Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
"A kicsit elégett relé" tekercsét mérd meg hogy nem-e szakadt, mert azt írtad hogy csavarhúzóval megy.
A relé nem húz be. Ha benyomom csavarhúzóval, akkor működik a venti. Újonnan nem kapok ilyen relét, bontóban néztünk, de 3 ismét ne lenne jó???
Nézd át alaposan a kicsit elégett relé foglalatát. Ahova a relé késes lábai becsúsznak nincs megolvadva a müanyag belül és azért nincs érintkezés. Mivel olvadt meleg állapotban kihúztad, vagy valamikor megmozdult és a relé lábai és a másik oldali érintkezők közé beragadt a megolvadt majd megsziráldult a müanyag ezért nincs érintkezés. üdv
Köszi az infot, megnézzük ezt a lehetőséget is. Valahogy az egyik relétől nem megy az info a másikig. Én annyira nem értek hozzá... Rövidre záráskor a jeladónál kattog jobb oldalon a relé, de ha a csavarhúzóval odanyomom a fenti relét a tűzfalnál, akkor beindul a venti. Mi van a kettő között???
Esetleg az lehet a gond, hogy kétfokozatú a venti, és amit hallasz relét kattogni, az az első fokozatot indítaná, ami rossz. Az első fokozatnál egy ellenállás van a ventilátorral sorba kötve, ez meg szokott szakadni és ilyenkor nincs első fokozat. A másik relé, amit meg kézzel kapcsolsz az a második fokozatot kapcsolja, de az csak magasabb hőmérsékleten kapcsol.
Csak azért javasolom én is annak az ellenállásnak a megnézését, mert nálam szintén az szakadt meg egyszer, s aztán a hűtés részleges hiánya vitte magával az egész légkondi-rendszert.
Kissé drágán lett helyretéve a szinte filléres alkatrész-érintkezési hiba miatt. (Elsőre új ventilátor motor, no meg a légkondirendszer gázzal való újratöltése, stb.) A régi motoron pedig egy lyukacsos-lemezes házban alul ott "vigyorgott" a szar huzal-ellenállás. Mai szemmel nézve - hogy ezt miért nem valami, már kissé modernebb, pl. tirisztoros-temisztoros elektromos szarsággal oldják meg az annyira okos németek, az kész rejtély. Persze - régen külön ventije volt a motor hűtésének, és külön egy a légkondinak. Aztán ezzel a kétfokozatú megoldással végleg kispóroltak egy ventilátort - ámde beültettek egy potenciális hibaforrást. és ami esetleg elromolhat, az többnyire el is szokott! A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2013
Nekünk két ventilátor van, mindkettő kétfokozatú. Na ezt megoldották vagy 6 relével, hogy tudjon vagy 6 féle fokozatot. Mehet a két venti sorba kötve, egyik kis fokozaton, nagy fokozaton, együtt a kettő kis fokozaton, nagy fokozaton meg a fene tudja még hogyan. Na ez már tényleg bonyolítás. Ide már tényleg lehetett volna tenni valami korszerűbb szabályzást, de annak a javítása(cseréje) még húzósabb összeg lenne, mint egy előtétellenállás vagy relé csere. Sok mai autó használ már elektronikát a ventilátor vezérléshez és ha esetleg valamiért több áramot venne fel a ventilátor(például megakadt) akkor szeret elpukkanni és a cseréje egy vagyon. Nekem sem megy az egyik ventilátor kis fokozaton, nekem is az előtétellenállással van gond, csak ki kellene találni, hogy milyen értékű kellhet oda és kívülre bekötném, mert azért nem akarom kiszedni a hűtőt, hogy a ventilátort kivegyem. Kívül ott a kábele, rá lehetne kötni oda is.
Mostanában városban egyszer sem kapcsolok 3-asnál feljebb (<60km/h), ahogy ezt elkezdtem csinálni az összes jelenség abbamaradt.... érdekes. Ettől függetlenül szerviz az lesz amint módom van rá.
Az ellenálláshoz szerintem nem kell kiszedni a hűtőt, de még csak a ventilátort se. Valahol alulról hozzá lehet férni. Egy lyukacsos lemezzel védett fémházikóban van, persze a felverődő víz vagy sáros trutyi ellen nem kimondottan védett megoldásban.
(Lehetséges, hogy a huzalellenállás léghűtése miatt az a jó neki) Nekem le volt törve az egyik lába közvetlenül a "befogatásánál". Ez csupán egy meggörbített lemezdarab, amibe mechanikusan bele van dugva - oszt annyi. Most szépen megtisztítottam, a lábait lerövidítettem és bele is forrasztottam. Persze lehet, hogy az ón már az első körben kiolvadna belőle (no de akkor is - a pudding próbája az evés ...) Az értéke olyan 6-8 ohm lehet ...
A gond az, hogy nekem a hűtő előtti ventilátor a hibás. Tehát van egy ventilátor a hűtő mögött és egy a hűtő előtt is. Múltkor le volt véve a lökhárító és nem fértem hozzá, mert a belső oldalon, a hűtő felől van az ellenállás.
Nekem a hűtőn gyárilag ott vannak a felfogató csavarok helyei az "első" ventilátor részére, és ahogy elnéztem a helyzetet, nem lehet azt olyan hűű de nehéz kiszerelni.
Fölül tartja két csavar, alul meg csak bele van feltetve a részére kiképzett vályúba. Kissé ki kell dönteni a tartólemezzel (maszk) együtt és fölfelé szépen kiemelni. Ha ebben tévednék, akkor hát tévedtem. Nekem Opel Astra G-m van.
Ez egy B Vectra, itt nem igazán lett volna hely kivenni elölről. A hátsó ventinek látom az ellenállását, majd megmérem azt és nézek egy hasonlót a másikhoz, a kábelébe meg belekötöm és olyan helyre teszem, ahol éri légáramlat.
Bár azok a ventilátor-motorok az indulásukkor elég sok ampert felvesznek, de azért én csodálkozom rajta, hogy a ma használatos elektronikai eszköztárban még nem találtak egy olyan kapcsolású megoldást, hogy mondjuk - szabályzó.
Legyen megvalósítva akár tranziszorral, tirisztorral, triakkal - MOS-FET-tel - vagy bármi egyéb mással, ami azért mégiscsak hatékonyabb lenne, mint egy mezei néhány ohm-os huzalellenállás, ahol a felesleges áram rendre egy az egyben hő-ként távozik el ... Amikor a fényszórók áramának és feszültségének csökkentésére egy elektronikus áramkörrel foglalkoztam, abban a hűtőbordán egy 2N3055 vitte el a prímet, pedig ott is jelen volt a 2x65 W-os izzók árama, ami a 12 V-nál bizony csaknem 6 A! Most ha ez a ventimotor elvisz simán úgy 8-10 A-t, szerintem az nem akkora nagy érték.
Sziasztok! Egy 1.6-os 8 szelepes F Astráról lenne szó. Mikor elkezdek gyorsítani folyamatosan "megtorpan" illetve "visszarúg". Olyan mintha pl rossz helyre adná a szikrát és nem akkor robban be az üzemanyag, amikor a dugattyú a felső ponton van, hanem pl középen, vagy nem tudom. Ha nincs szikra, vagy ha nem kap üzemanyagot, akkor ekkorát nem "rúg vissza". Ezért gyanítom, hogy rossz helyre megy a szikra, vagy valami valahol áthúz. Érdekes, hogy csak gyorsításkor, akkor is inkább hirtelen gázadáskor csinálja ezt. Mi okozhatja ezt a hibát, hol kellene elindulni? A gyertyákat néztem, túlságosan is fehérnek találom őket. Ha jól tudom ez is a nem megfelelő gyújtás tünete?
Hát igen. Valamikor a jó belső-égés ismérvei közé tartoztak a gyertya porcelán szigetelése szinének a minősítései.
Az őzbarna szin volt a jó, a sötétszürke-fekete (kormos) viszont a rossz gyujtásé. Ha pedig egyáltalán nem volt gyujtás - akkor lucskos volt az egész a benzintől. Ám az többnyire nagyon észrevehető volt már a motornak a beindításakor is ...
Stroboszkóppal tudod ellenőrizni a gyújtásidőpontot. Ez a hiba lehet szegény keveréktől is (kevés a benzin, vagy sok a levegő). Egy benzinszűrő csere és a kartergáz meg vákuum csövek átvizsgálása semmiképp nem árthat.
Akár lehetne nagy előgyújtás is, de az magától nem mászik el. Álló helyzetben hirtelen gázadásra is csinálja? Én inkább kevés üzemanyagnyomásra gondolnék, ilyenkor kevesebb az anyag is nehezen pörög ki és mutathat hasonló jelenséget. Először üzemanyagszűrőt kellene cserélni, ha nem javul, akkor mérni egy rendszernyomást, ami kb 1Bar környékén kell lennie. Ez még központis, ugye?
Halihó!
Van egy 1.4-es f Astránk, ami még két éve kissé össze lett törve. Szervizben drágapénzér úgy kábéra kikalapálták, megheggesztették, a maradék hiányosságokat itthon kipofozgattam, viszont a hűtővízhőfokmérőjével nem tudom mi tévő legyek. A mutató végig azt jelzi, hogy hideg a víz. kissé kimozdul, de nem hagyja el a kék sávot. Kivettem a kijelző műszert, és a fűtőszálra rákapcsoltam 6V-ot, amire szépen felkúszott kb. középállásba. Nem volt elkalibrálódva, visszaraktam, a jelenség ugyanaz. Most akkor mit nézzek? Lehet, hogy tényleg a termosztát ment tönkre? Vagy a vízhőfokmérőt kéne megnézni? Vagy lehet, hogy a kettő közötti összeköttetés nem működőképes? A válaszokat előre is köszönöm!
A vezetékelés hibájára gondolnék, nézd meg a kábelköteget a javítás környékén. A lakatos csak vág meg hegeszt, de nem gondolkozik.
Szia! A hiba meghatározásához egy kis segédlet. A gyertyákhoz meg csak ennyit.
Csak egy hőérzékelő van ami a szívócső környékén van becsavarva, és amit kicsavarva lehet ellenőrizni a hűtővizszintet feltöltéskor? Vagy az csak a motorelektronikának küldi az infókat, és amit én keresek az egy másik hasonló vagy nem hasonló kütyü?
Ha utóbbi, akkor azt motortéren bellül hol keressem?
Két érzékelő van, az egyik az ECU-nak kell, egy másik pedig külön a műszerfali kijelzőnek. Kipróbálhatod hogy kilégteleníted az érzékelőt, mert van hogy megragad ott egy buborék és így csal az érzékelő. Bár ezt magától meg kéne tennie a vízáramnak, de egy próbát megér. Másik lehetőség hogy ráadott gyújtásnál de álló motornál kicsit megmelegíted az érzékelőt ügyelve arra, hogy közben a fém háza kapjon a kocsitól testelést. Ha így rendesen kitér az érzékelő akkor szinte biztos hogy termosztát hiba. De ezt úgy is ellenőrizheted ha álló helyzetben egy idő után felmegy a hőfok, netán a hűtőventilátor is bekapcsol és menet közben meg nem, akkor termosztátos. Közben állj a kocsi elé és fogd a hűtőbe vezető csövet vagy a hűtő azon sarkát ahova az a cső megy és ha folyamatosan melegszik - mert azért valamennyire melegszik akkor is - akkor ott a bizonyiték, nyitva a termosztát nem üzemmeleg mocinál is. Akkor lenne jó, ha termosztát nyitáskor "hirtelen" forrósodna át... Egyébként az érzékelő semmi olyasmire nem szolgál amit te írtál, ha kicsavarod és esetleg közben le van véve a légtelenítő sapkája is, akkor szép mennyiség kifolyik a hűtővízből az érzékelő helyénél, ezért arra ügyelj hogy közben az mindig legyen a tartályon.
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2013
Köszönöm mindnekinek a tanácsokat! Tegnap levettem a gyújtáselosztó fedelet (ez ugye még mechanikus) kicsit el van már kopva a "rotor" feje, ahol a szikrákat adja az egyes gyertyákra a gyújt elosztó kábelen keresztül. Visszaraktam, nem történt semmilyen változás. Utána arra gondoltunk sprofan kollegával, hogy lehúzzuk mindig 1 hengerről a gyújtáskábelt, hogy kiderítsük, melyikkel lehet a probléma (ha netán hamarabb robbanna be pl áthúzás miatt). Érdekes volt, mert nem csinálta egyszer se, mindegy melyik nem volt bekötve a hiba nem jelentkezett. A végén visszadugtuk megint az összes gyrtyára a kábelt és azóta egyszer sem csinálta. Remélem így is marad!
Üdv Urak,
Opel Astra F 1.7D-vel lenne olyan gondom, hogy hol megy, hol nem megy az ablaktörlőm. A relé nem lehet, az csak a szakaszos mozgást vezérli, anélkül is megy a maradék két fokozat...illetve menne, ha épp megy... Megáll valahol az ablak közepén a lapát, és utána nem mozdul semmilyen kapcsolásra sem. De ugyanígy nem mozdul a hátsó ablaktörlő sem, ahogy az első-hátsó ablakspicni sem. Gondoltam a bajuszkapcsoló lehet a rossz, szétszedtem, kipucoltam, de teljesen tiszta volt belül, majd összeraktam, de nem változott semmi. A bajuszkapcsolóhoz menő vezetékek teljesen épek, a csatlakozóik is. Köszi a tippet.
Sziasztok Egy 1,4 es Opel Astra F-rol Benzines volna szo, Reggel inditaskor minden ok, de ha elindulok vele akkor rangatozik ,mikor felmelegedet a motor akor megint minden ok ,es ezt akkor csinalja amikor nedves kint az ido ,Pl eso utan.Mi lehet az oka? Jo volna ha tudnatok segiteni.Kosszi
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2013
Szia!
Én akkor találkoztam ezzel a hibával amikor elfáradt a trafó szigetelése és átütött. Első körben a gyújtó kábeleket és a gyertyákat ellenőrizném a helyedben. Ha továbbra is csinálja akkor vennék bontott tarafót. 1000-es körül kapsz ha szerencséd van vagy kérsz kölcsön. Ha nincs javulás mehetünk tovább.
Szia!
Az az oka ahogy írtad is hogy nedves a levegő és valahol áthúz a szikra. Olyan is előfordul, hogy szabad szemmel is látható az áthúzás. Mondjuk estefelé felpattintod a motorházat és megfigyeled mikor hideg a motor így lehet hogy a hiba helyét is be tudod határolni.
Jelen pillanatban itt tartok... kaptam már ötletet az EGR szelepre is, majd kipróbálom hogy leszedem de nem húzom le. Lemezzel lefedem és hagy szóljon. 32mp-től halható hogyan cifrázza még tovább a dolgot a motor. Durva, szaggatott, rázkódós, ritmustalan az egész... Kizárólag hidegen, és 3-4 perc múlva abbahagyja. Itt a videó róla
Hello.
Nem talatam topikot ahova irhatnam kerdesem , ami a kovetkezo; Opel Astra f 1.8 , 92Kw tipusu motoral , amely elektromos gyujtas elosztos, 1 es 4-es hengernel alapjaraton nincs szikra , tudna valaki segiteni mi lehet a hiba? Elore is koszonom Meg hozatenem hogy mar a fisa elot sincs szikra , tehat nem gyertya vagy fisa hiba. A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2013
Az nem ikertrafós?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |