Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Na látod mennyi eszem van... A retroelektron is szó van róla hogy melegednie kell!
Én csak bekapcsoltam, sugár nincs, és ki is kapcsoltam, gondolván, hogy hibás. Mint írtam, semmit nem tudok a készülékről, úgy került hozzám, hogy rossz, és évek óta elő sem volt véve. A készülék szűz, mert nem volt még szétszerelve, a viasz pecsétek épek voltak. Én az előbb írtak alapján ezt igazoltnak véltem, és szétszereltem hibakeresés céljával. A retroelektrón már jóval utána olvastam csak róla... Hát, lehet hamarabb cselekedtem, mint gondolkodtam. Azt hiszem most összeszerelem, és hagyom melegedni, hátha előjön a sugár! Viszont a csatlakozókat érdemes lenne lecserélni, mert nem szabványos aljzatok, és a mostani kábelek nem kompatibilisek hozzá. Bár jelenleg semmilyen mérő kábelem nincs hozzá....
A kis dobozon a négy poti a két sugár beállítására szolgál a hátlapi két csatlakozó
mint figyelmezted pontosan beleillik az Y és X csatlakozókba. Ha a csatlakozókat kicseréled a kis dobozt nem tudod közvetlenül csatlakoztatni, azon is ki kell cserélni BNC aljzatokra az eredeti csatit és kábellel kell csatlakoznod.
Szia!
Remélem működik... A csöves jószágoknak jár egy kis bemelegedési idő. A két bemenetre méretben az SMA csatlakozó lenne beépíthető, de meglehetősen drágák. A két db BNC sajnos nem fér el. Két db koax kábel volt hozzá, egyik végükön rugós koaxiális csatlakozóval, a másik végükön két-két banándugóval. Az egyik banándugó meg volt jelölve (körbefutó barázda fehér festékkel kitöltve). A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
Akkor csak a kis doboz előlapi csatlakozóját cserélném ki legfeljebb.
Hp41C: Valahonnan akkor kerítenem kell hozzá eredeti mérő kábelt. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
Méricskéltem kicsit, de nem tudom nagyon összevetni az adatlappal... Sokat segítene, ha valaki akinek van ilyen működő szkópja végig mérné a tüskéket a kasznihoz viszonyítva. Az GND-n van. Az referencia lehetne nekem. A panelon sincs minden teljesen jelölve.
A KS csöfoglalatot most mérem még majd ki, a diódákon meg van a 600V. A járatás során nem jött elő a sugár pont.
Az igaz hogy melegednie kell, de nem percekig. Néhány s után annak a sugárnak meg kell(ene) jelenni.
1 lépés - tápfeszültségek ellenőrzése
2 lépés - ha a táp rendben KS cső ellenőrzése fűtés, anódfeszültség stb és hogy fűt-e a cső ? 3. lépés - ha a cső rendben, akkor felcsavart fényerőnél sötétben halvány zöld derengés kell látszódjon akkor is ha a fénysugár baloldalon a képernyőn kívűl várakozik mert nics eltérítés.
Kasznihoz mérve a képen látható feszültségeket mértem. Az X pontok nincsenek használva.
Kivettem a csövet az árnyékoló csőből, a KS cső végén egy halvány izzás dereng, semmi halvány zöldességet nem látok. Most hagyom megint melegedni, hátha feldereng a zöldlámpás fénye....
Kicsit sok a kivezetés, a cső csak 11 lábú
5LO38I tipus A cső adatai itt A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
Köszi a képet, Közben sikerült előhalásznom a cső eredeti papírját, rá volt kötve a csőre.
Végül sikerült életet lehelnem bele, sikerült egy kis vonalat előcsalnom, de elég zajos...
Ez már jó jel azt jelenti a legkritikusabb alkatrészek KS cső, trafó és alagút dióda működnek.
1 mV/osztás állásban ne is próbálkozz, még a kábelnél ugyan megvan a megfelelő árnyékolás, a bemenő osztó viszont belül nincs árnyékolva, ezért mindent összeszed. Kapcsold 10 mV/osztás állásba az Y osztóját talán ott már használható lesz a függ. erősítő.
Na sikerűlt oszcilogrammot előcsalni a masinából. A trigger valóban elég vacak, nagyon sokáig tartott mire sikerűlt 1KHz-es színuszt behozni. A kétsugarasítóval nem tudtam befogni. Próbáltam négyszögjellel, az csak káosz volt, mára ráhagytam. Van egy olyan érzésem, hogy nem lesz szívem csücske ez a szkóp, vagy valahogy fel kéne javítani. Kíváncsi vagyok arra az RT-s cikkre, és az áramkör hasznosságára. Így ahogy a retroelektronika oldalon van egy halk megjegyzés, már a műszer doboz miatt megéri.
Tovább víve ezt a gondolatot, a csőt megtartva, építeni egy 1MHz-es piciny szkópot. Ami a csövet illeti, az enyémben nem ez a bakelit ajzatos fajta van, üveg az egész, a foglalat megy 14 lyukas. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
Ma Játszadoztam kicsit az orosz csodámmal, és a tegnapi rosszalló kijelentésem talán visszavonom...
Sikerült több jelalakot is megjeleníteni úgy, hogy a telefonra töltöttem le hanggenerátor alkalmazást, és egy szimpla dzsekdugós kábelt megblankolva, a jelkábelen egy tüskesor egy tüskéjét forrasztottam és azt dugtam a csatlakozóba, az árnyékolásra meg egy krokodil csipeszt, amit rácsíptettem a csatlakozó külsejére. Ez azért nem egy labori körülmény, és tud zavart összeszedni bőven, de sok bajlódás után viszonylag könnyen tudtam jelalakot megjeleníteni. Sikerült szinusz, háromszög, és négszögjelet is befogni, különböző feszültség és időosztásokban. A trigger valóban hagy némi kívánni valót maga után, de sikerült még így is megfogni a jelet, és nem szaladt! Azon tűnődök, csak ki fogom cserélni a csatlakozókat, és mivel nem panelba ültette, hanem egy mezei vezeték darabbal van bekötve a panelra, azok bekötését is ki kéne cserélni valami jól árnyékoló kábelre. Ebben kérnék tanácsot, hogy milyen kábel lehet erre alkalmas. Esetleg még a potik kábelét is le lehetne cserélni árnyékoltra, mert vihetnek zavart a panelra... Ha ezek után is annyi macera jelet megfogni, utána érdemes foglalkozni a kapcsolás finomításán. Végül is véleményem szerint, arra amire szánták, amatőr használatra, valóban kiváló! Egy hátránya lehet, a kis képernyő méret.
A vezetékek cseréje árnyékoltra semmit nem jelent, nem lesz jobb a szinkron, csak plussz kapacitást a bemenetre, és még oda is ahol cseréled. Ettől újabb problémák keletkezhetnek. Fémdobozban van az egész, árnyékolt. A nyákvezetékek is ott vannak, azokat hogy árnyékolod? Komoly szkópok bemenő aljzata és a panel között sima, nem árnyékolt vezeték van.
Van a boncasztalon egy RFT EO-201-es szkópom. A jelenség amit produkál az, hogy állandóan rajzolja az 50Hz-es színuszt, illetve hogy a fel le tolás potméterére alig reagál és kis toláson kívül szintváltozást is előidéz. A jelalakokat nagyon torzultan rajzolja, a bemeneti feszültségosztó részt teljesen kikötöttem, az alap panelra menő jelet ha leföldelem akkor is szinuszt rajzolgat. Az előosztó rész nélkül mekkora lehet az érzékenysége? gondolom 10mV, az előosztón feliratozott legkissebb feszültség.
Akkor csak a csatlakozókat cserélem. Köszönöm a segítséget!
Először a tápfeszültségeket kell ellenőrizni. Lehet szűretlen tápfeszültség, pld. kiszáradt elkó az oka, tehát ezek hullámosságát is nézd meg. Ha nincs másik szkóp egy multiméterrel AC mődban is vizsgálható. Érzékenysége előosztó nélkül a legkisebb feszültségállás, ahogy írtad.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2013
Ezek a szkópok már nem mai darabok, szerintem is ráfér egy Elkó-garnitúra csere...
A szkóp (de minden elektronikus készülék) javítását a tápfeszültségek ellenőrzésével, ha szükséges javításával kell kezdeni. A kapásból elkó garnitúra csere nem javítás, lehet hogy ezzel más problémákat fogsz okozni.
A tápfeszeket ellenőriztem természetesen mielőtt ide írtam, azok rendben vannak. Illetva hát egy papíron 385V-os feszültség 500V-on van, de ez egy stabilizálatlan táp szerintem ez nem hiba ez nem okozhat ilyesmit. Az időalapja megy mert az a szinusz ami megjön az változik ahogy állítom az időalapot, ergo a triggernek is menni kell ebből következően. Az érdekes az, hogy bekapcsoláskor egy szép színusz tűnik elő aztán kicsit torzá válik és az marad a kijelző, illetve az amplitudója némileg csökken, ez a bekapcsolás pillanatában van és nem tart tovább 1 másodpercnél a kivilágosodás után.
Sajnos nincs pénzem most mérőzsinór vásárlására, ezért ötletet kérnék, kis orosz csodámhoz milyen vezetékből tudnék kis zavartényezőjű mérő vezetéket készíteni?
Szia van BNC csatid,és rátudnád forrasztani a kábelre?Felajánlanék egy egyszerű mérőkábelt,csak nincs csati rajta.Ha jó akkor privi a többi
Az okoz némimfejtörést, hogy egy elég vékony lágy szál a jelvezeték a kábelben, és nem lesz egyszerű dolog összehozni az SMA csatival....
Ezt általánosan kérdezem mindenkitől: milyen ésszerű módon tudnám ráfabrikálni? A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2013
Azért vékony hogy kicsi legyen az ellen állása,van még 8db 4 en nincs csatlakozó/BNC/majd meg vakulok mire fel rakom rájuk
A BNC csati tüskéjéhez, hogy rögzíted a szálat? Forrasztod?
Igen aranyozott a tüske hamar befogja az ón,de picit rányomom előtte csak épp hogy ne essen ki belőle
Lassan átmegyünk csetbe, modi majd fenékbe billent bennünket.
Az árnyékoló harisnyát ráhúzos a barázdált hüvelyre?
Nem azt a tömbszelence nyomja össze és préseli a falhoz
A BNC nem krimpes? Az SMA hüvelye pontbolyan vastag, hogy a középszigetelés belefér a harisnya nélkül. Ha nem tudom rápréselni a szorító hengert, lehet forrasztom az bárnyékolást is.
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2013
Szabad a gazda
|
Bejelentkezés
Hirdetés |