Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Írd le a pontos adatait a trafóknak. Menetszám, hány darab vasmag, frekvencia, stb.
65x58x5 képcső ferrit, az enyém valamivel nagyobb, menetszám 2,5mm-er 28 primer, szekunder 7,5mm-er 2x6 , két darab irg4pc50w igbt ,50 kHz ,de rajzon minden rajta van.
Nem ismerem ezeket a képcső magokat, de hamarosan kapok majd néhányat. Mindenesetre azt elég furcsának találom hogy 42kHz-en még szépen megy, 62-n meg már nem. Szerintem elszámolhattál valamit. Mondjuk voltak régen ilyen kisfrekis ferritek azok valóban 50kHz-ig voltak csak jók, de az összes többinek 80-100kHz-ig legalább el kell menni. Mondjuk a hegesztőt nem érdemes 40kHz fölé vinni, mert nagy lesz a kapcsolási veszteség.
ezen az oldalon levő táblázattal f=62000Hz, Up=310,Us=65V, Pt=3000VA, a=22.5mm, b=30mm, c=48mm, Al=640nH
Menetek száma primer 12 menet szekunder 3 menetre jött ki e méretek szerint. Be is kötöttem de a vas pillanatok alatt forró volt próbáltam növelni a menetet de egész 30 menetig akkor már az igbt-k is melegedtek az áram szabályzó legalacsonyabb állásában is csökkent a kitöltés. A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2013
Elég fura dolgok vannak azon az oldalon leírva. A teljesítménnyel való méretezés is érdekes . Mi az az a,b,c? A mag esetén a keresztmetszet a lényeg, na meg az anyaga. Ha jól mérted az Al értékét, akkor ez a mag nem is igazán való teljesítményátvitelre. Meg kellene nézni, hogy ugyanakkora gerjesztés mellett mennyivel vesz fel nagyobb áramot azon a frekin.
Szia! Nem voltam net közelében így most vettem észre, hogy írtál nekem. Én 2db képcső ferritet raktam össze egy kisebbet és egy nagyobbat, így adódott a 5.3cm2 keresztmetszet. Sajnos már ez a második UCC3808 ami tönkrement. Az első UCC3808N-2 ez sajnos nem 15V -os tápfeszültségre való egy ideig küzdöttem vele mire kiderült, hogy UCC3808N-1 típust kellett volna beszereznem. Nagyon melegedett és csak 5V-os táppal működött rendesen, de a sok próbálgatás után sajnos tönkrement. A második UCC3808N-1 típussal hibátlanul működött a szerkezet. A gate trafó primerjén akartam frekvenciát mérni ekkor egy hatalmas durranás és elszállt a UCC3808N-1 tápfeszültség egyenirányítása az összes alkatrész megfeketedett természetesen a vezérlő ic. is odalett. Gondolom valami hurok feszültség keletkezett. A soros reflektor izzók be voltak kötve. Most itt tartok nem adom fel újabb alkatrészeket kell vennem előbb-utóbb jó lesz.
Ha visszaolvastál volna, leírtam már hogy a -1-es végűt kell venni. Nem tudom hogy hogy sikerült tönkretenned, annak a műszernek kellene hogy legyen valamekkora bemeneti ellenállása. Nem emlékszem pontosan, de lehet hogy az IC kimenetein nincs áramkorlát, tehát ha ott méricskélsz akkor használj soros ellenállást.
Szia Ge Lee! Sajnos ez a fontos információ elkerülte a figyelmemet így magam kellett, hogy rá jöjjek. Nem igazán értem mi történt, akkora durranás, szenesedés volt a 15V-os táp részen mint ha pufferelt 310V-on csináltam volna zárlatot. A gate meghajtó BD tranzisztorok után akartam frekvenciát mérni közvetlenül a gate trafó primer kivezetésen. A frekvenciamérő 1Mohmos bemeneti ellenállású. Zárlatot szerintem nem csináltam mivel a test csipeszt kikapcsolt állapotban raktam rá a gate trafóra. Valamint ahol rácsatlakoztam a mérőcsúccsal semmiféle égésnyom sem keletkezett. Többen írtátok, hogy ilyen cucc méregetése csak leválasztó trafóval ajánlott. Előtte 40V-os trafóra volt rákötve az elektronika, ha méregettem rajta. Sajnos siettem így nem alakítottam vissza, ugyan a soros izzók be voltak kötve ennek ellenére durrant. Hiába meg kell fizetnem a tanulópénzt. Viszont mások tanulhatnak belőle.
Sajnos információ hiánya a balesetek 90%-a.Szkópal mérés hálózatról üzemelő készüléknél,előírás a leválasztó trafó.Vagy minimum a szkóp földelésének kikötése.A soros égő itt nem jelent semmit.Drága tanuló pénz,neked,pedig már többször leírtuk az élesztés folyamatát.(Én is,legalább tízszer)Ha vissza olvasol,mostanában csak te tanultál belőle.Én ezt a rendszerü kapcsolást már sok példányba meg építettem,soha nem volt BUMM.A rendszer,(hegesztő,és tápegység)(Pedig ennél egyszerübb nincs)
Szia! Köszi a hozzászólást, ezután jobban figyelek a dolgokra.
Hali Mindenkinek!
Az lenne a kérdésem hogy: adott egy ESAB AristoMig 400-as áramforrás. Sajnos a vezérlő része nincs meg hozzá és épp ez a baj. Lehetne hozzá valami vezérlőelektronikát csinálni. Nekem MMA és Tig eljeráshoz kellene a gép. Az eredeti vezérlése CAN-BUS alapú. Megoldható lenne az a probléma vagy csak a gyári vezérléssel fog működni? A gyári vezérlőről semmi dokumentumot sem lehet találni. Valaki mondjon rá valami okosat.
Ez a CAN-BUS alapú vezérlés engem is érdekel.
Elsősorban arra lennék kívéncsi hogy lehet e ilyen can-bus zevérlést házilag csinálni. Hogy érdemes e vele foglalkozni. Mert a gyári vezérlő számomra eléggé borsos...
Üdv mindenkinek!
Nem vagyok szakértő a témában, de tudomásom szerint a (can-bus) a vezérlőegységek közötti kommunikációt egyik formája. Autókban már a kétezres évek elejétől alkalmazzák, elképzelhető hegesztőgépekben is, de ezt a rendszert házilag felállítani.......... , hát szakértőnek kell lenni a témában, és a program sem semmi amit írni kell hozzá. Szerintem érdemesebb, egyszerűbb vezérlést csinálni, ami még lehet, hogy működni is fog!
Én nem ragaszkodok a Can-buszhoz nekem bármilyen vezérlés megteszi csak működjön a gép.
Neten ennyit találtam a hegesztőről: http://www.esab.co.uk/gb/en/support/upload/AristoMig-400-2.pdf
Írtad, hogy MMA és Tig eljáráshoz kellene a gép, de ez a gép gyárilag MIG-MAG és MMA, hegesztésre való.
Bár az MMA karakterisztikája közel áll a TIG-hez, kell némi kiegészítés, (gázszelep vezérlés stb) hozzá, hogy awizni lehessen vele.
Csak azért írtam a tig-et is mert van ugyav ilyen gép AristoTig néven. És megnéztem annak is rajzát. A vezérlő modulon kívül más külömbséget nem láttam. De elsősorban az MMA kellene. Trafós CO gépem van szóval mig/mag nem szükséges.
Remote control-t kell építeni.
Az lenne a legjobb ha valamiről le lehetne koppintani,a hardwert és a szoftwert is.
Van itthon egy Simens OP7 operátorpanelem. nem tudom h lehetne e használni valamire...
Üdv!
Szerintem, meg kell nézned, hogy mi használható a gépből, majd el kell dönteni, hogy mekkora áramerősséget szeretnél kihozni belőle, és amikor már van konkrét elképzelésed arról, hogy pontosan mit szeretnél, itt biztosan kapni fogsz segítséget az építést illetően. Egyébként, ha visszaolvasol, kering itt egy orosz ember által épített mikrovezérlős multimasina ami tudja a TIG, MIG-MAG és MMA funkciót is, és az egész egy számítógép házba van belepakolva. A helyzet az, hogy én nem igazán értek a programozáshoz, és még azt is osztani kell százzal, viszont, azt nem gondolnám, hogy egy esab gép programját ki lehetne menteni az epromból, majd egy másik, után épített cuccban újra működésre lehetne bírni, de lehet, hogy tévedek.
Hát köszönöm a választ!
Ha ennyire bonyolult a dolog akkor inkább hagyom. Nem vagyok valami profi, és nem létfontosságú a gép.
Hát az én szándékom nem az volt, hogy lebeszéljelek a dologról!
Szerintem, ha van némi fogalmad az elektronikáról és végigolvasod ezt a fórumot, rengeteg olyan dolgot tanulhatsz, ami segít egy ilyen masina megépítésében. Ha meg elakadnál, itt, van pár olyan rendes és nem utolsósorban hozzáértő fórumtárs, aki biztosan segít abban, hogy a vége egy működő gép legyen! A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2013
Üdv!
Mennyi az a minimum pufferkondi érték a bemeneti tápon, amellyel még használható marad a maci? (természetesen csak tájékoztató jelleggel kérdezem, mert szeretném már befejezni a "mini" macimat... és a pufferek nem kis helyet foglalnak. Tudom minél több, annál jobb, de azért van, amikor csak a méret számít:thumbup
A kivett teljesítménytől függ. Nézd meg az olcsóbb gyáriakat, van benne 1db 470 vagy 680uF. Ez olyan 50-60A-ig biztos hogy elég, de 80A-re sem tesz bele többet a kínai. Az erősítős topikba tettem fel régebben egy puffer számolót (egy xls file). Az kiszámolja hogy mennyit esik adott kapacitású kondi feszültsége, adott terhelésen, adott idő alatt.
üdv. szeretnék egy kis segítséget kérni a mélyen tisztelt szakértőktől. lenne egy Ergus 140/50-es inverter ami kipurcant. sajnos rajzot nem találok róla csak használatit. A hiba jelenség az volt, hogy sokáig zizegett és ugy volt használlva. ez okozott néhány halált a félvezetők körében. a nagy feteket és egy kis meghajtó tranyót cseréltem, trafó nélkül minden jó. 100w-os leválasztón próbálgatom. Amikor rádugtam a főtrafót akk minden összeomlik, van benne egy relé is is egyfolytába kattog. mintha egy áramvédő lenne, ol fel áll a jel, hol nem. A potit tekerve felfele ugy sűrűsödik a ki-be kapcsolás. Ekkor arra gondoltam, hogy a trafó lehet a rosz, ezt újratekertem, de ugyan az a jelenség. ha lehúzom a trafót akkor jók a jelalakok a G-ten, viszont volt, hogy közvetlenül a hálózatba dugtam és egyből leverte a 16A-os megszakítót úgy hogy a főtrafó nem is volt rádugva. Ebbe kérnék egy kis segítséget.... elöre is köszönöm.... teszek fel pár képet a gépről
Valami gond lehet a vezérléssel. Ha a kattogó relé a lágyindítás reléje, akkor az is arra utal. De lehet zárlat is a szekunder körben, nézd meg a szekunder diódákat is.
a szekunder kört is újratekertem, és a diódára nincs rákötve, simán a levegőbe lóg...
Szia!
A főtrafót tekerted újra, ahogy a leírásból érhető, igaz ? Annak a szekundere kell, hogy legyen egyenirányítva diódákkal, hűtőbordán vannak azok is. Teljes félvezető halál esetén a érdemes mindent kicserélni a Gate trafó után gondolok itt a diódákra BYV26C szokott lenni szürke fekete kis golyó szerű (persze másmilyen is lehet), a zener diódák 15 vagy 18V-os is szokott kapni rendesen. 2 kis tranzisztor és a 2 szemben lévő hűtőfülön snubber dióda is produkálhat zárlatot vagy okozhat rendellenes működést. Ha főtrafó nélkül és 5-5 db FET nélkül is lecsapja a megszakítót akkor lehet az egyenirányító graetz "kocka" zárlatos vagy kondi (470uF400V ) zárlat. 320V- nak kellene lenni a kondik lábain terheletlen állapotban. A soros 100W izzó amin keresztül indítottad mekkora fénnyel világított. Ha nincs benn a főtrafó a kondik feltöltődése után el kellene, hogy aludjon vagy csak minimális izzásnak látszani a szálon.( esetleg a 100W leválasztó az trafó volt? ) Esetleg ha van benn segédtáp az jó -e ( 12V, 5V stb..) trafós vagy kapcsolóüzemű, vagy a főtrafón van egy 1,5 menetes tekercs vezetékből és a panelon 320V-ból ellenállás + zener a segédtáp. Szóval lehet sok hibája a masinának, de érdemes megmenteni jó kis gép az. Ja és a főtrafót bekapcsolás után lehúzni - visszadugni vagy fordítva, ennek nem biztos hogy örül a végfok és a vezérlés. Anélkül elindítani és mérni vagy azzal indítani és mérni / fülelni ) ( fütyülés, súgás, zizegés, esetleg pukk) Költségkímélés érdekében oldalanként elég 1-1 db FET beforrasztása a végfokba, ha durran ne 10 db szálljon el. (A mérések során az áramütés veszélye fennáll, 230VAC és 320VDC ami a konnektorból kihúzás esetén még a kondikban tárolódik egy ideig.) Ezt Te is tudod csak azért írtam le mert ugye 1x élünk ! Üdv:Zoli A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |