Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Üdvözlök Mindenkit! Segítségeteket szeretném kérni egy Philips PM3244-es szkóp javításával kapcsolatban. A szkóp hibátlanul működött sok éven keresztül, aztán előfordult, hogy bekapcsolás után nem indult el a tápja. "Hüppögő" üzemmódba került, körülbelül két másodperces időközönként felvillantotta a hálózati LED-et, aztán leoldott. Ezt addig ismételgette, amíg egy idő után elindult! A későbbi bekapcsolások problémamentesek voltak. Hosszabb állás után a jelenség azonban mindég megismétlődött, a hibásan "hüppögő" állapot intervalluma pedig egyre csak nőtt. Most eljutottam abba a helyzetbe, hogy a táp egyáltalán nem indul, állandósult a "hüppögő" állapot. Sikeresen megszereztem a szkóp szervizdokumentációját és az abban említett "típushiba" elkót kicseréltem, de a helyzet sajnos ugyan az. A jelenség lefolyása pedig hibás elektrolit kondenzátorra enged következtetni, ami az évek múlásával fokozatosan halt el. Van valamilyen tapasztalatotok??
A szkóp doksija: http://www.ko4bb.com/Manuals/Philips/Philips_PM3244_Operation_Manual.pdf Köszönettel
Szia én gondolom minden elkót cserélni kellene,+ a zavarszűrőt is a 230v bemeneten,ott ahol a fesz váltást lehet csinálni.Nekem az arcomba robbant
Meg nézd át a forrasztásokat is nem e kimelegedett valamelyik,de majd jönnek a nagy ágyúk ök többet tudnak segíteni nekem is igy sikerült megcsinálnom a sajátomat
Megnéztem a táp kapcsolási rajzát, jól gondoltam hogy hogy nem sima tápról van szó.
Ez egy 723 ic.-vel vezérelt tranzisztoros stabilizátoros inverter a szekunder oldal terhelésének megfelelő áramkorlát visszacsatolással. Nagy valószinüséggel valamelyik fokozat hibájából eredő megnőtt áramfelvétel a TS1813 optocsatolón keresztül letiltja a tápegységet. Meg kell keresni melyik fokozat terheli extrém mértékben a tápot.
Igen, gondoltam én is a nagy áramfelvételre, de azzal vigasztaltam magam, hogy az magától nem szokott elmúlni és ha valamelyik fokozat nagyot terhelt volna, akkor nem indult volna el a táp egy kis idő múlva. Hiszen a jelenség szépen fokozatosan jutott el a végső stádiumba.
Buta kérdés talán, de nem tudom az üzembiztos választ: Be lehet kapcsolni ezt a tápot terhelés nélkül? Például lehúzok róla minden fogyasztót és megnézem, hogy úgy elindul-e? Ha indul, akkor nincs mese! Tényleg valamelyik fokozat terheli túl és nem kondi!
Lehetséges hogy valamelyik végerősítő fokozat végtranzisztor bázisosztójának ellenállása fokozatosan egyre nagyobb értékre megnyúlt, és megnövelte a tranzisztor áramfelvételét.
Próbálj keresni a melegtől elszíneződött alkatrészeket elsősorban ellenállásra gondolok vagy a panel elszíneződése is figyelmeztető lehet. A tranzisztorok túlzott melegedése most már egyenlőre nem járható út, mert a táp nem működik. Terhelés nélkül nem ajánlatos megpróbálni a tápot beindítani, valamilyen terhelést megfelelő teljesítményű izzót be kell kapcsolni a szekunder oldalra ha a szkóp összes fokozatát leválasztod. Próbáld először fokozatonként egyesével kizárásos alapon, ha nem vezet eredményre jöhet a műterhelés, ha az sem jó akkor a tápban van a hiba.
Szerintem a TS1813 opto csak a hálózatról generált "trigger" jelet választja le a "source selector" számára.
A túláramvédelemről az R1819-en eső feszültség gondoskodik, a TS 1808-as tranzisztor által. A TS1807-es áteresztő tranzisztor báziskörében lévő 220µF-os elko gyanús nekem még, azt még megpróbálom kicserélni!
Jól okoskodtam akkor, hogy terhelés nélkül nem egészséges a próbálgatás. Ha jól látom, a Service manual is "Dummy-t" emleget, amolyan műterheléses okosságot a külön hibakereséshez. Le is rajzolták szépen... nincs kedvem megépíteni a "vendégpanelt"
Igazad van a védelmet a 2 ohmos ellenálláson eső feszültség figyelésével a T1808 tranzisztor
intézi. Általában optóval szokták megoldani, igaz kapcsolóüzemű PWM tápoknál.
Ahogy nézem van egy buck konverter bux82-vel, majd azt követi egy érdekes önrezgő push-pull átalakító a bd232-kel, amit egy diac és kis csapata indítgat, én ott vizsgálódnék, pl. R1807-et megnézném.
Köszönöm az ötleteket! Indulok haza és ha tehetem, mellé ülök!
Megszoktam, hogy ha kell, ott a műszer! Persze, hogy most nagyon hiányzik!
Üdvözlök mindenkit! Most szólok hozzá először, de előtte elolvastam az egész javítási fórumot. Vettem egy C1-70A szkópot. Kis működési zavartól eltekintve nagyon jó. Semmi kontakthiba. Amivel gondom van, a frekvenciamérés pontossága. Van még egy PC szkópom meg minimulti is amivel tudom ellenőrizni a pontosságot. Több frekin is próbáltam, mindegyiknél kicsivel többet mint a felét méri a ténylegesnek. A mért értékek: A saját hitelesítő 50 Hz-es mérőjelére 5 ms időalapra (és hálózati 50 Hz-re) 27 Hz-et, Pc szkóp 1 KHz értékére 500us időalapra 526 Hz-et, 10 Khz értékre 50 us időalapra 5,4 kHz-et, saját 1 Mhz-re 526 kHz-et.
