Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Otthoni repülőszimulátor építés
Lapozás: OK   3 / 7
(#) kistee hozzászólása Dec 11, 2012 /
 
Sziasztok,

A minap botlottam bele ebbe a kapcsolásba: http://www.sprut.de/electronic/pic/projekte/usbgame/usbgame_en.htm
Ez egy öttengelyes, 24 gombos USB "joystick" elektronikája. Kisebb cockpit-ekhez elég is ennyi.
Gondolatébresztőnek szántam, szerintem nem egy bonyolult izé.
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2012
(#) viktor0312 válasza kistee hozzászólására (») Dec 12, 2012 /
 
Akár ez is jó lehet.. egyszerű mint a faék Tetszik
(#) elektroby hozzászólása Dec 13, 2012 /
 
Király!
Mondjuk a ha azt nézzük, hogy a 2455 960Ft, a 4550 pedig 1040Ft akkor én inkább maradok a 4550-nél.
Most teszteltem egy joy-t 4550-el.
Tud 128 gombot 8 tengelyt és egy 8 irányú HAT-ot.
Ezeken túlmenően képes 64 byte-ot fogadni is.

Mivel ez már szinte túl jól hangzik itt a rossz hír:
Az FSX csak 32 gombot kezel alapból. (Mondjuk egy kis programmal meg lehet gőzni, hogy billentyűként felismerje)
(#) elektroby hozzászólása Dec 15, 2012 /
 
A PIC18F4550 "alapból tudja" a 32 gombot, a 8 rengelyt és a 8 irányú HAT kapcsolót.

A 4550-nek van ugye 40 lába. Ebből 4 táp + 3 USB + 1 MCLR + 2 osc azaz marad 30 láb.
A "legfapadosabb" megoldással (semmi mátrix, semmi multiplexelés) megoldható a 24 gomb és 6 tengely (a "kötelető dolgok" + 24 ellenállás + 24 gomb + 6 poti).

Ha a gombokat egy 6X6-os mátrixba kötjük (a linken bemutatotthoz hasonlóan) akkor 32 gomb, 4 vagy 8 irányú HAT, 8 tengely és még marad 10 láb (ahogy tudom ez a max amit az FS alapból ki tud használni)

Ha növeljük a mátrix méretét és/vagy kihasználjuk az összes A/D-t akkor pl.: 13 tengely és 68 gomb és a HAT.

Ha egy kis multiplexelésbe is belemegyünk, akkor a határ a "csillagos ég" (nem jelentős töbletköltséggel, pl.: CD4067 - 200Ft) lásd a fenti hozzászólásomat.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2012

Joy01.jpg
    
(#) szoke85 hozzászólása Dec 30, 2012 /
 
Sziasztok, ha valakit érdekel a téma én készítettem pár Mjoy panelt meg is vásárolható a vaterán "gamepad modul" néven keressétek. Nekem tetszik a dolog, minden oprendszeren működik gond nélkül mivel plug&play (usb hid-at használ) csak ajánlani tudom. Nem csak szimulátorhoz hanem akár máshoz is jó.
(#) carlosfly válasza elektroby hozzászólására (») Jan 18, 2013 /
 
Szia! Rotary encodereket is kezel ?
(#) elektroby válasza carlosfly hozzászólására (») Jan 20, 2013 /
 
Szia!
Az a baj, hogy ha joysick-ként ismerteted fel akkor csak tengelyeket és gombokat lát. Max azt lehetne megoldani, hogy "tekergetéskor" "nyomogassa" a valami fel v. valami le gombokat.
Amúgy közben rájöttem, hogy az FSX csak a 8 tengelyt 32 gombot és a HAT switc-et látja.

Ha a mini cockpitet ki lehet ebből hozni akkor megér egy misét.

Amúgy melyik változat érdekel?

En amúgy visszatértem egy korábbi változathoz ami kezel 144 gombot (egy részük lehet rotary is)+néhány analóg bemenetet is. A kijelzőket egy másik board vezérli (az elsőn keresztül).
Ennek a megoldásnak az a hátránya, hogy a PC-n kell egy program.
Most FSX-FSUIPC(ingyenes)-VB.NET-s program-USB-PIC felállásban megy.
Egy pár nap múlva lesznek képek.
(#) carlosfly válasza elektroby hozzászólására (») Jan 21, 2013 /
 
Szuper! Nem rossz az a 32 gomb az fsuipc az kezeli a rotaryt szoval azt fontos lenne megoldani . Erre gondoltam.
(#) elektroby válasza carlosfly hozzászólására (») Jan 21, 2013 /
 
Gondolom a fizetős (regisztrált) FSUIPC-re gondolsz.
Én a free változatot használom

Már korábban is nézegettem a linken található cuccokat no de 15 eFt egy rotary encoder boardért az vicc (legalább is az én lehetőségeimhez képest)

Számomra nem teljesen világos, hogy mit is jelent az, hogy FSUIPC kompatibilis. Te regisztrált változatot használsz?
(#) elektroby válasza elektroby hozzászólására (») Jan 28, 2013 /
 
Ahogy ígértem, készítettem néhány fotót.(Hát nem a legjobb minőséű, de ez van)
Természetesen még van vele meló bőven mind hardveresen mind szoftveresen. Azon gondolkodtam, hogy hogyan lehetne a gombokat elkészíteni. Nincs kedvem ($) 20-30 Eurót adni darabjáért.
(#) carlosfly válasza elektroby hozzászólására (») Jan 29, 2013 /
 
Szuper! nagyon jo!
(#) elektroby válasza carlosfly hozzászólására (») Jan 29, 2013 /
 
Köszi!
Már korábban is kértem a többieket, hogy esetleg megoszthatnátok az igényeiteket, ötleteiteket.
"Kifejleszthetnénk" közösen valami használható cuccot.
Néhány darab esetén akár nyák készíttetés is szóba jöhetne....
No meg a tapasztalatok megosztása...
(#) carlosfly válasza elektroby hozzászólására (») Jan 30, 2013 /
 
FSx-et nyúzod? Ha igen néha jöhetnél hozzánk. Páran felszoktunk csatlakozni egy kis saját serverhez. Fspassengershez csináltam online statot + map stb.. szal el szoktunk ott lenni .
(#) elektroby válasza carlosfly hozzászólására (») Jan 30, 2013 /
 
Na ezt most vegyük át mégegyszer!
Fspassengers-t még nem próbáltam de érdekesnek tűnik. Bár a csekély anyagi forrásaimat most leköti a fülke.
Igen, FSX-et nyúzom.
Korábban már próbáltam az online repülést és nagyon bejött. Többek között ez az oka, hogy "komolyabb" fejlesztésbe csaptam.
(#) carlosfly válasza elektroby hozzászólására (») Jan 30, 2013 /
 
Na akkor msn, Skype, digsby vagy valami elérhetőség?
(#) carlosfly válasza elektroby hozzászólására (») Feb 2, 2013 /
 
Ja igen és még valami! szoke85-el vedd fel a kapcsolatot, igen sok érdekes dogot mutatott már nekem...

Üdv Fly
(#) Trefi hozzászólása Márc 7, 2013 /
 
Sziasztok, Szőke Zoli-tól vettem Mjoy-t, nagyszerű kis modul. Kérdésem az inkább most az FSUIPC-ről szól, az megy simán, hogy mondjuk az usb vezérlőmmel felkapcsoljak mondjuk egy landing fényt, de pl. sok overhead kapcsoló-t nem tudok vezérelni. Láttam youtube-on, hogy amikor az FS control sent-nél legördítik a kiválasztható eseményt, ott repülőgép típus specifikusan voltak lehetőségek, tehát pl. 737 OHD master battery switch on. Talán macro fájlok felé kell kapirgatnom, de ha valaki tud abban segíteni, hogy miként lehet bevarázsolni az FSUIPC alá gép specifikus eseményeket, akkor megköszönöm. Esetleg csinlt már valaki konkrétan 737-800 overhead-et?
(#) carlosfly válasza Trefi hozzászólására (») Márc 7, 2013 /
 
Szia! Megoldjuk csak kicsit időt kérek. Skypen vegyél fel. carlosito.fly

Üdv Carlos
(#) mucsa válasza szoke85 hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Helló Szoke85! Az a te panelod amit maxwellhun néven árulsz a veterán? Láttam a "csak panel" verziót is és az érdekelne. Ehhez adsz alkatrészeket is, amit én rakok majd fel? Ha nem tartalmazza az alkatrészeket akkor kb. mennyibe kerülnek?
Igazából attól félek hogy ha én venném az alkatrészeket akkor azt fel is kéne programozni, ugye?(ebbe már nem akarok most beletanulni és programozót építeni.)

Más, de nem off: ha valakit érdekel, tudok egy nagyon jó szimulátor építő oldalt (angol), ami nem FSX-hez van(de jó ahhoz is), hanem LockOn/DCS/Flamming cliffs.(azt játszom, ajánlani tudom a játékot is mindenkinek aki szereti a harci repülést.)
Home cockpit fórum
Jó építést mindenkinek!
(#) bbalazs_ hozzászólása Ápr 5, 2013 /
 
Sracok, en most epitettem egy 8 tengelyeset, de ugy, hogy az elso ket erteket ugyan analog potinak latja a PC, de valojaban ket digitalis opto megy benne, mert szerettem volna, ha mindig tudom nullazni a poziciot, meg a magassagi kormany utja tul hosszu, akkora potit nem tudtam szerezni, igy egy regi egerbol kitermelt optotarcsaval oldottam meg. Attetelt hasznalok. Meg a mechanikai resz nincs teljesen kesz.
Csak mert lattam, hogy ez nagy varazslatnak tunik "rotary encoder"
A PIC programja persze sajat.

Ami erdekelne, hogy mi jon vissza a joysticbe adat az FSX-bol? Talan a forcefeedback ertekek esetleg?
(#) aviator17 hozzászólása Jún 10, 2013 /
 
Sziasztok!

A téma címe talán azt engedi sejtetni, hogy egy kicsit nagy fába vágtam a fejszémet. Annál is inkább jogos a sejtés, mert nyugodtan lehet mondani, hogy jóformán semmit nem értek az elektronikához. Lelkes kezdőként azonban nemrég a diplomamunkám kapcsán kénytelen voltam vele megismerkedni, leginkább a mikrokontrollerek és programozásuk környékével, és a fél év alatt rájöttem, hogy mennyi rengeteg minden dolgot lehet ezekkel a kis kütyükkel megoldani, és hogy milyen elképesztő tudás birtokában van az aki ért ezekhez olyan szinten mint ti.

Ez a pilótafülke dolog ez lehet hogy nem olyan egyszerű mint ahogyan azt én gondolom. Repülőgépész leszek majd pár nap múlva így sokat foglalkozok repülőkkel, élőben sajnos kevesebbet de a szimulátorral egész sokat. Ennek során láttam sokféle próbálkozást otthoni pilótafülke megépítésével kapcsolatosan, az igazán jól sikerült darabok azok előre elkészített elemekből állnak és több tíz, illetve százezer forintos szoftverekkel működnek csak. Ezt szeretném én nagy ívben elkerülni, másrészt szerintem abban semmi jó nincsen, hogy kifizetek egy rakás pénzt összerakom és kész működik..ez nem izgalmas, ezért gondoltam önálló munkára.

Elektronikai vonatkozásban azért gondolom egyszerűnek, legalábbis az első lépést, mert mindösszesen arról lenne szó, hogy tudatára kéne adni valahogy egy számítógépnek azt, hogy én megnyomtam egy gombot, méghozzá egy olyan nyomógombot aminek van egy bekapcsolt illetve kikapcsolt állapota, tehát ezt az állapotot kéne megetetni a számítógéppel. Az, hogy ez a számítógép hogyan fog kommunikálni a szimulátorral az hál' istennek már egy megoldott probléma.

Szóval ez lenne hozzátok az első kérdésem, hogy ezt a fenti bekezdést hogyan oldanátok meg?

Azért nyitottam új témát, mert ilyen valószínűleg még nincs, másrészt mivel eléggé képzetlen vagyok a témában, itt szeretnélek titeket zaklatni ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel, remélhetőleg hosszú távon, ha nem bánjátok.

Reménykedek benne, hogy érdekesnek tartjátok a témát és sok hozzászólás fog érkezni amikből tudok sokat tanulni, tapasztalni.

Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!

Üdv:
Ádám
(#) Gabi hozzászólása Jún 10, 2013 /
 
(#) Istuuu válasza aviator17 hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
Szia! Én nemrégiben megépítettem egy neten talált kapcsolást. Ez 16 gombot és 8 analóg bemenetet tud kezelni! Pic18f2550 a "lelke" a kapcsolásnak, és usb-n keresztül kommunikál a pc-vel. Win7 és xp alatt nekem tökéletesen működik, szabvány joystick-ként ismeri fel a gép.Ha ennél több gombra lenne szükséged ,akkor azt tudnám javasolni ,hogy szedj szét egy usb-s billentyűzetet és használd fel azt. De a fentebb említett kapcsolás előnye a 8 analóg bemenet! Ehez tudsz építeni házilag botkormányt, pedált, kézigázt stb... (Mellékelve közzé teszem a kapcsolást és a pic-be égetendő .hex fájlt!

joypad.rar
    
(#) tiggersoft válasza aviator17 hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
Szerintem ennyi gomb és kar elég...
Bővebben: Link
(#) Istuuu válasza tiggersoft hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
Igen ezt a Leo Bodnár féle vezérlőt sokan dicsérik! 12 bites analóg bemenete van ami valószínűleg elég finom írányítást tesz lehetővé!
(#) tiggersoft válasza Istuuu hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
Csak annyit tudok róla, amennyit próbáltam: Xp felismeri. Minden gomb működik...
Eredetileg egy CNC kézi vezérléséhez szántam, de aztán ez a rész kimaradt.
(#) Fizikus válasza aviator17 hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
Szia!
Ezeket a konyveket is erdemes elolvasni:
mikesflightdeck konyvek
Mintafejezet 1
Mintafejezet 2
(#) bbalazs_ válasza aviator17 hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
En is pont most epitem a labpedal reszeket, szinten 'szemetbol' all az egesz cucc, de en kabint nem csinalok hozza. Az egesz PIC alapu es sajat programot hasznalok, pl. a csurot es a magassagit eger-optoval csinalom, nem potmeterrel, de elvileg barmelyik tengelyre megoldhato ez.
Melyik progit hasznalod?
Ha a FlightSimulator-x-et, akkor az a jo hir, hogy tobb joysticknek latszo USB-s cuccot is tud kezelni, szoval nem kell megallni 8 tengelynel es 32 gombnal.

Nalam van:
magassagi
csuro
oldalkomany
fek jobb
fek bal
gaz
fekszarny

Egyelore ennyi elegnek latszik.
Ha kell a progi vagy az elektronika terve, szivesen megosztom veled.
(#) aviator17 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
Én pont a másik végét fogtam meg, én overhead panelt szeretnék csinálni airbus-hoz. Valahogy hasonlóan gondolom mint te, saját program saját elrendezés, nyák ha kell, stb, sokat nem akarok költeni rá, viszont tapasztalatot szerezni, dolgozni vele azt igen. A lényeg, hogy nyomógomb állapotokat ha valahogy közölni tudok a számítógéppel akkor fsuipc-n keresztül meg van oldva a dolog. Ezt kéne első körben megoldani, elég egyszerűnek tűnik de ötletem sincs. Aztán a további kérdés az, hogy a billentyűzetre alapértelmezés szerint ki nem osztott parancsok, például APU Master kapcsoló, azt hogy fogom kívülről vezérelni. (bár ez inkább FSX-es fórumba való kérdés) Aztán még az érdekelne, hogy a visszafelé irányú kommunikációt hogyan lehet megoldani. Tehát hogyan fogja tudni a számítógép utasítani a nyomógombban a LEDet hogy világítson ha kell? Ilyenekre valakinek ötlet?
(#) bbalazs_ válasza aviator17 hozzászólására (») Jún 10, 2013 /
 
A visszafele kommunikaciora otletem sincs, valahogyan fogadni kellene a bejovo USB csomagokat es ami fontosabb: ertelmezni azokat.
A kigyullado ledekkel kapcsolatban en ugy csinalnam, hogy a PIC tudja, hogy mit nyomtal meg es o maga utasitja a rendszert, hogy vilagitson. Egy soros-parhuzamos atalkiton keresztul.
De mondjuk egy main malfunction lampara otletem sincs, mert annak a PC-bol kellene jonnie.
Valahogyan egy force-feedback-es joystickbol kellene kiindulni, de oszinten szolva nem biztos, hogy abban PIC van es hogy nincs levedve a programja, arrol ne is almodjunk...
Talan valami USB analysator progival lehetne kicsit megkarcolni, hogy mi jon vissza.
Következő: »»   3 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem