Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Sziasztok,
az Arduinora illeszthető fedpanelek szabványos lyuktávolság kiosztásúak? Tehát normál próbapanel nyákot tüskékkel beletudok illeszteni a Arduinoba?
Megkerestem a googleba, csak Neked...
http://hlt.media.mit.edu/?p=1695 De nem teljeskörű az ATTiny támogatás! Az arduino Mx8 és M1280/2560 chipekre készült. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2013
Nem. Csak a hosszú tüskesorral lehet. A felső részen 10/16-od osztás van.
Nagyon köszönöm én napokig keresgéltem de nem találtam rá megoldást
Köszi. Gondolom két tüske közt szabvány a távolság, csak az alsó és felső tüskesor közt nem? 10/16=0,625*4=2,5 ez ugyan nem 2,54 de hasonló Csak gondolom a távolság miatt összeadódik a sok hiányzó 0,04... A hosszú tüskesort akkor hajlítani kell?
Majdnem. A hosszú tüskesor hajlítandó, de bírja. Ún. 12/3-as a lomexben...
ÉS (AND) műveletet végez a result és a B... érték között.
A B... az binárisan értelmezve az utána írt számok. Logikai műveleteknek olvass utána
Hülye kérdés.
Kéne alkotnom egy 3,3V-os Arduinot. Na most 5V-ost már csináltam, az működik is. Összedobtam egy áramkört, szükséges dolgokkal : kristály, reset áramkölr, rx-tx bekötve, 3,3v-os táp. Csak épp nem működik A uC amit beleraktam, 5V/16MHz-ra van felprogramozva, gondoltam úgyis van ICSP csati a 3,3V-os áramkörön, majd írok bele bootloadert, de egyáltalán nem hajlandó kommunikálni. Milyen buktatói vannak az 5V-ra programozott Atmega 3,3V-osításának?
Adatalap alapján a 8 MHZ az a 3.3V-os felső határ. A 16 MHz pedig 200% túlhúzást jelent....
Mondom 5V/16MHz-es bootloader van a uC-ben, és azt szeretném 3,3V/8MHz-re felprogramozni...
5V-osba tudok bootloadert írni, csak 3,3V-osba nem akar sikerülni. Akkor sem, ha előtte kitörlöm az egészet... Esetleg előtte fuse-ozzam át?
8 MHz-s bootloadert tegyél bele, és 8 MHz-ről járad a chipet...
Ez az, hogy van benne egy 5V-os, és ha belepakolom abba a boardba, amiben a 8MHz-es kvarc van, akkor valamivel bele kéne írnom egy 8MHz-es bootloadert. Ez nem akar sikerülni. Mi a rák lehet rá a megoldás?
(Úgy sem sikerül, hogy egy 5V-os boardban beleírom a 8MHz/3,3V-os a loadert, és úgy teszem át a 3,3V-osba.)
És egyébként az 5V-os környezetben elindul? Mert ha igen, akkor az 5V-osból levennék pár voltot pl. diódákkal, hogy lássam meddig megy. Ha ég mindig jó, akkor a 3V-os panelodon lesz valami elkötés, rövidzár, ilyesmi. Kristály kondenzátorai jók?
Igen, 5V-osban elindul, azzal a cuccal már felírtam pár loadert, amik működtek is. A 3,3V-ost már párszor átnéztem, elvileg jó, bár nem szép Próbáltam olyat is, hogy a 3,3V-os boardnak 5V adtam.
Ha a két kondi a kristályon nem jó, az okozhatja, hogy el se indul? (Sokaknak elindul kondi nélkül is :S Nekem 2x 27pf van a kristály és a föld között. Ugyanilyenek működnek másik Arduino-s kapcsolásaimban is.) Ezt megnézem! (De nem ma asszem... )
Akkor én megpróbálnék a 8MHz-es helyett betenni egy akármilyen másik kristályt, hátha! Egyébként igen, a kondik is okozhatnak "elindulástalanságot" Engem viccelt már meg, hogy túl nagy volt a kondi, és emiatt nem rezgett a kavics.
Az, hogy másnak kondi nélkül is indul, az egy dolog, de nem biztonságos, ezért kerülendő!
Rohadjon meg!
Túl kicsi volt, ugyanis az egyik kondi simán hibás... rövidzár... Csere után megy. Normál esetben rájövök, de mivel egy eltérő loadert akartam bele, simán azt hittem, hogy valamit rosszul csinálok... Köszi! A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2013
Sziasztok!
Arduino Pro Mini klónra (ilyen, Mega328P chip) lehet feltölteni kódot USB-RS232 konverterrel (ilyen, PL-2303HX chip)? VCC, GND, RX, TX-et bekötve próbáltam manual resettel, nem ment. A PL2303 RTS lábát összekötöttem az Arduino RST-jével, úgy se ment. Mindkét módnál azt kaptam sima feltöltéskor, hogy "avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00", feltöltés programozóval pedig ezt: "avrdude: usbdev_open(): did not find any USB device "usb"". MIndenhol azt olvasom, hogy az alappanelt és a soros portot kell átállítani az IDE-ben, de azokat ellenőriztem, megfelelőnek tűnnek.
Hello!
Lehet, de - nem tudom, fel kell-e cserélni az rx-tx -et (próbáld meg) - ez az átalakító nem tudja resetelni a boardot, kézzel kell nyomkodnod neki (elég macerás, 2x kell asszem, és megfelelő pilanatban) - amúgy bármi mással működik az a klón board, bootloader jó rajta? - soros portként látja a számítógép az usb eszközt? A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2013
A boardot úgy kaptam, hogy az első USB-re csatlakozáskor már villogott a 13-as kimenetre rakott LED (pont azt a példaprogit akartam először rárakni én is).
AZ USB átalakítót automatikusan nem ismerte fel Windows7, de a Prolific honlapjáról letöltött driverrel működik, eszközkezelőben Prolific USB-to-Serial Comm Portnak látszódik. Az átalakítón levő vezérlő elvileg tud resetelni, csak nincs kivezetve a tüskesorra. Leírás alapján megcsináltam az autoresetet, de ezzel se ment. Most megpróbáltam felcserélni az rx-tx lábakat, de úgy se változott semmi. A boardon a GRN-t és BLK-t nem kell semmire kötni?
Akkor viszont így helyből nem tudom... A board gyári, vagy utánépített? Ha van rajta kapcsoló, akkor kéne mennie a kézi reseteléssel is.
Illetve próbáld ki másik géppel, másik USB-TTL-lel, amilyen lehetőségek vannak.
Igaz nem sima USB-RS232 átalakítóval próbálod?
Annak a +/-12Vos része megöli a panelt!
A board és az átalakító is pontosan ugyan olyan, mint a képen van, nem csak nagyjából hasonlít rá.
Az átalakító 5 és 3.3V-ot tud. Nano-val lehet feltölteni Pro Minire?
Nano Tx és Rx kimenetéről , de az autoreseted nem fog tudni menni... + GND összekötve. NANO AVR-je resetben legyen....
Keresd meg a nano-n a 100 nF RESET csatoló kondit és az elől elvinni a céláramkörre a DTR/reset jelet.
Khm, ha van programozód, akkor póbálj meg azzal feltölteni egy progit, ami nem csak villog, hanem kommunikál is a soros vonalon. Utána lehet tesztelni.
Nincs Nano-m. Először azt azt akartam venni, de Mini mellett döntöttem. Gondoltam mégis vennék most egyet, hátha úgy tudnám használni a Minit-is, meg a Nano-t is.
Viszont Nano-val is forrasztanom kellene az autoresetért? Lehet én vagyok teljesen béna, mikor kellene megnyomni a reset gombot? (Próbáltam a PL2303 DTR lábát 100nF-os kondival a Mini RST-jére kötni, úgy se ment a feltöltés.) A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2013
Nekem mondjuk saját építésű klónom van, de ott kb. ez a megoldás működik, amit te csináltál. A PL2303 egy valaha telefonhoz való kábelben van, amin szere ncsére minden jel ki volt vezetve tesztpontra
Az Atmega RESET jele egy 10k-val megy tápra, a kábel felől egy 100nF-n keresztül jön a reset. Amúgy, a DTR helyett az RTS-t is megpróbálhatnád bekötni, fejből nem tudom, de lehet nekem is úgy van a kábel bekötve.
A nano azonnal működik (ha nem hibásat veszel).
Nálam pl folyamatosan, élesztett, garanciás elérhető - akár aznap is (posta: +1 nappal): Bővebben: Link
Üdv!
Végre megérkezett a Nano board. Nagy lelkesedéssel dugtam rá az USB-re, és kiszerettem volna próbálni a Blink programot, de máris belebotlottam egy problémába: feltöltéskor ezt írja ki: avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00 Ha pedig a "Feltöltés a programozóval" lehetőséggel próbálom, ezt írja: avrdude: usbdev_open(): did not find any USB device "usb" A neten sokan futottak bele ebbe a hibába, de működő választ nem találtam még. A panel tipusát helyesen választom ki a programozóban, a soros portot is. Tudnátok segíteni?
Ha minden igaz, bootloader nélkül érkezett.
Hogyan tudom én magam rátölteni ha nincs hozzá hardverem? Holnap érkezik meg a Mega2560, azzal feltudom valahogy tenni a Nano-ra a bootloadert? |
Bejelentkezés
Hirdetés |