Mi lehet a gond, lehet-e állítani vagy kondicsere kell.
Szia!
Látszik, hogy a nagyjából fele frekvenciaértéket méred. A sweep finombeállítója lehet, hogy el van tekerve, vagy rossz a mérési metódus. Vagy a sugárnyújtás zavar be. A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2013
Köszönöm a választ. A mérést úgy csináltam, hogy mindkét szkóp ugyanazt a jelet kapta, (nagyjából) ugyanolyan beállításokkal és egyszerre történt a mérés (természetesen a lementés és a fénykép között időkülönbség volt). A sávnyújtás kapcsolója alaphelyzetben (1*) volt. Mellékelek 2 képet amit egy saját készítésű inverterről mértem. Mindkét szkóp 5 us időalappal és 5 V/div felbontásra volt beállítva. A PC szkóp által kb. 61 kHz-et, a Metex CR 4650-el 60,5 kHz-et, a C1-70A-val 33,3 kHz-et mértem. Ezt a finombeállítót hol lehet megtalálni? Rajzom van, de még nem néztem át őket tüzetesen.
Szia. Épp a napokban állítottam be az enyémet, a tetején hátul találod a korrekciós potikat, x1 és x10, ezekkel be tudod lőni.
Szia. Épp most próbáltam, megtaláltam ezeket a potikat. Sajnos csak részeredményt hozott, az 50 Hz-et 35 - 36 Hz-re, az 1 MHz-ez kb. 700 kHz-re tudtam felhozni. Mindkét potin megnéztem és mindkettőt végkitérésre (ill. egy hangyányit vissza) állítottam.
Hello! Nem lehet, hogy nem jól méred a szkóppal a frekit? Írd már le hogyan kell.. Egyébként meg nem ilyen torzom-borz jelekkel kalibrálni a szkópot. üdv!
Nem csak azzal a panellel mértem, csak ez került először elő. Most felteszem a PC szkóp saját kalibráló 1 kHz-es jelével történt párhzamos mérést.
A beállítások: PC szkóp 250 us, 1 V/div a számolás szerint a teljes hossza a négyszögjelnek 1 ms, a freki 1 kHz C1-70 szkóp 500us, 1 V/div, számolás szerint a teljes hossz 1,9 ms, a freki 526 Hz
A sugárnyújtás kapcsolója alatti potméterek alapon vannak?
Az is adna hasznos infót, hogy melyik eltérítési sebességeknél csinálja, vagy mindnél. Csak ehhez valami generátor kellene, hogy a lassúbb, és gyorsabb -tehát mind- eltérítéseknél is vizsgálni lehessen.
Nem tudom milyen potikra gondolsz, alatta csak a vízszintes helyzetállító potik vannak, kb. középállásban.
Több frekin is próbáltam, 50 Hz, 1 kHz, 10 kHz, 62 kHz, 1 MHz. Az eltérés mindenhol azonosnak tűnik, 52,6 - 54 % között adódik, tehát állandónak tekinthető.
Az 1x poti állításával (de a nyújtottan is állítottam, ott is megnéztem) ez felment kb. 70%-ra. Ezeket 50 Hz és 1 MHz értékeknél néztem.
Hello! Nem akarom elhinni, hogy a C1-70-nél ekkora hiba lenne. Nézd meg a kapcsolót, ha balra-jobbra teljesen eltekered, egybevág-e a véghelyzet felirataival. Ninsc véletlenül a kapcsoló gomb rosszul pozicionálva? (A két korrekciós potival, igazából az X erősítő eltérítését lehet kalibrálni, nem a generátort, ha jól emlékszem.)
üdv!
Az egyik a helyzet (stetig), a másik az amplitúdó, ha jól emlékszem.
A belső gombbal a helyzetet a képernyő közepéig lehet eltolni, a másik irányban nem tűnik ki a képernyőből a hullám. A felső potméter a finombeállító, kb. 1,5 rasztert lehet vele mozgatni.
Az első képen teljesen jobbra csavarva a helyzet, a másodikon balra, a harmadikon az 1 MHz-es jel 0,2 us/div alappal.
Azt hiszem, hogy megbékélek a helyzettel, be fogom állítani a potmétereket, hogy pontosan 50%-ot mérjen a ténylegeshez képest. A frekit eddig is számolótáblával számoltam, most lesz benne egy 2-es szorzó is és akkor a ténylegest fogom kapni.
Lehet, hogy szervi gondja van. Először a tápfeszültségeket ellenőrizd, főleg az " X " áramkörét. Ezután a fűrészgenerátort vizsgáld, nagy valószínüséggel itt lesz a hiba. Frekvenciameghatározó elemei, amelyeket a fokozatkapcsoló kapcsol, jók. Mert minden állásban ugyanannyi a hiba. Valószínűleg más áramköri elem hibája hangolja el. Orosz elektronikában gyakori a rossz forrasztás. Alkatrészeik láb anyagára nem túl nagyon szeret futni az ón, vagy idővel elválik. Erős nagyítóval ez általában látható. Ha gyanús, ráforrasztani rendesen. Orosz ellenállások szoktak szakadtak lenni. Előfordulhat, hogy alkatrészek enyhe mozdítása-elhajlítása után jó lesz.
Nem azért, de ez nem az a kategória, ez az a gép amit az oroszok az örökké valóságnak épitettek, biztos hogy nem forrasztási hiba, az egész olyan massziv, mint egy satu. Eleve katonai motyó. Az egész lakkozva van a pára ellen. Nekem ugyanilyenem van, javitottam is, de kizártnak tartom a forr hibát.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |