Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CNC építése házi alkatrészekből az alapoktól
Lapozás: OK   160 / 376
(#) yankoo válasza emmzolee hozzászólására (») Ápr 28, 2013 /
 
Egy adatot tudok pontosan, ami lehetne bőven több az az előtolás. 120mm/p, de bőven megy 200mm/p, vagy többel is. Mivel nekem 8-as menetes szár van ezért lassú a gépem, és most tápom sincs hozzá . A szerszám egy törött 4-es menetfúró szára kb 45°-ban leköszörülve, 1mm mélyen az anyagban. A Z előtolása szintén 120, megegyezik a többi tengellyel. A fordulatszám kb 15000/p.
(#) emmzolee válasza yankoo hozzászólására (») Ápr 28, 2013 /
 
15000 a fordulat? A forgácsod mégsem vékony. Vagy keni? Én attól félek, hogy nekem beleégne a cuccba. Bár azt még nem tudom, hogy plexi lesz-e vagy polikarbonát.
Kössz az infót.
(#) yankoo válasza emmzolee hozzászólására (») Ápr 28, 2013 /
 
Lehet, hogy kevesebb, nem tudom.
(#) kameleon2 válasza emmzolee hozzászólására (») Ápr 28, 2013 /
 
Ha megfelelően nagy a fordulatszámodhoz az előtolás - nem fogja kenni. Nekem a tapasztaltabb kollégák azt mutatták: ha "kókuszeszelékhez hasonló a forgácsod - akkor jó a fordulat és az előtolás. Én - igaz mostanság óvatosabb vagyok, de fogásmélységnek a maró átmérőjének az 1/4-ével marom a plexit. Biztosan lehet gyorsabban is, de így nem tört maróm.
(#) emmzolee válasza kameleon2 hozzászólására (») Ápr 28, 2013 /
 
Én azt hallottam, hogy az alumíniumra ez nem igaz, mert kenődik. Mindegy. Én is csak kísérletezgetek még.
(#) yankoo válasza emmzolee hozzászólására (») Ápr 28, 2013 /
 
Elkenődni semmiképpen sem fog, max. benne marad a forgács, de azt ki lehet kaparni utána könnyen.
(#) djloui hozzászólása Máj 3, 2013 /
 
Sziasztok a kérdésem az lenne gép építéssel kapcsolatban hogy a képen szereplő tengelyvéggel felrakok 80cm hosszú 20mm-átmérő tengelyt az mennyire lesz stabil? Csak azért mert az alátámasztott talpas tengelyből 3-4szer annyiba kerül egy 10cm-es darab mint a sima tengelyből.
(#) Zoli_bácsi válasza djloui hozzászólására (») Máj 3, 2013 /
 
Szerintem 80 cm esetén sokat fog hajlani, ha csak a két vége van alátámasztva. Én a helyedben alátámasztott talpas tengelyt alkalmaznék, vagy lineáris kocsikat. (THK, TSK) Egyszer kell a gépet megcsinálni, de azt stabilan. Utána majd egész életedben rág a méreg miatta, hogy miért nem a drágább, egyben stabilabb megoldást választottad. Két végén alátámasztott 20-as tengelyhez a max hossz kb 40-50 cm De ez csak tipp.
(#) djloui válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Máj 3, 2013 /
 
Kösz a választ sejtettem hogy nem lesz jó, akkor ide veszek talpast.
(#) kameleon2 válasza djloui hozzászólására (») Máj 3, 2013 /
 
Szia! Igaz hogy
Idézet:
„Szerintem 80 cm esetén sokat fog hajlani, ha csak a két vége van alátámasztva.”
, de nem feltétlenül kell 1 tengellyel megoldani. Ha több van az is merevíti a mechanikát. Nyilván meg kell gondolni melyik megoldás olcsóbb, célszerűbb.
(#) tiggersoft válasza djloui hozzászólására (») Máj 3, 2013 /
 
Az előttem szólók főleg a behajlást említették, de ott van még a rezgés is. 800mm-en még a 20-as tengely is úgy viselkedik mint egy húr. Olyan rezgéseket képes produkálni ami akár a munkadarabot selejté változtatja. Első próbálkozásaim egyikénél mindkét oldalon 2-2 16mm-est használtam, igen érdekes hangokat adott ki még üresjáratban is, a behajlásáról nem is beszélve...
Használj talpasat(akár vékonyabb is elég lehet) vagy lineáris sínt kocsikkal. Utóbbiakat akár használtan is olcsón beszerezheted.
(#) bbatka válasza djloui hozzászólására (») Máj 3, 2013 /
 
Szerintem ez hasznos lehet neked.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1318373.html#1318373
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2013
(#) Zoli_bácsi hozzászólása Máj 7, 2013 /
 
Megérkezett a minőségi alumínium. Kb 50 kg. Lehet nekiállni marni az alkatrészeket.
(#) kameleon2 válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Máj 7, 2013 /
 
Hol lehet beszerezni ilyen kisméretű lapokat? Én csak táblás kiszerelésben látam : az horror ár....
(#) yello hozzászólása Máj 22, 2013 /
 
Sziasztok.
Egy cnc gép építésébe fogtam, a célom hogy amire van lehetőségem azt egyedileg csináljam meg hozzá, a lehető legkevesebb vásárolt alkatrésszel épüljön fel.
Eddig az elektronikai része letudva, jelenleg a mechanikai kialakításnál próbálom megálmodni, azon belül is az Y tengely csapágyazását.
A gyári/bolti lineáris tengelyekben és sínekben nem látom a fantáziát abból bárki tud gépet építeni, így aztán más megoldáshoz folyamodnék.
A mellékelt képeken látszik az elképzelésem, háromszög alu profil egymással szembe fordítva, a kocsi ami fut az 175mm hossz 5 csapággyal (608) M8 as csavarok rögzítik, a futófelület elméletben ~700mm hosszú lesz.
Kérdésem, van e tapasztalata valakinek ezzel a megoldással kapcsolatban mik lehetnek a hibák buktatók?
Üdv Gábor.
(#) Antauri válasza yello hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Ha teheted a csapágyakat valami edzett anyagon futtasd, az alu hamar kenődik, a csapágyak belemángorolják magukat. Porvédelemről gondoskodni kell, ez a kivitel nem szereti a koszos környezetet, elég egy kis forgács és egyenetlenül fog futni, akadhat.
(#) l48 válasza yello hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Igy is lehet gépet építeni, de a befektetett munka nem fog megtérülni. Az alátámasztott golyóspersely messze felülmúlja 10-ed annyi munkával. talán egy kicsit több pénzért. Hidd el ezen múlik a gép használhatósága. Ha megnézed az eladó gépek listáját az pont ez a szegmens. Müködés közben nagyon jól láthatóak a gép korlátai és ez 3 hónap fél év útán már nem tolerálható.
(#) sprofan hozzászólása Máj 23, 2013 /
 
Sziasztok!
Kaptam egy hatalmas bipoláris motort a készülő cnc-hez, csupán annyi a probléma vele hogy szerintem nedvességet kapott és meg sem mozdul a tengely. Kívülről semmi rozsda vagy valami, tökéletes makulátlan állapotban van, de a tengelyt nem tudom megforgatni. Valami ötlet mit csinálhatnék vele? Szétszedni ugye nem nagyon szabad, de így meg semmire sem jó.
(#) Zoli_bácsi válasza sprofan hozzászólására (») Máj 23, 2013 / 1
 
Nincs véletlenül összezárva a tekercsvég? Ha nem is kívül, akkor lehet hogy tekercszárlatos és ezért nem lehet megmozdítani a tengelyt. Fogóval sem lehet óvatosan?
(#) mokka válasza sprofan hozzászólására (») Máj 23, 2013 / 1
 
Szia:
Feldobhatnál egy képet róla,de első körben én vd 40-el befújnám a csapágyakat-ha a hátsó
fele matricás vedd le a közepén és úgy, várj vele pár órát és próbáld finoman akár fogóval ide-oda mozgatni.Ha vízben ált sajna szét kell szedni és vagy- vagy
Még annyit,hogy egy motor az kevés-x-y jó/egyszerűbb ha egyforma/
(#) Medve válasza sprofan hozzászólására (») Máj 23, 2013 / 1
 
Alkalmazz egy szelíd erőszakot, nem veszíthetsz semmit.
(#) sprofan válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Máj 23, 2013 /
 
Nem hiszem mert működő gépből bontották, fogóval próbáltam de a tengely vége bordázott és nem mertem túl erősen nehogy ledaráljam őket.

mokka
Azt hiszem ki fogom próbálni, vízben nem állt csak ha jól informáltak egy zivatarban kint lett felejtve a fénymásoló (amiből van), gondolom emiatt lett olyan amilyen. Van neki egy tesója is, érdekes módon az kívülről rozsdás de mechanikailag kiváló állapotban van.

Medve
A végső megoldás azt hiszem ez lesz, de akkor megint nem lesz 2 egyforma motorom...
(#) tiggersoft válasza sprofan hozzászólására (») Máj 24, 2013 / 1
 
Ezek a motorok főleg azért szoktak "beállni", mert valamelyik végén a pajzs elmozdul. Emiatt a forgórész elakad. Csavarok kivétele után csak az egyik, majd a másik pajzs levételével ellenőrizhetőek a csapágyak. Ezután, ha a csapágyak rendben vannak központosan összerakva működni fog.
A forgórészt valóban ne húzd ki, mert sokat veszít a mágneses teréből és így a nyomatékából is.
(#) Zoli_bácsi válasza sprofan hozzászólására (») Máj 24, 2013 / 1
 
Ez szép nagy unipoláris motor! Ilyen, illetve ez lesz a gépeden? Ha igen bekötést tudok adni, ha szükséges.
(#) nagy hoho válasza sprofan hozzászólására (») Máj 24, 2013 / 1
 
A motor forgórészét csak úgy szabad kivenni, hogy az erővonalak záródjanak. Erre az a megoldás van,hogy csőbe kell húzni a forgórészt. Tehát úgy kell kivenni, hogy egyből egy vascsőbe kell bele húzni. Lásd a képen. (Infó a sárga fórumról származik.)
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2013

6Nm 03.jpg
    
(#) yankoo válasza yello hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Szia. Hasonló módszerrel csináltam a gépemet csak nekem máshogy vannak a csapágyelrendezések és két oldalt egy-egy csövön futnak. Egy hete építettem át lineáris csapágyakra, pedig amikor elkezdtem akkor pont így gondolkodtam, ahogyan te. "Minek mikor így is lehet." Hát lehet, de milyen lesz. Mondjuk nem ez volt a gyengéje, hanem a fióksín és az M8-as menetes-szár. Sínek cserélve lineáris csapágyra, orsók pedig egyelőre trapézmenetre M10x3. Persze meg lehet így is építeni, működni is fog és természetesen olcsóbb is jóval. Nálam a gond az volt, hogy sem itthon, sem ahol melózom (lakatos műhely..) nincs egy épkézláb oszlopos fúró se egy normális marógép, mivel a sok félkegyelmű ott dolgozik és persze nem arra van használva amire a gépet tervezték.. Szóval nekem a fúrások voltak pontatlanok, de amint látod az órát amit martam, ott nem volt hiba, szóval működik.
(#) sprofan hozzászólása Máj 26, 2013 /
 
Köszönöm mindenkinek!
Végülis óvatosan szétszedtem (fórgórész kivétele nélkül), egy kis vd40 és úgy fut mintha új lenne. Féltem hogy teljesen szét van rozsdállva a belseje, de szerencsére teljesen tiszta volt.

SAM_0719.JPG
    
(#) sunraw hozzászólása Máj 30, 2013 /
 
Sziasztok!
Sok nehézség árán elkészült a korábban említett "belt on belt" rendszerem.
Egy rövid videó itt: Link
(#) tiggersoft válasza sunraw hozzászólására (») Máj 30, 2013 /
 
Szia
Én is hasonló megoldást választottam. Szintén fogazott szíj, de állítva, mert így kisebb az esélye, hogy rátapad valami. Görgőnek pedig csak egyszerűen csapágyakat tettem.
Te milyen szíjat használsz? Én T2.5-öt. Ha jól látom direktben hajtod egy elég nagy tárcsával, így nagy a sebességed, de mekkora a felbontás step/mm?

beltdrive.JPG
    
(#) sunraw hozzászólása Máj 30, 2013 /
 
A szíj 2.5-es. A tárcsa 40 fog. A vezérlőm pedig maximum 1/100-as osztást tud A görgők meg azért ilyenek, mert ilyenek voltak kéznél
Eredetileg szélesebb csapágyakat akartam, de sehogy sem sikerült merőlegesen megfúrni a helyét, valamerre mindig billent és így lefutott róla a szíj. Jelenleg egy peremes réz perselyre van húzva a csapágy és egy egyszerű menetbetét tartja helyen.
Következő: »»   160 / 376
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem