Fórum témák
» Több friss téma |
Pár - nem túl jól sikerült - kép:
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2013
A kompresszor elvileg jó,mind3 lábnál 20-40Ohm körül mértem.
Tovább jutottam, itt az új termosztát (gyümölcstartó mellett volt a tipust jelző cimke).
A kérdés, hogy a spirált hová a legoptimálisabb elhelyezni? A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2013
Szia!
Mondjuk, ahol az eredeti volt?
A régi a hátsó hűtőfelület(?) és a hátsó fal mögé volt betuszkolva.
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy a réginél nemcsak az elhelyezés volt rossz.
6 csatlakozás van a relén,hol mérjek rá?
Hello!
"A régi a hátsó hűtőfelület(?) és a hátsó fal mögé volt betuszkolva." Az hiba! De a "kép2"-n nem úgy látszik. Ott van az a kis fehér "alátét", abban van egy nút, amibe ÓVATOSAN be kell hajtogatni az érzékelő végét, majd felcsavarozni. De tényleg óvatosan, mert ez nem egy "drót", hanem egy kapilláriscső, gázzal töltve.. üdv!
A Hűtőfelület egészében deres vagy csak "fele-harmada"? A képen mintha nem lenne végig deres a lap . Ha ez a helyzet akkor hiába cseréled a termosztátot , mert vagy gázhiányos a gép , vagy a kompresszor szállítóteljesítménye csökkent .
Sajnos, nincs nut. Ez csupán egy műanyag korong, ami leszorítja a spirál végét.
Kicseréltem a termosztátot, méretre azonos volt, azonban ennél nem volt saru az ajtókapcsoló számára (ez még kevésbé fáj). A spirált a régi helyre téve a hütő kompresszora kb. 1 percre kapcsol be, majd 5-re ki. A hőmérséklet nem süllyed 15 fok alá. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2013
Megfogtál, ha jól emlékszem az egész deres volt.
A régi termoval az volt a baj, hogy jegesedés nélkül túlhűtött a hűtő.
Így nem lesz jó! Ritkábban kell bekapcsoljon, kicsit hosszabb időre.
Rossz termot adtak, ez egy borhűtő termosztátja volt.
Szereztem másikat, beépítettem és várom a csodát. Köszi mindenkinek.
Tudna vki segíteni kompri direktbe kötéshez?
Ezek a lábak. A vezetékek elvileg kék-0,barna fázis,fekete-segédfázis ? Köszi! A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2013
Szevasz!
Keríteni kellene hozzá egy indítóegységet, anélkül nem lesz használható. Amúgy a csatlakozók: Alsó közös, felül a bal: főfázis, ezen mindig lesz villany, jobb: segédfázis, itt csak indításkor van (már ha hibátlan a kompresszor és az indítóegység) Üdv: StMiklos
Köszi,az megvan.
Az alany egy Zanussi ZRC 21JB hűtő. Bekapcsoláskor csak halkan-tompán búg. Már sok oldalt visszaolvasgattam,nem vagyok szakember. A kompresszort kimértem az Ohm értékek kb simmelnek. Kondit cseréltem-semmi.A relét szétkaptam,semmi rendellenesség nem látszik benne,a PTC korong hidegen 35 Ohm . Eddig jutottam egyenlőre.. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2013
Miért nem méred meg végre az áramfelvételt a táp oldalon?
Tekercsek között mekkora ellenállást mérsz? Ha csak búg akkor nem kizárt, hogy megszorult a dugattyú. Búgás közben én (idegállapotól függően) gumikalapáccsal adnék a kompresszornak. Ettől lehet, hogy megindul, de mindenképpen cserélni kell mert nem lesz már hosszú életű. Ha csak nem a helytelen szállítás miatt szorult meg.
Szevasz!
Azért (nekem) egy kompresszortípus segítene.... Olykor még az azonos típusú szekrényekbe sem mindig ugyanaz kerül. Tulajdonképpen a kondi ütött szöget a fejembe. Üdv: StMiklos
20-40 Ohm körüli értékeket mértem a kivezetések között.
A direktbekötéssel a kompresszort szeretném kizárni,ha sz.r tovább nem kínlódok vele. Egyébként egy kb 4-5 éves gép, tökéletesen üzemelt,a múltkor folyamatos áramszünetek voltak, utána döglött meg.
Pedig, ha csak búg akkor valószínűleg megszorult. Ezek a kompresszorok nem szeretik a gyakori ki-be kapcsolást. Próbálj meg kalapáccsal segíteni neki. Ha ez sem segít nincs értelme kinlódni vele. (ez egy régi jól működő módszer hidd el )
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2013
Hello!
Van egy ilyen rossz (gondolom gázhiányos) hűtőm, megmértem. Mind két tekercs ellenállása 27ohm körül van. Induláskor 2,5A az áramfelvétel, mikor jár, visszaesik 0,5A-ra, majd folyamatosan csökken kb.330mA-ig. De üzem közben még az is látszik az ampermérőn, hogyan szörcsög a gáz a csövekben. Ha egy pillanatra megszakítom az áramot üzem közben, már nem tud elindulni, akkor sokkal hangosabban búg. (Nem vártam meg, míg leold a védelem, ha van benne). A relé, vagy mifene ami a fehér dobozban kidagad, nem tudom hogy van bekötve, nem szedtem szét. Bekötését (a relét kivéve) láthatod a rajzon. Ennyi amit megtudtam róla. üdv! ui: Az enyém egy SIEMENS normál hűtő. Télen észrevettem, hogy az oldala alul melegedik. Aztán láttam, hogy a komprimált gáz előbb oda fut be. (Na ilyet még nem láttam..) Úgy pusztult meg, hogy nyáron egy hétig kicsit nyitva volt az ajtaja. Utána egy darabig ment. Majd minden elfagyott benne. Letekertem a hőfokszabályzót. egy idő után már nem állt meg a gép, de hűtött keményen. Gondoltam a hőfokszabályzó nem jó. Mivel azt sem tudtam hol kell megtámadni, lányos zavaromba betettem egy időkapcsolót. Negyedórát járt, fél órát állt. Ekkor a hőfok szép lassan emelkedni kezdett, majd elérte a 16 fokot. Ekkor már hiába járt állandóan nem hűtött eléggé, viszont az oldala egyre jobban és egyre feljebb melegedett. A hócipőm tele lett vele, és vettem egy új hűtőt. Ez az új sokkal kevésbé "korszerű". A SIEMENS nem volt több, mint 4 éves. Mindenféle csicsákkal. De kb. két év után, elkezdett szörcsögni, néha hanggenerátort játszott. Csak ha kikapcsoltam és leesett a nyomás, akkor hagyta abba. Mikor újra elindult, nem morgott. Az első hűtőm, 175-ös Lehel, több mint 25 évig menet, mikor nyugdíjaztam, még működött, de már nem hűtött kellőképpen. A második egy kétrészes kétkompresszoros fagyasztós volt. (Mekkora baromság, megtakarítás egy villásdugó volt) Ennek hűtője elromlott, garanciába cserélték a kompresszorát Bosch-ról egy NDK-ra. Jól hűtött, de nem lehetett mellette megmaradni. Anyázásra-fenyegetésre, kicserélték újra a kompresszort, vissza a Bosch-ra. Béke barátság. Majd idővel a mélyhűtőben volt egyre kevésbé hideg. Ez már csak 15 évet menet.. A Siemens meg már csak 4-et. A kérdés ez után, hogy mit is jelent a környezetbarát AA AAA AAA+ jelzés? Hogy nincs benne Freon? Vagy kevesebb a villanyszámlám? Viszont az egészet ki kell dobni 5 év alatt? Ez lenne a környezetvédelem? Mert szerintem ez a púder a ragyás képünkön! A mostani Zanussi. Zajosabb, szörcsög, kikapcsolás után is még vagy 5 percig. De meddig fog működni? Még le nem jár a garancia? Ráadásul, mikor ifi voltam, 82 üzemi konyhán javítottam 1000l-es hűtőket, meg hűtőkamrákat nyári és téli szünetekben. Az még a klórmetiles időszakban volt. Érdekes azokat még meg lehetett javítani.. A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2013
Szevasz!
Nem kellene egy viszonylag bonyolult indítóegység, ha direktbe lehetne kötni. (Azért a próba szintjén lehet, de ide készített eszközök és ismeretek nélkül veszélyesnek mondható mutatvány, nem publikálnám.) Ennél a kompresszornál még kondi is van, az azért nem véletlen a segédfázis részben, ha nem megy a "direkt" bekötéssel, attól még lehet jó is. Itt az adatlapja: http://www.ra.danfoss.com/TechnicalInfo/Literature/Manuals/06/TLES4...02.pdf Üdv: StMiklos
Szevasz!
"A kérdés ez után, hogy mit is jelent a környezetbarát AA AAA AAA+ jelzés?" A gyakorlatban azt jelenti, hogy minden határra van méretezve, ráadásul a működési határok is szűkebbek, és az ezen kívül eső működést nem sokáig tolerálják. Lásd a tavalyi nyarat, ahol konyhában, ahol működniük kellett 3 hétig napközben a hőfok 35C felett volt. Ezekre meg 25C fok van megadva. Az már jó hűtő volt, amelyik kibírta és legfeljebb nem hozta hűtött terében a megadott hőmérsékletet. Az lehet hogy hangoztatottan energiatakarékos, ezt sulykolják, de ha ezt csak 6-10 évig teszi, akkor már nem olyan kedvező az összkép. Amit mondjuk megspórol Neked 8 év alatt, azt bőven ráfizeted a következő vásárlásakor. Összességében meg adnak egy jó nagyot a környezetvédelemnek. Azt gondolom lehetne jobban és összességében jobbat csinálni, de az nem cél. És akkor zárójelben: az én 200l-es Lehel hűtőm gyártási éve 197*, hogy mi volt végévszámként beütve az nem látszik, de még mindig nem egyszerűen üzemképes, hanem hűtött tisztességesen a fenti szélsőséges viszonyok között is. Egyszer kellett javítanom az indítóreléjét, még csak cserére sem volt szükség. És max. 20%-al nagyobb a fogyasztása, mint mai sok A-s, meg + os testvérének. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2013
Hello! Nem is gondoltam, hogy keressem az adatlapját. De ezek szerint csak egy bimetal a főáramkörben, meg egy PTC kucorodik a fehérben a kondin. Vagy is el lehet ezt indítani egy nyomógombbal. Akkor meg van a magyarázat is, miéért nem indul egyből ha egy pillanatra kiesik. Le kell hűlni a PTC-nek. Az elég érdekes, hogy nem jut eszébe a gyártóknak, hogy pillanatnyi feszültség kimaradás után ne induljon el a gép? Vagy csak én nem vagyok elég tájékozott, vagy 100000Ft-ba ez még nem fér bele.. (A tranziens hálózatkimaradások zöme 200..250ms kötött vannak.) üdv!
[off]
Idézet: „100000Ft-ba ez még nem fér bele.. (A tranziens hálózatkimaradások zöme 200..250ms kötött vannak.)” Meg is válaszoltad a kérdésed. Azért lenne jó pár dolog amit belehetne építeni, de nem teszik mert: 1. Sokat javulhat a gép élettartama. 2. Azt hiszik, hogy attól lesz olcsó mert ezt-azt kihagynak. 3. Hülyének nézik a vásárlókat. Mondván ez minek neki úgysem látják és nem is értik minek az oda. Többen között ilyen okok miatt is döntöttem úgy 7 éve, hogy többé háztartási gépeket nem javítunk és nem forgalmazunk. A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2013
Szevasz!
A PTC dolgot jól értelmezed, de nem ezen múlik. Kb. 3.* írom le itt, de megteszem annak, aki érti is. Az egyfázisú kompresszorok indítónyomatéka igen "halovány". Főleg azoké, amelyeket nem is arra terveznek, hogy a lehetőleg a nagyobb tartományba essen, jellemzően ezek a háztartási hűtőkompresszorok, ami nagyon csekély. Tegyem hozzá, hogy az energiatakarékosoké még kisebb? És akkor a hűtőgép és kompresszora. A kompresszor nyomóoldalán üzem közben 10 bar körüli a nyomás, azaz az ebből számítható erő hat a dugattyúra, amit ugye mozgatni (forgatni) kell. Szívóoldalon kb. 0 bar, azaz légköri a nyomás (persze azért nem a "légkör" van ott). Más gáznál, mások a nyomások, de arányaiban nem javul a helyzet. Néhány másodpercig tartó áramszünet esetén a kompresszor leáll, a nyomások a szívó és nyomó oldalon érdemben nem változnak, hiába jön meg az áram, az indítónyomaték messze távol van attól, hogy a dugattyút fenti nyomás ellenében átforgassa. "Megszólal" a védelem. Ennek azért van olyan időzítése, hogy a hűlések 5-10 perc tartományba esnek, utána már tud indulni. A hűtők viszont kapillárcsövesek (ami kis, 0,5-0,6mm belső átmérőt és 2-3m hosszat jelent) és ezen keresztül a kompresszor leállását követően kb. 2 perc alatt megtörténik a 2 oldal között a kiegyenlítődés, így már nincs különbség a 2 oldal között, lehetővé téve az újraindulást. Ennyi idő után a még régebbi, relés segédfázisú kompresszorok tudnak indulni. Nem így az újabb (azért már vagy 10-15éve?) PTC pogácsások. Nekik további percek kellenek, hogy a PTC elegendően alacsony ellenállású állapotba kerüljön, hogy megfelelő nagyságú áramot tudjon a segédfázis tekercsre "kapcsolni"... Dióhéjban. És akkor itt a magyarázat, miért nem kéne ki-be "kattogtatni" a termosztátot és megállapítani, hogy valamiért nem indul, elromlott a kompresszor, és az is, hogy pl. a fagyasztót, aminek (soknak) nincs is ki-be kapcsolója, miért kell jó "célzás" után egyetlen határozott mozdulattal bedugni a konnektorba. Üdv: StMiklos
Hello! Természetesen ezt tudom, bocs ha félreérthetően írtam le.. üdv!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |