Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
A pufferektől ráhúztam a földet egy dróttal és tényleges különbség van, de teljesen nem tisztult meg. Na az egy másik probléma, hogyan szigeteljem el a háztól, ugyanis ha az éterben hagyom lógni szépen oda fog égni mint a rántott hús! Külön szigetelt hűtőbordát nem tudok rá rakni mert helyhiány van, ezt így most a trafót tartó rézrúd hűti.
A tipped bevállt és jó, a szigetelésre van ötleted? @CHZ Én építettem be, a hűtőbordát is én csináltam. A gond az, hogy eredetileg STK 459(2x15W) volt benne, most STK463(2x25W) van benne amihez nagyobb hűtőborda és venti is kell hogy hatékonyan működhessen, így ventit raktam fölé.
Csillámlemez, szilikon szigetelés, szigetelőgyűrű.
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2013
Igen! A két feketét azt rajta hagytam a panelon mert az egy pontra megy. A trafónál mértem.
Mind a 2db trafó 115voltos és úgy van párhuzamosan kötve. Csak azért írom hogy ez jelent-e valamit. Meg három villás volt a dugója és így ki iktattam a földelést, hogy be tudjam dugni a hálózatba. Gondolom ez se olyan nagy baj. Ugye? A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2013
Csillámlemezem van, de ha leszigetelem odaég az IC. Nem lehetne valahogy a házra ráhúzni direktbe és megszűntetni a zavaró tényezőket?
Nem éghet az oda, ki kell bírnia.
Máshogyan elég körülményes megoldani, a jelföldet lebegtetni kellene, vagy teljesen azonos potenciálra hozni az összes földet. A szigetelés jóval gazdaságosabb.
Akkor ÁRAMTALANÍTOTT állapotban az egyik transzformátor PRIMER kivezetéseit cseréld fel, és mérj újra a fehér-fehér, narancs-narancs, piros-piros között.
Márpedig itt ezzel meló lesz. Hűtőborda nélkül ez az IC 10ms alatt beleégett az újjamba.
26V -ból csinál 9V -t, túl sokat éget el. Mit értesz az alatt, hogy teljesen azonos potenciálra hozni az összes földet? Update! Mi lenne ha az IC bemenetét szűrném meg egy kondival? A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2013
Itt is meg lehet cserélni őket?
Az egyik képen bejelöltem. A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2013
Megoldások azért még vannak.. Pl. kapcsolóüzemű szabályozó ic.
Mekkora áramot vesz fel a ventilátor? Az azonos potenciálra hozás nagyon macerás, érteni kell hozzá, látatlanban elmondani nem nagyon lehet, mivel minden készülék más és más. Azt még esetleg meg lehet tenni, hogy a pufferkondenzátorok középpontjától indulva egy jó vastag vezetékkel a stabilizátor hűtőzászlójánál a házzal leföldelni, és a földpont másik kapcsolódási pontját a házzal megszüntetni. Hogy ezt hol találod, elmondani nem tudom. Ésszel kell csinálni, mert könnyen földhurok lehet belőle. Ezért macerás. A szigetelés egyszerűbb.
Igen Úgy. Itt van még egy kép, hogy, hogy van bekötve
Rájöttem arra hogy ha a venti megy, van egy alapbúgás ami ugyanúgy, ugyanakkora mértékben jelen van akkor ha az IC a Pufferföldről kapja a földet, vagy ha simán csak egy dróttal a házat a puffer földre húzom. Szerintem az IC bemenete nincs annyira szűrve hogy egy ilyen minimális zajt kiszűrjön. 110mA folyik a ventin.
"kapcsolóüzemű szabályozó ic", erről mesélhetnél valamit... Ilyen az LM317 is?
Erre szoktam én azt mondani hogy a gyártók hülye megoldásainak egyikével állunk szemben.
Két 110V -os primerű trafó sorbakötve adja a "220"-as üzemelési lehetőséget. Ha meg olyan helyre megy a gyártás akkor simán lepárhuzamosítják és mehet a készülék mondjuk amcsiba. Első körben én a nagy lecsavarozott egyenirányítóról lehúznám a kábeleket és megmérni ott a trafó kivezetéről jövő feszt.Majd rádugni az egyenirányítóra de az onnan elmenőt nem dugni rá és megmérni hogy az egyenrángatóról milyen fesz jön le.
Az STK első lába(jel) és a föld közé a gyári 470p -s kondival párhuzamosan kötöttem egy 1µF -t, az kiszűrte teljesen a de csak a mélyet engedte át.
Ez is egy (fél) megoldás, mivel a problémát a helyén nem szüntette meg, csak a tünetet kezeli.
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2013
Ezt írtam én is, hogy a hídról mindenképpen szedje le a vezetékeket!
Azon felül meg kell fordítani az egyik trafó kivezetéseit, mert AC méréssel is 0V van az azonos kivezetések között, ami nem fázishelyes bekötésre utal. Én a Szakember kezét látom a dologban
"kapcsolóüzemű szabályozó ic", erről mesélhetnél valamit... Ilyen az LM317 is?
A 317 nem kapcsolóüzemű. LM2575 viszont igen. Ez hűtőborda nélkül is elég.
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm1575.pdf Nálad a sima lineáris stabilizátor disszipációja a megadott adatokkal kb. 2W. Ezt el kell viselnie szigeteléssel is.
Amúgy nem hiszem, hogy meg kéne cserélni a primert.Én nem hiszem hogy a gyárból így ki adták volna. A 2x17voltot rajta hagytam a panelon meg a 2db fekete zsinórt, az táplája a ventit meg a ledet ami elől van. nem volt semmi ahogy bedugtam meg pördült a venti meg a led világít elől. Ha nem volna jól közösítve a táp akkor szerintem ott is füst lett volna vagy pedig a biztit kinyomta volna én szerintem. Vagy nem?
A venti megpördül, mert a földhöz képest van feszültség.
Ha nincs jól közösítve a táp, akkor a szimmetrikus ágak között nincs AC feszültség. A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2013
Szimmetrikus táplálásnál az összes azonos színű vezeték között feszültséget kellene mérned (Ennél az erősítőnél)
Hát igen ezt tudom én is csak azt nem, hogy oda nem volt nyúlva gyárilag van össze kötve.
Akkor a gyártó nem jó kötötte össze?
Ismered az előéletét?
Láttad működni valaha? Próbáld már ki, ahelyett hogy tiltakoznál... Elteszem magam holnapra.. A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2013
Nem tudom az előéletét svájcból került hozzám. rendben megnézem úgy is de már ma nem hiszem. Majd írok mire jutottam.
Találtam egy kapcsi rajzot a tápjáról. 4 oldal. egy kicsit talán eltér. A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2013
Hú hát lehet maradok így. Van egy olyan gyanúm, hogy a házon földhurok van és hülyefele folynak az áramok. Holnap megpróbálom fölszámolni az összes földet a testről, majd egy szál dráttal földelem a testet.
Szia! Nézegettem. Na Most így van össze kötve itt a kép. Gondoltam előbb megmutatom.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |