Fórum témák
» Több friss téma |
Ez Ecométer, talán még kapható újonnan a gyártónál, Csillaghegyen... Valami 80C.. sorozatú prociból készült - bár ez itt nem lényeg. [OFF]Talán még külső jeltápos és opto-mech. jeladós...
Tudsz esetleg valami elérhetőséget?
Nahát, pedig ezt meg is vettem volna, ha látom. És még helyben is volt Na mindegy, így marad az alkotás öröme
Most nézem, csak nem te vagy az a bácsi77, aki megvette? amúgy szerintem ezek lesznek ők:
Ecometer Kft. Székhely Telefon/Fax. Mobil Nyitvatartás Nyitvatartás E-mail Ügyelet 1039. Bp,Rákóczi u.8 06-1-240-9479,06-20-9344-529 H-CS:8.30-15.30,P:8.30-14.00 szalai@ecometer.com 06-20-9344-529
De. Csak sajnos hiányos a cucc, meg a 4 szegmensből kettő nem működik...
Parancsolj! Gondolom, 2 digitre gondolsz ( mert ezek 7 szegmenses kijelzők ). Tuti, hogy a meghajtó tranyójuk purcant ki. Valami standard BC tipus. Szerintem kapsz hozzá alkatrészt is, és ha akarod, meg is javítják, de akár be is szerelik.
Köszönöm!
Sziasztok!
Én is egy opel g astrára szeretnék egy fogyasztás mérőt. Talán én előnyösebb helyzetben vagyok mivel van bioetun programozható átalakítóm. Na és nekem ehhez van egy csoda programom ami így néz ki: http://www.e85tuning.hu/oldal/BioETUN_letoltes következő az elképzelésem: ugye ez méri az injektor nyitási és zárási feszültségét talán ezzel tudnék valamit méricskélni?! vagy sem?. Sajnos sokat hiányoztam a méréstechnika órámról így teljesen nem vagyok képben, hogy ez nekem jó lesz vagy sem vagy esetleg mit tudnék vele kezdeni. Összeköttetése úgy működik, hogy van egy rs232 es kábel rádugom gépet és megy. Esetleg más ötlet valakitől erre? Előre köszi a válaszokat Üdv Joci
Szia, Ezzel a programmal a nyitási és zárási FESZÜLTSÉGET mérsz? Nem időt?
Ha tudja meddig van kinn a feszültség, már csak a kijelzés a gond.
Én még bütykölöm. Most ott tartok, hogy a két átfolyásmérőm(jelenleg 555-ös icvel generálok 4szögjelet) különbségét sikeresen kiíratom 2x16 karakteres LCD-re. Ha helyesen bekalibrálom az egészet, akkor ezzel megkapom a fogyasztást l/h-ban. Ha előre akarom vetíteni 100km-re, akkor kell az aktuális sebességem is. Az lesz a következő funkciója, egyelőre ennek is örülök, ha sikerül bekalibrálni. PIC16F628A mikrocsipen dolgozom.
Végre valaki... Nekem lassan fél éve működik teszt üzemben, folyamatos fejlesztéssel.. kalibrálás még folyamatban van de most olyan 5%-os eltérés van a valós és a mért értékek között! Sajnos sokat már nem tudok fejleszteni rajta, mert a RAM elfogyott de próbálom egyszerűsíteni és 1-2 dolgot még alakítani rajta.. De kb fél éve bent van a kocsiba és hiba nélkül üzemel! Ha van valami tapasztalatod megoszthatod...
u.i.: milyen átfolyásmérőt használsz?? A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
Első körben, az olcsóság miatt trabant/wartburg/barkas átfolyásmérőket alkalmazok átalakított áramkörrel. A későbbiekben szeretnék majd 2db ilyet alkalmazni: Bővebben: Link
Egyelőre van még vele gond dögivel, de ahogyan egyre mélyebbre ásom magamat a pic programozásba, egyre jobban állok. Tapasztalatom még nincsen. Az egész egy dugdosós próbanyákon van összedobálva. Napi olyan 1-2 órát csiszolgatom, szóval nem egy lóverseny. PIC16F628A MCU-t használok 2x16 karakteres kijelzőre íratok 2db trabant átfolyásmérőt használok(9imp/ford) PicKit 2-vel programozok MPLAB-ban kódolok Hi-Tech C-vel fordítok Nagy vonalakban valami ilyesmit csinál: Timer0 számláló módban megszámolja a befolyóról érkező jeleket x ideig. Eközben Timer1 megszámolja a kifolyóról érkező éleket, szintén x ideig. TMR0-TMR1 kivonással megkapjuk a különbséget. Innentől már csak a matekon múlik az egész, hogy mit írunk ki a kijelzőre. Az utóbbi matek résszel még nem foglalkoztam. Egyelőre csak nyers és debughoz kapcsolódó adatokkal dolgozom. Ha mind a két átfolyásmérővel megfelelően üzemel a csip, akkor majd nekiállok lemérni, hogy az átfolyásmérőm mennyi impulzust ad ki magából 1 liter alatt. Kicsit lassan haladok, mert lényegében ezzel tanulok pic-ket programozni, mivel ez az első saját projektem, amit nem készen a netről szedek, hanem egyedül csinálok. Ötleteket persze mindenhonnan merítek, ahol csak találok valamit. Te is megoszthatnád a tapasztalataidat. Főleg arra lennék kíváncsi, hogy milyen eszközöket használsz és hogyan oldottad meg, ha megoldottad a l/100km-t. Sajnos utóbbira még nincsen ötletem, de lehet csak túl kicsiben gondolkodom.
Én egy picit máshogy csinálom.. Nekem a linkelt conrados átfolyásmérő van.. esztergált 1mm-es szűkítővel!
Lényegében: -Én megszakításként számlálom az impulzust az átfolyásmérőről (és a sebességjelet is) -T0-val 2 másodpercenkénti megszakítást hozok létre.. tehát 2 másodpercenként nézem meg mennyi impulzus jött a megszakításokon, majd ezekkel matekozok... kb ennyi... L/100km: mennyi impulzus jött a átfolyásmérőről ezt elosztom egy konstansal (1liter mennyi impulzus) igy kijön a 2 másodperc alatt elfogyasztott benzinem L-be, utána a sebesség impulzust is elosztom a sebesség konstansal (mennyi impulzus kell 100km-hez) igy kijön hogy 2 másodperc alatt mennyi 100km-ert tettem meg.. majd a két számot osztom egymással és megvan a l/100km! Hardver részem: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1224593.html#1224593 A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2013
Tetszik. Az áramköröd pedig nagyon szép lett. Viszont jól értem, hogy akkor te csak 1 átfolyásmérőt használsz?
A sebességet mivel méred? Én úgy gondoltam ki, hogy a kilométeróra spirál kihajtására szerelnék egy érzékelőt, mondjuk egy ilyet: Bővebben: Link és számolgatnék valamit a jellel.
Nekem elektromos az óra... szóval azzal semmi gondom nem volt..illesztettem és kész..
Egy átfolyásmérőm van mert nekem a nyomásszabályzó a tankban van.. az injektorokhoz ami megy benzin az maga az elfogyasztott benya.. a tied sztem pontosabb lesz 2 mérővel, mert a mérő nem linearitására kevésbé érzékeny.. De én nem voltam hajlandó még 8 ezret erre áldozni.. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2013
Akkor te szerencsés helyzetben vagy, mert sok mindent megtudtál spórolni. Nekem viszont vagy nagyobb csip után kell nézzek, vagy kettőt kell használjak, mert kevés lesz a 2 timer. Valószínűleg utóbbi lesz és akkor könnyebben tudom megoldani majd egy későbbi projektem, hogy a kilométeróra spirálját kihagyjam az óra meghajtásából(PWM-mel akarom majd egy DC motorral vezérelni az órát, hogy a hosszú spirál kilengéseit kiküszöböljem.)
Azért gondolj a villamos fogyasztásra is... nekem ha nem megy a kijelző, tehát alaphelyzetben van a kütyü akkor 16mA a fogyasztás... még ezt is sokallom de energiatakarékos üzemmódot nem fogok használni a proccnál több ok miatt. Érdemes gondolkodni kapcsolóüzemű stabilizátorban...
Ez nem szempont. Legalábbis nem látom be miért kellene üzemelnie, amikor le van véve a gyújtás.
Ram miatt! A mikroprocesszor ramját használom... Nekem sok mindent tárol...megtett út, elfogyaztott litert, átlag fogy, benzin ára+ még néhány dolog... nekem nem csak aktuális adatokat dolgoz fel a mérőke..
Ezek szerint nincsen eeprom a csipedben? Én úgy tervezem, hogy oda mentem, bár eléggé szűkösen rendelkezik ezzel az én csipem, lehet kell majd egy külső eeprom.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2013
Adatgyűjtésre az eeprom nem a legszerencsésebb, mert gyorsan változnak az adatok. Limitálva van az írási mennyiség, amit az életciklusa alatt elbír. Szerintem a menet közbeni adatok maradjanak ram-ban, és amikor elveszed a gyújtást, csak akkor írja ki eepromba a szükséges dolgokat! Azt az időt meg egy nagyobbacska kondi át tudja hidalni akármekkor is a fogyasztása. Bocsi hogy belevau
Az enyémnek nincs empromja..De már nem alakítgatom tovább hardveresen... maximum az energiatakarékos üzemmódot programozom még bele, azzal csökken a fogyasztása.. még az is egy megoldás ha a menteni kívánt adatot a kijelző memóriájában tárolod el és a processzort teljesen kikapcsolod.. nekem ezek a tapasztalataim.. csak megosztom amit tudok.. amit még kihagytam az egy belső elem ugyan csak a ramhoz, az is jó lenne hozzá..
Nem adatgyűjtésre lenne használva, hanem gyújtáselvételkor létrejönne egy megszakítás, ami kiírja az adatokat eepromba. Alap esetben, minden a flashben lenne tárolva. Egyébként én egyelőre max csak átlagfogyasztást tárolnék eepromban. Aztán egy későbbi funkció (még megtehető távolság) hozzáadásánál még lehet, hogy a megtett kilométert is kellene tárolni, de hirtelen ennyi.
EEPROM helyett nekem is megfordult a fejemben egy elem beiktatása. Lehetséges, hogy az egyszerűsége miatt ezt fogom választani... legalábbis kezdetben.
Most nézem hogy 128byte eepromja van a te ic-dnek... az azért nem annyira kevés... főbb adatok tárolására elég lenne... elemet én csak azért raknám bele hogy ha leveszem az aksisarut tartsa az adatokat, csak ennyi lenne a funkciója..
Más értelmét nagyon nem is látnám egy elemnek jelen esetben. Szerintem is elégnek kell lennie 128byte-nak.
Nekem az összes változómnak van 256byte.. szóval ennyi eeprommal bőven ellenék..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |