Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fogyasztásmérő készítés autóba
Lapozás: OK   11 / 22
(#) SzervízMacska válasza Bacsi hozzászólására (») Jún 10, 2012 /
 
Ez Ecométer, talán még kapható újonnan a gyártónál, Csillaghegyen... Valami 80C.. sorozatú prociból készült - bár ez itt nem lényeg. [OFF]Talán még külső jeltápos és opto-mech. jeladós...
(#) Bacsi válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jún 10, 2012 /
 
Tudsz esetleg valami elérhetőséget?
(#) hepi02 válasza Bacsi hozzászólására (») Jún 10, 2012 /
 
Nahát, pedig ezt meg is vettem volna, ha látom. És még helyben is volt Na mindegy, így marad az alkotás öröme
(#) hepi02 válasza Bacsi hozzászólására (») Jún 10, 2012 /
 
Most nézem, csak nem te vagy az a bácsi77, aki megvette? amúgy szerintem ezek lesznek ők:
Ecometer Kft.
Székhely Telefon/Fax. Mobil Nyitvatartás Nyitvatartás E-mail Ügyelet
1039. Bp,Rákóczi u.8
06-1-240-9479,06-20-9344-529
H-CS:8.30-15.30,P:8.30-14.00
szalai@ecometer.com
06-20-9344-529
(#) Bacsi válasza hepi02 hozzászólására (») Jún 10, 2012 /
 
De. Csak sajnos hiányos a cucc, meg a 4 szegmensből kettő nem működik...
(#) SzervízMacska válasza Bacsi hozzászólására (») Jún 10, 2012 / 1
 
Parancsolj! Gondolom, 2 digitre gondolsz ( mert ezek 7 szegmenses kijelzők ). Tuti, hogy a meghajtó tranyójuk purcant ki. Valami standard BC tipus. Szerintem kapsz hozzá alkatrészt is, és ha akarod, meg is javítják, de akár be is szerelik.
(#) Bacsi válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Köszönöm!
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Jún 27, 2012 /
 
Helyzet??? Alakul az áramkör?
(#) Dzsoko hozzászólása Szept 22, 2012 /
 
Sziasztok!
Én is egy opel g astrára szeretnék egy fogyasztás mérőt.
Talán én előnyösebb helyzetben vagyok mivel van bioetun programozható átalakítóm. Na és nekem ehhez van egy csoda programom ami így néz ki: http://www.e85tuning.hu/oldal/BioETUN_letoltes
következő az elképzelésem: ugye ez méri az injektor nyitási és zárási feszültségét talán ezzel tudnék valamit méricskélni?! vagy sem?. Sajnos sokat hiányoztam a méréstechnika órámról így teljesen nem vagyok képben, hogy ez nekem jó lesz vagy sem vagy esetleg mit tudnék vele kezdeni. Összeköttetése úgy működik, hogy van egy rs232 es kábel rádugom gépet és megy.
Esetleg más ötlet valakitől erre?
Előre köszi a válaszokat

Üdv
Joci
(#) Medve válasza Dzsoko hozzászólására (») Szept 22, 2012 /
 
Szia, Ezzel a programmal a nyitási és zárási FESZÜLTSÉGET mérsz? Nem időt?
(#) Stewe válasza Medve hozzászólására (») Okt 3, 2012 /
 
Ha tudja meddig van kinn a feszültség, már csak a kijelzés a gond.
(#) atox hozzászólása Dec 25, 2012 /
 
Valaki foglalkozik mostanság a témával??
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 18, 2013 /
 
Én még bütykölöm. Most ott tartok, hogy a két átfolyásmérőm(jelenleg 555-ös icvel generálok 4szögjelet) különbségét sikeresen kiíratom 2x16 karakteres LCD-re. Ha helyesen bekalibrálom az egészet, akkor ezzel megkapom a fogyasztást l/h-ban. Ha előre akarom vetíteni 100km-re, akkor kell az aktuális sebességem is. Az lesz a következő funkciója, egyelőre ennek is örülök, ha sikerül bekalibrálni. PIC16F628A mikrocsipen dolgozom.
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Végre valaki... Nekem lassan fél éve működik teszt üzemben, folyamatos fejlesztéssel.. kalibrálás még folyamatban van de most olyan 5%-os eltérés van a valós és a mért értékek között! Sajnos sokat már nem tudok fejleszteni rajta, mert a RAM elfogyott de próbálom egyszerűsíteni és 1-2 dolgot még alakítani rajta.. De kb fél éve bent van a kocsiba és hiba nélkül üzemel! Ha van valami tapasztalatod megoszthatod...
u.i.: milyen átfolyásmérőt használsz??
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Első körben, az olcsóság miatt trabant/wartburg/barkas átfolyásmérőket alkalmazok átalakított áramkörrel. A későbbiekben szeretnék majd 2db ilyet alkalmazni: Bővebben: Link

Egyelőre van még vele gond dögivel, de ahogyan egyre mélyebbre ásom magamat a pic programozásba, egyre jobban állok. Tapasztalatom még nincsen. Az egész egy dugdosós próbanyákon van összedobálva. Napi olyan 1-2 órát csiszolgatom, szóval nem egy lóverseny.

PIC16F628A MCU-t használok
2x16 karakteres kijelzőre íratok
2db trabant átfolyásmérőt használok(9imp/ford)
PicKit 2-vel programozok
MPLAB-ban kódolok
Hi-Tech C-vel fordítok

Nagy vonalakban valami ilyesmit csinál:
Timer0 számláló módban megszámolja a befolyóról érkező jeleket x ideig. Eközben Timer1 megszámolja a kifolyóról érkező éleket, szintén x ideig. TMR0-TMR1 kivonással megkapjuk a különbséget. Innentől már csak a matekon múlik az egész, hogy mit írunk ki a kijelzőre. Az utóbbi matek résszel még nem foglalkoztam. Egyelőre csak nyers és debughoz kapcsolódó adatokkal dolgozom.

Ha mind a két átfolyásmérővel megfelelően üzemel a csip, akkor majd nekiállok lemérni, hogy az átfolyásmérőm mennyi impulzust ad ki magából 1 liter alatt.

Kicsit lassan haladok, mert lényegében ezzel tanulok pic-ket programozni, mivel ez az első saját projektem, amit nem készen a netről szedek, hanem egyedül csinálok. Ötleteket persze mindenhonnan merítek, ahol csak találok valamit.

Te is megoszthatnád a tapasztalataidat. Főleg arra lennék kíváncsi, hogy milyen eszközöket használsz és hogyan oldottad meg, ha megoldottad a l/100km-t. Sajnos utóbbira még nincsen ötletem, de lehet csak túl kicsiben gondolkodom.
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Én egy picit máshogy csinálom.. Nekem a linkelt conrados átfolyásmérő van.. esztergált 1mm-es szűkítővel!
Lényegében:
-Én megszakításként számlálom az impulzust az átfolyásmérőről (és a sebességjelet is)
-T0-val 2 másodpercenkénti megszakítást hozok létre.. tehát 2 másodpercenként nézem meg mennyi impulzus jött a megszakításokon, majd ezekkel matekozok... kb ennyi...
L/100km: mennyi impulzus jött a átfolyásmérőről ezt elosztom egy konstansal (1liter mennyi impulzus) igy kijön a 2 másodperc alatt elfogyasztott benzinem L-be, utána a sebesség impulzust is elosztom a sebesség konstansal (mennyi impulzus kell 100km-hez) igy kijön hogy 2 másodperc alatt mennyi 100km-ert tettem meg.. majd a két számot osztom egymással és megvan a l/100km!
Hardver részem: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1224593.html#1224593
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2013
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Tetszik. Az áramköröd pedig nagyon szép lett. Viszont jól értem, hogy akkor te csak 1 átfolyásmérőt használsz?

A sebességet mivel méred? Én úgy gondoltam ki, hogy a kilométeróra spirál kihajtására szerelnék egy érzékelőt, mondjuk egy ilyet: Bővebben: Link és számolgatnék valamit a jellel.
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Nekem elektromos az óra... szóval azzal semmi gondom nem volt..illesztettem és kész..
Egy átfolyásmérőm van mert nekem a nyomásszabályzó a tankban van.. az injektorokhoz ami megy benzin az maga az elfogyasztott benya.. a tied sztem pontosabb lesz 2 mérővel, mert a mérő nem linearitására kevésbé érzékeny.. De én nem voltam hajlandó még 8 ezret erre áldozni..
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2013
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Akkor te szerencsés helyzetben vagy, mert sok mindent megtudtál spórolni. Nekem viszont vagy nagyobb csip után kell nézzek, vagy kettőt kell használjak, mert kevés lesz a 2 timer. Valószínűleg utóbbi lesz és akkor könnyebben tudom megoldani majd egy későbbi projektem, hogy a kilométeróra spirálját kihagyjam az óra meghajtásából(PWM-mel akarom majd egy DC motorral vezérelni az órát, hogy a hosszú spirál kilengéseit kiküszöböljem.)
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Azért gondolj a villamos fogyasztásra is... nekem ha nem megy a kijelző, tehát alaphelyzetben van a kütyü akkor 16mA a fogyasztás... még ezt is sokallom de energiatakarékos üzemmódot nem fogok használni a proccnál több ok miatt. Érdemes gondolkodni kapcsolóüzemű stabilizátorban...
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Ez nem szempont. Legalábbis nem látom be miért kellene üzemelnie, amikor le van véve a gyújtás.
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Ram miatt! A mikroprocesszor ramját használom... Nekem sok mindent tárol...megtett út, elfogyaztott litert, átlag fogy, benzin ára+ még néhány dolog... nekem nem csak aktuális adatokat dolgoz fel a mérőke..
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Ezek szerint nincsen eeprom a csipedben? Én úgy tervezem, hogy oda mentem, bár eléggé szűkösen rendelkezik ezzel az én csipem, lehet kell majd egy külső eeprom.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2013
(#) sargarigo válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Adatgyűjtésre az eeprom nem a legszerencsésebb, mert gyorsan változnak az adatok. Limitálva van az írási mennyiség, amit az életciklusa alatt elbír. Szerintem a menet közbeni adatok maradjanak ram-ban, és amikor elveszed a gyújtást, csak akkor írja ki eepromba a szükséges dolgokat! Azt az időt meg egy nagyobbacska kondi át tudja hidalni akármekkor is a fogyasztása. Bocsi hogy belevau
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Az enyémnek nincs empromja..De már nem alakítgatom tovább hardveresen... maximum az energiatakarékos üzemmódot programozom még bele, azzal csökken a fogyasztása.. még az is egy megoldás ha a menteni kívánt adatot a kijelző memóriájában tárolod el és a processzort teljesen kikapcsolod.. nekem ezek a tapasztalataim.. csak megosztom amit tudok.. amit még kihagytam az egy belső elem ugyan csak a ramhoz, az is jó lenne hozzá..
(#) hepi02 válasza sargarigo hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Nem adatgyűjtésre lenne használva, hanem gyújtáselvételkor létrejönne egy megszakítás, ami kiírja az adatokat eepromba. Alap esetben, minden a flashben lenne tárolva. Egyébként én egyelőre max csak átlagfogyasztást tárolnék eepromban. Aztán egy későbbi funkció (még megtehető távolság) hozzáadásánál még lehet, hogy a megtett kilométert is kellene tárolni, de hirtelen ennyi.
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
EEPROM helyett nekem is megfordult a fejemben egy elem beiktatása. Lehetséges, hogy az egyszerűsége miatt ezt fogom választani... legalábbis kezdetben.
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Most nézem hogy 128byte eepromja van a te ic-dnek... az azért nem annyira kevés... főbb adatok tárolására elég lenne... elemet én csak azért raknám bele hogy ha leveszem az aksisarut tartsa az adatokat, csak ennyi lenne a funkciója..
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Más értelmét nagyon nem is látnám egy elemnek jelen esetben. Szerintem is elégnek kell lennie 128byte-nak.
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Nekem az összes változómnak van 256byte.. szóval ennyi eeprommal bőven ellenék..
Következő: »»   11 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem