Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Üzemanyagszint mérő
 
Témaindító: csaadaam, idő: Júl 2, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   10 / 18
(#) Sebi válasza kkrisz75 hozzászólására (») Júl 16, 2013 /
 
LM2907, LM2917. A freki pontos, csak az f/U hibázik?
(#) kkrisz75 válasza Sebi hozzászólására (») Júl 16, 2013 /
 
Azt nem tudom.

Oszcilloszkóppal a freki kimenet szépen változik és a négyszögjelek stabilak. A volt átalakítás is elég pontos. Csak mikor a helyére került változott meg.

Próba asztalon pontos és stabil a mérés. 0.5-1 mm szint emelkedésre reagál. Az autó mellett mérve az LCD-n sok tizedesig kijelzett Volt érték is stabil, de mikor a tankba kerül a "műszer" azonnal jön az eltérés.

Most még egy dolgot próbáltam és lehet(lekopogom" beválik. Az elektronikát körbetekertem szigetelő szalaggal, majd alufóliába tekertem és a fóliát, testre tettem.

Tegnap méregetve mászkálva a kocsival, elég közeli értéket mutatott, még tesztelek.

Azt tudom melyik az F-U konverter, anno leszedtem az adatlapját, csak nem értem a bekötését. Mindent 12-15V tápra ír 5V kimenettel, nekem csak 5V a táp így a kimenetem 0 lesz? Az sem tiszta a tipikus bekötésnél, hogy nekem a 555ből kijövő jel hova kerül, illetve a "tachométer jeladó" helyére lehet -e direktbe kötni a 555 kimenetét.

A jelenlegi kapcsolás: Egy NE556os egyik fele oszcillátor a másik fele monostabil.
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2013
(#) attho hozzászólása Júl 27, 2013 /
 
Sziasztok!

Van egy robogóm amiben gyárilag volt benzinszint kijelző óra, de ezt kiszerelték belőle. A tankon a műszer megvan és el is van vezetve a kormányig. Erre szeretnék egy "alacsonyszint" jelző ledet bekötni.

Az elképzelésem az, hogy 1 literes benzinszinten mért ellenállásra villanjon fel a led. Ennek a megvalósításában szeretnék segítséget kérni!
(#) proli007 válasza attho hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Hello! Tudni kell, hány ohm-os a poti, mekkora az ellenállása mikor jeleznie kell, mekkora a mociban a táfesz.. Nem? üdv!
(#) mcroka hozzászólása Aug 10, 2013 /
 
Sziasztok!
Trabant 601-be szeretnék üzemanyagszint mérő órát építeni. Az lenne a kérdésem, hogy tudtok esetleg valami ötletet ennek kivitelezésére? Jó lenne akár mutatós, vagy ledes cucc is hozzá.
(#) proli007 válasza mcroka hozzászólására (») Aug 10, 2013 /
 
Hello! Itt van egy lehetőség, ami nyomásmérésen alapul. és a szenzora. üdv!

A link javítva.
Frankye
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2013
(#) mcroka válasza proli007 hozzászólására (») Aug 11, 2013 /
 
Köszönöm!
Csak még egy kérdés, ezt a szenzort mire és hogyan kell kötni? Élőben ilyet még nem láttam, és neten sem igazán találtam róla semmit. Esetleg a karbi elé? És az órát?
Köszi előre a választ!
(#) kokozo válasza mcroka hozzászólására (») Aug 11, 2013 /
 
Szia!
Bontóból veszel egy bármilyen úszós szintmérőt, azt belefúrod a tankba, és ehhez már egyszerűen lehet elektronikát építeni, ami lehet mutatós vagy ledes is akár.
(#) orcika70 válasza mcroka hozzászólására (») Aug 11, 2013 /
 
Ahogy kokozo említi, bontóból beszerezni ezen esetben egy négyütemű trabiból származó komplett üzemanyag szintmérő teljes rendszerét, és már csak az össze építésén kell agyalni.
(#) proli007 válasza mcroka hozzászólására (») Aug 11, 2013 /
 
Hello! Én csak kerestem neked, és ezt találtam a hálón. Igaz MZ-hez van készítve, de a műszer nem fogja megtudni hogy Trabiba lesz. Nem tudom mi lett a linkkel, most nem oda mutat ahova kellene. De remélem most jó lesz itt mert ott le van írva, hogy a benzincsőben kell elhelyezni egy Y elágazással. üdv!
(#) mcroka hozzászólása Aug 11, 2013 /
 
Sziasztok!
Köszi szépen a segítséget, akkor valamelyik módszerrel megpróbálkozok. Igazából már nehezebbnél nehezebb megoldásokra gondoltam, de ilyen egyszerűek eszembe se jutottak.
(#) elektrorudi válasza proli007 hozzászólására (») Aug 12, 2013 /
 
Hello,
Idézet:
„Hello! It van egy lehetőség, ami nyomásmérésen alapul.”

Már az 59. oldalnál tartok, a fazoros, és a fázismátrixos ismereteimet bővítem, de még nem látom pontosan, mikor érek el a nyomásméréshez. Kb. hányadik oldalnál lesz?
(#) Moderátor hozzászólása elektrorudi hozzászólására (») Aug 12, 2013
 
Kijavítottam a linket. Egyszerűbb lett volna, ha kérsz egy moderációt...
(#) peugeot305 hozzászólása Aug 17, 2013 /
 
Sziasztok
Lenne egy kérdésem
Van egy corsa b állandó 20liters mennyigéget mutatott vagy épp nullát!
kiszedtem a tankból a benzinszintmérőt át néztem és javítottam a nyákon csúszkáló csuszkát,az az a laprugót megfeszítettem hogy jobban oda nyomja a nyákra.
Most épp mutatja a benzin szintet,de észre vettem hogy nagyon érzéken,a kanyarra a fékezésre,az az ha mozog a benzin a tankba akkor követi.
Megnéztem a műszercsoportot ott minden elektronikus még a kilométer óra is.
Mi lehet a baja hogy ennyire érzéken a benzin lötykölődésére?
A válaszotokat előre is köszönöm
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2013
(#) kkrisz75 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 20, 2013 /
 
Azt nem tudod-e, hogy mennyire bírja a benzint illetve a benzingőzt?
Nekem pic-el van mérve és jelenleg egy úszós megoldás huzal potira rászerelve, de a benya kinyírja a "csapágyazását", így 5L alatt és 24L felett megakad, de kettő közt viszont liter pontos. 40L ig kellene mérnem.

Eddig azt olvastam, hogy a nyomásszabályzók nem bírják a benzint. Ebben valami infója van valakinek?

A kapacitív mérőm, deci pontossággal mért, mikor állt a kocsi egy helyben, de a freki átalakítás miatt és térerő (mobil,GPS,wifi,stb) miatt sosem volt jó a kezdő érték. Viszont a változás az pontos volt.(fém házba, árnyékolva is érzékeny maradt. Ha kézzel megfogtam már elmászott a kezdő érték)
(#) proli007 válasza kkrisz75 hozzászólására (») Aug 20, 2013 /
 
Hello!
- Fogalmam sincs, mert a hálón kerestem és ezt találtam. A szenzor típusa is ott szerepelt. Viszont ha ezt használta aki készítette, biztos megfelelt neki, különben írta volna. (Gondolom én.)
- Nyilván anyagok és megoldások mások lehetnek. De ha úszós, akkor talán gyári érzékelőt kellett volna használni. Egyébként gondolom valami műanyag csapágyat kellene alkalmazni, hiszen vannak műanyag tokozású benzin és gázolajszűrők, azoknak kell bírni a strapát. Egyébként a mechanikai megoldások, sokkal fontosabbak, mint a PIC meg akármi. Csak ma ezt hajlamosak vagyunk elfeledni.
- Kapacitív mérés, mindig kényes. Hiszen ott a dielektromos állandónak nagy szerepe van. Az meg változhat a környezet-szennyezettség, elnyelt víztartalom és még sok minden miatt. A jel előállításának közvetlen a szondánál kel lenni, ott nem lehet kábel, meg egyebek. Azok antennaként szerepelnek. Csak az analóg jelet lehet kivinni a mért térből. Vagy ha frekiváltozás a jel, lassítani egy számlálóval. Mérésnél úgy sem kell kapkodni. PLd. 10..100Hz-et már biztos lehet szűrni, hogy a nagyfreki ne költözzön bele. A zavarszűrés, mindig gondot okoz..
üdv!
(#) kkrisz75 válasza proli007 hozzászólására (») Aug 23, 2013 /
 
-A gyári is huzalos volt csak teljesen más megoldás. Ott 100 mérésből 2x nem tudtam ugyan azt az értéket produkálni, még szárazon a kezembe véve sem.
-A mostani huzalos normál poti, viszont pontos, és hozza az értékeket, csak csapágyazás gond van.
-A normál szénszálas poti viszont hibátlanul mérne 0-40L közt, de annál a csapágy nem szoros, hanem szétesik és lötyögni kezd a tengely 20-24 óra alatt onnan viszont a mérés folyamatosan elcsúszik, nem beszélve, hogy a szénfelület is oldódig és változik a poti értéke.
-Kapacitívnál tankon belül nem helyezhető el az elektronika mert helyszínen kell tudni állítani, csak tankon kívül, viszont hiába volt árnyékolva mindig más értéket vett fel, viszont a mérési pontosság nagy volt.

Még meggondolom a nyomás elven működőt, mert azt meg tudom oldani, hogy egy zárt csövet tudok a tankba és cső belsejében kialakuló nyomás alapján mérek.

Bár ha egy jó csapágyazott huzalpotit tudnék szerezni az hibátlan lenne. A mostani is Liter pontos, csak a minimuma nem 1L hanem 5L Az alatt nem mozdul meg a feszesség miatt. 24L ig liter pontos, az felett szintén nincs mozgás.

Igen a mechanikai megoldás a gondom az elejétől. Hogy mi megy a picbe az részlet kérdés.
0.5L tőr literes léptékben megmérem a bemenő jelet és a köztes érték a tankban lévő Liter mennyiség. Vagyis - HA kisebb mint 2.5 de nagyobb mint 1.5 akkor 2L Van benne... stb.. Ezt 40L re lebontva kiméregetem 1L es mérőedénnyel és kész. Egyszer kell megcsinálni és ha jó a mechanika/mérő alkatrész, akkor liter pontosságom van.
(#) Sebi válasza kkrisz75 hozzászólására (») Aug 23, 2013 /
 
Eltűnődtem rajta, hogy mennyi munkát fektettél már bele... Annak idején a Skodámba átfolyásmérőt tettem és a hitelesítéshez előkészülve pontosan kimért marmonkannákban hordtam magammal a benzint - várva hogy kifogyjon a tank. Persze ez a Lánchíd közepe táján következett be, ahogy a púpra hajtottam...
Azért lenne egy-két másik megoldás is - ha már mechanikus megoldás került elő: léteznek lineáris jeladó szalagok, amik szektormágnesek tulajdonképpen - gondolj egy digitális tolómérőre. A nyűgje az, hogy egy hajlékony vezetékkel kell az úszóvá kiképzett csúszkáról a jelet kivinni. Egy másik: Hall-kapcsolókat (kb 3mm szélesek) felragasztani egy lécre szorosan egymás mellé, az úszóban pedig egy kis korongmágnes vándorolna előttük. Ha olyan a felépítés, hogy két szomszédos elemet egyszerre is tud billenteni, akkor kb 1,5mm-enként van jeled, lehet, hogy ez is tudná a literes pontosságot.
(#) kkrisz75 válasza Sebi hozzászólására (») Aug 23, 2013 /
 
Mondjuk a jeladó szalag nem jutott eszembe, ezen még gondolkozok, a hall elemnél az úszó kialakítása necces, azon már gondolkoztam.

Ami még eszembe jutott egy ellenálláshuzal kifeszítve egy merev csőhöz és az úszó rajta csúszkál egy érintkezővel, és szintén hajlékony kábel kell az úszóra. Ez megvalósítható, meg ha jól tudom van is ilyen valamelyik járműben.

Most egyenlőre marad a huzalpoti, fogyáskor 5L-ig nem kell foglalkoznom vele, aztán szaladok tankolni. 24L felett meg egyenlőre tök mindegy, a lényeg, hogy van benne anyag. De azért szeretném idővel "pontosra" beállítani.

A kiindulás az volt, hogy ha 5L pontosság megvan akkor már jó, de mint kiderült, lehet 1L pontosságot elérni, így akkor tovább haladtam, és legyen 0-40-ig liter pontos. De minimum a 0-15L közt mérjen jól.

Azt elején már szembe jött a nyomásmérős dolog, csak kétes volt, hogy bírja a benzint illetve a benzingőzt, alkoholt(e85). De mint láttuk a leírásból használták már, így valószínű bírja.
(#) HeZ válasza Sebi hozzászólására (») Aug 23, 2013 /
 
Pontosan melyik típusú Hall-érzékelőre célzol? A legüzembiztosabb és mechanikailag a legegyszerűbb lenne, HA a sok Hall érzékelőnek kedvező lenne az ára... Például egy zárt csőben belül a Hall érzékelők, amin kívül egy zárt, levegős (hogy úszni tudjon az üzemanyag tetején) gyűrű (belsejében kis mágnes(ek)) le-fel tud(janak) csúszni.
Profi ÉS drága megoldás a nyomásérzékelő távadó 100ezer forint feletti árral, de nekem sem ez a célom.
A jelfeldolgozás meg ellenállás létrákkal és AD átalakítással vagy közvetlen portfigyeléssel történhet, de ez az egyszerűbb-könnyebb rész kkrisz75-el egyetértve.
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2013
(#) hibbantpasi válasza kkrisz75 hozzászólására (») Aug 23, 2013 /
 
Szia!
Az öreg mercikben (kisteher/busz) volt ilyen jeladó, elég megbizhatóan működött.Szabályos tankhoz( téglatest forma) ideális.
üdv: hp
(#) Sebi válasza HeZ hozzászólására (») Aug 23, 2013 /
 
Egy közepes érzékenységű unipoláris Hall 130Ft - az eddig elvégzett kísérletekhez képest nem drága. 10-es alu zártszelvénybe helyezve az úszó nem forgolódna rajta, a mágnes mindig jó pozícióban támad.
Nem gondoltam át, de létezik bipoláris Hall kapcsoló is (ilyen van a PC ventiben is), ekkor két mágnes kell megfelelő távolságra. Ezzel is többlet-információhoz lehet jutni. (É-i pólusra bekapcsol, D-ire ki).
A nyomásérzékelős sem annyira drága, kérdés, hogy mennyire zár a tank. Mert ugye a telített benzingőz nyomása szinte gömbölyűre fújja a műanyag kannát. Ha tank megbízhatóan elereszti a folyadék feletti nyomást, akkor jó lehet. ON semi gyárt pl 3...5000Ftos piezo érzékelőket MCPxxx sorozat.
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2013
(#) kkrisz75 válasza Sebi hozzászólására (») Aug 23, 2013 /
 
Nyomásmérőnél van ami különbözetit mér. Vagyis egy lenne a tank alján, egy cső meg a beöntőnyílás közuelébe. De ez csak elmélet, így a folyadék feletti és fogyadék oszlop nyomás különbségét lehet használni...
Bár nekem jól szellőzik kifelé a tank így nincs túlnyomás sose.
(#) proli007 válasza kkrisz75 hozzászólására (») Aug 23, 2013 /
 
Hello! Én első körben szétszedném a potit, felfúrnám és teflonnal perselyezném. Egy esztergályosnak ez kb. 10 perc munka. A teflonnak jónak kell lenni, mert benzincsöveket is árulnak belőle.
De a kapacitív szondát is ki lehet alakítani úgy, hogy külső behatás ne érje. Csak egy béléscsőben kell kialakítani a szondát, úgy hogy a béléscső a GND-n legyen. Aztán már csak a dielektromos állandó kis változásáért kell imádkozni. üdv!
(#) Gemini177 hozzászólása Szept 18, 2013 /
 
Sziasztok!! Olyan problémám lenne van nekem egy Citroen Xsara kombi 16v benzines , mikor tankolok volt mikor kevesebbet mutatott volt mikor semmit mintha nem is tankoltam volna , de viszont lefele pedig megy a mutató . Üdv.
(#) debati hozzászólása Márc 19, 2014 /
 
Sziasztok!

Van egy LPG tartályom, amin a szintjelző két lába között 0-90 Ohm között változtatja az ellenállását. Hogyan lehetne erre egy kapcsolást készíteni, ami LED-el, vagy esetleg digitálisan számokkal mutatná a szintet.

Első körben arra gondoltam, hogy sorbakötök egy másik potit, amit be tudok állítani úgy 800 Ohm környékére és az egésznek adok egy 10V-os stab IC-n keresztül feszültséget (Csakhogy az autó feszültségingadozása ne szóljon bele). Így ha jól számoltam a tartály potméterén 90 Ohm esetén 1V-ot lehetne mérni amit egy panelvoltmérővel meg is lehetne jeleníteni szépen. Az egyetlen problémám az, hogy az egész cuccon átfolyó 10-12mA miatt nem megy tönkre az érzékelőben a poti? 1V-ra ha leviszem a tápfeszt, akkor 1mA körül lenne az áram, viszont az 1 V-tól azért tartok mert lehet, hogy túl sok zavart szedne össze a cucc, mire végigvezetem az autón.

Várom a kritikát/ötleteket.
(#) proli007 válasza debati hozzászólására (») Márc 19, 2014 /
 
Hello!
- Azt megnézted mikor van tele a tartály? A 90ohm-nál, vagy nullán? Mert ha nullánál, akkor a karakterisztika fordított.
- Ha digitálisan jelzel ki, szerintem annak sincs sok értelme. A tartály nem egy henger, tehát a szinttel, nem arányos a mutatott szám érték. Vagy korrekciót alkalmazok. De akkor meg mikroproci kell.
- Nézd meg most mekkora áram folyik a potin. Onnan tudni fogod mit bír ki. De szerintem 5..10mA-t biztosan.
- A zavarjel nem csak a feszültségtől függ, hanem az impedanciától is amin "közlekedik" a jel. És kondival lehet a zavarérzékenységet csökkenteni, mert itt kapkodni nem igazán kell.
üdv!
(#) Tihomir hozzászólása Okt 18, 2014 /
 
Hello. Éngem is érdekelne egy ledes LPG szintjelő. Lovato gázrendszer van az autómban, a tarájon a szintjelző az előzzőekben említett mágneses módon müködik és van rajta két láb amin ellenállát tudok mérni. Sajnos neten nem sikerült rátalálnom hogy milyen tartományban mozog, de a mérések folyamatban vannak. Gyári szintjelző létezik 5 leddel, de szeretném magam készíteni és lehetőleg több leddel. Érdekelne hogy valaki épített-e valami hasonlót illetve ha nem akkor van-e valami ötletetek a dologra. Előre is köszönöm a választ.

Üdv Tihomir
(#) proli007 válasza Tihomir hozzászólására (») Okt 18, 2014 /
 
Hello! Ha ismered már az ellenállás értékeket, akkor el lehet hozzá készíteni a szintjelzést is.
(#) Tihomir válasza proli007 hozzászólására (») Okt 19, 2014 /
 
Szia proli007. Türelmetlen voltam kivárni még kihajtom a gázt az autóbol hogy lemérjem az ellenállást ugyhogy levettem az órát és lemértem az ellenállást. Üressen 1Ω tele 91,7Ω az ellenállása. Van valami ötleted hogyan kellene elkészíteni egy ledes kijelzőt? Előre is köszönöm a válaszod!
Következő: »»   10 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem