Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ki mit épített?
 
Témaindító: Dióda, idő: Jan 26, 2006
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma. Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Lapozás: OK   1046 / 1685
(#) soos csaba hozzászólása Jún 6, 2013 / 1
 
Sziasztok!, ma végre készen lettem a kis kontroll hangsugárzómmal, amit egy 100W-os Urbán féle Quad 405-össel láttam el. A mély közép sugárzó 180W/8ohmos az adatlapja szerint, de szerintem ha van 80W-os akkor nagyon jó, a magas sugárzó pedig egy RELOOP RS30-as magasát kapta, na de beszéljenek a képek.
(#) Zoli_bácsi válasza lajos1969 hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Remekül néz ki, azonban egy dolog szemet szúr. STOPPAUSEPLAY. Lehetettvolna kisebb betűt használni nem?
(#) Davidd válasza soos csaba hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Szevasz! Az otletet nem-e az en kis aktiv topom/kontrollom adta? Csinaltam hozza egy kicsi szuportot hogy lehesseg fektetve is hasznalni.Gratula hozza, hany colos a melykozep? Ha mar ide feltettem igy egyutt, valaki mutatna valami olyan allvanyt ami elbir 38 kg? Annyira sikeredtek a 15"topok[az aktiv pedig 10 colos] Megmertem a fogyasztasat az aktivomnak, 124w-ot vesz fel halozatbol. A hutobordas keprol meg hianyzik egy par vegtranyo. A magason pedig van egy 12dB/oktav hangvalto.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2013
(#) soos csaba válasza Davidd hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Nem azért építettem mert neked is van , hanem a tesóm kérésére készült, amúgy neki kell, és olykor én is fogom használni!. A mély közép 8 colos.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2013
(#) Davidd válasza soos csaba hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Nem nem is gondoltam arra, hogy amiatt keszitetted, mert nekem is van.
(#) soos csaba válasza Davidd hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Amúgy van egy kérdésem, azon a hűtő bordán az a 6-darab tranzisztorral, abból mi lesz, vagy mi akar leni?.
(#) Davidd válasza soos csaba hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Ha megfigyeled az aktivom hatuljat, ugyanaz a borda. Akkor meg csak 3-3 db tranyo volt felteve, meg jott ra 1-1. Nekem egy hid dolgozik a kontrollba, +/-40V rol. Vegfokonkent van 4db tranzisztor, 2 vegfok van ami hidalva van.
(#) soos csaba válasza Davidd hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Ja így már értem.
(#) Kristof10 válasza lajos1969 hozzászólására (») Jún 6, 2013 /
 
Szerintem nagyon jó lett!!! Nekem is kell egy!!!!!
(#) zenetom válasza Keresztes Vitéz hozzászólására (») Jún 7, 2013 /
 
Dorisz?
Egyszerű, és mégis remekül megy.
Jó lett, nekem tetszik!
(#) Pulyka hozzászólása Jún 8, 2013 /
 
Sziasztok.

Elkészültem ezzel a kis egyszerű fesz felezővel, ha úgy tetszik.
24VDC-ből állít elő 12V-ot, vagyis mivel egy ismerős kamionjában lesz, ezért 26-28V-ra van beállítva, mivel a 24V-os teherautóakku 26-28V-os feszültségen üzemel.
Lehet, hogy nem a legszebb kialakítás, a nyákok már utólag kerültek oda, és egy címkézés se árthatott volna szerintem, továbbá még jó lett volna a metrikus csavarokat kiszigetelő, és megtartó műanyag lap helyett bakelit lap, nehogy melegedjen, és kiolvadjon, de rendesen rá van szorítva az anya.
20A-re lett tervezve, de 8-9A-al is szépen elketyegett, sajnos nagyobb teljesítménnyel nem tudtam kipróbálni, mert tápom sem volt akkora, és műterhelésem sem.
Van benne polaritásvédelem, 2x 2db20A-es schottky dióda képében, így 2db MBR4045-ös lett párhuzamosan kötve, illetve a kimenettel sorba lett kötve egy 40A-es relé is, ami közvetlenül a FET-ek által kapcsolgatott kimenetről él, ennek van egy biztosítéka, amit rövidrezár egy második relé, amit úgy állítottam be, hogy 16-17V-nál behúzzon, és rákapcsolja a fő relé biztijére a 24V-ot, ha esetleg zárlatba menne át a fet.(így addig nem kapcsol vissza, még a bizti ki nincs cserélve)
Nem lenne jó az amugy 4db 12V-os 50W-os fényszorót kifizetnem, plusz még a forgós borostyánsárga villogót sem, így ha túllépi a 17V-ot, akkor elenged a főrelé.
remélhetőleg.
..de van még benne 2db 10A-es gyorsbizti is, hátha véletlen valaki összezárná a kimenetet egy villáskulccsal, és a biztonság kedvéért mind a kimenet, mind a ventillátor, és a két relé tápja is le van védve diódákkal, nehogy az önindukció megölje a FET-eket, de még a bemenetre is kötöttem, biztos, ami biztos, de elvileg nem kéne, mert az akku elnyel mindenféle zavart, és tüskét.
Lett ajánlva a tulajának, hogy sorba lehetne kötni a 12V-os izzókat, így lenne 2 pár, vagy 24V-os izzókra cserélni, de neki így egyszerűbb.
Nem is volt drága, 4 ezer körüli az anyag költség, igaz az aktuális felhasználását nézve megspórolhattam volna 2db MBR4045-ös diódát, aminek darabja 450Ft körül van, de biztos ami biztos, 900Ft ide, vagy oda.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2013
(#) zenetom válasza Pulyka hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Szia!
Az elképzelés lehet jó, de ilyen nagy áramoknál ez az elrendezés elég merész!
(#) _vl_ válasza Pulyka hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Idézet:
„..de van még benne 2db 10A-es gyorsbizti is, hátha véletlen valaki összezárná a kimenetet egy villáskulccsal,”

Remélem nem próbáltad ki... 99.99% esélyed van rá, hogy a villáskulcs gyorsabban öli meg a FET-eket, mint ahogy a bizti kiolvadna. Félvezetőt hatékonyan csak elektronikusan tudsz megvédeni.
(#) elektrorudi válasza Pulyka hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Szia,
Ebben a topikban dícsérni illik egymás munkáit, de hagy jegyezzem meg, hogy ez a szerelés kifejezetten veszélyes. Egy járműben tűz is keletkezhet abból, hogy valami rövidzár keletkezik benne. A 10A-es bizti közel nem ad elég védelmet ilyen szerelés esetén. 9A áram is bőven tud annyi hőt termelni, hogy kigyulladjon valami. Sőt...
értsd: a kamion kiéghet!
Hidd el, nem a "leszólás" kedvéért pötyögtem ennyit...
(#) Szammer válasza Pulyka hozzászólására (») Jún 8, 2013 / 1
 
Szia!
Erre csak azt tudom mondani, hogy "hűha".
Megy?
Nem füstöl?
Működik?
Akkor ok.
Volt olyan projektem, ami hasonló kivitelezéssel, mostmár több mit tíz éve megy.
Tán szerencse, tán tudás? Ki tudja.
Mostani fejemmel azért kicsit jobban odafigyelnék a kivitelezés átláthatóságára.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2013
(#) vicsys válasza Szammer hozzászólására (») Jún 8, 2013 / 1
 
Idézet:
„Megy?
Nem füstöl?
Működik?
Akkor ok.”
Ezt azért nem gondoltad komolyan...?
Idézet:
„Tán szerencse, tán tudás? Ki tudja.”
Tudásnak nem nevezném. Ez konkrétan a gányolás kategória. Asztali teszt fejlesztésnek sem jó, mert átláthatatlan. Sokszor, több panelt is elkészítek, mire megszületik a kész berendezés. Ha élhetek ezzel a képzavarral: Nem ülnék olyan székre aminek a törött lába szigszalaggal van összefogatva és a tulaj biztat, hogy már 10 éve így van...
(#) zsoltee0001 válasza vicsys hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Ki tudja, lehet, nem olyan komoly kamion, és van rajta casco tűzkárra
(#) Izeg. válasza vicsys hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Azért szerintem maradhatunk abban hogy nem a legszebb munka, de ez a része az ő dolga,amint az is hogy át lája-e vagy sem(de ha működik akkor biztosan átlátja).
Egyébként kedves vicsys, szerintem neked a legegyszerűbb áramköröd fejlesztése többe van mint 4000.(ezt ne bántásnak vedd,mert nem annak szánom).
Szerintem senki nem a gyári kinézetű dobozolással kezdte...Mellesleg én sokfele látok ebben a dobozban többszörös szigetelést, tehát a dolgokkal tisztában van csak a kivitelezés nem sikerült a legszebben(de szerintem ezt ő is tudja).
A kínaiak nagyobb hibákat elkövetnek sorozatgyártás során már nem azért.
Valamint azt sem tudom elképzelni, hogy egy fém dobozba zárt kütyü, amiben többszörös védelem van kigyulladjon, és a tűz átterjedjen a kamion többi részére.Nemhiába gyártják a legtöbb alkatrészt hőre keményedő, elszenesedő müanyagból, hogy ne gyulladjon ki(és a legtöbbször nem is ezekkel van gond, hanem a szerelési,burkoló anyagokkal)
Egy légszereléssel, forrlécre elkészitett csöves erősítő sokkal sulyosabb vétség, pedig az bevett gyakorlat.
Szerintem ne bántsuk, majd legközelebb szebb és jobb lesz, a biztonság kedvéért a kamionban egy gyorsbizti után kösd be szerintem.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2013
(#) vicsys válasza Izeg. hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Nem vettem bántásnak. Én Szammer hozzászólására reagáltam. Nem akartam Pulyka munkáját kritizálni, csupán reagáltam a saját szemszögemből.
Édesapám azt mondta: Ha valamit csinálsz, csináld jóra, vagy ne csináld. 30 év távlatából belátom, igaza volt. Én, e szerint élek és még nem bántam meg. Pedig nem volt könnyű, sokszor nem volt az...
(#) Pulyka hozzászólása Jún 8, 2013 /
 
Köszönöm szépen a hozzászólásokat, akár rosszak, vagy jók azok.
A látszat ellenére nem nevezhető veszélyes szerkezetnek(szerintem), mert beleszámítottam a dologba azt is, hogy a rázkódásoktól széteshet, kilazulhatnak a csavarok stb.
A kötelegelés is a mozgást hivatott lecsökkenteni.
A hűtőbordához(és a fém és/vagy éles részekhez) csak kevés vezeték ér hozzá, ami pedig igen, azon is 2 réteg zsugorcső van.
Amit lehetett körbe szigetelő szalagoztam, igaz a látványt ez nagyban rontja, de máskor nagyobb figyelmet fordítok a tervezésre.
A tűzzel kapcsolatban igazatok lehet, a műanyag szigetelés a sarus csavaroknál nem volt jó ötlet, mert kiolvadhat, ha melegszik a csatlakozás, igaz 20A nem olyan nagy áram, de gondolom csak nem kihagyja felkapcsolva a lámpákat a tulaj éjszaka, így csak a felügyeletében fog működni.
..és hogy nyugodtan aludjak, ha a legrosszab esetben is zárlat lenne a bemenetnél, azaz az akkunál az a több száz amper biztos, hogy egy pillanat alatt elfröccsent valamit, így nagyobb az esélye, hogy nem lesz tűzeset, mivel nem percekig fog valamit melegíteni, annyira nem erős a kiépítés.
Soha nem adnék ki a kezemből veszélyes dolgokat, 25 éves leszek, és lehetőleg nem a börtönben, lelkiismeret furdalással szeretném azt eltölteni.
Izeg. hsz-ának tudok a legnagyobb mértékben igazat adni(sorról-sorra), de egyébként mindenki másnak is.
(#) eyess válasza Pulyka hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Egy gond lesz ezzel kolléga .Most tekintsünk el attól , hogy milyen a kivitelezés.Inkább nézzük a működési oldalát.A kamionok, illetve teher autók legnagyobb áramfelvétele indításkor van , tehát amikor az önindító működésbe lép.Ez az áramfelvétel fokozódik akkor ha nehezen indul a jármű , vagy télen amikor hideg a motor.
Na most azt írod 20 A védi ez ok , de mi védi a fetteket , attól hogy 24 v os feszültségről közel 12v voltra csökkenve indításkor , és indulást követőn meg 26 - 28 volt feszültségre emelkedő szint jön létre.Tehát közel 14 - 16 volt ingadozást nem hiszem , hogy sokáig kibírna.És általában az ilyen fajta járművekben két darab 12v/200Ah akkumulátor van , vagy a nagyobbakban 4 db , és párhuzam kapcsolóval megoldva a nagy Ah miatt.
Nos ezt is vedd számításba.

2x200AH , vagy 4x200AH szemben a te 20a A es védelmeddel.És tulajdonképpen az lesz a baj , ha a fettek tönkremennek benne , vagy összeégnek a vezetékek , mert jó hogy 20 A a védelem , de ehhez megfelelő keresztmetszetű kábel is kell , van ?Vagy pedig felfognak robbanni az akkumulátorok én már sokszor láttam ilyet, úgyhogy én csak jó szándékból írtam le ezeket neked .És ezek után számolhatod azt is mennyibe kerül , csak 1DB 12/200AH akkumulátor .

Üdv .eyess
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2013
(#) Izeg. válasza vicsys hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Persze ez így is van, én is igyekszem a szépre, és ő is fog,édesapádnak pedig igaza van!
(#) pinyó39 válasza Pulyka hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Az ilyen munkák miatt idegenkednek az emberek a "házi " építési készülékektől.
(#) Szammer válasza vicsys hozzászólására (») Jún 9, 2013 / 1
 
Szia!
Igazad van. Ma már énsem csinálnék ilyesmit.
Amiről beszéltem azt még fiatal kezdő "versenyzőként" követtem el.
Én csak annyit akartam mondani pulyka kollégának, hogy fel a fejjel, lesz ez még jobb is.
Egyébként volt nagybecsű munkatársam az ilyen fejlesztésre mondta hogy: "GÖMBÁRAMKÖR"
(#) hg6dab válasza eyess hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
19-20V alatt az az önindító már nemigen fog tekerni, ennyit még tudnia kéne a kapcsolásnak tolerálni, ha jól van megépítve. A hozzászólás többi részével és a többiek kritikáival abszolút egyetértek. Én a saját építésű készülékeimnél el tudom dönteni, mit adhatok ki a kezemből és mi az amit csak én használhatok, vagy mi az amit szét kell bontani, újraalkotni.
Ha valaki más számára készít valamit, akkor az - rádióamatőr szleng szerint - bolondbiztos kell, hogy legyen.
(#) vicsys válasza hg6dab hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Amit tudunk, hogy tulajdonképpen lehetetlen...
(#) proli007 válasza vicsys hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
De ez olyan, mint a helysírás. "Nem törvény, hanem törekvés.."
(#) Zoli_bácsi válasza vicsys hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Én is pontosan úgy élek és végzem a rám bízott feladatot, ahogyan azt édesapád mondotta neked.
(#) Pulyka hozzászólása Jún 9, 2013 /
 
..úgy van beállítva a potival az 555 bemenete, és ezáltal a FET-ek, hogy 28v bemeneti feszkónál adják le a 12V-ot, ha csökken a bemenő feszültség, csökken a kimenő is, szerintem maximum 26V-ra fog lemenni, így 10V-ot fog majd kapni a kimenet, de ez sem biztos, ha jól van megépítve a kapcsolás, akkor 0 feszültségesés nélkül tudja tartani a 10V-ot, ha nem, akkor is maximum 2voltot eshet a feszültség, de ennél többet nem nagyon, így a legroszabb esetben is lehet majd rajta 8V, de mivel menet közben az akkuk nincsenek terhelve, és tölt is közben a teherautó, így ha minden jól megy marad a 12V kimenő feszültség, de nem akarok OFF-olni, mert kikapok, ez volt az utolsó..
(#) hibbantpasi válasza Pulyka hozzászólására (») Jún 9, 2013 /
 
Szia!
Nem bántani akarlak, de időm jó részét töltöm azzal, hogy teherautókból/buszokból hasonló megoldásokat távolitok el, és megpróbálok gyárihoz közelitő állapotot visszaállitani.Ez a megoldás a"drágább a leves, mint a hús" jó példája.Néhány izzó költsége szemben a jóval hosszabb, dupla keresztmetszetű vezeték és a kütyü költségével, és a kényelmetlenség a tartalék 12 V-os izzók és relék észben tartásával (mert ugye relézve lesznek azok a lámpák?!).Az izzókat pedig 14 ill. 28 V-os feszültségre méretezik a járműiparban...halovány lesz az a fény 12 V-os táppal.Summa summárum teherautóban 12V-os táp a cb és az autórádióhoz való ,meg tölteni a mobilt/gps-t.
üdv:hp
Következő: »»   1046 / 1685
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem