Fórum témák
» Több friss téma |
Itt azt tudod max megnézni, hogy az adott autónál ha meg van melyik két kábel megy a kormány távra, akkor egy multiméterrel ki tudod mérni, hogy melyik gomb esetén mi történik, és ha ez meg van akkor összeveted az adott rádióhoz való kormánytáv kapcsolásával és értékeivel és ha meg van akkor még van olyan lehetőség, hogy a kormányt szétbontva megkeresed a panelokat, és az ellenállásokat a megfelelő értékekre cseréled!
A gyári adapter dobozokban is sztm egy sima megfelelően programozott pl PIC lehet és ennyi az egész, de ugye elég drágán adják őket az biztos! Ha valaki tudja, akkor a gyárit is át tudja alakítani, vagy én is csináltam olyat, hogy volt egy sima kormány és a hátsó felébe a habosított műanyagba süllyesztettem bele mikró nyomógombokat, azokat amik olyan 5x5mm-esek, és azokra kötöttem be. A két eret meg vékony réz szálakból álló szilikonos vezetékkel vittem át, de ott a kormány rúd üreges volt, így nem volt nehéz!
Azt tudom, hogy a gyári hogyan van megoldva. Az teljesen tiszta. Mondjuk a megfelelő átalakítás nem lenne gond, ha biztosan tudnám, hogy az én fejegységem tudja. Viszont ugye a bekötési rajzban nem jelölik a távkapcsolót. Illetve egyet igen, de az sajnos csak arra való, hogy egy külső infravevőt lehet rákötni kiegészítésnek, amit egyébként feleslegesnek tartok, mivel az előlapjában is ott van egy beépítve a távkapcsolóhoz.
De ezzel ennyi. Nem tudom, hogy működnek az infra távkapcsolók. Mondjuk az biztos, hogy infra távkapcsolót nem szeretnék a kormányra tenni. Vagy lehetséges egy infravevő bemenet helyére valami olyan átalakítót eszkábálni, ami a gombok "jelét" alakítja át emészthető formába? Nálam egyébként kivitelezhetetlen lenne új vezeték behúzása, mert hely sincs hozzá, de nem is kell. Nagyobb gond, hogy semmiféle egyéb infó nincs a fejegységemről a bekötési rajzon meg használati utasításon kívül. Ez egy BLAUPUNKT Las Vegas DVD35.
A balukban az ISO C csatiba van a táv csatlakozás! Onnantól sztm már nem gond bekötni majd! Lentebb van egy kép, hogy mi hogy van a csatiban!
Itt van az ISO C. Valahol itt láttam a topikban blau táv kiosztás is, hogy mit hogyan hova kell kötni! majd nézd vissza! Ha meg van a táv bekötési rajz, akkor simán akár az asztalon ki tudod próbálni a távot! Nekem a Pioneer rádión jack aljzat van, és ott csak két szálat kell bekötni, ahogy fentebb írtam is!
A leírásomban is hasonló a lábkiosztás, csak ugye pár különbsléggel (pl. video kimenet, stb.). Viszont a C2 11-es lábhoz nekem is távirányítást ír, csak nem így jelöli a képen, hanem "Remote Control Eye". Ebből következtetek arra, hogy az nem egy vezérlő szál, hanem egy opcionális kiegészítő infravevő.
Amit említettél, azt már leszedtem, de az valahogy nem passzol ide. A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2012
Idézet: „akkor még van olyan lehetőség, hogy a kormányt szétbontva megkeresed a panelokat, és az ellenállásokat a megfelelő értékekre cseréled!” Az egy dolog, de nem lesz egyforma a logika sem, hogy melyik gomb melyik után kapcsol... Ehhez kell a pic. Üdv Inhouse
A többség még az előlap gombjait is ellenállásértékekkel oldja meg, és ahelyett egy külső megoldással is működnek, lásd Sony. Akár a nem kivezetettnek is lehet ilyenkor kivezetést csinálni, csak nem túl hosszút...
Vannak viszont olyanok, ahol már egy chip van erre az előlapban és az kommunikál a fejegység központi chipjével. Itt már nem működik az ellenállásos megoldás. Üdv Inhouse
Na igen. Ha a hátulján nincs kiképezve erre csatlakozás, akkor sok egyebet nem lehet tenni. Pláne, mivel ugye levehető előlapos - azzal 8-10 érintkezővel, ami az előlap és a fejegység "közötti" kapcsolatot köti össze -, tuti, hogy az előlapi gombokkal nem lehet megoldani. De azzal nem is akarnám. Ha az ISO csatlakozóban nincs erre csatlakozás, akkor marad így. Vagy ha az a láb valóban csak egy infravevőhöz van, akkor esetleg ott lehet valamit összekombinálni, de az ilyen "kommunikáció" ismeretlen tartomány a számomra. Ha me lehet is kivitelezni, szerintem túl bonyolult. Vagy én gondolom rosszul?
Idézet: „Vagy én gondolom rosszul?” Igen. Az előlapból általában már nem vezetik ki a gombokat, onnan vagy ellenálláshálós megoldással jön ki 2-3 vezeték, vagy chip van az előlapban, akkor meg valamilyen soros kommunikáció (I2C). Tehát, ha ellenálláshálós, és nincs kivezetve, akkor simán kivezetheted, mert amelyiknél ki van, ott is az a 2-3 kivezetés megy a fenekére, ami az előlapból jön. Az meg megtalálható az előlap és a főpanel találkozásánál. Üdv Inhouse
Előlapi gombok és kivezetések
Előlapi gombok és kivezetések Előlapi gombok és kivezetések Előlapi gombok és kivezetések Előlapi gombok és kivezetések Előlapi gombok és kivezetések Előlapi gombok és kivezetések Előlapi gombok és kivezetések Előlapi gombok és kivezetések Keresgélni kell kicsit... Üdv Inhouse A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2012
Sziasztok!
Hogyan lehet bekötni BMW E39 korm. táv vezérlést? Az autórádió key + és key - vezetékeit tanítani lehet de ellenállás értékkel. Üdv.
Hello,
Nem egészen értem amit akarsz de megpróbálom így is. A kormányból visszatérő szál egy + szál (A rádiód adja majd a megfelelő feszt. (+)) A GND-t veheted máshonnan is mert a kormányba is csak 1 szálon megy a GND a gombokhoz és a világítás is erre van kötve. Mivel a kormányba gyárilag bele van forrasztva az ellenállás így azzal neked nem kell foglalkozni. De azért egy fejegység típus nem ártana , hogy pontosan lehessen válaszolni. Méréssel meg tudod határozni melyik vezeték ami neked kell.
Szia! Köszi a válaszodat!
Na szóval a rádió típusát most nem tudom megmondani (mert nem az enyém) 3 szál jön a kormányvezérlésről az egyikben feszkó van a rádiónak meg van egy key + és egy key- meg egy gnd szála. A gnd és key + közé egy ellenállás tettem és betanítottam hang fel gombra így ment. Pontosan hogyan jöhet a bmw kormányról a szál? Nem igazán értettem amit írtál. De holnapra rádió típust is tudok mondani. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
Hello,
Szerintem ki kellene mérned multiméterrel. GND és valamelyik szál között kell egy bizonyos ellenállást mérni (keveset). Majd ha megnyomod a kormányon az egyik gombot akkor ennek változni kell. Ha egy másikat nyomsz meg akkor ott megint másik értéket kell mérned. Ha ez a szál megvan akkor csak rá kell kötni a rádióra és betanítani. Linkelek egy képet ez nem BMW kormánykapcsolója de így vannak bekötve az ellenállások. A Key + és a Key - al kezdj lehet ez a 2 lesz az. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
Ilyen a kormány.
De majd szétszedjük és megnézzük.
Megnéztük és valóban változik az ellenállás értéke mármint közvetlen a gomboknál de valami csatlakozás vagy átalakító lehet a gombsor és a rádió csatija között amiért nem tudtuk mérni.
Hello,
Nem igazán szoktak köztes átalakított tenni, inkább a gyári rádióba építik. Az viszont megeshet , hogy mire a rádiódhoz ér más lesz a vezeték színe , mert közben a vezetékkötegbe egy csatlakozó van.
Hello.
Hogy lehet az alabbi kepen lathato renault kormanyvezerlot bekotni egy pioneer lejatszohoz? Udv. Szabi A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2013
Hali!
Szét kell szedni, kiméregetni a nyomógombokta, hogy is vannak bekötve, és utána ha jó azt felhasználva rá tudod kötni, de ha nem úgy van kötve, hogy mind párhuzamosan és egy egy ellenállás, akkor nem jó, és újra kell kötni, pl úgy hogy a nyákot ha van benne elvágod a panelen, és utána átvezetékeled a megfelelő állenállásokkal együtt. A pio bekötését megtalálod fentebb. Remélem tudtam segíteni. üdv PIXI
Van rajta egy gorgo is amint a video vegen lathato. Azt hogyan kell bekotni?
http://www.youtube.com/watch?v=0VfBDVFOP34
Elvileg a görgő 1-1 kis kapcsolót kapcsolgat iránytól függően, ha így van akkor az is két nyomógombnak felel meg.
A videón sztm egy adapterrel van a rádióra kötve a táv. Egyik ismerős is vett annó a vectra B-be a pio rádióhoz, hogy működjön a gyári beépített kormány táv. Egy nagy hátránya, hogy nagyon drágán adják.
Sziasztok!
A következő projektbe szeretnék belevágni, de segítségre/tanácsra lenne szükségem. Adott egy CANBUS-os autó multikormánya és egy CANBUS mentes autóban lévő fejegység. Ezt szeretném valahogy összehozni. Olvasgattam, keresgéltem és találtam a fejegységhez való interface-t illetve CANBUS átalakítót. ezek lennének A probléma: A kormányból 3 vezeték jön ki piros, barna, lila. Gondolom: 12V, GND, és a lilán kommunikál(na). A CANBUS-os átalakítón viszont van olyan, hogy CAN+ és CAN-. Ezt a 2 szálat hogyan tudnám összehozni a kormány egy szálával? Kép a gombokról:
Mivel a 2 kommunikáció teljesen más így szerintem olcsóbb ha megveszed a "gyárit"
Ha tudsz PIC-et programozni akkor van esélyed megoldani. (Esetleg ha a képen látható eszközön azok sima nyomógombok akkor az eredeti nyák lemásolásásval és új gombok beforrasztásásval készíthetsz egy ellenállásokon alapuló kormánytávirányítót.)
Miből veszem meg a gyárit? Multikormányból? Ha arra gondoltál az a baj, hogy régi autó nem gyártották multikormánnyal.
Az új ellenállásokon alapuló nyák nálam is felmerül csak ott meg az a kérdés, hogy a görgőt hogyan oldom meg. Arra esetleg valami tipp? A görgő ezzel az optikai szenzorral van megoldva gyárilag.
Szerintem meg kellene nézni a rádiódhoz milyen a gyári kormány távirányító, mit tud pontosan. Gondolom számot léptetni előre - hátra , hangerő , max CD/Rádió váltás. Ezek szoktak lenni az alapok. A képeken én összesen 8 gombot látok, ha nem is használod a gyári görgetőt akkor is van elég gombod vezérelni.
Én ilyen kormánytávirányítót mercedesbe láttam és ott a fedélzetit is erről lehetett kezelni a görgető volt erre kitalállva. Meg lehetne oldani de PIC nélkül nem , hogy mennyen a görgető.
Mivel 1 vezeték van így nem CAN buszon kommunikál, inkább LIN de a legtöbb kormány távirányítón csak a gombok ellenállás sorokat kapcsolgatnak így ott analóg feszültség van csak.
Méregettem de a 3 kivezetés között sehol nem tudtam ellenállást mérni a gombok nyomásának hatására. Ez a LIN hogyan működik, mi ez pontosan? Át lehet-e (ha igen mivel) alakítani analóg feszültséggé?
Utána olvastam ennek a LIN dolognak. Nagyjából értem is mi akar lenni.
Arra viszont nem találtam semmit, hogy meg lehet-e oldani valamivel, hogy az adat analóg feszültségként jelenjen meg? Esetleg tudtok-e ajánlani valakit aki meg tudja csinálni? (természetesen fizetek érte)
Sziasztok!
Egyik barátom megbízott azzal, hogy szereljek az autójába kormánytávirányítót a Pioneer fejegységéhez. Ennek a fejegységnek a vezérlése elméletileg nagyon egyszerű, elegendő hozzá 2 (vagy 3) vezeték. Azonban a kormány átvezető szalagon nincsen, csak egy vezeték, a kürté (ami ugye a GND-t kapcsolja, így az is ott van ). Arra gondoltam, építek két egyszerű illesztő áramkört, mely egyesít több kapcsoló jelét, és a túlsó végén szétosztja. Az adó ezen a lábon át kap tápot, elküldi a jelet a vevőnek, mely bekapcsol egy relét (a kürtnek), illetve kapcsolgatja az ellenállás értékeket a fejegységnek. Ebben szeretném a segítségeteket kérni, hogy lehetne minél egyszerűbben megvalósítani. Néztem eddig a Dallas 1-wire rendszerét, de ágyúval verébre gondoltam. Szalagkábel cseréje nem opció, nincs típusazonos több csatlakozós, nem illeszkedik, plusz nem rentábilis. Köszönöm! Üdv. shark
Szerintem 1 db áramkör bőven elég. 1 db PIC amely rendelkezik AD bemenettel. A kürt elöl veszed a GND-t és a kürtöt is ellenálláson keresztül viszed így már meg is tudod különböztetni, a gomboktól. Az áramkört a rádió háta mögé teszed mert ott van 12V illetve GND folyamatosan a rádiótól független. A további kérdés feléd irányul:
- tudsz valamilyen nyelven programozni PIC-et vagy AVR-t ? Ha nem akkor megoldhatattlan a feladat.
A programozásra van emberem Ő biztos meg tudja építeni az áramkört is, de most elérhetetlen pár hétig, nem tudom megkérdezni. Így elvi kérdés volt inkább, hogy megoldható-e, és nem feltétlenül akartam volna bevonni. A fejegység egy MVH-X360BT, van olyan kiszerelésben, hogy jár hozzá infra távirányító. Azon van felvesz, letesz gomb is. A már linkelt áramkörön nem láttam ilyet. Nem tudom, ezeket meg lehet-e oldani, ha nem, felejtős, a hangerő, ki-be, előző-következő a lényeg.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |