne néhányotok véleménye a dologról, nem azt szeretném hallani, hogy igazam van, hanem a hallottak alapján a ti véleményetek. Köszönöm A másik egy Puntó, lehet azt nem írtam...kb. 2 hete hozta egy hölgy, 45Ah-s akku. 11,92V volt benne, jól le volt merülve, nem indult neki az autó. Állófogyasztás nincs, indítóáram jó, töltés rendben terhelve is. Konkrétat most nem írok, mert elöl van a dosszié, ha kell megnézem. Egyszer már volt neki ilyen tavaly ősszel, elhúzták a szerelőhöz. Az megmért mindent, annyit talált, mint én most, hogy minden ok, csak le van merülve az akku. Feltöltötték, semmi gond, eddig. Most már azt mondta neki a szerelő telefonon, hogy akkor biztos az akku. Ez is fel lett töltve, 95% körül tud. Ki lett rakva a hétvégére a hidegre, de a hideg nem jött... Annyi észrevétel van, hogy a feszültsége nem marad 12,6V fölött, 12,5V körül alakul, de az indítóárama megmaradt. Villázva is tartja, bár nehezebben megy vissza. Az is igaz, hogy ugyanakkora ellenállással terhelünk lustaságból, és ez kicsit sok neki. Ma jött, hogy a csereakkuval sem indult reggel... Ezek nem új akkuk, de napi használatban vannak az elbírálás erejéig, eddig nem volt baj vele. Kimentem a helyszínre, 11,86V, persze ilyenkor nincs értelme áramot mérni, de 86A-t mutatott. Bebikáztuk, indult elsőre, töltés 14,0V. 2p múlva leállíttattam, beindult de tovább tartott. Most megy vele egy kört, majd irány a szerelő, csak necces lesz... Két nappal korábban még simán indult, semmi jel, hogy nyúzná, 1 nap kimaradt, majd ma reggel (0fok körül volt) már semmi, még csak nem is nyúzta... Az nem igazán lehet, hogy lemerül az autóban az akku szép lassan, mivel jó a töltés, és nem volt ilyen jel az utolsó üzemeléskor. Valami 1 nap alatt történt, de akkor nem mA-ekkel szopta valami, vagy az önindító van oválra kopva és az feszül be ilyenkor, ami jól le is szívja az akkut. Erről is érdekelne a véleményetek. Köszönöm!
A Nissan esetén az akkusarukat vizsgálnám meg, rendesen érintkeznek-e a vezetékkel. A Puntónál nem tudni milyen körülmények között merült le. Bekapcsolva hagyott rádió, belsővilágítás, helyzetjelző satöbbi. Azt ne várd, hogy a tulaj bevallja.
A Nissanosnak jeleztem, hogy zöld néhány saru, de megmértem töltéskor nem ott esett a feszültség. Hozzáférhető volt a generátor kivezetése, keresztbe mértem mindent, mindennel, nem volt számottevő a difi.
A mostani autók zömét nem lehet autórádióval úgy hagyni, gyújtással leveszi...bár, most hogy mondod, ezen itt konkrétan nem is néztem meg, még egy fekete pont nekem...szándékosan ez az ügyfél nem fog átverni, nem az a típus...na, aztán ki tudja... Ennek utánajárok! Köszönöm a véleményed!
Az általunk javított márkánál rendszeres, hogy a kábel eloxidálódik a saruban. Az okoz ilyen rejtélyesnek tűnő hibát. Van amikor jónak méred, de mégis rossz.
Értem, én is találkoztam már ilyennel, de itt szerencsére hozzáférhető volt a generátor kivezetése, így ez a lehetőség kizárva sajnos. Szemre csúnya, de már a generátoron is kevés volt a feszültség.
Üdv!
A következő a gondom: Az alany egy 1990-es négyütemű trabi. A generátor alapjáraton 14,0V-ot tölt. Ha ráadom a világítást akkor viszont leesik egyből 13,5V-ra!!És fordulat-emelésre sem változik. Viszont ha a lámpán kívül minden mást rákapcsolok, akkor nem esik 13,8 alá! Ha be van kapcsolva a világítás, akkor érződik, mintha visszafogná a generátort(lejjebb esik a fordulatszám). Szerintetek mitől lehet ez a jelenség? Miért csak a világítástól csökken a töltés?
A világitás , föleg a fényszórók kérik a legtöbb áramot , van még 75 wattos változat is , ezekhez jön még a gyujtás , helyzetjelzők , rádió , fűtő ventilátor. Elvileg a jó generátor mindezt böven képes ellátni , és még töltésre is jut. Nálad nem tud annyi áramot biztositani ami mindehhez elég, legalább 14V-ra fel kellene gerlyednie , ha jó , közepes fordulaton is .Legelőször nézd meg az ékszij feszességét, és a szijtárcsaát , nincs-e U alakúra kopva , vagy szét nyílva.Ha mindez jó ,akkor már csak a generátor vagy a fesszabályzó gyengélkedik .ezt viszont csak hozzáértö , tisztességes szakemberre kell bízni , ha a szabályzó külön van, esetleg egy biztos jó-szabályzóval lehet próbára csarélni , a tisztábban látás miatt. Nem írtad , hogy a lámpák teljes fénnyel világitanak-e , mert egy gyönge kis vezetékzárlat a világitásban jól megterheli a töltést, generátort.ekkór a lámpák fényerején ezt észre lehet venni.Valamikori bizti kiégés utan egy jól megpatkolt biztositékkal ez lehetséges. bár az elöbb utóbb füstszaghoz vezet .
Sok sikert , majd mások is segitenek biztos .Üdv Feri A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2013
A Trabi eredeti generátora nem egy izmos darab. Javaslom szerezz be egy hasonló korú WV csoportos autóból egy Bosch generátort (csereszabatos) és többé nem lesz problémád.
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2013
A fényszórók teljes fénnyel világítanak, bár alapjáraton nem egyenletes(az alapjárat ütemében némi pislogás észrevehető)
Csak az a fura, hogyha a hátsóablak fűtést+ a fűtőventillátort bekapcsolom, akkor alig esik a fesz, még alapjáraton se, pedig ezek kérnek kb. 20 ampert
Nem ismerem a 4ü.trabantot , hogy milyen biztik vannak benne , Lehet hogy hülyén hangzik , de próbára cseréld ki az összes biztit vadi újjra , ne törödj vele , hogy jó még és hova szól , lehet ,hogy a gerlyesztést is biztositották és egy két rosszul érintkező bizti bekavar oda is , (pl. LADA).
Szia!
Hol mérted a feszültséget? Hitelesnek nevezhető feszültségmérést csak a generátor kivezetésén tudsz mérni, mert mindenhol máshol beleszól a feszültségesés.
Mérd meg óvatosan a generátoron is a feszültséget! Ha ott nem esik (annyira), akkor ez ennyit tud, nem vészes. Ha több tizeddel több, akkor a vezetéken esik a feszültség...
Nem rég közzé tettem itt egy 6voltos feszültség szabályzó kapcsolást ,próbáltam egy ismerősömmel meg építeni de töbszöri átnézés és ellenőrzés után sem volt működő képes. Nagy szükségem volna a segítségetekre ha tudnátok nekem küldeni egy működő képes 6voltos elektronikus fesz.szabályzó kapcsolást azt meg köszönném. Olyan kapcsolás érdekelne ami egy 6voltos motor kerékpár dinamó feszültségét szabályozná.
Van itt egy 6 voltos szabályzó , BMW-nek van írva , többet nem tudok róla .elvileg a dinamóhoz is jó.
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2013
Dinamóhoz a diódás kiegészítéssel lesz jó, de nemrégen erről már írtunk elég sokat, Azt kell megakadályozni, hogy az akkumulátor árama ne menjen bele a dinamóba, ha áll a motor, ezt meg egy diódával meg lehet oldani.
ez egy 12 voltos változat a diódás védelemmel , hasonló lehet a 6 voltos is , talán a motorkerékpárhoz nem kell 30-40 A árammal számolni , kisebb dióda is megteszi , ez csak a diódás védelemért mutatom . ez a rajz egy negatív gerjesztésű dinamórol szól
Az a probléma ezzel a kapcsolással hogy nem működik. Át néztük töbször is de nem jó.
Szia,
A puntóhoz annyot, hogy a wagonomban kb 1,5 évente, ahogy a gar lejárt úgy cseréltem akksit, hasonló tünetek miatt. Minden nap használtam, de az első hideg éjszaka, vagy egy hétvégi pihenés után nem indult. Sajna ezeket már nem 5-6 év élettartamra tervezik, mint a Lada-s korszakban, azokban még lehetett cellát is cserélni. Itt már olyan vékony az ólom lemez, hogy szépen elbomlik, mire a gar lejár. Minden töltés-kisütésnél egy kicsi benne marad szulfát formályában az eletrolitban, ami aztán szép lassan kisüti az akksit. Az önindító csak használatkor vesz fel áramot, a behúzó tekercs soros a gerjesztővel. ha ovális a persely, s már beleér az állórészbe, akkor meghallod mert nagyon lassan teker.
Üdv. Kérdésem az lenne,hogy 1 Traktoron utólagosan keletnémet generátor IFA,vagy Wartburgé lehet Típus száma 8042.3/11 kivezetései D-,DF,MP,30, a hozzá való eredeti öt kivezetéses(D-,DF,MP,61,30) szabályzót ki lehet e váltani más fajta szabályzóval Például a LADA JA112B lapka fesz szabályzójával . Úgy tudom a generátor gerjesztő tekecse 6 voltos. Csillagpontról gerjed (MP)
az eredeti öt kivezetéses keletnémet rezgő kapcsolós fesz szabályzót sehol nem lehet szerezni .Mert ami van az rossz ezért gondoltam ,hogy lehet e kiváltani a Lada szabályzóval ilyet könnyebb szerezni. A kérdés meg oldható e vele? Vagy a generátoron a gerjesztő tekercset 12 voltosra ki lehet e cserélni komplet forgórész csere ?
Szia!
Ez alig 1 éves akku, és még mindig azt mondom, hogy semmi baja. Azóta sem volt töltve, volt kint a hidegben, terheltük villával, mértük szinte minden nap a gyorsteszterrel és rendben van. Kicsit több, mint 100%-át tudja a névleges értéknek és a feszültsége sem esett 12,6V alá. Közben a cserébe adott akku a szerelőnél már 10,5V-os lett, ő azt mondta, hogy az is rossz. Visszahozta, elvitte a hölgyét és azt rakják bele vissza. A mi csereakkunkat feltöltöttük és azóta tartja a töltést, nem cellazárlatos...
Nem lehet semmi mással kiváltani az MP kivezetésesét (kétféle van, a másikét lehetne pótolni). Azonnal kimenne a feszszabályzó, ötször annyi áramfelvétele van ennek a forgórésznek, mint a másik tipusúnak.
Üdvözlöm! akos70 ! Először is köszönöm a választ.
Az elgondolásom a következő lenne. A generátoron a D- állandó testjét a szénkefe tartó alatt megszüntetni(a gerjesztő tekercs mindkét vége kiszigetelve).A D- generátor gerjesztő tekercs egyik végét össze kötni a JA112B szabályzó S kivezetésével(testet változtatja az S kivezetés a gerjesztő tekercsen). A DF kivezetést a generátor gerjesztő tekercs másik vége egy záró bontó relé közös 30 kivezetésével össze kötni .A relé 87a kivezetés a kontroll lámpára menne 12 volt 2W a kontroll lámpa másik kivezetése + kapna. A relé 86-os és 87-es kivezetése a csillagpontra menne (MP) a relé 85-ös pontja testet kapna .A JA112B szabályzó B kivezetésére +12 volt kapna. Megfelelő lemezre fogatva ahol a hűtést is megkapná és a testet is a JA112B szabályzó. SZ kivezetésére nem kötni semmit és a a D kivezetésére se kötni semmit. Ha fel gerjed a generátor meghúz a relé bontódik a 30 és a 87a kivezetése kialszik a lámpa és csillagpontból áramot kap a relé 86-os tekercse és a 87 is , tekercs 85-ös vége testelve van meghúz a relé 87 össze záródik a relé 30-as kivezetésével csillagpont a gerjesztő tekercsel .A JA112B szabályzó a B kivezetésén érzékeli 14,4 voltot ennek megfelelően változtatja a szabályzó a S kivezetésén a testet a gerjesztő tekercsnek . Ez lenne az elgondolás Gyakorlatban működne e vagy nem ? A válasz előre is köszönöm . ÜDV. |
Bejelentkezés
Hirdetés |